Huhtikuun hulinat

Pienen tauon jälkeen taas täällä ja kaikenlaisia mielenkiintosia juttuja luettavana :)

Itsellä nyt 18+4 ja liikkeet on tuntuneet selvästi viikon ajan. Myllerrys vaan käy ja ihanalta ne tuntuu :))
Itse hankin tuon dopplerin, joista osa on tänne kirjotellukin. Vaikka itsellä ylipainoa ja "mukavasti" massaa tuossa mahanseudulla, niin ihan hyvin olen saanut sykkeen kuuluviin. Välillä joutunut vähän hakemaan, mutta aika nopsaan ne on sieltä löytänyt, kun osaa etsiä. Varmaan jotkut tekee sen virheen, että etsivät sykettä liian korkealta.
Itse löydän sen tuolta ihan alhaalta "karvarajan" tuntumasta ;D
Mitään paniikkia en meinaa sen takia ottaa, jos en aina sykettä löytäisi. Yritän sitten myöhemmin uudestaan, jos ei liikkeitäkään tunnu siinä välissä.
Tälläkin hetkellä potkuja satelee.

Luin aiemmista kirjotuksista noista veikkauksista sukupuolen suhteen. Joku mainitsi, että vanhempien sisarukset antais viitteitä siihen kumpi on tulossa, jos vanhemmilla on siis siskoja tai veljiä enemmän. Itselläni on kolme veljeä ja miehellä kolme siskoa, joten meillä tuo ei auta yhtään päätelmissä :D

miikkula: liittyykö tuo syke (145) siihen veikkaukseen, että tyttö ois tulossa ja miksi?
Viimeksi meinaan neuvolassa mitattiin meilläkin sama syke. Itsellä ollut alusta saakka tunne tytöstä.
Omalle äidilleni oli sanottu, kun se mua odotti, että sykkeen perusteella olisi poika tulossa. Pojilla on kuulemma vahvempi syke kuin tytöillä, mutta minähän sieltä tupsahdin.

Ikävä kuulla noista raskausdiabeteksista :( Onhan se aina ylimääräinen päänvaiva tän kaiken keskelle.
Itse pelkäsin sitä kanssa, kun ensimmäisellä neuvola käynnillä terkkari sano, että mun on siinä sokerinrasituksessa jossain vaiheessa käytävä. Tuon ylipainon takia kuulun kuitenkin riskiryhmään. Kyllä se pelotti ja ahdisti niin hirveesti ja aivan varma olin, että tietysti se mulla on.
Mieletön helpotus se sitten oli, kun arvot oli hyvät ja terkkari totes, että ei huolta.
Mukava että on edes yks huoli vähemmän, kun muuten ollu vähän hankalaa tää touhu.

Mutta tsemppiä vaan kaikille odotukseen ja kesää odotellessa!
Vaikka lunta sataa minkä kerkee täällä päässä... ;(

 
SweetSeptember: Lähinnä "muka-tieto" perustuu omiin tuntemuksiin, alusta asti ollut vahva olo että on TYTTÖ. Oon kyllä yrittänyt tehdä ajatustyötä "kyllä se saattaa olla poikakin" mutta ei se aivopesu vaan ota upotakseen. Mä oon ymmärtänyt että tyttösikiöillä on korkeampi syke kun pojilla? Ekassa ultrassa rv12 syke oli nimittäin 160, ja nyt sitten rv20 tuo 145. Ja jos vielä haluan vahvistaa "muka-tietoa" ;) niin muutkin tukee tyttöä: makeaa mieluummin kun lihaa, ei linea negraa, närästää. Heh! Tuskimpa siis uskon noihin, vaan siis tosiaan omiin tuntemuksiin perustuu väitteeni. Väitän muutenkin että mulla on muka näppärä pelottava kuudes aisti... mutta nähtäväksi jää kuinka metsässä ollaan? :)

Perjantaina rakenneultra!!! <3 Ollaan nimittäin jo puolivälissä. :o
 
SweetSeptember: Joo siitä karvarajan tuntumasta mullakin ne äänet yleensä löytyy.. :) muutamaa kertaa lukuunottamatta.. Tuo ennuste hauska ja en oo siihen aiemmin törmännytkään.. mutta meillä ei kans anna viitteitä mulla molempia 1 kpl ja miehellä molempia 2 kpl.

