Huhtikuun hulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lillii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
*TSIRP* sanoi pikkulintu auringonpaisteessa emoticon Kesän tuloa (ja lomaa!) ei voi estää.

Ja mä se en meinaa muistaa että joka kuukausi vaihtuu palsta :p Olin taas sepustamassa tuonne maaliskuuhun ja ihmettelin kun oli hiljaista heh!

Meillä on myöhemmin tänään seuraava neuvola. Jännitän sydänäänten kuulumista! Kaiketikin asiat on hyvin? Mutta kun en ole varma olenko tuntenut liikkeitä vai en (muutaman kerran olevinaan tuntenut yhden potkun joka oli ohi ennenkun huomasinkaan?) niin kai se on vaistoille luonnollista olla doubting thomas... Masu on kyllä kasvanut pieneksi söpöksi pömpöksi <3 ja tunnen kohdun kasvaneen ja ulottuvan jo noin napaan. Tuntuisi olevan enemmän oikealla puolella, voiko sen itse tosiaan todeta?

Päätin tänään pitää saikkupäivän, sen verran kivisteli aamulla vatsaa. Ehkä turhaa hömpötystä, mutta jäin mieluummin paikalleen lepäilemään kun koko päiväksi lähdin häsäämään, sen verran tuntui kipuilua. Venymistä vai harjoitussupistuksia, mitä luulette? Sellasta pysyvää kivistystä oikealla puolella vatsan sivussa, vähän kun jotkut repisi sisuksiani molempiin suuntiin.

Ensi viikolla on sitten jo puolenvälin ultra!?! emoticon Herttinen kun nopeeta aika kulkee... Kesä mennee sitten meilläpäin yhdessä kiireessä, ja sittenhän papusen onkin jo aika saapua <3

miikkula & papunen 19+1

Kiitos September tsempistä;)!

Täällä sitä ollaan taas töissä lepäämässä... Pääsiäinen meni nopeasti ja kivuliaasti;( Valvoin karmivan hammassäryn kanssa pari yötä ja eilen vääntäydyin päivystykseen. Lääkäri aloitti samantien juurihoidon ja suositteli purentakiskoa sillä hänen mielestään oireeni muuten olivat "purentaperäisiä".. Mulla on kuulema vahva purenta, (josta aiheutuneita) useita halkeamia hampaissa ja tämä juurihoidettava kaverikin on purentarasituksen tulosta. Mukavaa, että joku lääkäri katsoi kokonaisuutta eikä vain tehnyt yksittäistä toimenpidettä... Tämän lääkärin mukaan mulla ei ole mitään ientulehdusta vaan raskaana olevaksi oikein mallikkaassa kunnossa olevat ikenet. Että tällainen sairaskertomus..;/ 

Poikkeaa muuten lääkäreiden mielipiteet raskaudenaikaisista röntgenkuvista aikalailla. Viime viikolla tk-hammaslääkäri (nainen) sanoi (erikseen kysyessäni), että röntgenkuvan voi kyllä turvallisesti ottaa mikäli hoito sitä vaatii, sillä se on niin paikallinen & säteilyä on niin pieni määrä. Eilinen sairaalan hammaslääkäri (mies) taas ei ottanut röntgenkuvaa vaikka aloitti juurihoidon ja sanoi, että raskaana olevilta ei "mielellään" oteta kuvia. (Yleensä juurihoitotilanteessa otetaan rt-kuva, jotta lääkäri voi tarkistaa kanavat, jne.)

No, kunhan kivut helpottaisivat, niin hyvä olisi. Kauheasti en kipulääkkeitäkään (panadol) haluaisi koko ajan nappailla, mutta ei ole ollut vaihtoehtoja. Kun on pystyssä ja touhuaa, niin olo helpottuu..

Huomenna mulla on heti aamusta sokerirasitus ja sitten torstaina aamupäivällä 2.neuvola. Aikaisemmin tunsin (mielestäni) vauvan liikkeitä kun sohvalla levätessäni pidin kättä alavatsalla, mutta nyt niitä ei tunnu;( Minnekähän se "Sohvi" on oikein kadonnut, jonnekin syvyyksiin...

