Pakko kysyä, miten uskalsit juoda yhden oluen? Mulla on itselläni hirmunen pelko siitä, että onko kaikki masussa hyvin, kun aivan ensimmäisillä viikoilla tissuttelin alkoholia, kun oltiin ulkomailla lomalla. Silloin en vielä tiennyt olevani raskaana ja kuukautisiinkin oli aikaa vielä viikko. :arghh: Oon nyt kyllä rauhoittunut asian suhteen ja toivon, ettei haittaa vielä tuossa vaiheessa olisi.
Tää salailu on kyllä aika raastavaa! Ei oo kiva valehdella puhelimessa rakkaalle siskolle, joka asuu kaukana. Jos täällä asuisi niin varmasti oltaisiin jo kerrottu. Isosiskolle ja hänen miehelleen kerrottiin toissapäivänä, sillä näemme heitä usein ja meillä on ollut tapana viettää iltaa yhdessä, joihin alkoholi kuuluu yleensä. Viime viikonloppuna sain selitettyä sen, etten juo alkoholia, kertomalla aloittaneeni superdieetin.
Yksi työkaverini tietää lisäksi, sillä hän on itsekin raskaana ja saan häneltä vertaistukea. Muille ei vielä haluta kertoa, kun vasta ultran jälkeen, että tiedetään onko kaikki hyvin. Vapuksikin pitää keksiä jotain muuta kuin mökkeilyä perheen kanssa, koska siellä raskaus paljastuisi heti!
Voi olla, että joudun kohta itse kertomaan esimiehelle töissä, koska en tiedä voinko olla töissä näiden oireiden kanssa.
En haluaisi kertoa vielä.
Ootteko muuten millä tavoin kertoneet läheisillenne raskaudesta? Mä kerroin työkaverille suoraan töissä (niinkuin hän kertoi minulle) ja siskolle ja hänen miehelleen oma mies esitteli syntymäpäivälahjojaan ja viimeisenä nosti esiin vauvan bodyn. Voi että heidän reaktioitaan!
Rv 6+3