Syke: Kyllähän siitä, joskus pystyy varmaan ennustamaan.. mutta sitten tiedän tapauksia, joissa saman perheen tytöllä ollut matalammat sykkeet kuin pojalla.. Mulla on syke ollu viimeisillä kerroilla 150-155 eli tyttöä sit vissiin odotellaan.. ;) saa nähdä selviääkö viikon päästä ultrassa kumpi.. kaverin kanssa oli tänään kahvilla niin niille oli rakenneultrassa sanottu, että poika, mut sit pari viikkoo ennen synnytystä kokoarviossa saivat tietää, että tyttö.. tähän asti olin kuullu, että poikaennuste on yleensä pitävämpi.. eli en taida mitään uskoa ennen kuin pääsen itse todistamaan.. :)

Linea negra: Mun äidillä on näkyny kaikista vahvana, vaikka molempia tullut.. :)

Toivetta kummastakaan ei ole (kunhan olisi terve), mutta TYTTÖOLO on.
 
Heippa taas kaikille :) Ajatella et muistan ku eilisen ku liityin talvella tähän ryhmään ja nyt monella on jo puoliväli menossa :) Ja kohta alkaa kesälomatkin jo :) Hei liikkeistä sen verran, muutamana iltana nukkumaan mennessä oon ollut tuntevinani pientä outoa tunnetta tuolla alavatsassa, välillä sellasia muljahduksia ja välillä sellasia hauskoja tuntoja ( vähän vaikea selittää ) mutta voisiko ne nyt olla sitä pikkusen liikehdintää, muuten niitä en ole huomannut kun vasta sitten ku menee sänkyyn makoilemaan ? :)
 
miikkula: Näin oli äidille aikoinaan sanottu siitä sykkeestä, tiedä sitten :)
Voisin kyllä itekin järkeillä asian ennemmin niin päin, että tytöillä on nopeampi syke.
Mulla on kanssa tehny enemmän makeaa mieli (hedelmiä, marjasoppaa, mehua...), linea negraa ei ole vielä mullakaan, vaikka yksi ilta olin näkevinäni haamuviivan peiliä ohittaessani. Tiedä tuleeko sellaista edes tällaiseen pötsiin :D

Ja minä en ole kanssa päässy tästä tyttöfiiliksestä eroon. Myönnän että pieni toive on, että se olisi tyttö, kun olen tytöstä haaveillut. Ajatellut että, jos en sais kuin yhden lapsen, niin toivoisin sen olevan tyttö. Tietysti olen haaveillut kahdesta lapsesta, kun itse olen isosta perheestä, niin en osaa kuvitella millaista elämä olisi, jos ei olisi sisaruksia.
Joten tyttö ja poika olisi ihanteellinen, mutta kyllä otan vastaan mitä tahansa sieltä tuleekaan ja rakastan sitä sydämeni kyllyydestä :)
Kaksi viikkoa rakenneultraan ja toivottavasti se siellä selviäisi.

Nyt kun puoliväli lähestyy, niin kärsimättömyys alkaa nostaa päätään. Väkisinkin miettii, että olisi vielä toinen mokoma puolikas edessä. Niin palavasti haluaisin jo pikkuisen syliini. Jo senkin takia, että pääsis tästä jatkuvasta huolesta eroon. En edelleenkään pidä itsestään selvyytenä, että kaikki menisi hyvin loppuun asti vaikka puoliväliä lähestytään. Välillä pelko on niin lamaannuttava, vaikka yritän kaikkeni pysyäkseni positiivisena ja olla stressaamatta.
Toivottavasti kesä menisi nopeammin kuin tämä ikuisuuden kestänyt alkuvuosi.
 
