Huhtikuun höpinät

Niian

Vauhtiin päässyt keskustelija
No jos sitä aloitetaan uusia ketjuja. Olisiko hyvä jos kuukausiketjuihin laitettaisiin sitä yleistä höpinää, sitten olisi marraskuiset ketju johon jokainen voisi lisätä itsensä ja laksetunajan.
Näitä voitaisiin sitten päivittää marraskuisten ekaan viestiin. Ei tarvitsisi kuukaisiketjuihin päivittää mukanaolijoidentietoja, vaan ne pysyisi omassa ketjussa.
Jos joku ei tykkää seurata monia ketjuja, niin marraskuiset ketjun ekastaviestistä näkisi heti masukki matkassa matkailija marraskuiset ja kuukausiketjusta sitten halutessaan sitä yleistä lätinää?
 
Minä oon melkein samalla kannalla kuin Niian. Joka kuukautta kohti sellainen sekalainen höpinä vois olla omassa ketjussaan, mutta on hirmuinen homma kopioida osallistujat aina joka ketjuun, niistä voi tehdä omansa ( tai jos se vanha ketju joskus löytyy jostain...)

Toki sitten tiettyjä erityistopikkeja varten voisi minun mielestä edelleen olla myös omia ketjujaan, minä tykkään siitä että on selkeesti kategorisoidut ketjut :D Tällaisia teemoja vois olla joskus tulevaisuudessa ainakin hankinnat vauvalle ym. sellaiset, joista ois kiva löytää tietoa kootusti sitten jatkossa.

Harmittaa kyllä nuo ketjujen katoamiset :sad001

Mitä oloon muuten tulee, jos huhtikuusta höpistään... pahoinvointi on ollu vähän parempi, ei enää yökötä kuin aamulla ennen aamupalaa. Tänään oli kumminkin työreissupäivä, ja junassa tuli kumpaankin suuntaan ihan kamala olo! Oon huomannu myös autoillessa, että matkapahoinvointia tulee tosi helposti, eikä mulle normaalisti tule. Väsymys lisääntyy koko ajan, tuntuu että koko ajan vois nukkua. Eilen kerroin ensimmäiselle kaverille tästä, ja oli se vaan jännää! Näytin kuvan raskaustestistä puhelimesta ja sillä tippu kyllä leuka paikaltaan. Mutta innoissaan se oli, mikä on kivaa :)
 
toki tälläset yleiset höpinät on kiva jos on kuukausittaiset ketjut, tulee lyhyempiä ja helpompi kokemuksen mukaan pysyy mukana :)

Tiettyihin aiheisiin on kiva jos on omat ketjunsa, taas pitää ketjuja selkeämpänä ja lyhyempänä eikä tarvitse viestien joukosta yrittää poimia sitä aihetta joka sattu just sillon kiinnostamaan :)

Mä oon oksentanu jo puoltoista viikkoa joka päivä mutta kaksi päivää välissä helppoja ja nyt tänään illalla en meinannut kylppäriin asti keretä! Onneksi en mennyt töihin niin voin rauhassa mädäntyä sohvalla tuollaisia spurtteja lukuunottamatta!
 
Eiköhän tämä tästä :) Taidankin laittaa tänne uuden neuvolaketjun.

Mun huono oloni vaihtelee päivittäin. Toisina päivinä ei ole mitään, toisina ihan hirveä olo aamusta iltaan. Selvästi sillä, olenko nukkunut hyvin vai en, on paljon vaikutusta. Huonoja öitä seuraa yleensä huono päivä.

Huomasin juuri, että tuolla ylhäällä lukee mun vanha nikki ja ikonikin on vanha. Jos tuo nikki on vaihtunut vanhaan, niin olkoot sitten. Tussilagona mä täällä kirjoitin ennen päivitystä, mutta taidan olla Sista taas...
 
Huomenet kaikille :) olipas tämä uudistus nyt tässä keskustelussa aikamoinen.. katsotaan nyt jos tämä tästä taas suttaantuisi :) Harmi vaan kun ne vanhat keskustelut nyt sitten hävisi :sad001 Tämän viestin myötä sitten näen senkin, miten oma profiilikuvani yms. näkyvät tässä...

