Huhtikuu!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja fjansku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon ihan hirveesti miettinyt kans sitä, että miten sit kun ilmat tästä lämpenee niin miten sen lapsen kanssa ollaan ulkona? Meillä kun ryömitään jo ja nyt opetellaan konttausta niin ei tasan pysy missään viltin päällä. Pitääkö laittaa kunnon kurahaalarit ja antaa vaan ryömiä hiekassa ja nurmella? Kun eihän hän vaunuissakaan sit enää viihdy jos ei nuku. Hengaillaan kesällä varmaan aika paljon maauimalassa, niin siellä voi varmaan hänen kanssa olla lasten altaalla? On tää taas niin vaikeeta :D

Tytsyllä on ollut nyt kolme päivää tosi korkea kuume, ei muita oireita. Lääkäri epäili vauvarokkoa :/ No, onpahan sekin sit sairastettu.

Kyllä sitä maailman raakuutta alkaa näin äitinä ajattelemaan ihan eri tavalla kuin ennen. Alkaa pelkäämään kaikkia ihme asioita vaikka ei se mitään auta.

Terveiset sukulointi reissulta Pohjois-Karjalasta! Matka meni tosi hyvin molempien poikien osalta. Vaikka kilometrejä tuli hurjasti, niin hyvin jaksoivat istua autossa. Saatiin tosin Aleksin kanssa flussa, kun autossa tuli hikoiltua ja ulkona sitten ei tiennyt mitä laittais päälle kun ilma tuntui niin lämpöiseltä. Nyt sitten yskitään ja räkä valuu. Toivottavasti menee ohi, kun meillä on rokotukset ensi viikolla.
Meillä myös edelleen heräillä yöllä 3-4 kertaa ja tää valoisuus tekee sen, että Aleksi herää aamulla jo viideltä!! Tuntuu, että yöt siis menee taas huonompaan suuntaan.
Meillä syödään nyt yhdeltätoista purkki kasvissosetta ja maitoa (rintaa) päälle ja illalla sitten puuroa satsi. Muuten mennään edelleen rintamaidolla. Ajattelin kyllä nyt tämän kuukauden aikana vähentää imettämistä ja kuukauden päästä pitää jo alkaa pääsemään yöimetyksestä eroon. Siinä onkin sitä työsarkaa.
Joku kyseli mun serkusta.... Mä en oon hirveesti kyselly asiasta, kun mulla on siitä niiiin paha mieli. Sen verran tiedän, että serkku on päässyt kotiin, mutta vauva on edelleen sairaalassa. Se siis syntyi vain parikiloisena ja sillä on sokerien kanssa häikkää. Serkku on käynyt sitä katsomassa, mutta muuta en tiedä. Mä niin toivon, että ne näkee sen tilanteen siellä ja se pieni vauva saa hyvän kodin jostain muualta.
Tällaista tänne. Nyt pääsee taas kirjoittelemaan, kun on palattu reissusta.

Hellurei!

Täällä poika vetelee yöunia heräämättä kertaakaan yön aikana syömään. Varmaan kiinteät ruuat ja kauravelli tekee tehtävänsä :) helpottanu kummasti ku saa itekki nukkua paremmin yöt. Esim tänä aamuna poju heräs ekan kerran kuudelta syömään pullosta+tissistä ja sit jatkettiin unia 9 asti :) nice!!

Ihana ku on Benjamin ruvennu nukkuun aina vaan paremmin ja paremmin ulkona päikkäreitä. Päivittäin käydään lenkillä aamupäivästä ja poika nukkua tursottaa :)
Joskus laitan toisenki kerran ulos takapihalle nukkuun.

Onko teillä kellään käytössä hyppykiikkua?
Tykkää katella myös maisemia tossa takapihalla, mellevän näkönen ku pikkuset aurinkolasit nenällä kattelee puoli-istuvasta asennosta mitä minä touhuilen pihalla. Tänään esim sain haravoitua ku ukkeli katteli maisemia :)

Mutta, sitten vähemmän mukava juttu. Tullu takasi  se vaihe, että pitää kokoajan testailla omaa ääntä. Kiljuu,karjuu,rääkyy, huutaa... huh, korvat soi vielä illallaki ku päivät sitä kuuntelee :D onko kellään muulla tällästä? Mä ku luulin et se oli sen kerran vaan ku löyty oma ääni, mut näköjään ei.

B käänty vihdoin ja viimein ensimmäisen kerran ihan itsekseen selältä massulleen. Jo oli aikaki... Kovasti sitä ollaanki harjoteltu :) Saa nähä et jäikö se nyt siihen yhteen kertaan se kääntyminen, toivottavasti alkaa enemmänki pyörimään.