Täällä kans mietitään, kumpi pieni tulokas on. Esikko on tyttö ja meillä molemmilla on yksi sisko, joten jos sillä on jotain merkitystä, niin tyttö ois ehken tulossa. Muutenkin olo on yhtä "oireeton" kuin esikonkin aikaan. Se alkuraskaudessa vaivannut "alituinen nälkäkin" on jo ohitettu ja elämä sinänsä mallillaan, jos ei oteta huomioon sitä, että voin yöllä valvoa useammankin tunnin vain televisiota katsellen, kun uni karkaa. Kerran on jo sykkeitä kuunneltu 3vk sitten ja silloin pieni ihmissydän tarjosi 150-155, kuten siskonsakin aikoinaan. Seuraava neuvola on jo ensi maanantaina ja siitä reilun viikon päästä 9.5 sitten rakenneultraan. Siellä varmaan kysellään sitten, mitä lajia pieni lapsonen on. Saa tarvittaessa ruveta käymään läpi noita punaisia vaatteita ja lisäämään sinisiä tarvittaessa. Kummallista muuten, ettei "rehellisesti sukupuolettomia värejä" (minun mielestäni keltainen, ruskea, oranssi, lila, vihreä) käytetä kovinkaan paljoa pikkuvauvojen vaatteissa. Ainakin täällä meilläpäin Pohjois-Savossa on ihan sama, mihin kauppaan eksyt vaatteita katsomaan, niin aina löytyy punainen ja sininen hyllyrivi!!! Tässä samassa yhteydessä puhelitte myös linea negrasta, sitä ei minulle tullut esikoisen aikaan, eikä tälläkään hetkellä ole minkäänlaista viivaa tai haamua tulossa, tosin taitaa siihen vähän vaikuttaa myös oma perimäkin. :) Mukavaa uuden kevään odotusta kaikille. Täällä meillä on ainakin viimeisen parin päivän aikana tarjoiltu lunta ja räntää urakalla taivaalta, vaikka onhan se uusi lumi kuulemma vanhan surma.
 
Se vielä unohtui, että nyt pieni masuasukki liikkuu päivittäin niin, että kun rauhoitun illalla sänkyyn, niin sieltä rupeaa liikehdintä tuntumaan. Pientä kuplahtelua ja hipaisuja. Liikkeet siis ovat tuntuneet epäsäännöllisesti jo muutaman viikon, mutta nyt on jo säännönmukaista tämä.
 
Sykkeistä: Tytöillä on keskimäärin tiheämpi syke kuin pojilla. Siskoilla ja parilla jo synnyttäneellä kaverilla olivat sukupuoliarvaukset menneet sykkeiden perusteella oikein. Meidän vauvalla on keskisykkeet olleet neuvolan ja yksityisen kuunteluissa 152, 155 ja 145. Vähän siinä rajoilla mennään, voi olla kumpi vain... Vajaat kaksi viikkoa rakenneultraan :-)

Linea negrasta: Ilmeisesti linea negran muodostumiseen vaikuttaa myös geenit ja ihonlaatu. Tosi vaaleilla pigmenttimuutoksia tulee käsittääkseni vähemmän herkästi kuin tummempihipiäisillä ja helposti ruskettuvilla. Itse lähentelen ihotyypiltäni pisamaista albiinoa (heh), eikä linea negrasta ole tietoakaan. Joillain viiva muodostuu joka tapauksessa, oli sitten tulossa tyttö tai poika. Ilmeisesti on kuitenkin suht hyvää empiiristä tutkimustietoa kätilöiden ja muiden parissa siitä, että jos viiva jatkuu reilusti navan yli ja ehkä tekee navan kohdalla pikku mutkan, kohdusta putkahtaa todennäköisemmin pikku poika.

Olen tuntenut liikkeitä useita kertoja päivässä ja öisin jo kahden viikon ajan. Aika voimakkaitakin, välillä töytäisy jopa näkyy ulospäin niin, että mahaan ilmestyy pikku kohouma hetkeksi! Valittettavasti mies ei ole osunut paikalle sellaisella hetkellä - aina kun huudan, että tuu nyt katsomaan, vauva hiljenee ja varmaan ihmettelee että kuka ja mitä katsomaan ;-) Nyt siis 19+1 - uskomatonta, puoliväli häämöttää!

Myös harjoitussupistuksia on tullut. Etenkin unettomina öinä olen alkanut kiinnittää niihin huomiota. Neuvolan mukaan niitä ei tarvitse alkaa laskeskella tai mitään, kun ovat täysin kivuttomia. Miten muilla?
 
