Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
pahempaa kuin jos olisi menkat...Onko sullakin ensimmäinen raskaus? Mietin et ehkä tää on pahempaa kun kohtu valmistautuu tähän koitokseen ensimmäistä kertaa
Raskaudessa varmasti voi tulla kaikenmaailman ihmeellisiä tuntemuksia, joista ei sitten oikein arvaa et mitä se meinaa 

Onko teillä raskaudet eronnut toisistaan jotenkin ja onko sukupuolella ollut vaikutusta asiaan?
Onnea! :)Kirjoitan tänne vähän epävarmana. Tein toissailtana positiivisen raskaustestin miehen yllyttämänä, vaikken uskonutkaan sen voivan olla positiivinen. Oli se sitten kuitenkin. Epävarmuuksissani tein vielä eilen ja tänäänkin testit, ja ihan yhtä positiivisia nekin (kai - en minä ole ennen positiivisia raskaustestejä nähnyt!). Edelliset menkat alkoi 24. kesäkuuta, mutta mun kierrot on olleet tosi epäsäännöllisiä ja usein pitkiä, joten en ollut uskaltanut testata aiemmin ja nythän en sitten yhtään osaa arvioida että millä viikolla tässä saatettaisiin olla... :D Huomenaamuna teen viikkonäyttötestin, ehkä se kertoo jotain. Tää on siis eka kierto pillereiden jälkeen, enkä aivan osannut kuvitella, että tulisin heti raskaaksi, kun useampi gynekin on mulle vähintään jotain ovulaatioinduktiohoitoa povannut.
Raskaus on hyvinkin toivottu, mutta voi miten silti tuntuu omituiselta! Oon ihminen joka on aina valmistautunut kaikkeen, ja nyt ei ole pienintäkään käsitystä yhtään mistään. Kai minä maanantaina neuvolaan soitan?
soita neuvolaan, saatat saada lähetteen ultraan, jossa määritellään raskauden kesto, jos siitä on epäselvyyttä, kuten sinun tapauksessa on.Kirjoitan tänne vähän epävarmana. Tein toissailtana positiivisen raskaustestin miehen yllyttämänä, vaikken uskonutkaan sen voivan olla positiivinen. Oli se sitten kuitenkin. Epävarmuuksissani tein vielä eilen ja tänäänkin testit, ja ihan yhtä positiivisia nekin (kai - en minä ole ennen positiivisia raskaustestejä nähnyt!). Edelliset menkat alkoi 24. kesäkuuta, mutta mun kierrot on olleet tosi epäsäännöllisiä ja usein pitkiä, joten en ollut uskaltanut testata aiemmin ja nythän en sitten yhtään osaa arvioida että millä viikolla tässä saatettaisiin olla... :D Huomenaamuna teen viikkonäyttötestin, ehkä se kertoo jotain. Tää on siis eka kierto pillereiden jälkeen, enkä aivan osannut kuvitella, että tulisin heti raskaaksi, kun useampi gynekin on mulle vähintään jotain ovulaatioinduktiohoitoa povannut.
Raskaus on hyvinkin toivottu, mutta voi miten silti tuntuu omituiselta! Oon ihminen joka on aina valmistautunut kaikkeen, ja nyt ei ole pienintäkään käsitystä yhtään mistään. Kai minä maanantaina neuvolaan soitan?
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista
Moikkulis, tää on mun toinen raskaus, toki esikoisen raskaudesta on jo 9vuotta aikaa… mä en muista että olis sillon ollu tällaisia vatsajomotuksia. Mut ”hyvä” kuulla et muillakin on ollut ja googlettelun perusteella on ihan normaalia :)

Todella hurjaa! Mittaa pienellä oli 13mm, joten vastasi viikoiltaan ennemmin 7+3 kuin 7+6, mutta laskettua aikaa ei noin pienen heiton takia kuitenkaan ollut kuulemma tarvetta muuttaa. Jalkoja ja käsiä ei kaverilla vielä näkynyt, nyt ne kai alkavat pikkuhiljaa muotoutua

