Huhtikuiset 2019 ♡

Moi!
Täällä tulossa esikoinen ja nyt menossa 7+6. Mulla on jo aika paljo turvotusta mahalla ja näkyy jo seistessä ja istuessa masu pyöreenä jos on tiukemmat/ihonmyötäset vaatteet. Selälteen maatessa vielä osin piiloutuu, mut selvästi näkee kuiten, et koholla on. :) Eli voi siis jo nähä ihan selkeesti, jos vaan tajuu kattoo sillee. Ja itseasiassa vaikka mammapaitoja käytän jo niin siltiki eilen yks tarkkasilmänen hoksas. Eli ei mee varmaan kauaa ennen ku näkee selkeesti. Mulla siis tuo turvotus kävi jo pois, mut nyt pari viikkoo tullu sillee tasasesti tuota kiinteetä turvotusta lisää.
Lisäks on ollu kipuja jaloissa ja alaselässä lantionalueella ja alamahassa myös. Tukisukkia oon käyttäny jo kuukauden päivät kun jalat on muuten niin jäätävän kipeet illalla. Onhan ne siltiki nyt, mut ei läheskään yhtä pahasti.
Mulla on myös ollu väsymystä jo viimetalvesta eli paljo ennen raskautta, mut nyt on oikeen voimistunu. Pitää joka päivä levähtää ja yöllä nukun jotai 9-10h. Väsymyksen aattelin ottaa eka neuvolassa puheeksi, jos vaikka sais rauta-arvot ja kilpparit mittaukseen..
Täällä neuvola viikolla 9+0 eli reilu viikon päästä. :)

Niin ja plussattu on siis elokuun loppupuoliskolla viikolla 4+4 perustesti ja 4+6 tein viel viikkotestin ja näytti 3+ eli voipi olla et la vaihtuuki vielä aiemmas tuolta 29.4, kun ei vielä oo ultrassa käyty.

Illalla tuli pyyhkiessä useaan otteeseen vaaleanpunaista ja rusehtavaa vuotoa.. nyt aamulla ei enää tule, eikä siteessä ollut mitään. Mutta menkkamaista jomottelua on kyllä, ei mitään kovia kipuja kylläkään. Pelottaa silti ihan järjettömästi, vaikka todennäköisempää on, että kaikki on ok. Nyt rv 11+1. Ultra kolmen päivän päästä..

Hei mulla tää viikonloppu ollu ihan samaa! Menkkamaista jomotusta lisäksi, ai kauhee mä pelkään et menee kesken :arghh:

10+2

@CoffeeQueen onneks sulla ultra kohta, vaikka varmasti onkin piinavaa. Kuitenkin hyvä merkki tuo että vuoto loppunut :happy:

Täällä ei vieläkään sydänääniä, tosin kun käytiin silloin varhaisultrassa niin ei meinannut kaveri löytyä ja ultraaja sanokkin että on jossain tosi hyvässä jemmassa. Eli ehkä johtuu myös siitä ettei vielä löydy:bored: mulla on ehkä mahis päästä torstaina ultraan:wideyed: opiskelen siis ja täällä on sellainen lääkäri Ythsällä töissä joka on suostunut tekemään alkuraskauksien ultria.. varasin ajan ja menen ja kysyn:woot:

Mulla nyt viikkoja varhaisultran mukaan 11+2, reilun viikon oon koittanut dopplerilla ettiä sydänääniä, mut ei löydy ei. Istukan humina kyllä kuuluu. Toki mulla on tota mahavarustusta edessä aikamoinen määrä, niin en ihmettele ettei mitään kuule. :rolleyes: Onneks np-ultra keskiviikkona!
Huomenna olis sokerirasitus :eek:

Mun pitäs sokerirasitus varata, mutta oottelen tässä vielä josko olo etenis semmoseks, että ei tarvi pelätä huonoa oloa syömättömyyden takia.

Täällä löytyny sydänäänet kotidopplerilla nyt vähän reilu viikon ajan.:love7 Nyt ois rv 10+5. Vielä pitäis jaksaa oottaa np ultraa kun aika vasta 4.10:smiley-ashamed008.

Oon yllättynyt, miten mulla ei oo ollu minkäänlaista tarvetta hankkia kotiin doppleria. Ekassa raskaudessa monesti meinasin sen ostaa, mutta jäi sit hankkimatta. Varmaankin juuri siksi, että jos en heti ois sydänääniä kuullut, niin ois vaan stressi iskeny.

Mulla oli verenvuotoa niin siksi tuli doppleri hankittua, takana yksi kkm niin tuohan se vähän mielenrauhaa kun sykkeet kuulee :) Melko luottavainen olo on kuitenkin tämän raskauden suhteen, luultavasti kaikki menee kuitenkin hyvin!

Mulla oli verenvuotoa niin siksi tuli doppleri hankittua, takana yksi kkm niin tuohan se vähän mielenrauhaa kun sykkeet kuulee :) Melko luottavainen olo on kuitenkin tämän raskauden suhteen, luultavasti kaikki menee kuitenkin hyvin!

Itsellä kans vuoto-ongelmia ollut molemmissa raskauksissa, mutta jos samanlainen tausta olisi kuin sulla niin varmasti herkemmin tulisi doppleri hankittua.

