Hiustenvärjäys ja kosmetiikka raskausaikana

nenna❤

Seurustelun sensei
Elomammat 2016
Elomammat 2018
Helmikuiset 2021
Käytätkö kosmetiikkaa samalla tavalla kuin ennen raskautta, vai vähennätkö tai lopetatko käytön kokonaan? :)
 
Käytän aikalailla samalla tavalla kuin ennenkin.
Hiuksiin olen laittanut jo vuosia balyage värjäyksen, eli ei mennä päänahkaan kiinni. Oma väri pohjalla.
Yleensä olen kerran saattanut raskauden aikana laittaa latvoihin sävyä, mutta pärjään myös ilman.

Meikki on vähentynyt kulmien laittoon, peiteaine silmien alle ja ripsari. Tällä jatketaan.
 
Värjäsin paljon hiuksia ja meikkasin lähes päivittäin ennenku aloin esikoista odottaa. Silloin lopetin kokonaan hiustenvärjäilyt ja meikkaaminen harveni sekä väheni pelkkään ripsariin ja joskus kulmat laitan.
Jo vuosia vuosia sitten olen pikkuhiljaa siirtynyt luonnonkosmetiikan ja eko-tuotteiden pariin, mutta raskaus sai aikaan lisäsysäyksen ekompaan elämäntyyliin myös kodin ja tekstiilien pesuaineissa, kun oli aikaa perehtyä :)

Muoks. Typo
 
Muokattu viimeksi:
Mä jatkan ihan normaalisti käyttöä. Käytän luonnonkosmetiikkaa meikeissä ja hygieniatuotteissa. Kodintuotteissa 95% myös ekotuotteet.
Hiuksia en ole värjännyt enää moneen vuoteen :) Arkena en ihan hirveästi meikkaa. Hajuvesiä käytän työn vuoksi enää joskus ja jouluna, joten niiden kanssa jatkan ehkä samalla linjalla edelleen tai sit jätän kokonaan pois.
 
Mä vaihdoin esikoisen raskausaikana shampoot yms. hajusteettomiin, vähän vähemmän kemikaalisiin versioihin. Meikkiä oon käyttänyt korona-ajan alun jälkeen todella harvoin, koska ensin ei käyty juuri missään ja nyt kesällä käytän muutenkin vähemmän meikkiä. Nyt kun meen elokuussa takaisin töihin, alan kyllä meikata taas päivittäin. Paitsi tietty jos teen etätöitä eikä tarvitse olla videoyhteydessä. Hiuksia en värjää juuri muutenkaan, koska tykkään omasta väristä.
 
Kaikki täälläkin myös hajusteetonta (Olen herkkä hajuille) ja vähempi kemikaaleja.
 
Luonnonkosmetiikkaan oon siirtymässä muutenkin pikkuhiljaa, ja oon ihan hurahtanut palasaippuoihin! :grin siivous ja pyykkinpesuaineet ovan osa ekotuotteita, ja jatkossa ajattelinkin ostaa vain niitä. Hiusvärin joutuu varmaan vaihtamaan kasviväreihin :bookworm:
 
Luonnonkosmetiikkaan oon siirtymässä muutenkin pikkuhiljaa, ja oon ihan hurahtanut palasaippuoihin! :grin siivous ja pyykkinpesuaineet ovan osa ekotuotteita, ja jatkossa ajattelinkin ostaa vain niitä. Hiusvärin joutuu varmaan vaihtamaan kasviväreihin :bookworm:
Joo, palasaippuat on the best!
 
Mä käytän aika vähän kosmetiikkaa muutenkin, mut en oo muuttanut tapojani raskauksien takia. Jos on juhlat niin meikkaan kyllä ihan normisti. Hiuksia värjään kampaajalla 3-4 kk:n välein. Oon 30-v lähtien harmaantunut koko ajan enemmän, enkä ihan vielä halua olla harmaa! Ihan hyvällä omallatunnolla oon värjännyt. Mutta jokainen tekee omat valintansa:)
 
Mietin että dödöä käytän päivittäin. Muistelin että mun kaveri käytti raskausaikana jotain missä ei ollut jotain. (hyvät selitykset mulla taas )
Täällä tuntuu olevan nyt asiantuntioita niin kertokaa nyt mulle millasta dödöä lähden etsimään?
 