Mikä viikko... maanantaina neuvolassa todettiin, että pissa ++ eli sokeria. Tänään kävin rasituskokeessa ja sain iltapäivällä neuvolasta jo tuloksetkin, jotka olivat erinomaiset eli täysin normaalit. Ilmeisesti siis lääke, jota joudun vatsan takia syömään yhteensä 6 viikkoa aiheuttaa tuon sokerin. Joka tapauksessa pelkäsin jo pahinta eli raskausdiabetesta, koska sukurasitetta diabetekseen on.

Liikkeitä tunnen jo melkein aina, kun illalla rauhoitun sohvalle tai sänkyyn. Osa liikkeistä on  vähän epäselviä kuplien liikkumisia mutta osa niistä tuntuu jo ihan kunnolla. Valitettavasti viikon verran on ollut alaselän poltteluakin iltaisin kuuden jälkeen, mikä saattaa tietysti olla jotakin supistuksiin viittaavaa. Ensi viikolla on onneksi rakenneultra äitiyspoliklinikalla ja näkee, onko kaikki ok vai pitäiskö tässä jo nyt alkaa oikein työkseen lepäilemään.
 
Heipä hei, pitkästä aikaa! Viikon loma alkaa olla lopuillaan ja pikkuhiljaa arki kolkuttelee ovella...

Loma hurahti nopeasti Suomea kierrellessä, sukulaisissa ja perheen kesken. Kelit viime viikolla eivät olleet kummoiset, mutta se ei meitä haitannut. Rentoutumista, kylpylöitä ja yhteistä aikaa - siitä on meidän loma tehty tällä kertaa;)

Aikaisemmin kirjoittelin mm. pyöräilemisen ja liikkumisen lisääntymisestä kevään tullen. Tarkennan aikaisempia kirjoituksiani, että tarkoitin sitä, että esikoinen 5v. pyöräilee ja minä kävelen rivakasti mukana... Tänään siitä saatiinkin esimakua, kun esikoinen VIHDOIN suostui kokeilemaan vuosi sitten hankittua utta pyöräänsä ja tykkäsi niin paljon, että tehtiin heti tunnin lenkki! Viime keväänä nimittäin hommattiin tosiaan hänelle uusi pyörä, joka oli ihan oikean kokoinen, mutta hänestä pelottava ja iso, eikä poika KOKO kesänä suostunut koskemaan koko vekottimeen... Nyt, kun tämä asia saatiin selätettyä, niin on mammalla taas lenkkikaveria;)

Tuli lomailun lomassa "Sohvillekin", eli masuasukille, hommattua  kaikkea pientä (tarpeetonta;) shoppailureissuilta,  tässä joitain esimerkkejä:
-Finlaysonin retrohenkinen fantti pussilakanasetti.
- Kimperin vauvapipo ja
- Sophie la Girafe-purulelu.

Matkallamme vietimme jonkin verran aikaa mm. Jyväskylässä, joten kävin Kimperin liikkeessä. Heiltä löytyy myös nettikauppa, jossa vielä jonkun päivän ajan on muuttoalennuksia: http://www.kimperi.com/.

Lupailin aiemmin laittaa kuvaa, jos saan "prinsessa estellen" nutun valmiiksi. No, nuttu valmistui jo aikaa sitten, mutta en ole saanut kuvattua&postattua siitä. Tässäpä valmis nuttu:

En ole vähään aikaan kutonut, joten käsiala on mitä on, mutta eiköhän tuo kuitenkin käyttötarkoitukseensa ole toimiva;)




Toinen hengentuote on tämä makuupussi, joka sekin valmistui jo aikaa sitten:
Kaikki kuvassa on niin valkoista, että mikään ei oikein erotu.. mutta makuupussin vasemmalla puolella on pitkä vetoketju, josta vauvan saa sujautettua pussiin.
 
Ai niin... vielä vähän..

