Huhtikuun höpinät

(Muokattu..) altistusvaara myrkyille ja huolehdin sikiön turvallisuudesta
 
Muokattu viimeksi:
Äh kaikki puhelinpalvelut kiinni kun niitä tarvisi.. Vantaan neuvoloiden puh.palvelu loppupäivän kiinni, työterveyshuollosta ei löydy muuta yhteydenottotapaa kuin ajanvaraus paikan päälle.
HUS:lla on "teratologinen tietopalvelu" jonne voi soittaa mm.sikiön kehitykseen haitallisesti vaikuttavista lääkkeistä ja muista ulkoisista tekijöistä. Puh.palvelu klo 9-12 joten soitanpa sinne huomenna
 
Kahden viikon loman ja parin vp:n jälkeen on työmotivaatio kyllä enemmän kun kadonnut :sad001
Tänään pitäs iltavuoroon suunnaa...Onks pakko jos ei tahdo :)
Jännittää mahtuuko työvaatteet vielä päälle...
 
Näin kevään edetessä ja kesän lähestyessä olen alkanut pohtia aurinkovoiteita. Eikös ollutkin niin, että fysikaalista suojaa on hyvä käyttää? Olisiko teillä antaa vinkkiä jostain hyvästä ja turvallisesta voiteesta? ✴
 
Kyllä nuo puhelinpalvelut on sitten kivoja. Soitin aamulla kahdeksaan eri puh.numeroon, vain yksi ei mennyt vastaajaan.
Sain lopulta kahdelta taholta (teratologinen tietopalvelu ja neuvola) mielipiteet.
(Muokattu..) Teratologinen tietopalvelu vastasi että altistuminen ei ole vaarallista koska "ei ole töissä jatkuva olotila" ja ei ole raskaana olevalle sen suurempi riski kuin muillekkaan työntekijöille.
 
Muokattu viimeksi:
Regan, vaikkei olis vaarallista niin mulle ainakin tulis päänsärky sellaisista höyryistä!
 
(Muokattu..) Toivon ettei myrkkyaltistumisesta ole ollut suurempaa haittaa :sorry:
 
Muokattu viimeksi:
Aamulla pientä rusehtavaa vuotoa, heti tulee kaikki kauhukuvat mieleen.... Mutta eikös se nyt voi johtua aika monestakin syystä? Huomenna onneksi sopivasti nt-ultra.
 
Onko kellään otettu raskauden aikana papa-koetta? Tänään tuli kutsu valtakunnalliseen seulontaan ja mietin, että yritänkö siirtää vasta synnytyksen jälkeen vai menenkö nyt. Virallisesti se kai on ok ottaa raskaanakin ja th:kin viime käynnillä sanoi, että taidan saada tänä vuonna sen kutsun ja on ok kyllä mennä siihen, mutta hän ehkä yrittäisi siirtää sitä vasta synnytyksen jälkeen. Limakalvot on muutenkin todella kuivat ja tihkusin jo vähän verta lääkärin sisätutkimuksen jälkeenkin ja mietin, että millainenkohan verisavotta siitäkin tulisi. o_O
 
PikkuPapunen, Mulle kans th suositteli että mieluummin vasta synnytyksen jälkeen. Sanoi, että muistetaan sitten silloin, niin hän laittaa lähetteen papa-kokeeseen.
 
Mulla otettiin papa viimeks kuopuksen synnytyksen jälkitarkastuksessa. Tosin sanoivat että niin lähellä synnytystä voi antaa väärän positiivisen tuloksen mutta ottivat kuitenkin.
 
Mulla on kaksi eri raskauskalenteri-sovellusta puhelimella ja olen nyt ihmetellyt niiden eroja. Toinen on vau.fin sovellus ja toinen englanninkielinen (amerikkalainen oletan). Nyt rv 15 vau:n mukaan vauva on n 12 cm ja painaa 100g, kun taas amerikkalaisen sovelluksen mukaan vauva olisi nyt 14cm ja 85g! Eli onko amerikkalaiset sikiöt suomalaisia pidempiä ja hoikempia? :D
 
Janna, voisiko olla eri laskentatavat näissä maissa, että Suomen versio menee viikkoa edellä? Siis tarkoitan, että toisessa rv 15 tarkoittaisi 14+0-14+6 ja toisessa 15+0-15+6?
 
Thelma, mä mietin kans ensin samaa vaihtoehtoa mutta kun suomalaisen mukaan sikiö on lyhyempi mutta painavampi ja amerikkalaisen mukaan pidempi ja kevyempi. Jos ottaa viikon kumpaan tahansa suuntaan (enemmän tai vähemmän) ero on vielä suurempi.
 
Takaisin
Top