Hoitovapaalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja eevis4
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitätön se raha on siltikin vaikka hoitolisän saisi,työttömänä sais enemmän vaikka ei tekis mitään!
Siksi teen keikkaa ettei tarvitse kärvistellä.

Huoh, minua niin ahdistaa kaikki kelan lappujen täyttö että olen edelleen jättänyt tämän asian "huomiseen" :banghead: onneksi pystyn tekemään töitä samaan aikaan, vaikkakin se on raskasta vaihtaa lennossa lapsen hoitovuoroja, niin ei tarvitse lainan lyhennyksistä lähtee TAAS pankin kanssa juttelemaan. Remontit syö kiitettävästi rahaa ja vaikka pikku hiljaa yrittää jotain saada räpellettyä kasaan ja valmiiksi, niin silti on pakko välillä anoa pankista lyhennysvapaita :oops:

Mäkään en oo vielä saanut aikaiseksi täyttää sitä kaavaketta, täytyy hoitaa se nyt alkavalla viikolla!
Me ei haluta laittaa asuntoa lyhennysvapaalle, laina aika kun sitten toisesta päästä pitenee...enhän mä pitkälle ajattele, enhän :grin
Kylppäriremppa meille tulossa,mut sitten oon jo takas töissä ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista, verrattuna tuohon kotihoidon tukeen :laughing002

Meillä on kans jos jonkinmoista remppaa koko ajan, mm. kylppäriremppa odottaa jo listalla :smiley-angry003 edellistäkään kohdetta saatu edes alkuun:smiley-angry016Vaikka tässä kuin tekee töitä samaan aikaan niin rahaa ei tuu yhtään enempää, ehkä meillä on ikkunat ja ovet liian tiukkaan kiinni? :laughing002

Ai niin, niitä pitää vissiin ruveta hakemaan, tukia siis. Kohtahan äippäloma loppuu ja alkaa nälkäkuuri. Olikos siinä jo tietty määräaika kun sitä hoitovapaan tukea haetaa? Nyt en muista mikä tuki se oli nimeltään... Kotihoidontukiko?

Kelan sivuilta löytyy ohjeita, siellä nettihakupalvelussa lomake oli muistaakseni lastenhoidon tuki. Tukea saa hakea myös takautuvasti, jos unohtaa hakea ajoissa, mutta käsittelyajat on sen verran pitkät että ite hain jo vaikka vanhempainvapaa loppuu vasta syyskuun lopulla.

Minäkin sain aikaiseksi tuon tänään. Yllättävän tuskaton suoritus kun netissä täytin :) niin tais sit tulee kauheat lisäselvitys pyynnöt kun se noin kivuttomasti meni :laughing002

Mä täytin tänään sen kela hakemuksen netissä, oli kyllä aika simppeli,yllätyin :wideyed:
Ensin piti valita lastenhoidon tuki ja sitten myöhemmässä vaiheessa kotihoidontuki.
Taidan saada jotain myös tuosta isommasta lapsesta kun on vielä alle kouluikäinen :woot:

Onkos täällä kellään tullut vielä päätöksiä hakemuksista? Kuinka nopeasti päätös tuli? Itse tein hakemuksen neljä viikkoa sitten ja sivuilla lukee arvioitu käsittelyaika kolme viikkoa. Edelleen tila on "käsiteltävänä".:rolleyes:

Mulla kesti alle viikko, mutta hain kylläkin vaan kotihoidontuen, koska lisää ei ole miehen tulojen vuoksi mitään mahkuja saada.

Mäkin hain ihan vaan kotihoidontuen ilman lisiä ja silti kesti 7 viikkoo :)

Eri kunnissa näköjään eri odotusajat. Jännä seurata milloin päätös tulee,mäkin hain vaan kotihoidon tuen

Tänään on hoitorahan päätös annettu,kesti vähän reilu 3 viikkoa siitä kun hakemuksen laitoin. Ei paljoa mieltä ylennä se summa 2 lapsen kotihoidosta :sour: no keikkaa onneksi on niin paljon vaan kun pystyn ja jaksan tehdä!

Tännekkin tuli vastaus. Mihin lie onnistunkaan tuon kaiken rahan tuhlaamaan :laughing002 no tietty parempi kun ei mitään.

Nyt sitä ollaan sitten hoitovapaalla. Kauheen nopeesti mielestäni mennyt äitiysloma! Jotenkin ihan kaiholla muistelee hyvin mennyttä synnytystä ja sitä pientä unikekoa. Nyt on tuommonen iso tyttö joka painaa kymmenen kiloa ja osaa kivuta itse seisomaan ja kaikkee. Haikeeta.
Onneksi saan olla kotona!
Ja nyt jopa pyöritellään mahdollisuutta ruveta ensi vuonna ystäväni lasten perhepäivähoitajaksi, jolloin saisin olla kotona 2017 kesään asti. Oi että...

Mua on alkanut vähän ahdistaa kun mulla on hoitovapaata enää joulukuu ja tammikuun puoliväliin saakka :confused: vaikka en ole kovin kötiäitityyppinen niin ajatus siitä ettei enää ikinä saa kokea tätä elämänvaihetta uudestaan,ahdistaa :eek: itsekin yllätyin että tuntisin näin,koska jo vauvan suunnitteluvaiheessa sanoin etten sitten aio jäädä pitkäksi aikaa kotiin. Ja työelämää olis noin 30 vuotta edessä...mutta en kyllä tiedä olisko vaihtoehtojakaan,en kovin hyvin viihdy kotona,teen keikkaa joka on myös aika raskasta ja aina miettiä kuka on lasten kanssa jos otan työn ja keikkahommat sotkee viikkorutiinit. En jaksaisi tälläkään systeemillä. Jospa se onkin ihan hyvä ratkaisu viedä lapset aina samaan hoitoon ja saadaan sillä ylläpidettyä yhtä ja samaa rutiinia jota lapset rakastavat. Varsinkin mun 5 vuotias jo selkeästi kaipaa ikäistään seuraa,sitä kun ei päivisin löydy puistoista kun muut samanikäiset ovat jo tarhassa.
Jokatapauksessa niin aika rientää liian äkkiä,miksei se mennyt näin nopeasti odotusvaiheessa? :grin

Takaisin