Minulle neuvolan täti kommentoi pari viikkoa sitten, että raskauden viimeisen parin kuukauden aikana mitatuista sykkeistä voi vetää jotain johtopäätöksiä, mutta ei vielä tässä vaiheessa. Sen muistan (ilman edelliskerran äitiyskorttia tosin), että esikoisen sykkeet oli aina n. 150-160 eikä minulla (mielestäni) ollut linea negraa - ja POIKA tuli. Eli, mene ja tiedä..?!

Parin viikon päästä on rakenneultra ja toivottavasti tulee kätilö, joka kertoo kumpi siellä köllöttelee... Np-ultrassa ollut kätilö ainakin sanoi, että "seuraavalla kerralla sukupuoltakin voi jo arvailla"..? Toivottavasti sattuu siis sama kätilö;)

Tavallaan odotan mieleni sopukoissa, että tulokas olisi tällä kertaa tyttö, mutta ehkä siihen on aika pienet mahkut, kun miehen puoleltahan se sukupuoli määrittyy ja siellä on monessa sukupolvessa pelkkiä poikia...!?  No, kumpi tahansa on todellakin tervetullut - siitä ei ole kyse;)

Tsemppiä & aurinkoista mieltä kaikille odotukseen!
 
Sori jo etukäteen.. nyt on tämä ketju mun yksinpuhelua.. mutta NYT ahdistaa...!!!

Tänä aamuna oli tiukka paluu arkeen ja päiväkodin ovessa oli ilmoitus, että heillä on vesirokkoa meneillään... VOI H...TTI! No, olihan se odotettavissa, että jossain vaiheessa jotain taas tulee... Esikoinen on nimittäin onnistunut välttämään vesirokon vaikka on ollut 1v. lähtien päiväkodissa (nyt siis kohta 6-vuotias) ja siellä on vesirokkoa pyörinyt 1-2krt/v eikä minullakaan sitä ole TIETTÄVÄSTI ollut;(((((((( Hyvä se on nyt harmitella, kun ei tullut otettua vasta-aineita/rokotetta ennen raskaaksi tuloa..

Soitin heti kun neuvolan palvelulinja aukesi ja saan lähetteen vasta-ainemäärityksiin. Niissä tuloksissa vaan menee pari viikkoa. Nyt raskauden toisella kolmanneksella vesirokko on ilmeisesti "vaarallisimmillaan" vaikkakin riski on "vain" 2-3% luokkaa. No, se ei paljoa helpota, jos sattuu kohdalle;((

Onko täällä kenelläkään kokemuksia vesirokosta raskausaikana??

Raskaus & vesirokko:
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2049,2265,2260,3437,26262,28104
 
Noista, mistä voisi veikata sukupuolta.. en suostu niihin uskomaan, kun lähipiirissä monella niitä todistettu vääriksi.. toivotaan, että huomenna rakenneultrassa saataisiin jokin ennuste! :) sitä enemmän kyllä toivotaan, että kaikki niin kuin pitäis.. Yksi tuttu sai just tietää np-ultrassa, että 1:6 todennäköisyydellä down jne.. ja se pisti miettimään tuota rakenneultraakin erillä tavalla, vaikka pääsääntöisesti yrittäny olla positiivisin ja luottavaisin mielin!

Piaffi: Nuo kimperin pipot on ihania! Ooon niitä antanu monelle tutulle lahjaksi :) Hianoja töitä olet saanut itse aikaiseksi! (kunpa osais edes sukat kutoa.. ;) Tuosta vesirokosta: Toivottavasti vältätte sen!!! Mulla ei kanskaan oo tiettävästi ollut vesirokkoa koskaan, mutta pelkäsin sen saamista aikuisiällä niin, että kävin ottaan ne rokotteet.. kun oli niin paljon muiden lapsia ympärillä. Neuvolassa säikähti neuvolantäti, kun sanoin etten oo tietääkseni sairastanu (kun käytiin voimassa olevia rokotteita läpi), mutta helpottui rokoitteesta.. tosin ei sekään sulje kokonaan sen mahdollisuutta pois ettei siihen voisi sairastua! Onneksi pääset niihin testeihin, mutta kurjaa et kestää tuloksissa niin kauan.. : /  toivottavasti olet tietämättäsi sen sairastanut! en tiiä ketään jolla olis raskausaikana ollu vesirokkoa.. pieni tuo riski 2-3%, mutta ei sekään lohduta, kun on olemassa jokikin riski niin kyllä se ahdistaa! Tsemppiä!
 