Vielä pari päivää töissä ja sitten kauan odotettu loma! Toivottavasti se menisi kivuttomissa & nautinnollisissa merkeissä valvomisen ja yleisen saamattomuuden sijaan

Hei

Sinne meni pääsiäinen taas...
Joku kyseli mun diabeteksestä joka tosiaan ilmeni siis raskaus ajan sellainen.. tossa pari viikkoa sitten. Eli mulla ei ollut ekan kanssa.. nytkin se eka luku oli vaan 5,8 joka ei mun mielestä hirveän korkea ole.. mutta nyt alko hoidot... no eipä se nyt haittaa... kuhan syö hyvin ja seuraa tilannetta.

Onko muilla paino tippunut ? syön normisti ja mulla on lähteny parissa kuukaudessa yli 5 kiloa, onkohan ihan normaalia ? siis oon kyllä 20kg ylipainoinen mutta silti kuulostaa suurelta kun tuntuu että joka toinen aamu on aina melkein kilo lähtenyt :/ pitäiskö huolestua?

Tänään meen lääkäriin kun on ollut järkyttävät selkäkivut alaselässä.. ihan kun joku painais keuhkoja kasaan.. seon vaan välillä mut helvetinmoista...
eli lääkäri tulee ehdottamaan fysioo niinkuin puhelimessa sanoi :/

Nyt esikon kanssa ulos...
aurinkoisia päiviä !

Ultrassa käyty ja huolet todettu turhiksi :) Mikään rauhallinen hiljainen pikkuinen ole, päinvastoin! Suorastaan ihmetystä aiheutti etten tunne mitään, papunen potki ja mellasti sellaista kyytiä että korvia vihloi <3 Syke 145 joten pysyn edelleen tytön kannalla. Ensi viikolla sitten tarkempaa tietoa? Ja liikkeistä päätellen, en voi välttyä kohtaamasta monotusta jossain vaiheessa.

Ja vähän täältä meiltäkin päin näin pyhien jälkeen. :) Eilen oltiin Mikkelissä katsomassa 2kk poikaa ja hänen isoveljeään. Olipas mukava katsella, kun oma esikoinen ja tämä isompi poika leikkivät tosi nätisti yhdessä. Tänään olikin sitten ohjelmassa muskaria ja huomenna perhekerhoilua keittolounaan merkeissä. Siitäkin huolimatta, että oma tyttönen toivoi kaupassa ruoaksi kalakeittoa. Nyt on sitten kalakeitto tehty valmiiksi huomista ja ylihuomista odottamaan. Kevät tulee pikkuhiljalleen ja lumet sulaa, ihanaa! Masu kasvaa vähitellen, vaikka paino ei nouse, mutta hyvä varmaan niin, koska on tuota painoa hieman reilusti jo ennestään. Neuvolaan menen parin viikon päästä ja sitten toukokuun alulla rakenneultraan. Täälläkin mietitään, halutaanko tietää sukupuoli etukäteen. Esikosta kysyttiin ja nyt olisi ehkä helpompi vaatteita järjestellä, jos tietäisi. Jos olisi poika, niin kaikki hempeät vaaleanpunaiset vaatteet voisi pistää kiertoon ja hankkia sinistä tilalle. No onneksi on vielä jokunen viikko aikaa miettiä kysyäkö vai ei. :) Mutta nyt pienelle neitoselle iltapuuroa, ettei vauhti lisi liikaa ennen iltasatua.

Heippa vaan!

Täällä kans ollut melko hiljasta maha-asukin puolesta, eilen nukkumaan mennessä tosin tuntu ensimmäistä kertaa se kunnon potku, mistä ei ollut epäilystäkään. Niin kovaa se potkaisi. :D 

Neuvola on tossa yhden aikoihin ja vaunutkin saan noukittua samalla Nupulle yhdeltä kirpparimyyjältä. :) En tiiä oisinko kehdannut lähteä keskustasta tyhjiä vaunuja pukkailemaan linja-autoon ja kotiin. 