Alkuraskauden ultrassa käytiin perjantaina jännittyneinä ja kyllähän siellä pieni sydän sykki!Todella hurjaa! Mittaa pienellä oli 13mm, joten vastasi viikoiltaan ennemmin 7+3 kuin 7+6, mutta laskettua aikaa ei noin pienen heiton takia kuitenkaan ollut kuulemma tarvetta muuttaa. Jalkoja ja käsiä ei kaverilla vielä näkynyt, nyt ne kai alkavat pikkuhiljaa muotoutua
Vielä ei olla uskallettu kertoa asiasta edes tulevalle isosisarukselle. Yksi alkuraskauden keskenmeno on takana, joten hyvin varovaisin mielin vielä mennään, vaikka kaikki nyt vaikuttikin lupaavalle![]()

Vielä ei olla uskallettu kertoa asiasta edes tulevalle isosisarukselle. Yksi alkuraskauden keskenmeno on takana, joten hyvin varovaisin mielin vielä mennään, vaikka kaikki nyt vaikuttikin lupaavalle![]()
Alkuraskauden ultrassa käytiin perjantaina jännittyneinä ja kyllähän siellä pieni sydän sykki!Todella hurjaa! Mittaa pienellä oli 13mm, joten vastasi viikoiltaan ennemmin 7+3 kuin 7+6, mutta laskettua aikaa ei noin pienen heiton takia kuitenkaan ollut kuulemma tarvetta muuttaa. Jalkoja ja käsiä ei kaverilla vielä näkynyt, nyt ne kai alkavat pikkuhiljaa muotoutua

Voi miten ihanaa! Meillä on eka ultra ensi tiistaina, jännittää.
Ja just luin että tää rv 6+ on kriittisin aika saada keskenmeno, et jännä viikko tulossa Mulla maanantaina!Ja just luin että tää rv 6+ on kriittisin aika saada keskenmeno, et jännä viikko tulossa
![]()
Mulla on kaikki vuodot alkaneet rv 5+, vaikka yks keskenmeno varmistuikin sit vasta 7+. Joten nyt kun on 5+6 niin oon jo huokaissut sen vuoksi et selvisin vuodoitta mun kauhujen viikon. Mutta piina kyllä jatkuu. Varasin ultrankin vasta 7+1 et olis jo vähän pidemmällä sit JOS kaikki olisikin ultrassa hyvin.Mulla maanantaina!Ja just luin että tää rv 6+ on kriittisin aika saada keskenmeno, et jännä viikko tulossa
![]()
Mulla on kanssa maanantaina ja jännittää! Toivon niin, että syke näkyy. Silloin on 6+4.Mulla maanantaina!Ja just luin että tää rv 6+ on kriittisin aika saada keskenmeno, et jännä viikko tulossa
![]()
On tää kyllä yhdenlaista… 

Haha kaikki varmaan skarppas siihen salaisiin ja nyt ku viestit täynnä niin vähän hiljasempaa.Ihana kuulla ultrakuulumisia! Ja tietenkin hyviä sellaisia
Täällä tuntuu keskustelu hiljentyneen vai oonko mä ainut kellä ei muuta elämää oo?![]()
Saa sitä syödä jos käyny uunissa :) ite syöny raakanaki tuorejuustoa jos pastöroitua. :)Mulla on kanssa maanantaina ja jännittää! Toivon niin, että syke näkyy. Silloin on 6+4.
Olin tänään yhdessä työtapahtumassa, jossa oli tarjolla ruokaa ilman minkäänlaisia selostuksia sisällöstä. Sydän hakkasi sataa kun yritin miettiä mitä uskallan ottaa. Nyt sitten pohdin teinkö tyhmästi kun otin paistettua juustokakkua pienen palan. Oli kyllä paistettu uunissa, joten kai se on ok. Lisäksi pyörittelin skumppalasia tunnin verran kädessä ja esitin juovani. Lopulta juoksin vessaan kaatamaan sisällön lavuaariinOn tää kyllä yhdenlaista…
![]()