hoitovapaa pääsääntöisestä töistä ja nyt tilanne tällainen....

Koda

Vasta-alkaja
Auttakaa nyt mua vähän.
Tilanne on näin joudun lähtemään sittenkin töihin lapsi on 1 v kohta.

Pääsääntöiseen työhön olen ilmoittanut palaavani töihin tammikuussa 2017 ja hän on palkannut jo työntekijän siihen, ja pomoni on mikä on, tuhahteli jo äitiyslomapapereita tehdessämme.
Ja vaati lokakuussa tietää pitemmälle ajalle koska tulen töihin.

Nyt tilanne se ettei ole ketään joka voisi hoitaa lasta hoitovapailla jos teen keikkaa.
Joudun lähtemään osa-aikaiseen työhön joku 7h/pvä et rahallisesti pärjää.
Lapsen joudun viemään kunnalliseen hoitoon.
Toisaalta haluisin kokeilla uusia uria. Asun työsuhde asunnossa.

Mitä teen voinko mennä muualle töihin tarviiko ilmoittaa työnantajalle joka on palkannut jo paikalleni ihmisen 2017 asti. Ym ym?

Olen oikeasti ihan hukassa tän asian kanssa ja en tiedä mistä kysyisin tätä. Ja suunnitelmissa olisi toinen pikkanen vuoden sisään jos tärppäis.... (syvä huokaisu)
 
Eiköhän se työnantajalle ole ilmoitettava jos on aikeissa palata töihin? kyllä mä soittaisin omalle pomolle ja kysyisin miten menetellä, ehkä se sijainen on nopeasti irtisanottavissa. Ja koska pomojakin on niin monenlaisia niin vois ensin soittaa vaikka ammattiliittoon, jos kuulut sellaiseen. Työkkäristä osaavat varmaan kans neuvoa.
Muutenhan sitä noin tehdessä käytännössä menee uuteen työpaikkaan ja vanha täytyy irtisanoa? eikös se ole sivutoimi muutoin - ja sivutuloveroprosentilla verotettava?
Toivottavasti selviää tilanne. rohkeasti soittelemaan vaan!
 
Jos en väärin muista, niin hoitovapaalta ennenaikaiseen paluuseen täytyy olla jokin tosi pätevä syy ( riippuu kyllä vissiin työehtosopimuksesta... Olenpas ruosteessa vaikka työkseni näitäkin ikäviä juttuja silloin tällöin ratkon...)

Sivutoimisesti saa kyllä tehdä jotain työtä ( ei kuitenkaan työnantajan kanssa kilpailevaa toimintaa ) , mutta vaikuttaa kotihoidon tukeen, eli kelaan pitää ainakin ilmoittaa. Ja työnantajalle myös, koska sijaisen sopimuksessa voi olla maininta työntekijän paluusta.
 
Hei ja jos teet töitä kotihoidon aikana niin tarkista olisko JOUSTAVA HOITORAHA sull parempi vaihtoehto kotihoidontuen sijaan. Sen alla saa tehdä vähän töitä ja lapsen saa laittaa hoitoon ilman että vaikuttaa tuen suuruuteen.
 
Takaisin
Top