Huhtikuiset

Marimus, mulla kanssa pyörii päässä tuulimunat ja keskenmenot ja uus huolenaihe et jos sydän sykkii ja oikeassa paikassa niin ne seulat :( Jos paljon niskaturvotusta ja jotain muuta? Nykyään on se nipt testi, se ei lisää keskenmenon riskiä, mutta mitä jos. Tutuilla juuri syntynyt vammainen lapsi, ja seuloissa ei ollut ollut mitään hälyttävää. :(

mannikka jospa se mullakin iskisi siis vähän myöhemmin (kamalaa, miksi mä sitä odotan?). Nyt harmittaa, etten kirjoittanut ekasta raskaudesta mitään muistiin. "No kyllä mä nyt tän oireen ja hetken tulen aina muistamaan! ". Niin vissiin...

Pitäiskin kaivaa vihkonen esille :) kirjottelin, hyvin lyhyesti, joitain oireita vihkoon. Esim pahoinvoinneista ja liitoskivuista. Eihän niitä muistanu enää ees parin viikon päästä :D

Meinasin siis taas kirjottaa ylös juttuja :)

Jannski, mäkin olen nyt jo ennen varhaisultraakaan pelätä seuloja.. Esikoista odottaessa en älynnyt pelätä yhtään mitään ja nyt vähän kaikkea.. Tosin nyt jo tuon oman koulutuksen tuoma tieto lisää tuskaa siinä mielessä että tiedän mitä kaikkea voi mennä pieleen ja se on pelottavaa. Kurssikavereiden kanssa joskus näitä asioita opiskellessa ihmeteltiinkin että ei tämän jälkeen enää lapsia uskalla harkitakaan.. :S

Juulia sehän siinä kun tietää enempi ja on tuo yks laps tossa vieressä niin jotenkin herkemmin ajattelee mitä jos :/ Miehen kanssa sovittiin jo että siinä puolivälin paikkeilla mennään kunnon 4D ultraan, ihan vain sen takia jos jotain olisikin jäänyt huomaamatta :( Esikon kohalla ajateltiin ettei mennä kun sehän on vaan hienompaa ultraa, ei ajateltu et siellä näkee tarkemmin ehkä jos sydämessä jotain yms :/

Sama itellä, esikoisen aikaan ei osannu pelätä mitään.. Tokan kohalla osas jo pelätä, vaikka vauvakin oli terve niin mitä vaan voi silti sattua.. Niitä asioita ei valitettavasti ultrakaan aina kerro, mitä voi tapahtua :(

Mä en vielä kai osaa pelätä kun ei edes ole sellainen olo, että mahassa todella on vauva. Lähinnä keskityn iloitsemaan päivistä, jolloin ei ihan jatkuvasti kuvota tai kohtu kramppaa. Ehkä se näin esikoista odottavalla realisoituu vasta sitten ekassa ultrassa jos ja kun sieltä jotain jumputusta kuuluu. :) Se ollaan miehen kanssa puhuttu valmiiksi, että kaikki mahdolliset seulat mennään ja jos jotain häikkää löytyy, niin tarkoituksella emme halua tehdä tähän maailmaan vammaista lasta.

Täällä yksi tuore plussannut. Jos tämä tyyppi malttaa pysyä sisuksissa niin LA olis huhtikuun puolivälissä. Esikoisen kanssa tulis ikäeroa noin puolitoista vuotta (ikää hällä nyt 8,5kk). Sanotaanko että olen näin alkuun aika järkyttynyt. Kakkonen ei ollut suunnitelmissa vielä, ehkä vuoden - parin päästä.. Ajatukset on tosi sekavat tällähetkellä. Josko se tästä iloksi muuttuis kun ajatukset selkenee.:rolleyes:

Jannski: Jollyroom tsekattu... Auts.. Ei saa tollasista kertoo :) eihän siellä meinannu nahoissaan pysyä. Onneks sain laitettua jäitä hattuun, enkä tyhjentäny koko kauppaa :)

Niin ei vaan pysty ite vaikuttamaan tuleeko pikkuinen vai ei. Minä pari viikkoa matelin keskenmeno aatoksis ja toivoin et menis nää päivät jo. Mutta sinäänsä mitä sitä koko ajan miettimään. Tuolla se vielä on! Testissä plussa todistaa sen ja nämä oireet. Jos tämä raskaus meneekin hyvin niin harmittais että alussa vaan panikois koko ajan että meneekö nyt kesken. Minä nyt nautin tästä hetkestä ja tästä pavusta mun mahassa niin kauan kun se siellä on. Silloin jos se menee kesken niin silloin suren ja varmasti yritetään uudestaan ja toivon että seuraava kerta onnistuisi kerta tuo meidän poikakin on. Voisin vähän valaista että asun pk-seudun lähistöllä. Menimme mieheni kanssa kesäkuussa naimisiin ja kaiken kruunais vielä tämä onnistunut raskaus! Tsemppii meille kaikille.

Rv 6+2

Kahden viikon ja yhden päivän jälkeen uskaltauduin takaisin. Kävin täällä pari viikkoa sitten pyytämässä sekä sormet että varpaat ristiin, jos tämä menisikin hyvin. Silloin olin juuri palannut päivystyksestä, minne olin hakeutunut kovien alavatsakipujen vuoksi, ja missä raskaustesti oli näyttänyt positiivista. Kohdun ulkoista epäillen pääsin viikottaiseen seuraamiseen, ja eilisen käynnin jälkeen diagnoosi kanta.fi-sivustolla vaihtui viimeinkin varmistetuksi raskaudeksi. Näin oli gyne kirjoittanut:

Edelleen sopisi kohdunsisäiseen raskauteen, raskauspussi kasvanut ja alkiokaikukin nähtävissä, sykettä ei vielä näy mutta raskauspussi mitaltaan vielä alle 20 mm. Potilas hyvävointinen, mitään kontrollia ei sovita. Raskauden seurantaa varten ilmoittautuu omaan neuvolaan.

Ultran mukaan nyt olisi vasta viikot 5+6 meneillään, eikä silloin sykettä vielä havaitakkaan, kuulemma. Saako nyt jo innostua, saakos?

Mä herään yöllä aina enkä saa nukutuksi. Missään aikasemmassa raskaudessä ei oo ollut näin. Eivät alkaneet menkat mulla. Viiva on kyllä hyvin vahvistunut. Nyt voi lopettaa testaamisen ja jollain tasolla nauttia tästä. Kun nyt päivällä alkaa soitto aika neuvolaan niin täytyy varata ensimmäinen käynti. Me saadaan samalla varhaisultra keskenmenon takia.

Mä en uskaltanut mennä ollenkaan katsomaan sinne jollyroomin sivulle kun en halua nyt mitään ostaa. Pitää kuitenkin ostaa keväällä ehkä tuplat niin katselen sitten silloin niitä.

4+0

Liitteet

• 1440032381637.jpg
    1440032381637.jpg
    28.6 KB · Katsottu: 27
Alinapalina onko sulla vielä ultraa ennen nt ultraa, miten ne seurailee? :) Tässä vasta viikon sisään voipi alkaa sydän lyödä että ei vielä "kiirettä" :)

Mä niin oon harmissaan kun olisin sen yhden laukun sieltä halunnut mutta just huomenna ollaan lähdössä Viroon nii pakko säästää sinne kaikki rahat

Eiköhän noita alennuksia toistekin tule :) Itekin Kahtelin enempi ton esikon kannalta kun vauvan :)

Jahas, saa nähä miten käy .. Alko äsken tiputtelee verta, ei nyt vielä hirveesti, mut vähän huolettaa :/

Takaisin