Hoitoon antaminen.

Meillä tyttö oli ekaa kertaa hereillä ollessaan ukkinsa (mun isäni) kanssa kahdestaan muutaman tunnin. Käytiin äidin ja siskojeni kanssa vähän kaupungilla kun olivat täällä käymässä. Hyvinhän noilla oli mennyt, vaikka piti antaa päiväruokaa ja korviketta. Kyllä mua vähän hirvitti, en oikein edes tiedä miksi. Mies kun on reissussa niin sitä on itse sitten henkisesti vielä enemmän kiinni tytössä. Mutta ihan ehdottomasti aivan eri asia jättää tyttö jonkun muun kuin miehen kanssa, ainakin se tuli todistettua. Eli isä ei siis missään nimessä ole samalla tavalla hoitaja kuin esim. vauvan ukki.
 
Meillä oli Milja eilen mummon ja vaarin hoidossa muutaman tunnin, kun kävin ratsastamassa. Ohje oli, että puoli purkkia sosetta ja korviketta sitten sen verran, kun maistuu. No... ei tuttipullo kelvannut... eikä korvike. Joten... mun neljän tunnin reissun aikana Milja söi siis puoli purkkia sosetta. Onneksi saivat nukkumaan ja nukkui melkein pari tuntia, niin ei ollut mahdoton hoitohomma. Herättelin unilta, kun tulin ja sai sitten äitinmaitoa. Viimeksi oli hoidossa mummolla muutaman tunnin 14.7. ja silloin tuttipullot ja korvikkeet upposi hienosti. No, tiedänpähän, että ei enää oikein sitten voi hoitoon antaa. No, eipä kovin usein ole ollut tähänkään asti tarvetta. 
 
Meillä on Juhon isosisko (17v) harjoitellut laittamaan pojan yöpuulle, eikä ole mitään ongelmia ollut [:)]. Sisarukset sylittelee päivittäin, joten Juho on paljon tekemisissä siskon kanssa, vaikka eri osoitteissa astutaankin. Tästä rohkaistuneena oonkin suunnitellu itselleni ja miehelle vapaailtaa tuossa vuoden vaihteen jälkeen, kuitenkin ennen ku joudun töihin takaisin. Saatettais jopa yöpyä hotellissa  [8D].
Pyydän kyllä varmaan mun äidin tänne myös yöksi, jos päästään lähtemään. Jotenkin tuntuu paremmalta, että talossa on joku "aikuinen" ja ajokortillinen, jos jotain sattuu. Ja eihän sitä tiedä, jos pojalle sattuu huono ilta, niin hyvä jos sisko saa vähän lepuutettua räpylöitä ja tarvittaessa hermoja välillä [:D].
 
Meillä tyttö oli tänään reilu ½h (mikä meille,tai mulle pitkä aika) mun vanhemmilla kauppareissun ajan "hoidossa". Siis mun vanhemmat tuli meille. Hienosti olivat pärjänneet, enkä sitä yhtään epäillyt. Nyt kun tyttö alkaa jo olla sen verran "iso", niin olo on paljon luottavaisempi.
Jokunen kuukausi sitten "lupasin" itselleni, että otan aikaa itselleni tän vuoden aikana, tarkoittaen että lähden kavereiden kans ulos tms. No ei taida toteutua vielä tänä vuonna, mut toivon tosiaan että pian heti vuoden vaihteen jälkeen onnistuisi. Ja varmaankin hoitajana toimisi mun äiti sekä sisko.
 
Minusta on alkanu tuntumaan että paremmin kesti hermot kun hoiti muiden lapsia. Oman lapsen kiukuttelun ottaa henkilökohtaisesti mutta jos toisen lapsi kiukuttelee, niin sitä ajattelee esim. että hänellä on vanhempiaan ikävä..No, toisaalta sitähän käy vaan tietyn ajan hoitamassa toisen lasta ja tulee kotiin, mutta oma "hoidettava" on kotona 24h, joten käyhän se omalle luonnolle enemmän..

Ja kun hoitaa toisen lasta, ei tartte huolehtia mistään muusta kuin siitä lapsesta, jolloin se lapsi saa täyden huomion hoitajaltaan..
 
Takaisin
Top