Ärsyttää kun pitäis pinnasänky saada haettua mutta myyjästä ei oo kuulunu yli viikkoon mitään vaikka oon jättänyt yhteydenottopyyntöjä ja puhelinnumeronkin. :/ Ois kiva päästä jo sisustamaan tätä kämppää, tai makuuhuonetta uusiksi uutta perheenjäsentä varten. :)

Just oli pakko äsken käydä vaa'allakin kattomassa että onko kiloja tullut yhtään, niin viime neuvolakäynnistä jo pari kolme kiloa tullut. :) Eli kait se siellä kasvaa, kun kaveritkin eilen "kauhisteli" miten maha onki kasvanut niin paljon lyhyessä ajassa. :D 

Hammaslääkärillä käynnistä. Mulla on tarkastus aika ensi viikolla. Varasin heti, kun neuvolassa ekalla kerralla sanoivat, että kannattaa mennä tarkastukseen, kun pahoinvoinnit lakanneet.. juuri noiden ientulehdusten takia. Mulla tulee välillä verta harjatessa eli saattaa jotain tulehdusta ollakki.. muutenki mulla aika huono hammaskalusto eli usein reikiä.. nyt niitä varmaan vielä enemmän.. : /

Zena: Kannattaa varmana katsoa sitten lähemmin niihin häihin menoa... tuo 300 km voi kyllä tuntua pitkältä siinä vaiheessa, vaikka muuten olisikin hyvässä kunnossa! mua kans ärsyttää, kun meille läheiset ihmiset menevät naimisiin 15.9 ja meillä LA 10.9... miestä pyydettiin bestmaniksikin kyseisiin häihin.. Mulla ne jää ainakin väliin oli sitten syntynyt tai ei.. mutta mies pääsee ainoastaan, jos vauva on jo siihen mennessä syntynyt.. ;)

Piaffi: Mä sain vuosi sitten purentakiskot (öisin pidettävät), kun hyppäsin usemman kerran hammassäryn takia lääkärissä.. kyseinen hammas meni siitä huolimatta juurihoidettavaksi viime syksymä. Mulla ilmeisesti tapana narskutella hampaita ja kyseisessä hampaassa oli aiemmin paikattu syväreikä joka ei sitten narskuttelun takia päässyt kunnolla paranemaan. Kiskot on kyllä jääny pitämättä, kun en saanut nukuttua niiden kanssa.. Aika jännää, että pystyvät tekemään juurihoidon ilman röntgenkuvia, koska mulla ne ainakin vähän väliä vilkaisi niitä hoitoa tehdessä. (aivan kuten kirjoitukesessakin totesit) Toivottavasti pääset pian kivuista.

ON: Pääsiäis/ talvilomareissulta palattu. Käytiin kiertelemässä miehen sukulaisia ja mukavaa oli, mutta on se 24/7 kyläily raskasta.. tänään en ookkaan tehny sitten yhtään mitään! Maha kipuja tuli reissun aikana eikä se autossa istuminen ollut mukavaa, vaikka maha ei vielä esteenä. Potkuja saan nyt päivittäin <3 ja kaverilta saatiin lainalle kotidoppleri eli mukavaa kyllä kuunnella välillä sykkeitä kotisohvalla.. olin ajatellu etten sellaista halua hommata etten turhia paniikkeja saa, mutta kun se yllättäen ovelle tuotiin niin onhan se mukava ollut! :) Vielä loppu viikko lomailua.. meitä kutsuttiin kylään loppu viikoksikin (olisi taas tarvinu yöpyä) niin en jaksanu enää mihinkään lähteä.. pakko saada välillä nukkua omassa sängyssä! Enää vajaa 2 viikkoa ultraan.. jos sen jälkeen sitten pääsis tekemään hankintoja.. jotenki en uskalla sitä ennen kuin tietää onko kaikki niin kuin pitää.

Nyt on 2. neuvola takana! Huoh, eilisen sokerirasituksen tulokset olivat tosi hyvät;)

Mulla on hb yleensä päälle 150 ja käyn verenluovutuksessa 1-2krt/vuodessa. Nyt ensimmäisellä neuvolakäynnillä hb oli tippunut rv 8 kohdalla "jo" 133:een. Tällä kertaa se oli tippunut 120:een, mutta koska en ole erityisen väsynyt, jne. niin en vielä joutunut/päässyt extra-rautakuurille.

Painoa on tullut mussutuksen ja (erittäin) vähäisen liikkumisen ansiosta alusta tähän päivään jo n. 5kg! Mutta minkäs teet, kun liikkuminen tuntuu jotenkin ikävältä... Päätin jo tammikuussa kun ihmettelin, että juokseminen ei tuntunut "hyvältä", että en stressaa asiasta. Kevään ja kesän tullen ulkoilua tulee kuitenkin lähes automaattisesti lisättyä ja esikon kanssa tänä kesänä varmasti tulee uitua ja pyöräiltyä. Pitää vain päättää jättää autoa useammin kotiin.. ;)

Nyt sitten odotellaan seuraavaa etappia, rakenneultraa,joka on 3 viikon päästä! ... ja aaah - loma ensi viikolla;)!!!

