Huhtikuun höpinät

Tunnen sun tuskan lomautuksen suhteen ❤️ meillä ollaa löyhässö hirressä niin sanotusti, eilen oli neuvottelu ja pomo ilmoitti että hänellä hu9-10 palveri neuvotteluja koskien ja päätöksiä ja infoaa sitten meille. Vahva tunne että tulee lomautus. Mulla on intuituio aika usein oikeassa. Pelkään vaan enemmä sitä kuinka pitkä pätkä tulee kun miehen ura alussa ja sen tienestit on kii urakka työstä niin tulee oleen tiukkaa. Liitosta kun kun saa rahaa joskus, ehkä ens vuoden puolella tällä menolla :sad001 tää korona on iha pe**eestä :finger:
Sympatiat sinne. Meillä sentään miehellä vielä töitä riittänyt, mutta epäilen vahvasti omalla kohdalla, että millä aikataululla liitto saa käsiteltyä hakemukset ja vaikea uskoa, että miten rahat riittää tällaiselle määrälle työttömiä :nailbiting:
 
Sympatiat sinne. Meillä sentään miehellä vielä töitä riittänyt, mutta epäilen vahvasti omalla kohdalla, että millä aikataululla liitto saa käsiteltyä hakemukset ja vaikea uskoa, että miten rahat riittää tällaiselle määrälle työttömiä :nailbiting:

Samaa mieltä tuosta liitto asiasta. Ite kuulun ytk:eek:n ja siellähä on tiedotettu et tällä menossa saavat päivärahat maksuu ehkä ens vuoden puolella, jos saavat lisää työvoimaa niin siltikin menisi ainakin 100pv käydä hakemukset läpi.
Saatiin tänää tieto että jos lomautus tulee niin kestää 3vk. Ens viikolla sitte tiedetää tuleeko vai ei..
 
  • Tykkään
Reaktiot: dea
Tsemppiä kaikille työtilanteisiin. Omalla kohdalla onni sinänsä että työt ei tän koronan takia lopu, mutta kolikon kääntöpuolena tietty mahdollinen altistuminen..

Tämä aamu toi noin 38 asteen kuumeen.. Jatkuvan pahoinvoinnin lisäksi ei muita oireita. Toivotaan ettei tulekkaan.. Alkaa pikku hiljaa stressaamaan tämä..
 
Meillä max. 90 päivää, että tässä alkoi nyt sitten pidempi vapaa. Jos raskaudessa menee kaikki hyvin ja riippuen miten pitää kesäloman niin sitähän ehtii pari kuukautta käydä töissä kääntymässä ennen mammalomaa :hilarious:

Freesiasille kanssa tsemppiä ettei tule tartuntaa ja että kuume lähtisi laskuun.
 
Muokattu viimeksi:
Täällä myös yks lomautettu! Viikon oon jo ollut lomautettuna. Huoli on omasta taloudesta tottakai on aika iso, mut onneksi sitä pärjää kuitenkin sen max. 90 päivää. Eniten huolettaa, että millä aikavälillä liitto maksaa ansiosidonnaiset.. ja onneksi mies on sellaisella alalla että työt loppuu sieltä viimeisenä.
 
Liitothan on aika tiukilla, eivät aika varmastikkaan pääse lain mukaiseen 30pv käsittely aikaan. Toki riippuu mihin liittoon kuuluu ja millainen lomautus ryysis siellä. Esim jos ytk: ta kattoo niin siellä tällä hetkellä tilanne että odottavat 100000 ensi hakemusta ja näillä resursseilla maksut menee ensi vuoden puolelle :sad001 onneksi itellä max 3vk lomautus niin pärjää mutta tiukille menee pari kk... Kesälomat peruttu näillä näkymin mutta ottaisin ne muutenki mielummi rahana kuin päivinä niin saa vähä säästöjä vauvaa varten ❤️
 
P. S seuraan tosi paljon oman liiton tiedotteita ja seinää. Ja muutenkin aina kiinnostanu kaikki työntekijä oikeudet ja itseeni vaikuttavat asiat :)
Toivottavasti pian se laki muutos hyväksyntää et lähtee oma vastuuaika pois :bookworm:
 
Tänään oli mun vika työpäivä ennen lomautusta. Rahaakaan ei kuulemma vielä voi hakea kun ytk n hakemuksen saa lähettää vasta kuun lopussa... :sad001
 
Kyllä valtion pitäisi tässä kohtaa tulla puoliväliin ettei ihmiset jää tyhjän päälle, monilla kun noi lomautukset koskee koko taloutta :nailbiting: Ei se paljon lohduta että saa takautuvasti korvauksia kun ne menot on kuitenkin nyt.
Meillä oli eilen keskustelua asumisjärjestelyistä ja oltiin onneksi yhtä mieltä asiasta, nyt vaan pitäisi taas malttaa odottaa että saadaan asiat järjestettyä niin että muutto on ajankohtainen :happy:
 