Tänne ei silleen mitään erityistä kuulu, epävarmoissa tunnelmissa edelleen mennään, tiistaina ensimmäinen neuvolakäynti tulossa, en malttaisi odottaa. Tosin eilen iltapäivällä rinnat alkoivat oirehtia huomattavasti enemmän kuin ennen, ensin kipeytyi vasen ja nyt on oikeassakin arkuutta niin että sen huomaa jopa paikoillaan ollessa, ja liikkuessa sen todellakin huomaa. Liekö se sitten merkki, että masussa oikeasti kasvaa joku :) Väsymyskin on melkoinen, aamuisin herääminen on tosi hankalaa aiempaan verrattuna, vaikka menen ajoissa illalla nukkumaan. Aiemmin tulin toimeen n. 6 tunnin yöunilla, mutta nyt ei tunnu 8 tunninkaan unet riittävän millään. Oloja ei edelleenkään ole ollut oikeastaan yhtään, mutta en vieläkään uskalla edes toivoa, että selviäisin näin helpolla... Ikä kai tässä tekee tätä pessimismiäkin ajatuksiin, elämää on kuitenkin takanapäinkin jo aika mukavasti, kun ei odota paljoa niin ei sitten petykään suuresti jos asiat eivät mene silleen kuin on ajatellut :) Siksi odotankin ensimmäistä ultraa kuin kuuta nousevaa, että oikeasti sitten konkretisoituisi tämä koko juttu, että olen oikeasti raskaana...

Mukavaa on lukea teidän muiden kuulumisia, vaikka harmittaa kyllä lukea noista pahoista oloista, joita monella on :sad001 Kuvittelin, että itselläni tulee olemaan aivan mahdottomat olot, kun äiti oksensi minua odottaessaan koko raskausajan alusta loppuun, sama juttu hänen siskollaan molemmista lapsistaan, ja äidin äitikin oli aikanaan huonovointinen kaikista lapsistaan. Mutta kun ei, ei juuri mitään oloja satunnaisia etomisia lukuunottamatta. Tokihan tämä on yksilöllistä ja saman naisen raskaudet voivat olla nekin hyvin erilaisia, silti jotenkin odotin, että oloja olisi enemmän.
 
Meillä on samana päivänä ensimmäinen neuvola, mullakin on tiistaina :) sitä oottelen kovasti, ja tietty vielä enemmän sitä ekaa ultraa jos sinne asti selvitään.

Mulla on myös vähän epävarmaa oloa koska mulla on oireet helpotamaan päin ollut, eli rinnat olivat paljon aremmat alussa kuin nyt ym. Pahoinvointia on mutta oksenteluun asti vain muutaman kerran yltänyt. Maha on ollut löysänä melkein heti plussauksesta asti.. Yleensä kun olen kärsinyt ummetuksesta, joten se on yksi oire joka minua vie eteenpäin :) Tosin olen alkanut syömään myös terveellisemmin, mutta joo :D kovasti pelottaa mitä tulee vastaan.
 
Mä en oksentanut esikoisesta kertaakaan, enkä varmaan tästäkään. Huono olo on silti koko ajan. Yököttää muttei ihan oksetukseen asti. Ihan hyvä näin. En tiedä juuri mitään kamalampaa kuin oksentaminen.
 
No se on kyllä totta :) Mulla on suurimpina osina päivistä välillä huonoo oloo ja etomista, mutta on kyllä päiviä jolloin tuntuu ettei oo mitään muuta kun löysä maha ja väsymys.
 
Harmillinen tämä, kun ei enää näy vanhat viestit, keskusteluun osallistuvien lista ja lasketut ajat..

Täällä myös pahoinvointi vaihtelee päivästä toiseen. Tai oikeastaan hyvä aamu tietää usein vaikeaa iltaa, mutta ei toimi toisin päin. Vaikea aamu voi tarkoittaa koko päivän kuvotusta ja oksentelua. No nyt mennään 10+4 (muistaakseni) joten pientä toivoa elättelen siitä, että ei enää montaa viikkoa kestäisi. Nyt oksentelua ollut jo reilu 3 vkoa.

Ensimmäistä ultraa myös suurella jännityksellä odotan, mutta se vasta reilun viikon päästä.
 
Eri tahtiin on sitten sulla Junni mennyt kuin mulla tuon rintojen arkuuden kans.. kaikkihan me tietenkin ollaan erilaisia :) mua tietysti huolettaa tämä mun ikäkin, 39 vuotta mittarissa ja ensimmäinen tulossa. Toivottavasti pysyy matkassa mullakin :)

Hienoa kaimus :) :) toivottavasti jatkuu loppuun asti!

RSatu, toivottavasti alkaa pian helpottaa tuo sun huono olo :sad001 jaksamista!

