Minulla on siis jo useita vuosia edellisestä raskaudesta, niin siksi on tullut minulle uusia suosituksia. Vähän pitää silti muistaa suodattaa kaikkialta tulevia ohjeistuksia, jotka lisäksi saattavat olla keskenään ristiriidassakin, ja valita vaikkapa nämä viralliset suositukset omaksi tiekseen. Itse ainakin ensimmäisessä raskaudessa ja ensimmäisen vauvan kanssa suoritin äitiyttä ja myöhemmin olen monesti ajatellut, että vähän helpommallakin olisi voinut päästä.
Mutta tuosta kofeiinisuosituksesta haluaisin pitää kiinni, koska sen on todettu lisäävän vauvan pienipainoisuutta (tämä ei ehkä olisi hirveän paha juttu synnytyksessä, pelkään isoa vauvaa, kun joka kerta on tullut vain entistä isompi
) Pieni syntymäpaino taas voisi altistaa lapsen myöhemmin sydän- ja verisuonitaudeille sekä diabetekselle. Näin netti on mua sivistänyt kofeiinista.
Mutta tuosta kofeiinisuosituksesta haluaisin pitää kiinni, koska sen on todettu lisäävän vauvan pienipainoisuutta (tämä ei ehkä olisi hirveän paha juttu synnytyksessä, pelkään isoa vauvaa, kun joka kerta on tullut vain entistä isompi
) Pieni syntymäpaino taas voisi altistaa lapsen myöhemmin sydän- ja verisuonitaudeille sekä diabetekselle. Näin netti on mua sivistänyt kofeiinista.
Mulla oli siis Ekassa raskaudessa veritulppa, niin nyt sitä pitää alkaa ennaltaehkäisemään jo varmaan viikolta 12 eteenpäin. Ei kamalasti naurata, mutta vielä vähemmän naurattaisi kokea se tulppa uudelleen
pelkään piikkejä kuollakseni
Multa ei edes hemoglobiinia saa otettua
Isot tsempit!!!
Itse yritän parhaani mukaan ajatella positiivisesti (vaikka pesunkestävä pessimisti olenkin) ja toivoa parasta. Ja toki pitää itsestäni huolta, koska juuri mitään muuta ei nyt voi tehdä.
Miehen tyttö toi sen viime viikonloppuna ja poika on ollut räkäinen koko viikon. Luulin jo välttyneeni kun näin pitkälle pääsi ilman, mutta tulihan se sieltä. Onneksi jo valmiiksi saikulla niin pääsee lepäilemään tämän päivän ennen kun taas kaikki lapset tulee illalla.
Koulu pitänyt kiireisenä tämän viikon. Olo on yllättävän normaali ollut. Aamuyöllä yleensä vähän etoo jos herää, muutaman kerran myös vähän myöhemmin aamulla, mutta menee ohi kun vähän syö. Väsy ei oo ollut niin järkyttävä kun ihan aluksi oli. Välillä sitä miettii onkohan sielä edes mitään, mutta kun vuotoja ei näy niin kai se on uskottava. :) opettajallekkin kerroin heti, niin eipähän tarvi sitä sitten stressata ja kovasti onnitteli ja sanoi että ei haittaa välivuosi mitään. Melkeinhän tämän ekan vuoden ehtii loppuun käydäkkin jos olot sen sallii. Jotenkin varma olo tästä vaikka kovin alussa vielä mennäänkin ja mullakin kolme aikaisempaa km. Kaikki ihan alkuraskaudessa. Nyt olis rv 5+6