Hiustenvärjäys

Ite en oo vuosiin värjännyt hiuksia koska pidän omasta väristä. Mullekin tuttu kampaaja kerto että joskus hänellä on ollut asiakas jolle ei raskausaikana väri tarttunut tasaisesti vaain jäi sellaseksi kummallisesti värjäytyneeksi. Hormoonit vaikutaa moneen, mut en tiä miten yleistä se sitte on että näin käy.
 
Yks kampaaja täällä moi :D mä värjään ihan omaa ja muiden tukkaa normaalisti. Esimerkiks lasten ja nuorten hiuksia ei sais värjätä sen takia että hiuspohja on vielä niin ohut että joitain aineita voi ns.imeytyä elimistöön. Aikuisen ihmisen pää on jo sen verran paksumpi että ei päästä niin vaan mitään läpi. Tosiaan on se riski että väri muuttuu raskausaikana,sitä tapahtuu kuitenkin tosi harvoin. Ite en oo koskaan kuullut että kukaan tuttu olis esim sen kokenu. Mutta sama on rakennekynsien ja ripsienpidennysten kanssa,ne saattaa pysyä tosi huonosti raskauden aikana. Kampaamojen värit on ihan samaa kamaa kun kaupan,ja esimerkiksi tää paljon puhuttu kevytväri sisältää täysin samoja aineita kun kestoväri,ne vaan sekotetaan eri suhdeluvuilla. Ja niinku moni sanoi niin ne raidat on paras vaihtoehto jos mietityttää,kun ei osu päähän. Toinen on suoraväri,siihen ei käytetä hapetetta ollenkaan vaan väri on vähän ku hoitoaine jossa väripigmenttiä. Tarttuu vain hiuksen pintaan,tosin lähtee myös sitten sillä muutamalla pesulla :)
 
Mulle taas kampaajat aina toitottaa niistä kaupan väreistä että on ihan paskoja. :O Vai onko se vaan sen takia että en ostaisi niitä vaan kävisin niillä mieluummin värjäämässä :P
 
Mulle taas kampaajat aina toitottaa niistä kaupan väreistä että on ihan paskoja. :O Vai onko se vaan sen takia että en ostaisi niitä vaan kävisin niillä mieluummin värjäämässä :P


Mä kyllä epäilen et se on myös pitkälti sitä, että heikkohermoiset mamat kävisi kampaajalla hoidattamassa väriasiansa.

Mä uskon edelleen siihen, että järki käteen ja kohtuus kaikessa. Kerran tämän raskauden aikana värjännyt hiukseni enkä jaksa edes ottaa siitä stressiä, sano muut mitä tahansa. :D
 
Mä en oo värjännyt hiuksia kahdeksaan vuoteen eikä oo oikeastaan tehnyt edes mieli ennen kuin nyt ihan yhtäkkiä. Liittyy varmaan jotenkin siihen, että omasta mielestäni näytän tällä hetkellä elähtäneen ja turvonneen kotiäidin malliesimerkiltä. Vielä bonuksena anemian ja sairastelun harmaannuttama naama. En ole ikinä ollut mikään superhuoliteltu rakennekynsi/tekoripsi/hiustenpidennystyyppi, mutta ihan asialliselta ja kivalta näyttävä kumminkin. Nyt olo on vaan jotenkin niin hirveä, että tarvisin jonkun viikonlopun mittaisen hemmotteluhoidon, jossa mamma puunattaisiin päästä varpaisiin kuntoon.

Jos nyt alottais siitä, että edes leikkauttais nää hiukset. Värjäystä voin ehkä pohtia taas raskauden jälkeen.

Ja pääsispä harrastamaan kunnon hikiliikuntaa. Se olis tällä hetkellä unelmien täyttymys! Mutta just nyt pelkkä astianpesukoneen tyhjentäminen on rankka suoritus, jonka jälkeen pitää mennä lepäämään puoleksi tunniksi. Huoh.
 
Kyllähän monia kampaamovärejä saa ulkomailta tilattua kotiin ihan yksityishenkilönäkin. Että jos kaupan värit mietityttää, eikä toisaalta halua kampaajalle maksaa.. Mä en jaksa tästä raskaana värjäämisestä mitään stressiä ottaa, kun en nyt muutenkaan kovin usein värjäile. Joulukuun alussa oon käyny raidat ottamassa.
 