Itsellä kans vuoto-ongelmia ollut molemmissa raskauksissa, mutta jos samanlainen tausta olisi kuin sulla niin varmasti herkemmin tulisi doppleri hankittua.
Mulla kans oli edellisessä raskaudessa vuotoa ja kaikki meni kuitenkin hyvin. Sillon kun todettiin kkm niin oli jo alusta asti sellainen olo, että ei kaikki ole hyvin. Eihän tuo doppleri paljoa maksanut niin ehkä siksikin tuli hankittua, jos olis jotain satasen luokkaa hinta niin olisi multakin jäänyt ostamatta ja olis vaan pitänyt luottaa, että kaikki hyvin :)

Pitäisiköhän pikkuhiljaa pyytää kaverilta se doppleri lainaan, kun se mulle sitä tarjosi :) Ei ehkä vielä ääniä kuuluisi kun tänään 9+0 (ja vyötäröllä ylimääräistä) mutta ehkä ensi viikolla voisi varovaisesti kokeilla. Ja yrittää pitää mielessä että ei ne sydänäänet silloinkaan välttämättä kuulu. Mutta jotenkin ois niin ihana kuulla pienen syke ennen ultraa :happy:

Meillä on näköjään -oona-:n kanssa np-ultrat peräkkäisinä päivinä, meillä olisi 5.10 ja rv 11+4 pitäisi olla tuolloin :)

@salainensydän @-oona- mulla kanssa 4.10 ja sillon 12+1:angelic: tosin jos nyt torstaina ultrataan ja kaikki hyvin niin luulen että aika luottavaisin mielin menen tohonkin mutta jos ei niin kyllä jännittää sitten! Tuntuu jännältä ajatella että sitten tästä tulee jotenkin paljon todempaa kun saa kertoa ihmisille ja ehkä vatsakin alkaa näkymään ja pahin pelko poistuu..

Mulla tuli ostettua tuo koti doppleri kun viime keväänä oli kkm myöhäsillä viikoilla,liikkeitä ois pitäny tuntia jo hyvinki.mutta pieni ei oikeastaan liikkunut kunnolla vaan semmosta muljahtelua niin oli sitten ehtinyt olla kuolleena usiamman päivän mahassa ennen ku ultrassa näkyi pienen sydän pysähtyneen. Ja tämä siis oli n.rv18 :sad010 nyt vaan toivon että kaikki ois hyvin:Heartpink pitäis olla tuolloin np ultassa rv 13+1.

Täälläkin on nyt ostettu doppleri, nyt pitäs jaksaa odottaa, että posti tuo perille. Nt-ultra ois 11.10., sillon ois rv 13+4.

Täällä muuten raskaus vatsa näkyy jo selvästi :eek: Nyt siis rv 10+1...

Mulla kans np-ultra 5.10. Kävin tänään jo kolmatta kertaa ultrassa, ku oon jotenkin niin neuroottisen hysteerinen, kun en pysty kontrolloimaan asioiden kulkua raskauden suhteen. Mulla on pari päivää ollu alamaha kipeä ja olin taas varma, että jotain on hullusti. Soitin neuvolaan, niin terkkari sano, että voin tulla käymään iltapäivällä. Tää on varmaan pienemmän paikkakunnan etuja. Pääkaupunkiseudulla ei varmaan näin helposti ultraan pääse.

Mulla kans np-ultra 5.10. Kävin tänään jo kolmatta kertaa ultrassa, ku oon jotenkin niin neuroottisen hysteerinen, kun en pysty kontrolloimaan asioiden kulkua raskauden suhteen. Mulla on pari päivää ollu alamaha kipeä ja olin taas varma, että jotain on hullusti. Soitin neuvolaan, niin terkkari sano, että voin tulla käymään iltapäivällä. Tää on varmaan pienemmän paikkakunnan etuja. Pääkaupunkiseudulla ei varmaan näin helposti ultraan pääse.

On kyllä mahtavaa, jos neuvolassa on oma ultra! Kun oman kaupungin neuvolassa ei ole, vaan nt-ultra ja rak.ultra käydään tekemässä Terveystalossa! Kaupunki toki maksaa ne, mutta ei ylimääräisiä ultria.
Onneksi mulla on huomenna eka ultra...nyt on oireet vähentyneet niin paljon, että pelottaa aivan vietävästi :sorry:

Tsemppiä CoffeeQueen, oireiden vaihteluhan on ihan tavallista ja monellahan olo helpottaa just tuossa vaiheessa. Jospa siellä kohdussa kaikki olis kuitenkin hyvin. :)

Ite olin taas paniikissa eilen, kun ei ollu ollenkaan pahoinvoiva olo koko päivänä, mut tilanne korjaantu kyllä sit nukkumaan mennessä komeella kaariyrjöllä. :D

Mulla ultra samana päivänä kun warheartilla, 12.10. Odottavan aika on pitkä.

Mäkin haluaisin jo kohta edes tietää ultrapäivän :D Mut eiköhän se selviä perjantaina tai ens viikon alussa. Mulla on eka neuvola perjantaina, niin vissiin sen jälkeen voi sitten varata aikaa ultraan.

Takaisin