Huhtikuu 2013

En myöskään ajatellu mennä varhaisultraan. Toisaalta tekis kyllä mieli. Oireita nimittäin ei oo oikein muuta ku tissien arkuus.

Näin viime yönä ihan hirveetä painajaista: Mulle soitettiin että mies on kuollu. Heräsin hulluun itkuun. Että osas ahdistaa. :( Sanoinki sille aamulla, että katokki ettei mitää satu etten jää yksin tän kans.

Pitäs noita yel tulojaki alkaa muuttaa, muttei jotenki viel uskaltais, mut pakko se on. Onneks niitäki saa sit muutettua takas päin jos ny jotai sattuu.
 
Muikkis: Mulla kans alkanu housut ahistaa. Koita ettiä jostain vaikka sellaset farkut missä on esim. takana vähän matkaa kuminauhaa vyötäröllä. Antaa vähän enempi periks kun liikut. Ite satuin löytää sellaset kirppikseltä. Työhousuissa pidän ylintä nappia auki :D Onneks jää nätisti paidan alle piiloon. Ja sitten siistejä kuminauhavyötäröisiä mustia housuja tykkään käyttää. Pitkät legginsit on tietty myös vaihtoehti jos tykkää sellaisia käyttää. Itellä yhet ihanat Me&I:n leggarit. Tosi mukavat päällä ja siistit, eikä huuda että RASKAANA RASKAANA. Tällasia vinkkejä mulla tuli mieleen :)
 
Täälläkään ei ole tarkoitusta mennä varhaisultraan, ajatuksena myös se, että kaikki selviää kyllä myöhemminkin. Pikku hiljaa alkaa etovaa oloa olla havaittavissa, varsinkin aamulla jos ei heti saa aamupalaa (poika on kuitenkin syötettävä ensin :D) ja silloin jos syö liikaa. Turvotustakin syönnin jälkeen. Kotona itse suosin mahdollisimman löysiä vaatteita, mutta ihmisten ilmoille olen vetänyt vanhat farkut jalkaan. Kyllähän ne farkut hiukan puristavat, mutta vielä en halua yleisesti paljastaa tätä ilouutista, joten kärsin puristuksen :) legginsit ovat kyllä myös hyvä vaihtoehto ja löysä mekkoli siihen päälle niin kukaan ei arvaa (ehkä)!
 
Soitin äsken neuvolaan ja minulle varattiin aika kahden viikon päähän (tuolloin
olisin viikoilla 8+5). Ensimmäisestä ultrasta puhuttiin sen verran, että syyskuun lopulla vasta.
 
Liina85: Minäkin oon "vaan" kotona pojan kanssa, joka viime kuussa täytti yks vee. Meillä päivät on aikamoista hulinaa kun on kovin touhukas tuo pikkukaveri. Ja nyt kun syksy taas tulee niin mennään taas perhekerhoihin ja muskareihin yms. ni ei aika tuu pitkäks. Luulen, että aika menee tässä aika huomaamatta ja sit jossain vaiheessa onki jo huhtikuu =) Esikoisen raskausaika tuntu niiiiin pitkältä, vaikka sillon töissä olinkin.

Täällä on nyt muutaman päivän ollu aikamoista kuvotusta oikeestaan aamusta iltaan. Ei ruoka maistu yhtään. Se on outoa, että tissit on ihan normaalit. Esikoista odottaessa tissit oli jo tässä vaiheessa kasvanu ja hirmu arat. Kai ne muokkautu sillon niin paljo, et nyt niitten ei tarvii =)

Mekään ei mennä varhaisultraan, et pitää jaksaa ootella sinne viikolle 12. Mut sillon on ihana käydä ultrassa kun maha-asukki näyttää jo ihan vauvalta =) Esikoista oottaessa pelkäsin koko ajan keskenmenoa ja myöhemmin kohtukuolemaa. Sit ku vauva synty ni pelkäsin kätkytkuolemaa. Nyt oon päättäny olla murehtimatta ja pelkäämättä ja vaan nauttia raskaudestani, koska jos jotain ikävää tulee ni en sitä kuitenkaan voi estää. Oliko sekavasti kirjotettu? =)
 
Kävin tänään lääkärillä joka teki samantien lähetteen ultraan. Halusi poissulkea kohdunulkoisen raskauden.