Aurinkoista odotusta syyskuisille!!

Hihii, tänään aamulla tunsin ensimmäisen potkun mahan läpi, kun sattumalta pidin kättä mahan päällä ennen ku nousin ylös sängystä...! :D Oon siis tuntenu jo yli viikon jotain pientä liikettä, mut en oo ollu ihan satavarma että onko se varmasti vauvan liikkeitä vai jotain muuta. Mut nyt oon varma, on se! Siellä se on! :) Soitin siinä samantien tulevalle iskälle ja kerroin tohkeissaan et nyt meiän vauva potkii, ni mies mokoma totes et Aijaa, ja alko kertomaan työjuttujaan... :/ Ei tainnu raukka käsittää et nyt on Isosta Asiasta kyse. ;) Pitääkin kertoa tarkemmin kun kotiutuu työmatkalta.

Aurinkoisia päiviä!! :)

Kevättä vaan pukkaa tosiaan. Harrastukset loppuu yksi toisensa jälkeen. Viime viikon tiistaina oli viimeinen jumppa ja eilen viimeinen äiti-lapsi-jumppa. Muskarikin loppuu jo vapun jälkeen ja perhekerho viikolla 20, eli ei enää pitkään nekään kestä. Katsotaan syksymmällä, miten harrasteet jatkuu tulevaisuudessa kahden lapsen kanssa. Sitten on tätä kotielämää ja masun kasvatusta täällä. Reilun viikon päästä neuvolaan ja 9.5 rakenneultraan, miten tuo aika kuluukin noin nopeasti. Vastahan minä sen raskaustestin tein. Ja nyt jo välillä tunnen pienen jalan töytäisyjä. Tuleva isosisko on välillä tohkeissaan ja odottaa pikkusiskoa innolla (ei kuulemma voi olla veli!!) ja odotuksessa on mukana siten, että kertoo kahden pikkuveljen olevan hänen masussaan. Toisinaan on taas itse "vauva" ja ei mukamas osaa tehdä yhtään mitään. On vaan vähän ankea tuo kevätilma tänään, kun vettä tihkuttaa koko ajan ja pitäisi kaupallekin viitsiä vaunuilla. Ensin on vain korjattava tuo vaunun sadesuoja, josta meni vetoketju rikki viime keväänä. Ei meidän neitonen kestä niin paljoa alallaan, että voisin lähteä kaupalle kävellen, vaikka matkaa on vain muutaman sataa metriä. Syksyä varten meillä onkin tästä syystä varattu tuplarattaat, sellaiset yhdistelmät, jos niillä vuoden verran työntelisin ja sitten isompi jo kävelisi tai ajelisi pyörällä vieressä nätisti. Mutta näillä mietteillä viikonloppuun. :)

Hellurei!

Tänne iski hirveä flunssa, nenä niin tukossa et pitää suun kautta hengittää... voi ärsytys sentään :/ muutenkin väsyttää ja veto veks, niin nyt vielä enempi :(

Saatiin tänään asunto tarjous ja viikonlopunaikana pitäis päättää otetaanko vai ei... pakko kai kun ei oo varaa sanoa ei koska isompi kämppä tarvitaan ...Tosi kiva juttu :)

Onko muut miettinyt menoa siihen 3d ultraan (yksityiselle siis toki) ?? Me haluttais, mutta millähän viikolla sinne mennään ? onko jollain kokemusta kenties noista ? Olis kiva nähä ihan kunnon kuvaa vauvasta jossain vaiheessa sitten :) Hih

mutta joo... sateen keskeltä Espoosta toivottelen hyviä viikonloppuja !

Muuten hemmetti ton koti dobblerin kanssa. En oo kertaakaan kuullu vielä muuta kub oman sykkeen joka paikassa. Heitän mäkeen koko masiinan :) on tosin 25kg ylipainoa, mut on ne neuvolassa kuulunu ja no ultrassa kaikki oli tosi hyvin. Toi hemmetin laite pistää vaan huolestuttamaan :/

Huhtikuista lauantaita!