Myös minut lomautettiin. Nyt sitten yritellään kituutella kelan rahoilla, kun mieskin on lomautettu. En kuitenkaan jaksa stressata tilannetta, koska meistä jokainen on samassa tilanteessa jollain tapaa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: dea
Kyllähän se jossain määrin lohduttaa, että niin moni muukin on samassa tilanteessa. Tässä on toki monia tasoja myös, taloudellinen, sosiaalinen ym. Olisi ihan kiva, kun voisi vapaasti nähdä perhettä ja kavereita. Talous huolettaa tietysti monia. Itsellä vähän säästöjä, mutta he jotka elävät kädestä suuhun ovat varmasti ongelmissa, enkä tiedä kuinka ne tilanteet aiotaan ratkaista, jos tukien maksamiseen menee monta kuukautta.

Tsemppiä kaikille lomautetuille ja koittakaa pitää mieli pirteänä. Kevät tulee ja kyllä se elämäkin alkaa tästä taas helpottaa :)
 
Tänään oli mun vika työpäivä ennen lomautusta. Rahaakaan ei kuulemma vielä voi hakea kun ytk n hakemuksen saa lähettää vasta kuun lopussa... :sad001

Joo siinä on se 2vk aika. Eli kun jää työttömäksi /lomautetuksi niin ekan hakemuksen voi liittoon laittaa vasta 2vk päästä. Mut työkköriin ilmoittautua heti!
 
Opiskelijana on aina rahat tiukilla niin korona ei siihen hirveenä vaikuta Parempi oiskin melkeen pudota perustoimeentulotuen piiriin kun silloin sais enemmän kuin opintotuista...
 
Joo siinä on se 2vk aika. Eli kun jää työttömäksi /lomautetuksi niin ekan hakemuksen voi liittoon laittaa vasta 2vk päästä. Mut työkköriin ilmoittautua heti!
Juu sinne tuli just ilmottauduttua :) mä tässä mietin että tää tilannehan menee kohta väkisin siihen että kaikki ytk laiset lomautetut ollaan kohta toimeentulotukea hakemassa jos mitään ratkasua ei saada tohon käsittelyaikaan :/
 
Mä olen itse kotihoidontuella ja toivon kyllä todella, että mies ei joudu lomautetuksi. Ei kyllä vielä siltä näytä, mutta eihän sitä tiedä mihin tämä tilanne on vielä menossa. Ollaan laskettu menot ja tulot nyt niin tarkasti, että vähemmällä en tiedä kyllä miten pärjättäisi. Lokakuussa tietysti saan yli tuplat enemmän kun jää taas äitiyslomalle.. mutta siihen asti kyllä vähän jännittää.

Sympatiaa teille kaikille, voin vaan kuvitella :sad001


—-

mulla on tänään ollu aamusta asti outoja kipuja kohdun alueella. Sellaista tökkimistä ja kolotusta. Tuntuu oudolta. Ei mitään sellasta menkkamaista kohdunkasvukipua vaan jotain ihan muuta.. toivotaan ettei olis mitään km liittyvää. Huomenna olis varhaisultra.. tänään vaihtu 7+0 .
 
Juu sinne tuli just ilmottauduttua :) mä tässä mietin että tää tilannehan menee kohta väkisin siihen että kaikki ytk laiset lomautetut ollaan kohta toimeentulotukea hakemassa jos mitään ratkasua ei saada tohon käsittelyaikaan :/


Jooo samaa mietin ja samalla tässä kauhistelen sitä että jos ei päovärahoja ehdi saada ennen ku kela kattoo tulot äityispäivärahaan niin tuleepa onneton äiopäraha sitte :arghh::bored:
Vois nyt oikeesti jo mennä takas siihe et viime vuoden tulojen mukaa katotaa äitiyspäiväraha eikä 12 edeltävän kk.. Tää lomautus koskee kuitenki aika montaa tänä vuonna synnyttävää..
 
Onks joku varannut Maisa-järjestelmästä aikaa nt-ultraan? Mulla oli perjantaina neuvola ja mun täti teki siellä lähetteen ja nyt mun pitäis sit varata se aika, mut ei sitä lähetettä näy siellä Maisassa enkä pysty varaamaan mitään. Kuinka kauan siinä oikein kestää? Mun mielestä neukkutäti sanoi, että saattais olla jo perjantaina iltapäivällä tai viimeistään tänään, mut ei näy! Onkohan mulla jäänyt joku juttu vielä tekemättä vai missäköhän mättää. o_O
 
Takaisin
Top