Juuri ultrareissulta kotiutuneena, sain ainakin toistaiseksi hyviä uutisia. Kohdusta löytyi raskauspussi ja ruskuiaspussi sekä mahdollisesti hyvin pienen pieni alkio. Kontrolliultra viikon päästä torstaina, jolloin selviää onko normiraskaus vai tuulimuna.

Kohdunulkoinen selätetty, se jo helpottaa!! :)


Halaus kirjoitti:
Itse menen ensi viikon torstaina yksityiselle ultraan ja silloin viikkoja 6+1. Tosin huomenna on lääkäri ja katsotaan antaako se lähetteen kunnalliseen ultraan.

Koska itselläni on takana kohdunulkoinen, tuulimuna ja keskenmeno, todennäköisesti saan lähetteen kunnalliselle puolelle. Hirveä ahdistus että onko kaikki kunnossa :(

Itsellä on kaikki oireet melkein kadonneet, rinnat vähän arat ja pientä kuvottavaa fiilistä välillä, mutta saattaa olla että vaan kuvittelen.

Selkeä sunnuntaimasis. :)



 
Suklaasydän: juuri tuota minäkin ajaatelin, että pelättävää riittää kyllä jos alkaa kaikkea murehtimaan ja jää paljon iloja ja nauttimisia väliin! :D
En sitte tiiä siitä nauttimisesta ku on tänäänki töissä etonu koko päivän! Välillä syöminen vähä helpottaa, mutta joniki verran etoo koko ajan! Onko muilla töissä ongelmia jaksaa? Tekis mieli jo joillekki työkavereille kertoo, että ei tarvis niin pinnistellä.
Farkut puristaa! Ja maha tuntuu tulevan vähä kipeeksikki niistä... Oon koittanu legginseillä pärjätä. Tunikoiden alle piiloutuu sopivasti turvonneet rinnatki ja maha=D
 
täällä ja vähäsen etova oloa on ollu ja väsymystä 20.8 eka neuvola terve tuloa kaikkille uusille joukkoon
 
apua...mä en kestä tätä pahoinvointia. töissäkin pitäis jaksaa. mullakin alkaa ahdistaa housut jo ja vatsa on kyllä kasvanut hieman. mulla on eka neuvola ens perjantaina, menee kuulemma 1,5h!!
kävin kanssa varhaisultrassa sen takia että aikaisempi oli keskenmeno ja oli niin rankka kokemus, kyllä se jälkensä jättää vaan. ja oon ajatellut niin, et jos keskenmeno jää kiinni aiemmin, niin parempi niin, ettei ole raskaana turhaan pari kuukautta. mutta ymmärrän kyllä ajatuksen että ei voi kaikkea pelätä kun sitten menee alkuodotus ihan ohi, niin ettei nauti ollenkaan. vaikka täytyy sanoa etten nauti yhtään hetkeä tästä olotilasta just nyt. on sen verran rankkaa. kauheeta tsemppausta jatkuvasti!
hyviä vointeja kaikille, toivottavasti ette koe samaa oksetusta kuin mä..

ootteko muuten leikillänne katsoneet tuota kiinalaista kalenteria, että kumpi sukupuoli sieltä tulee ;)?
 
Mää paistoin jauhelihaa ja oksennus siinä lensi keittiön lattialle samantien:) haisi muka kamalalle... Mulla on kans tän pahoinvoinnin ja väsymyksen kanssa kestämistä... Mutta nautin kuitenkin täysin rinnoin tästä raskaana olemisesta:) HUOM nimenomaan täysin rinnoin kun tuntuu että tissit poksahtaa:)

Mää kattoin siitä kiinalaista kalenteria ja poika sen mukaan näyttäis tulevan:)
 
Hei pitäiskö nyt kirjoitella tonne elokuun kuulumiset-ketjuun vai miten tää nyt oli tarkoitus tehdä? Vai?
 
vitsukka830: Mä äsken vilkasin ja katoin mitä se ennusti esikoiselle. Esikoinen meni oikein eli poika olisi tullut tonkin mukaan ja nyt olis sit ton mukaan tyttö! Vähän ois ihanaa saada pieni prinsessa! <3
 
Mites teillä tuo tunnepuoli? Mulla on kyllä syytäkin stressiin ja ahdistukseen työn/opiskelun puolesta, mut tavallisesti en vaivu tälläseen melankoliaan. Nyt mietin ilolla hormoniheittelyjen itkunaurua, tällä hetkellä oon meinaa aivan rikki, apaattinen ja ahdistunut. Tuntuu, etten olis hymyillyt sataan vuoteen. Sanokaa ny pliis, että tämäkin on vaan joku vaihe, joka menee ohi. Tai etten ole ainut. Pienet syyllisyydet meinaa, munhan pitäs vaan säteillä..
 