Tuolla aiemmin Piaffi mainitsi, että kesän koittaessa tulee enemmän liikuntaa mm. pyöräilyn muodossa. Uskaltavatko muut mahankasvattajat pyöräillä? Edellisinä kesäkausina olen pyöräillyt töihin, 8 km suuntaansa, mutta tänä vuonna en kyllä uskalla. Reitti kulkee kaupungin keskustan läpi eikä sitä voi mitenkään kiertää. Osan matkasta joutuu pyöräilemään autojen seassa, osan kapeilla pyöräkaistoilla, joiden keskeltä kasvaa puita ja joilla koiranulkoiluttajatkin liikkuvat. Lisäksi aurinkoisilla keleillä jokiranta on täynnä porukkaa, joka poukkoilee miten sattuu. Läheltä piti -kaatumisia on ollut edellisinä kesinä, nyt en uskalla ottaa riskiä, etenkin kun olo on varmaan kasvavan vatsan vuoksi muutenkin tavallista kömpelömpi. Harmi kyllä, bussilla kulkeminen kesäaikaan tuntuu raittiin ilman (ja rahan) tuhlaukselta! :-/

Onko muilla ollut jo liitos- tai muita kipuja? Mulla on alaselkä kipuillut sähköiskumaisesti rv 10 asti sen jälkeen, jos makaa selällään lattialla tai löhöää sohvalla vähän selkä mutkalla. Epäilemättä SI-nivelet löystyvät, sähköiskut tuntuvat nimittäin n. 5 cm häntäluun kummallakin puolella. Mulla on aiemmin ollut reippaasti naksahtelevat ja poksahtelevat lonkka- ja olkanivelet sekä juuri tuo alaselkä, mutta nyt ne eivät enää naksu napakasti vaan rutisevat sillä lailla pehmeän löysästi :-D Nivuset vihlaisevat hetkittäin, mutta kaiken kanssa pystyy elämään. Eilen pysäytti kohtuullisen jämäkkä kipuilu häpyluun pinnassa. Hetken joutui pohtimaan, tuntuuko särky enemmän alavatsassa ja pitäisikö huolestua, mutta makuulle meneminen vei kivun aina pois, ja kyllä se selkeästi siinä häpyluun kohdassa tuntui. Olen pelännyt alusta asti keskenmenoa tosi kovasti ja tarkkaillut kaikkia vihlaisuja, ja kun pari kertaa on ollut vähän vuotoakin, niin olen herkistynyt peloille. Neuvolasta kyllä vakuuteltiin, että huolestuttavan kivun tunnistaa helposti...ja että normaaliin raskauteen kuuluvat kaikenlaiset säryt ja vihlomiset ja kivut ja venymisen tunteet.

Onneksi pikkuinen potkii ja temmeltää päivittäin niin että hymyilyttää! :-)

September: Mulla on ollu jo kuukauden verran vasemmassa lonkassa kipuja, just samallain tuntuu aina ku käy selälleen, ja vielä kovemmin jos nostaa vasemman jalan koukkuun. Pahimmillaan se on kun alkaa nukkumaan, ja jos joutuu nousemaan vessaan tms. tunnin sisään ku on käyny sänkyyn, ni joutuu köpöttelemään kumarassa varovasti kun meinaa vasen jalka pettää alta ihan kokonaan. Ja käy todella kipeetä. Tuntuu ku jalka irtoais suunnilleen.. :/ Mullakin on aiemminkin ollu selän ja nivelten kans ongelmia, todettu että mulla on yliliikkuva luuranko. Vähän kauhulla odotan kuinka pahaksi tää ranka äityy kesän mittaan.

Mulla on selkä saanu toistaseksi olla rauhassa, mutta pelkään kyllä mitä tuleman pitää koska mulla on tavallisestikin selkäongelmia (hoidettu skolioosi joka oireilee usein alaselässä varsinkin jos en liiku tai alotan liikunnan tauon jälkeen) ja ilmeisesti pikkunen majailee tuolla takana, loppuvaiheessa kai sitten rasittaen selkää sen sijaan että edessä roikkuisi.

