Hiustenvärjäys

Amelia_801

Puuhakas puhuja
Vähän turhamaisempi aihe, mutta mielipiteitä aiheesta kaipailisin. Järkky tyvikasvu, mutten oo uskaltanu värjää. Netti on pullollaan mielipiteitä puolesta ja vastaan, mut yhtään luotettavaa tiedonlähdettä ei tunnu löytyvän. Ja unohtui neuvolassa käydessä kysyä. Jos siitä oikeesti on vaaraa niin en tietenkään halua ottaa riskiä. Ja jos varmaa tietoa ei oo olemassakaan, niin jääköön värjäämättä. Mutta kiinnostaa miten muut kokee tän, vaikka ne jotka on ennekin olleet raskaana. :)
 
Mä lopetin ennen ekan lapsen odottamista noin vuotta ennen värjäämisen ihan vaan huvikseni. Päätin kasvattaa oman värin takas, enkä enää aio värjätä. Eka halusin oman värin pitkästä aikaa ja nyt käynyt epäilyttää hiusvärit. 15 vuotta värjäsin.
 
Mulla vähän samankaltainen tilanne js tulin siihen lopputulokseen et odotan rv12 tai sit kasvatan oman värin
 
Minä kans lopetin n puolivuotta ennen raskaaksi tuloa hiusten värjäyksen. Viimeisen marketti kevytvärin (piti päästä pahimman juurikasvun yli) laitoin n 3kk ennen. Olin värjännyt hiuksiani 12-13-vuoden iästä lähtien ja 17 vuoteen en ollut nähnyt omaa hiusten väriä. Isoin syy miksi lopetin, oli uutisointi kuinka väriaineet olivat aiheuttaneet hengenvaarallisia allergisia reaktioita nimenomaan pitkään värejä käyttäneille henkilöille. Myös joskus olen kuullut väriaineiden lisäävän virtsarakon syövän riskiä. Ja vauvasta haaveillessa koin, että hiustenvärjäämisestä aiheutuvan riskin voin aivan hyvin minimoida.
 
Aion värjätä tässäkin raskaudessa, parikuukautta väliä värjäyksissä :) maalaisjärki toimii tässäkin asiassa. Eriasia värjätä muutaman kuukauden välein, kun vaihtaa hiusväriä joka viikko :)
 
Ei hiustenvärjäyksessä nykyään oo mitää haittaa raskaana ollessa. Se oli ns ennenvanhaan kun hiusvärissä oli x ainetta. En muista mitä nii sillo suositeltii että ei värjäis.
Joku juurikasvu piiloon vaan. Ite värjäsin just kokopään takas tummaks. :)
 
Tuttavat värjänneet hiuksiaan raskauksien aikana, eikä heidän jälkikasvullaan ole esim allergisuutta. Itse ajattelin, että voisin taas lapsen synnyttyä palata värjättyihin hiuksiin, mutta toisin on käynyt. Jotenkin vaan ei olekaan enää houkuttanut värjätä.
 
Heippa,

Oon pohtinut ite täysin samaa asiaa. Voinko värjätä vaikka jouluksi, silloin rv 17. Lisäks oon miettinyt näinkin turhamaista asiaa. Olen käyttänyt ripsipidennyksiä 4 v, ja nyt en oo uskaltanu edes ajatella meneväni. Mutta sit mietinkin tässä että käyhän julkkiksetki, kai :D
 
Mä kyselin tuolla raskaaksi 2014 palstalla tätä värjäysasiaa pari kuukautta sitte. Raidat oon käyny ottaan hedelmöittymisen tienoilla kun en arvannu et kerralla raskaudun. Siellä yleinen mielipide oli et keskiraskaudessa ok, mulla nää vaan niin haalistunut mitä normaalisti ei niin jätän vääjäämättä, ristiäisiin sit väriä päähän!!
 
Olikos vasta joku tutkimus äidin kosmeettisten aineiden/hiusvärien käytöstä raskausiakana ja sen vaikutus poikalapsien tulevaan suvunjatkamiskykyyn...?
 
En oo värjänny raskaana ollessa, vaik ehkä voiski mut yritän kestää kauniin tyvivärini kanssa 9kk :D
 
Tuttu kampaaja on sanonu että ite ei kyllä värjäis raskausaikana hiuksiaan.
 
Niinkuin joku aiemmin jo sanoikin.. maalaisjärki tässäkin asiassa niinkuin syönneissä ja muutenkin raskauteen liittyvässä. :) Itse värjäsin esikoisen aikana hiuksia ja tulen värjäämään nytkin. Ja vieläpä vahvimmilla eli mustalla. Väliä toki pidän että en joka viikko tai edes joka kk,ehkä noin reilu 2kk välein. Neuvolasta eivät sanoneet että ei saisi värjätä ja lääkärikin oli sitä mieltä että miksi ei. Maalaisjärellä pääsee pitkälle :)
 
Maalaisjärjen raja on vaan vähän häilyvä :wink No, en ota tähän asiaan enempää kantaa koska se ei itteeni vaikuta mitenkään. Piti vaan sanoa mitä itselle on ammattilainen sanonu.
 
Mä en värjää hiuksia raskauden aikana. En tiiä pystyisinkö, kun kaikki hajut/tuoksut tekee pahaa.
 
Saa ehostaa tietysti. En mäkään ketään muuta estä näin tekemästä, mutta asiaa kannattaa silti harkita. 9kk on aika lyhyt aika luopua monesta asiasta, joita voi sitten jatkaa raskauden jälkeen (esim. alkoholi, tupakka, hiusvärit, alamäkiluistelu, jääkiekko, potkunyrkkeily...) :)
 
Mä kävin tänään ottamassa raidat koska lähes 10 cm juurikasvu ei ollut kaunista katsottavaa! Ja aion tulevaisuudessakin käydä ottamassa, yleensä 3-4 kk välein. Ennen ekaa raskautta blondasin mutta kampaajaystäväni suositteli raitoja raskausajaksi koska siinä ei mene aineet päänahkaan/iholle samalla tavalla. Kävikin niin että tykkäsin raidoista paljon enemmän kuin itse värjäämistäni :)
 
Sitä paitsi ei ole kauaakaan ko luin ettei siitä värjäyksestä pääse ihonalle niin paljon aineita jotta olis haittaa. En mää aatellu ihan ryysyrannan joosepilta näyttää koko 9kk vaikka olis miten lyhyt aika.. Mä värjään kuitenkin aika vähän, enkä juokse alvariinsa parturissa värjäyttämässä.
 
Takaisin
Top