Noniin!

Meillä oli viime viikolla rakenneultra <3 Ja kaikki vaikutti olevan hyvin. Kasvanut kuulemma hienosti "omalla käyrällään" whateverthatmeans? Ei vilahtanut sukupuoli, vaikka yritin salaa vähän kurkkia ;) Oli papunen sen verran vikkelällä päällä, ettei ihan kaikkea ekalla yrittämällä pystynyt tutkimaan. Lopulta kyllästyi tökkimiseen ja sitkeesti käänsi selkänsä, tuliaisena siis SELKÄkuva!

Voiko muuten sikiön rakenteesta päätellä mitään sukupuolesta? Onko sikiö "saman muotoinen" (olkapäät, lantio...) oli kumpi vaan? :) Kiinnostavaa tutkimista. Mutta mistäänhän sitä ei tiedä ennenkun syntyy, kun ei selville haluttu ottaa. On alusta asti ollut vahva tyttöolo, mutta tiedä sitten miltä ultrassa näytti ;)

Ultra oli rv 20+4, pikkuisella painoa 365g ja pituus menikin multa vähän ohi, 22-25cm tjs. Huomion kiinnitin erityisesti aktiiviseen liikkumiseen, ylisöpöön nenän nyppylään sekä hurjan vahvan näköisiin jalkoihin! Sen unohdin kysyä näkyykö viitteitä ylimääräisistä sormista :p meidän suvussa kun tytöille saattaa periytyä "kuudes sormi" (sellanen cm kitukasvunen uloke) pikkurillin alemman nivelen kohdalle kuten mulla oli.
 
Heippa kaikille!

En ole hetkeen mitään kirjoitellut kun tuntuu että mitään sen kummempaa ei ole tapahtunut, muuta kuin että maha alkaa jo olla selkeästi vauvamahan muotoinen... :)

Liikkeitä olen kovasti odottanut mutta en ole vielä harmikseni mitään tuntenut. Tai ainakaan liikkeiksi tunnistanut...

Tänään on aika alakuloinen päivä. Kävin juuri lääkärissä selkäkivun vuoksi, jota on ollut jo useamman viikon. Nyt viime yönä töissä ollessa se jumittui sitten täysin ja satunnainen vihlonta muuttui aikalailla jatkuvaksi kivuksi. Makaaminen ja istuminen sattuu. Kävelemään pystyy mutta silloinkin tuntuu aika kovaa painetta selässä. Lääkäri ei paljoa antanut toivetta parantumisesta ennen synnytystä. Nyt pelottaa/harmittaa että joutuuko sitä olemaan sairaslomalla sitten äippäloman alkuun asti... Viikon olen nyt aluksi sairaslomalla ja sitten katsotaan jatkoa.

Rakenneultra 10.5 ja sitä odotetaan innolla :)
 
Meillä oli tänään rak.ultra ja voi että ku oli ihanaa nähdä pikkunen <3
Ei vaan ollu toinen kuvaus tuulella joten naamaa ei nähty ollenkaan vaikka kovasti koitettiin tökkiä häntä liikkeelle niin oli nassu koko ajan mun selkää kohden. =D ja peppu ja alavatsa jäi myös kuvaamatta kun hän oli mun navan takana piilossa. Kaikki mitkä saatiin mitattua olivat kunnossa ja kooltaan hän vastaa viikkoa vanhempaa mut täällä Turussa ei lähdetty vaihtaa enää La:ta.  Ens viikolla päästään Tyksiin 4D ultraan poliklinikka maksul eli eipä tarvii myöhemmin enää sitäkään sit miettii et meniskö yksityiselle.  On kuullemma niin paljon tarkempi laite et sit saadaan loput olelliset mittaukset tehtyä ja katsottua ettei ole huulihalkiota kun sekin kuuluu kuullemma nykyään tarkistettavien juttujen listaan. Elikkä meillä vauvalla kaikki hyvin ja ultraaja sano et ei tarvii stressata ens viikon ultraa et se mitä hän sai vilauksia niin aivan terve tapaus on <3 Eli tärkein tuli selville vaikkei sukupuolta saatukkaan selville =)
 
Kirjoittelenpa minäkin pitkästä aikaa.