Sen sijaan vatsan puolella on ollut kipuilua, nyt muutaman viikon ajan (sillontällön) tuntunu sellasta ihan napakasti tuntuvaa kiristävää kipua lähinnä vatsan sivussa oikealla puolella (vauva hengailee enemmän oikealla, itse tunsin tämän jo kauan sitten ihan itse mutta neuvolassa sanoivat että mahavauvat ovat kuulemma fiksuja ja valitsevat kohdusta sen suuremman puolen). Tämän kivun takia käynyt jo kerran päivystyksessä, missä vakuuutettiin että kuuluu asiaan ei hätää! Ilmenee ainakin sängyssä asentoa vaihtaessa ja ylös noustessa ja wcssä istuessa, tai muutamana päivänä ihan vaan kokoajan liikkuessa. Mennyt ohi lepäilyllä ja kuulemma niin kauan kun paikalleen rauhottuminen auttaa eikä ole vuotoja, niin voin olla rauhallisin mielin. Esimakua tulevasta plus kertaa tuhat? :o

Juu ja iskiasta mulla on ilmenny pari kertaa, tämä pidemmällä lenkillä jossain loppuvaiheessa (tai no pidemmällä ja pidemmällä, sama lenkki mitä aina menny ennenkin).

Ja muista oireista huomattavin on jo tovin ollut kaamea närästys! Tyttö? ;)

Täällä siis esikoista odotteleva miikkula & papunen 19+6

enpäs tänne aikaisemmin ole kirjoitellutkaan saati laiskuuttani yhtää mihinkään . Kurjia hommia noi selkäkivut vaikka aika ollennaisena osana raskautta moni ne kokee. Itseltäni on selkä leikattu 3 vuotta sitten ja nyt oon jännityksellä viikko viikolta odotellut millon iskee se päivä kun en sängystä ylös pääse :D toivottavasti tätä päivää ei kumminkaan tule ! tässä vaiheessa koputan puuta...Lääkäri neuvolassa tätilääkäri osannut kiiressään sanoa yhtää mitään asiaan että miten mahd selkä reagoi raskauden edetessä. Kellään kokemuksia asiasta ? itselläni on kumminkin ollut kyseessä erittäin laaja alaselkään kohdistuva leikkaus jolla korjattiin synnynäinen rakennevika mikä aiheutti kovaa hermosärkyä. Toistaikseksi säästynyt kovemmilta kivuilta välillä pientä iskias kipuilua mutta ei sen suurempaa . 

onneksi mieltä piristää pikkuisen hyvin innokkaat liikeet tuolla mahassa =) 

Nyt tuntuu puhuttavan nuo kaikenlaiset kivut ja kolotukset, mitä raskaus tuo tullessaan. Mulla ei niistä (vielä ainakaan) ole ongelmaa tullut, välillä nipistelee mahanpohjasta ja toisinaan oikean lonkan tietämiltä, mutta asennonvaihdolla ja liikkumisella tai levolla menee ohitse. Edellisessä raskaudessa nämä tuntemukset tulivat vasta puolivälin jälkeen ja silloinkin hyvin lievinä, joten nyt odottelen mielenkiinnolla, miten tästä eteenpäin. Liikuntana "harrastan" suhteellisen säännöllisesti kävelyä nyt, kun jumpat loppuivat. Kävelymatkat vaitelevat kauppareissusta (n. 1-2km) jopa useisiin kilometreihin, jos on hyvää seuraa mukana. Kävellessä aina työntelen rattaita, koska esikoinen ei vielä jaksa pitkiä matkoja kävellä ja saapahan hän sitten samalla raitista ilmaa ja välillä myös kävellä rinnalla. Ratsastuksen jätin jo helmikuun lopulla pois ja nyt kuljetan esikoista 2v7kk tallilla. Pyöräilyä en tänä kesänä tule harrastamaan, kun se ei tuntunut mukavalta 2009 sittenkään esikoista odottaessani. Nyt en ajatellut edes kokeilla, varsinkin, kun pyörä on vaihtunut tässä välissä ja nykyisen pyörän satula on sellainen pitkän ja kapean mallinen, joten se saattaisi tuntua tuolla alapäässä edellistäkin ikävämmältä. Kohta pitäisi lähteä pyhäkoulua pitämään, kevään viimeinen minun osaltani tämä. Seuraavan ja kevään lopetuksen pitää seurakuntamme pappi. Iltapäivästä sitten mahdollisesti kävelemään ulos, jos ei sada vettä. Tai sitten levitellään tanssimatto lattialle ja nostetaan sykettä sen avulla. On  muuten aikas tehokas tuo, kun tietokoneen kuvaruudulta katsot mihin pitäisi astua ja sitten tanssit musiikin ja askelohjeiden  mukaan hyvinkin reipastempoista musiikkia. Ja on hauskaa koko perheellä! :)