Mä oon käyttänyt todella paljon kaupan värejä ja nykyään alkanu käymään kampaajalla jotta saa hiuksista huonoja latvoja leikattua pois, enkä kyllä koe, että kaupan värit olisi mitenkään huonompia. Hankalampaa itse vain värjätä oma pää! :wink
 
Mä kyllä epäilen et se on myös pitkälti sitä, että heikkohermoiset mamat kävisi kampaajalla hoidattamassa väriasiansa.

Mä uskon edelleen siihen, että järki käteen ja kohtuus kaikessa. Kerran tämän raskauden aikana värjännyt hiukseni enkä jaksa edes ottaa siitä stressiä, sano muut mitä tahansa. :D
Siis ne on sanonut sitä aina, ennen raskautumistakin, ja on mun tuttuja niin toisaalta en jaksa uskoa rahastukseenkaan :D Sanoivat vaan että on huonompilaatuisia ja tekee enemmän hallaa hiuksille kuin kampaamoiden käyttämät laadukkaammat aineet.
Mut joo, alkaa kyllä tää tän hetkinen tyvikasvu jo tympiä niin pahasti että pakko jotain siihen saada :P
 
Mää oon nii pihi, eikä varmaa ois varaakaan käyä kampaamoissa värjään nii käytän aina jotn kaveria hyväksi että se laittaa värin päähän kahvipalkalla :P hiuksetki varmaa leikkaan kerta vuoteen xD
 
Tosi mielenkiintoista lukea tätä värikeskustelua. Tuttu kampaaja kertoi tummien värien olevan useimmiten haitallisempia kuin vaaleiden. Hän myös suositteli suoravärejä tai raitoja.

Mietin itse mahdollisuutta värjätä hiukseni jollakin luonnonvärillä kampaamossa.

Luovuin rakennekynsistä ja ripsistä sekä myös kynsilakasta. Nyt yritän välttää tarpeettomia riskejä.

Olettekos muuten kokeilleet uutta Cosmethics-appsia, jolla voi skannailla haitalliset aineet hajuvesien ja kosmetiikkatuotteiden viivakoodeista? Sovellus ehdottaa hellävaraisempaa vaihtoehtoa. :)
 
Mulla on Hyvä paha lisäaine-kirja, josta tarkistan kosmetiikan ja ruokien lisäaineet/kemikaalit. :)

Kun oon kallistunut ekologisemmaksi ihmiseksi.:wacky:
 
Mulla on geelikynnet, teen itse ja en koe niistä olevan mitään vaaraa. :D Välillä tuntuu, että kun on raskaana niin mitään ei sais tehdä ja itseään ei sais yhtään kaunistaa.

Värjännyt oon viimeks aivan alkuraskaudesta, vähän plussauksen jälkeen. Kohta täytyy mennä kunnostaa hiuksia, siitä en vielä tiedä otanko värin samalla vai pelkän leikkuun.
 
Mielestäni myös terve järki täytyy olla mukana hiusten värjäily ja manikyyrijutuissa. Kyllähän se raskaana olevan mielialaa kohentaa, jos on huolitellun näköinen tuleva mami. :)

Yritän nyt vaan löytää jotain luonnollisempia vaihtoehtoja ja välttää liiallista kemikaaleille altistumista. Ehkäpä omien hiusten kohtuullinen sävytys ei ole niin pahasta, mutta vaarallisempaa olisi, jos työssään altistuisi päivittäin kemikaaleille esim. kampaajana tai kynsiteknikkona.
 
Mä värjään ihan kaupan väreillä, mustalla. Uskon myös tuohon että kohtuus kaikessa, ja värjäsin ekan kerran pääni raskausaikana ööööö marraskuussa ja just kattelin että pitäskö tuossa tän kuun lopulla jo huitasta uus väri päähän. Ehkä sillä sit pärjää synnärille asti, ja jos ei (en mitenkään haluis tuntee itteeni resuiseksi mammuskaksi ja värjäyksestä tulee aina muka niin fressi olo että nautin siitä) niin kyl mä viä kolmannenkin kerran uskaltaisin värjätä. Useemmin ehkä en. Mutta tosiaan, tuskin sitä väriä kuitenkaan kukaan syö ja on kuitenki aika pieni riski kun muuten niin vähän käsittelen mitään tököttejä tms kemikaaleja ja muuten pyrin välttämään kaikkea lapselle vahingollista. Äidin hyvästä olosta pitää myös pitää huolta vaikka se ehkä turhamaiselta kuulostaakin. :p mut tää on vaan mun mielipiteeni.
 