Ummetusta ei sinällään kauheasti ole mulla ollut, ennemminkin löysällä maha enimmäkseen. En ole juurikaan ruokavaliota muuttanut, kun syön kasviksia ja salaatteja muutenkin paljon. Nyt on vaan pitänyt syödä useammin kuin ennen, muuten tulee heikohko olo nopeasti :sad001 omenaa ja banaania välipaloiksi, paljoahan ei tarvitse kerralla syödä, kunhan nyt jotain vatsaan saa, muutakin kuin vettä. Istumatyö vähän hankaloittaa asioita jo nyt kun joka paikka on turvoksissa enemmän tai vähemmän, housut ahistaa jne. jne.. Onneksi nyt on jo sen verran keväistä, että voi laittaa lenkkarit jalkaan, jalat ehtii turvota työpäivän kököttämisen aikana sen verran, ettei talvikengät meinanneet enää iltapäivällä mahtua jalkaan, vaikka aamulla sopivat ihan hyvin...
 
Mulla taas on enimmäkseen seisoma työtä, tällä hetkellä kun oon päiväkodissa isojen puolella, ei hirveesti ehi istumaan.. vaikka pitäisi levätä aina kun on mahdollista, se on mulla sitten kotona ja sitten ei jaksakaan enää mitään tehdä kun väsyttää ja kolottaa paikkoja :/ ja huono olo yllättää jo ennen kun kotiin ehtii kun on jo niin nälkä :D pitäis olla aina ruokaa valmiina neljän aikaan :D
 
Onnittelut kaimus! Toivottavasti pieni pysyy matkassa loppuun asti :)

Mullakin on istumatyö, ja se on huono juttu, kun mulla nuo lonkat jossain vaiheessa taas kipeytyy enemmän. Paikoillaan oleminen jumittaa lonkan, enkä saa jalkaa enää suoraksi. Esikoisen aikaan oli toisella kolmanneksella saikulla, kun en voinut istua paikoillaan juuri lainkaan. Neuvolassa terkka varoitti että toisessa raskaudessa ongelmat voi tulla jo aiemmin.. Toivotaan nyt, etten tästä kipeämmäksi ihan vielä tule. Lonkka on jumittanut vain yhtenä yönä ja sitä seuraavana päivänä. Vähän se on kipuillut, jos olen ollut huonossa asennossa.
 
Hei Tussilago tai Pilvi,

miten facebook-ryhmään pääsee? En löytänyt ohjetta facebook-ketjusta.

T.Sitruunapippuri
 
Hei Tussilago tai Pilvi,

miten facebook-ryhmään pääsee? En löytänyt ohjetta facebook-ketjusta.

T.Sitruunapippuri
 
Hui, huomenna ois se kauan odotettu ensimmäinen neuvola! Mua jännittää ihan hirveesti, vielä kun on ihka eka käynti neuvolassa. :) Harmittaa kun ei voi kertoo tästä jännityksestä juuri kellekään, siksi on pakko purkaa tänne :D Tänään tuli muutamaan otteeseen pahoinvointikohtauksia ja meinas kyllä tulla ulos astikin, joten hiukkasen positiivisimmilla mielin mennään :) tuntuu että olen päässyt liian helpolla noiden oireiden suhteen
 
Tsemppia Junni neuvolaan :D mulla on aika huomenna klo 14:30, joutuu livistämään töistä aikaisemmin :P jännittäähän se muakin kyllä, mutta tuskin siellä mitään ihmeellistä on kuitenkaan, eka kertahan se mullakin on kuitenkin :)
 
Sullekin paljon onnea neuvola käynnille :) toivottavasti tullaan molemmat hyvillä mielin sit kirjottaa tänne huomenna :wink

Ite menen kesken työpäivän, mutta mulla olikin ylitunteja mistä ottaa pois. :)
 
Juu toivotaan, että on hyvä mieli, ja että olis jotain vähän konkreettisempaa kerrottavaa, sen näkee sitten huomenna :)
 
Sitruunapippuri, laita mulle yksityisviesti :)

Tää on aika kamalaa, kaikki ruoka inhottaa. Esikoista oottaessa söin koko ajan, nyt pitää väkisin syödä jotain, vaikkei mitään tee mieli :sad001 Nyt on niin väsy ja kipeä, etten jaksa enempiä kirjoitella. On vähän kuumettakin...

T. Entinen Tussilago
 
Takaisin
Top