Huhtikuisia vielä vatsassa?

Suski.81

Sukkela juttelija
Syyskuiset 2021
Ketään muita jolla musukka viihtyy jatkoaikaa vatsan lämmössä?

Mulla huomenna 3.5 kyllä kättärille aika, mut voi olla et tuun vielä kotiin, ja käynnistetään parin päivän päästä jos ei huomenna vielä oo valmista.
Laskettu aika oli jo 21.4.

Vointi on kyl tosi hyvä, pystyn tekeen ja touhuamaan kaikenlaista niinku viimiset pari kuukautta. Lapsi ei osoita minkäänlaista ulostulemisen intoa.
Suoli vähän jumissa, se on ainoa 'vaiva'. Nääs ku toiminu koko raskauden hyvin. Se vähä ärsyttää.
 
Meillä laskettu oli 28.4 elikkäs nyt elellään 40+4. Mulla tuli tossa kaks päivää sitten veriviiruinen limatulppa ulos ja tästä innostuin että olis synnytys ihan käsillä mutta ei ainakaan vielä näy.

Täällä kans vointi tosi hyvä ja touhuilla jaksaa tosi hyvin! Välillä selkäpoltot vaivaa alaselässä ja ristiselässä mutta meneeki ohi yhtä nopeesti ku on tullukkin.
 
No kyl muaki välissä tuntuu vähä alaselässä, mut en oo aatellu et ne ois muuta kuin jumia vaan..

Eilen käytiin tyyliin 8km lenkki, hitaasti kävellen, ni ei minkään sortin vaikutusta. Ainoastaan ku pysähdyttiin mäkkäriin välissä ja siitä ku nousi tuolista ylös tuntu selässä mut sit hetken päästä ei mitää..
 
Mulla nää menkkajomot piirtyny käyrillä supistuksiksi, mä vaan aina odotan että jatkuis eikä loppuis :/ Tää on kyllä tosi turhauttavaa ollu lasketun jälkeen... On se kyllä jännä miten sitä vielä tässäkin vaiheessa jaksaa vaan touhuta kaikenlaista! :D
 
Täällä kans yksi. La oli 29.4. Öisin supistelee kipeämmin ja menkkamaisia poltteluja, mutta päivisin oireet lievenee. Olotila on kyllä jo melkoisen raskas :D Todella ärsyttävää kun periaatteessa poju voi syntyä koska tahansa tai sitten voi vielä mennä pari viikkoa. Ens perjantaille varattu yliaikaisuuskontrolli....
 
Mulla ois taas keskiviikkona yliaikaisuuskontrolli. Kellään suurempaa tietoa mitä siellä sitte?
 
Täällä 41+3 tänää. Laskettu aika oli 22.4. Tosin, tänää on tullu menkkajomotusta nyt aamuyöstä saakka pitkin päivää ja jossain kohtaa oli aika kivulias supistus, mutta voihan se olla et rauhottuu ja jatkuu myöhemmin. Mitään vesiä tai limatulppia ei ole näkynyt. Eikä muutenkaan tähä saakka mitään kipua. Tänää ensimmäistä kertaa kivuliasta jomotusta. Soitin sairaalaalle ja ottaisivat mut yliaikaiskontrolliin ensitiistaina 5.5. jolloin 41+6.
 
Kontrollissa ne vissiin kattoo sikiön sykkeet, istukan kunnon, lapsiveden, sisätutkimuksessa kohdunsuun tilanteen. Kaikinpuolin tarkistaa tilanteen ja en tiedä, lähettävätkö vielä kotiin odottelemaan jos kaikki ok, eikä ole vielä yliaikainen?
 
Mä itse synnyin 3 viikkoa yliaikaisena, mutta eivät kuulemma enää tyykkää päästää niin pikälle. Munkin syntymää sitten käynnisteltiin aggressiivisesti kun istukka alkoi löysäilemään. Se onkin se vaarallinen juttu, kun istukka on väliaikainen elin eikä kestä kovin pitkään. Kai siinä kumminkin katsotaan äidin ja lapsen voinnin ja yksilöllisen tilanteen kannalta milloin ruupeevat käynnistämään.

Tsemppiä kauheesti teille ja voimia tulevaan synnytykseen!:)
 
Täällä on tullu kivuliaita supistuksia pitkin iltaa melkein 10min välein. Sairaalasta sanoivat että sitten kun on tiheät ja eivät helpota levolla, suihkulla ja särkylääkkeillä niin voi alkaa tulemaan. Saa nähdä, lopahtaako kuitenkin yötä vasten :confused013:smiley-bounce012
 
Yöllä heräsin tosi koviin supistuksiin, mutta sain välissä nukuttua pari tuntia. Sitten taas 04 tsadam, kovat supparit. Reilu tunti sen jälkeen nousin sängystä.....ja jälleen kerran supistukset laimeni kun olin ollut noin tunnin verran jalkeilla. Mutta ei tää olotila kovin ruusuista kyllä enää ole. Muita oireita ei ole, ei limatulppaa, ei vuotoa.....
 
Koko vatsaa ja alaselkää polttelee ja supistuksia tulee jälleen. Viikkoja 40+4. Kumpaa tää loppuis pian.
 
Kotiin tultiin. Kyseli vointia ja jos oisin valitellu ni ois luultavasti käynnistetty tänään, mut ku kaikki on hyvin, ni tiistaina sit.

Siellä siis eka otettiin pissanäyte, sit menin huoneeseen missä otettiin about 20 min vauvan sydänkäyrää. Sitten odoteltiin melkein pari tuntia lääkäriä joka otti sen streptokokki-näytteen sisuksista, sit kyseli vointia ja teki tutkimuksen et oonko pehmentyny ja sit otti päältä ultralla.
 
Mites muute sitku on se yliaikasuuskontrolli (mulla se edessä ke) sen tiiän et aluks ollaa käyrillä ja siellä mies saa olla mukana mut saako mies olla siellä sitte ku tehää se sisätutkimus ja ultraillaan yms?
 
Takaisin
Top