Mä kävin just ennen plussatestiä värjäämässä enkä aio värjätä nyt hetkeen kun ehkä korkeintaan raidottaa. Käyn aina kampaajalla kun haluan aina useampaa sävyä.

Kyllähän sitä voi kaunistautua luonnonkosmetiikalla turvallisesti. Nykyisin on vaihtoehtoja vaikka millä mitalla ja joka kukkarolle sopivasti. Ja kynnetkin pysyy nättinä kun huolittelee ne muuten. Itse olen kosmetologiksi opiskellut ja kyllä vaan tieto lisäsi tuskaa ja nykyisin käytän kemikaaleja iholla vähemmän kun koskaan :D Ei sitä kukaan voi jatkuvasti uudistuvista ja kehitettävistä kosmetiikan ainesosista sanoa, että mikä verenkiertoon imeytyy ja mikä ei. Toki stressaaminenkaan ei ole hyväksi :wink Mutta ihan hyvä näitä asioita on tiedostaa.
 
No jos omistaa samanlaiset paperi kynnet jotka katkee heti ky saa vähän mittaa niin jossain vaiheessa menee hermo ja käyttää muita keinoja. Muuten käsissäni aika vähän mitään käytän.

Liikaa en ala hermoilemaan mitä uskallan käyttää ja mitä en. Ihan dödön käyttökin jatkuu vaikka toiset senkin lopettaa raskauduttua. Jestas.
 
Mikäli iho on ehjä, voi värjätä. Kyllä me levitettäisi jos mitä lääkettä ja mömmöä ihoon vaan jos iho päästäisiin kaiken läpi. Olis niska-hartiasärytkin tosi piece of cake hoitaa :wink
 
Mikäli iho on ehjä, voi värjätä. Kyllä me levitettäisi jos mitä lääkettä ja mömmöä ihoon vaan jos iho päästäisiin kaiken läpi. Olis niska-hartiasärytkin tosi piece of cake hoitaa :wink

Niinhän me levitetäänkin :wink Mobilatia vaan. Hormonaalisia valmisteita, särkylääkkeitä jne aika paljonkin ihon kautta imeytettäviä lääkkeitä on.

Tässä muuten mielenkiintoinen linkki virallisemmalta taholta aiheeseen:


http://www.hus.fi/sairaanhoito/sair...tologinen-tietopalvelu/Sivut/Kosmetiikka.aspx

Mut joo siis mun tarkotus ei oo käännyttää ketään ja varmaan ite teen taas jotain mitä joku muu ei :D Mutta tää on ihan älyttömän mielenkiintoinen aihe, joka on ollut paljon pinnalla viime aikoina.

Esim.kuinka moni ammattilainen saati kuluttaja tietää mitä oikeasti iholleen laittaa. Raskausaikana pintaverenkiertokin on erilainen ja aineet imeytyy eri tavalla ja allergiat voi ilmaantua eri tavoin. Eikä se luonnollinenkaan vaihtoehto ole välttämättä paras, todistinpa kerran yhtä ristireaktiota yhteen yrttiin koivuallergikolla. Niin vaan raskaus saa akkaan jänniä juttuja.
 
Ihanaa lukea, kun joku on luonnonkosmetiikan jne kannalla kanski :D
Vaikka en mä niitä dissaa, jotka toisin valitsee. Itekään en kaks vuotta sitten olis uskonut, että innostuisin ekologisuudesta, mutta niin vain kävi ja tieto lisää tuskaa:wink
Mutta toivon sen näkyvän omassa voinnissa, kun saa karsittua turhia kemikaaleja ja lisäaineita, niitä kun tungetaan niin joka paikkaan...:sorry:
 
Takaisin
Top