Als83: En oo vielä miettiny tuota 3d ultraa, kun oon tässä lähinnä odotellu tuota rakenneultraa.. mutta voihan se olla ettei loppuraskautta malta olla käymättä missään ultrassa (siis, jos kaikki menee niin hyvin ettei tuu muita ultrauksia). Olishan se mielenkiintoista! :) Nuo kotidopplerit vissiin lisääkin "turhia" neuvolassa käyntejä eli ei niillä aina saakkaan kuulumaan, vaikka kaikki olisi hyvin! Mulla on kuulunu joka kerta, mutta joskus kyllä kestää ennen kuin löytyy (varsinkin silloin, kun sikiö liikkuu paljon) ja mun mies sen bongaa paremmin kuin, mitä oon ite bongannu. Ei siis tarvii olla mitään häikkää, vaikka et saakkaan kuulumaan (mutta tiedän kyllä ittestäni, että olisin varmaan heti soittamas neuvolaan, jos en sais kuulumaan eli huolastuttaahan se silti). Toivottavasti saat pian kuulumaan tai on neuvolaa tms ettei tarvii olla huolissaan.

Kivuista: Välillä on erimoisia vihlaisuja kolotukaisia ja ne on sellasia pari päivää kestäviä.. sitten voi taas olla päiviä ettei mitään ja sit jotain erimoista koltusta.. Lähinnä vatsanseudulla, mutta ei selässä oon tähän mennessä vielä tuntunu mitään.. Äsken tulin lenkillä niin meni ok, mutta nyt kotia tullessa liikkuminen hankalaa.. ottaa lonkkiin.. On tämä ihanaa! ;)

ON: Neljättä päivää kurkku karheena.. ja vähän sellanen fiilis, että olis tulossa kipeeksi, mutta ei oo vielä ainakaan toistaiseksi pahemmin iskeny. Vielä viikko rakenneultraan.. menispä viikko nopeesti! :) Potkut alkaa tuntumaan koko ajan voimakkaampina ja välillä oikeen säikähtäny.. :D

hei kaikille!:) Eilen löysin tämän keskustelun ja ajattelin osallistua ku esikoista odottaessa meillä oli hyvät keskustelut yhdellä palstalla ja mukava saada vertaistukea hieman!:) olen siis 26-vuotias 1-vuotiaan (toissapäivänä täytti 1) tytön äiti ja toinen olisi tuloillaan syyskuussa! La on 11.9. Sen verran illalla ehdin lukea että joillakin oli samantapainen tilanne et toinen tulossa ja tämä ensimmäinen on vielä 'aika pieni'.:) oulussa asustellaan perheen kanssa ja meillä on koira. Rakenneultra ois parin viikon päästä ja innolla ootetaan et saatas tietää kumpi on tulossa! Mahan muoto on poikamainen mutta ns. oireet on tyttömäisiä ja aika samantapasia ku tyttöä oottaessa.. Ite ollaan toista tyttöä veikattu mutta kumpaakaan ei erityisemmin toivota!:) yritän kirjotella tänne aina ku kerkeen ku tyttö ja koira pitää sen verran kiireisenä et ei tuu paljoa koneella oltua..:)

Minäkin pitkällisen lueskelun jälkeen uskallan kirjoittaa tänne :)

Raskausviikkoja on tänään 18+5 ja ylihuomenna on neuvola. Eilen yhtäkkiä minullakin alkoi kamalat kivut mahassa, kesti jonkun puolisen tuntia. Oikein sellaista polttavaa joka tuntui selässä asti. Tänään aamulla töihin päästessä kivut alkoivat, ja siirtyivät oikealle puolelle. Tuntuivat taas selässä asti, niin että kävely teki todella tuskaa. Olisi tehnyt mieli liikuttaa itseään kuin laiska jääkarhu. Kasvukipuja, ilmavaivoja?! Pitääpi soitella neuvolaan soittoaikana.

Mahassa on myös alkanut tuntua elämää, sellaisia hassuja "jytkyjä" aina välillä :)

Takaisin