Melela eiköhän se kääntyminen siitä ala sujumaan :) Meillä ekan kerran jälkeen oli muistaakseni peräti parinkin viikon tauko ennen seuraavaa käännöstä. 

Hyppykiikkua meillä ei oo. Mies sellasen haluis mut mä oon vähän epäilly et onks se selälle huonoks???

Ai niin, mä oon taas unohtanu ku on pitäny laittaa kuvaa sinne facebookkiin vauvasta ja huoneestakin... Oli täälä siinä yhessä ketjussa ihania huoneita ja "nurkkauksia" pienillä :) 

Oonko mä ainoa joka ei vielä ole alottanu soseita? Ois tarkotus nyt tehä niitä pakkaseen kun vaan sais aikaseks..... 

Meijän neuvolatäti sano nuista hyppykiikuista sun muista bumboista tms. että lasten fysioterapeutti suosittelee niitä vasta sitte ku kunnolla istuu vauva itte. Ja saman oon ite kans ajatellu ku vielä kuiten pää roikkuu ja selkä vielä pyöreä eikä istu. Syöttötuolin kans sama homma. On tuo syöttäminen omalle selälle paljo miellyttävämpää sitte ku istuu. Nyt on kyllä niin jumissa selkä ettei tosikaan.
Täällä kans tuo termiitti huutaa ihan järjettömästi. Tai nyt kuulostaa ihan pikku possulta ku röhkii ja vinkuu :) Ja sitte on alottanu nokan kautta tuhnuttamisen. On uus ja  hauska juttu se :) Liikkeelle ei vielä pääse. Käet ja jalat viuhuu ja pyllyä nostelee ja sitte siinä nylkyttelee itteänsä, mutta ei pääse liikkeelle :) Ja sitte tietty menee hermot ja karjuu niin kauan että käyt kääntämässä sen.

Meillä ei oo hyppykiikkua, eikä tule (ei myöskään semmoista kävelytuolia) kun sekä lääkäri, neuvola että fyssari on kieltänyt.

meidänkin fysioterapeutti ei lämmennyt millekään sitterille ja pahin hyppykiikku.. no sitteri meil kyl on ja lyhyitä aikoja siinä istutan, et poika voi katella kun teen keittiössä hommia :)

Meil on joka vk joku uusi ääni, tosi hassuja välillä kyl, varsinkin murina ääni :D

Jesse on nyt 5 ja 1/2kk ja on muutamat kerrat kääntynyt, mut lähinnä vetää käsillä itsensä ympäri 360 astetta, mut ei vielä pääse eteen- tai taaksepäin.

Meillä syödään nyt kiinteitä n.2-3krt päivässä ja Jesse on jo pidemmän aikaa nukkunut 12h putkeen. Luulen et korvike on siinä osasyynä, koska saa mahansa tarpeeksi täyteen päivällä. Aamullakin kun herää, niin ei itke vaan juttelee itsekseen tai nallemobilellensa. Sit jos en kohta mee hakee rinnalle niin sit alkaa vaativammat huudot :)

Tjaa jos sitä ottais vapun kunniaksi siiderin ja menis kattoo koostetta häistä :)

Hauskaa vappua!!

Huhtikuun viimenen päivä, vapun aatto. Raskaustesti positiivinen, laskurin mukaan menossa viikko 10. LA 3.12 jos menkoista lasketaan.. eipä mulla muuta :D

Ohoh!! Melelalle ONNITTELUT! :) Mites, onko mulla menny ihan ohi jotain vai mites...siis oliko teillä oikein yritys päällä jos näin törkeesti suoraan saa kysyä :D vai tuliko ihan yllätyksenä? Tulee sisaruksille pieni ikäero, vuosi vaan! On varmaan siis ainakin seuraa toisilleen. Hienoa! :) Miten oot voinut? Sä oot jo tosi pitkälläkin! :)

Me alettiin eilen puhuun häistä, siis että jos me mentäs naimisiin niin ketä kutsuttas jne. kiva oli miettiä vaikei me kai oikeesti häitä suunnitella... olishan se kiva mutta pitäs olla kunnolla rahaa.. ei ny mitään muutamia kymppitonneja mutta kumminki... 

huomena ois taas uinti. mua vähän jopa pelottaa se sukeltaminen.... :/

Onnea melela!!! Tosi mahtava juttu :)

Meillä ei oo muutes syöty kolmeen yöhön :) Aamulla 6-7 aikaan, ku poika on heränny, oon ottanu viereen ja rinnalle, jotta nukkuis vielä vähän. Heräilee kyllä pari kertaa yössä ähisemään, mut nukahtanut heti tutilla.

Takaisin