Liikettä on täälläkin tuntunut pari viikkoa ja jos tän muotoinen maha olis kellä tahansa tutullani, väittäisin et siellä on poika. Muutenkin ollut "poikaolo".

Tänään oli sit rakenneultra (20+1), ja tyttöä tuuppais lekurin mukaan... Mahtaa tulla melkoinen rinsessa! Olin ihan varma pojasta. Kaikki kuitenkin muuten hyvin, töissä vaan kiiruhia.

Minkälaisia kokemuksia teillä on sairaaloiden henkilökunnasta? Mulla on terkkari ja kätilöt jota oon tavannu, ollu kivoja ja asiantuntevia, mutta lääkärit.. ..täysiä m.lkkuja! Oma neuvolalääkäri ainoa kiva poikkeus, mut nää ultran tekijätkin sairaalassa.. voi s..tana! Molemmista kerroista jääny niin paha maku, et hirvittää mennä niiden hoidettavaks!




 
Täällä myös jäänyt tuo kirjoittelu vähän vähemmälle kun tuntuu, ettei tässä nyt oikein kummempia ole tapahtunut :) Vauvauutisia tulee ympäriltä vähän väliä ja töissä meitä on jo neljä melkein samaan aikaan saavia (kolme muuta kyllä miehiä, että ei kaikki jää kerralla pois :) ja laskeskelin tässä, että kymmenkunta kaveria / tuttua saa tänä vuonna vauvan. Just lueskelin jostain lehdestä, että aiempien vuosien vauvabuumi on laskussa, mutta ei näköjään meidän piireissä!

Maha alkaa nyt näkymään ja hyvä niinkin. Paino ei ole vielä noussut kuin kilon ja muutenkin aika rauhallinen raskaus ollut. Näiden mun kahden työkaverin vaimokkeet ovat halailleet pönttöä alusta asti ja tuntuu, että mä olen päässyt aika helpolla.

Kahden viikon päästä olis sitten toka ultra ja halutaan kyllä tietää kumpi sieltä tulee jos vaan sattuu näkymään :) Ehkä sitten alkais vähän konkretisoitumaan se vauvan tulo? Vielä en ole nimittäin ostanut yhtään mitään eikä ole pienintäkään hinkua. Eikä varmaan tarvitse hirmuisesti investoidakaan kun kaikki ympärillä tuntuu tarjoavan kaikkea lapsitarviketta pyytämättäkin :) Mikä on ihana asia, mutta en ole vielä oikein halunnut alkaa keräämään sitä tavaraa kun tilaa on aika rajallisesti. En ole muutenkaan mikään stressaajatyyppiä niin odottelen rauhassa kun se hankkimisvietti iskee. Enköhän mä ehdi vielä :)

Tätä palstaa tulee kyllä luettua päivittäin ja ihana kuulla ihmisten kokemuksia ja miten on mennyt! Jakselkaa ystävät :)
 
Täälä ollaan nyt yhtä hymyä, kun aamulla oli rakenneultra ja kaikki oli niin kuin piti! :) ja tyttöolo muuttui poikalupaukseksi! Lääkäri sanoi, että katsokaas tänne- selvä poika! (kysyi toki aluksi halutaanko tietää) Hyvin kyllä selitti kaikki, mitä tutki, mutta yhtään kuvaa ei saatu (tiesin kyllä ettei kaveritkaan oo saanu). Kovasti oli liike kannalla siellä.. heilui jalat ja kädet.. <3 LA:ta ei muutettu, mutta luulin olevan 20+0 (mutta olikin 20+2)

Sykkeistä kaikki läheiset on meille ennustanu tyttöä, mutta poikaa se nyt kuitenkin lupaili.. ainoastaan yksi on epäilly poikaa ja näytti olevan oikeassa! :)

Nyt voi ehkä paremmin miettiä kyllä hankintoja.. osaa jotenki peremmin kohdenta ajatuksia!

Hyvää alkanutta viikkoa kaikillee!
 
Takaisin
Top