Älä  huoli, kuuluu asiaan, just oli vaun sivuilla juttua (aloitussivu) mulla on ahdistusta kans, välillä se iskee kun lukee täällä näitä juttuja, oon ihmetelly että miksi?? mutta niin se vaan tulee sitten mä napsautan masiinan kiinni. Kun mikään ei kiinnosta, ei huvita ja mitä se kellekään kuuluu.. tässä näitä fiiliksiä ajoittain. En tiiä liittyykö se tohon huonovointisuuteen, puskee kunnon aalloissa ihan sänkyyn asti.
 
Mulla on molemmissa raskauksissa ollu ennen plussaa ihan kauhea masennusjakso. Ekasta olin pari viikkoa sairaslomallakin sen takia, kun en tienny mistä johtuu ja itketti vaan jne. Nyt tän toisen kanssa on vielä nytkin sellaista itkun ja naurun sekavaa vaihtelua ja kaikenmoisia mielialavaihteluja.
 
Huomenta!

Liityinpäs minäkin tänne... Plussasin kyllä "jo" 31.7 ja nyt juon aamu kahvia (Daim Cappuccino kun ei normaali kahvi maistu...) ja lähden kohta ekalle neuvolakäynnille. Eilisen vietin lukien teidän muiden huhtimammojen juttuja. Helpottavaa huomata kuinka moni tuntee samoin, siis pelot, ajatukset etc. Ite kuulun (valitettavasti) stressaajiin. Tein eilen toisen testin, kun se minkä ostin oli tuplapakkaus, ja viiva oli paljon haaleampi kuin ekan kerran plussatessani. Soitin neuvolaan, mutta se oli kyllä lähinnä sitä mieltä että plussa mikä plussa. Ja kun oireetkin on pysyneet niin koitan ajatella et kaikki on ihan hyvin. Sain kyllä ajan maanantaille lääkärille, mikä on ihan jees juttu.
Ekaa babya siis odotan, mutta aviomiehellä edellisestä avoliitosta kaksi poikaa. Laskettu aika meillä on 5.4. Nyt lopettelen että ehdin juoda kahvin ja sit suuntaan kohti neuvolaa. emoticon 
 
Liina85, minä mietin samaa että mihin täällä on tarkoitus kirjoitella kun en millään pysy näin monen ketjun mukana. Eli oliko tarkoitus että siirrytään tuonne Elokuun kuulumiset-ketjuun kokonaan vai tuleeko sinne vaan jotain tiettyä asiaa ja tänne jotain toista?

Ihan oon ihan sekasin ja pöllähtänyt nyt :D
 
Elokuun ketjuun olisi tarkoitus kai kirjoitella vähän kaikesta ja sitten ensi kuussa aloittaa taas uusi ketju niin ei veny mahdottoman mittaisiksi.
 
vastaan samaa kuin Ikuisuus, eli jos kirjoiteltaisiin nyt elokuun ketjuun kaikkea mahdollista ja ens kuussa syyskuun ketjuun jne. ja sitten jos tulee jostain aiheesta paljon puhetta, ultra kuvat, synnytys, nimet, neuvolakuulumiset ym ym. mitä keksitään niin niille voisi pistää oman ketjun niin ei veny niin pitkiksi nämä viestiketjut ja aiheita löytää helpommin
 
 
Moi! Täältä ilmottautuis aika varovasti yksi kakkosta odttava mukaan näyttäis nyt siltä että viikkoja olis 4+4 takana. Yksi lapsi siis ennestään mulla no jo, Ada 10½kk ikäinen hyvin temppreamenttinen toimelias neiti. Yksi keskenmeno takana -09 vuonna, toivotaan että pikku kakkonen pysyy matkassa mukana!
 
Takaisin
Top