Hiustenvärjäys ja kosmetiikka raskausaikana

Mä esikoisen aikaan välttelin vaan hiustenvärjäystä ja ajattelin nyt toimia samoin :)
 
Voikohan hyaluronihappoa käyttää? Mulla siis sellaisia kasvovoiteta ja seerumia missä sitä on
 
Meikkaan samalla tavalla kuin ennen, tosin se nyt vanhempainvapaan aikana on vähentynyt merkittävästi. Monena päivänä en meikkaa lainakaan. Hiuksia en ole värjänyt vuosiin muutenkaan. Minulla on luonnostaan ruskea tukka niin olen oikein tyytyyväinen sen sävyyn. Toki harmaita on ruvennut tulla (eivät vielä muille näy mutta tiedän että niitä on). Katsotaan rupeanko värjäysrumbaan kun niitä enemmän vain annanko olla. Kookosöljyä ajattelin ostaa kun sillä rasvasin mahaa esikoisen odotusaikana eikä raskausarpia tullut. Tisseihin tosin tuli montakin rasvauksesta huolimatta...
 
Mä käytän Santen Kristallikiveä. Ainut luonkos dödö mikä toimii. Mutta kaks vuotta meni että mulle sopiva ja toimiva löytyi :grin T. Entinen haisunäätä :grin

Ei muuten toimi enää :hilarious: Kai se täytyy raskausajaksi luovuttaa ja hakea joku normi dödö, ettei muut pökerry ja itsellä tule oksennus o_O
 
Mä laitan arkena yleensä kulmat ja ihon epätasaisuudet piiloon. Juhliin sitten kunnon meikillä. Just kävin parturissa leikkauttaan hiukset lyhyeksi ja ostin luontaistuotekaupasta kasvivärin. Meinaan ite sit värjätä hiukset tumman ruskeaksi.
 
Samaan tapaan jatkan kuin aiemminkin. Hiuksia en värjää, ja meikkaan aika harvakseltaan. Alumiinittomia dödöjä oon käyttänyt nyt muutaman vuoden. Aika moni päästänyt läpi, nyt käytössä on semmoinen Ohm-pulverimainen dödö ja oon ollut tosi tyytyväinen. :)
 
Oon käyttänyt luonnonkosmetiikkaa jo pitkään, samoin ekopesuaineita kodissa käytössä muutenkin. Mieluiten kaikki vielä vegaanisena ja eläinkokeettomina.
Meikkiä en käytä enkä ole ikinä värjännyt hiuksiani :D
 
En juurikaan meikkaa, koska olen laiska. Tukkaa aion värjätä kasvivärillä entiseen tapaan, aika laiska oon kyllä senkin suhteen. :P
 
Mä aloitin käyttämään itse sekoiteltua kookosöljy-ruokasooda-peruna/maissijauho (+eteerinen öljy) -dödöä esikoisen odotuksen aikaan. Pitää hyvin, ja on varsin edullista, mutta kirvelee jos on vasta sheivannut. Yritin vaihtaa normidödöön, mut kaikki testatut jäi kakkoseksi tälle itsetehdylle, joten tällä mennään toistaiseksi. Meikkiä käytän vähän, muutamia hyviksi havaittuja Lumenen tuotteita. Ekomerkkejä en oo lähtenyt testailemaan, kun pelkään ettei heti ekat tuotteet kuitenkaan olis mieluisia ja sit olisi taas kaapeissa purkkia ja purtiloa ihan turhaan. Hiuksia en ole värjäillyt vuosiin, enkä ilmeisesti nyt vähään aikaan suunnittelekaan värjääväni.
 
Itse en juuri mitään kosmetiikkaa käytä ja hiuksiakin olen värjännyt noin kerran vuodessa. Nyt pärjään hyvin ilmankin, onneksi viimeisin väri oli lähellä omaa sävyä, ettei ole sitten vaaleanpunainen tukka ruskealla 15cm juurikasvulla. :laughing001
Pidettiin juuri suursiivouspäivä eilen ja kävimme kaupassa hakemassa kaikkia mahdollisia ekopesuaineita, mitä perusmarketista löytyi. Mies valitteli, että tulee jo nyt kalliiksi, mutta osti ihan muuten mukisematta kaiken. Hänelle kun se halvin olisi ihan riittävä ilman joutsenmerkkejä tai eco-etuliitteitä. :laughing002
 
Takaisin
Top