Luonnonkosmetiikassa on ainakin alumiinittomia dödöt.
Itse olen käyttänyt ihan vaan kristallikiveä (se on tyyliin ikuinen sijoitus, tuntuu ettei kulu mihinkään, kun en päivittäin käytä :hilarious:) jos vain tyyliin kaupassa olen käynyt, ja jos vähän enempi pitoa tarvinnut eli esim käynyt kaverilla kahvilla tms, niin olen tehnyt itsekin helppoa dödöä kookosöljystä, soodasta ja maissitärkkelyksestä. Mutta käytän myös kaupan epäluonkos dödöjä, jos lähden vaikka päiväksi kaupungille tai matkustan, koska ei mulla noi epämyrkyt niin hyvin pidä hormonihien määrää aisoissa T: haisunäätä :D
 
Mutta siis luonnonkosmetiikassa on myös ihan tavallisiakin dödöjä, ja sitten on sellasia vähän voidemaisia purkista laitettavia esim Kaurilan Saunalla.
Greendealilla on ainakin kaikki myytävät jutut "myrkyttömiä", vaikka olisi sertifioimattomia, joten sieltä sivuilta näkee aika hyvin valikoimaa, vaikkei siellä varmasti kaikkea olekaan :)
 
Mä käytän Santen Kristallikiveä. Ainut luonkos dödö mikä toimii. Mutta kaks vuotta meni että mulle sopiva ja toimiva löytyi :grin T. Entinen haisunäätä :grin
 
En nyt mitään suuria muutoksia ajatellut alkaa tekemään, hiuksia en värjää enkä käytä meikkiä muutenkaan. :)
 
En tiedä ovatko luonnonkosmetiikkaa, mutta ainaki alumiinittomia (jota nyt suositellaan muutenkin käytettävän vaikka ei olisi raskaana) niin Ben&Anna merkki on hyvä! Pitää hajut poissa ja kainalot kuivina :grin itellä tällähetkellä testissä We love planet-merkkinen dödö, en voi sitä kyllä suositella. :wtf:
 
Jatkan kuten ennenkin, eli meikkaan (=laitan tavallista ripsiväriä ja ehkä puuteria) vain juhliin, eli joskus ja jouluna. Hiuksia värjään kuukausittain kasviväreillä.
Dödö hajusteetonta neutralia, ei mitään hajua mitä kaikkea myrkkyä sisältää, mutta tuskin vaihdan sitä. Shampot ja muut pesuaineet hajusteettomia kun allergikko olen.
 
En ole tässä kesän aikana hirveästi meikkaillut, mutta elokuussa kun työt alkaa, palaan takaisin vanhoihin meikkirutiineihin. Käytän aika paljon luonnonkosmetiikkaa, mutta en 100% sillä olen yrittänyt pääosin ostaa "cruelty free" sertifioituja tuotteita.

Tuota hiusten värjäilyä olen miettinyt. kyseessä on ensimmäinen raskaus, joten olen vielä aika pihalla kaikesta. Värjään hiuksia säännöllisesti, mutta en edes kuukausittain. Yleensä otan kampaajalla tyvivärin poiston 3-4kk välein ja sitten suoraväreillä päälle. Jostain luin, että tummat värit olis niitä mitä pitäisi välttää, joten se ei ole mulle ongelma. Pohdin, että oisko ok, jos sen tyven vaalentaisin vaikka 2-3 krt raskauden aikana?
 
En ole tässä kesän aikana hirveästi meikkaillut, mutta elokuussa kun työt alkaa, palaan takaisin vanhoihin meikkirutiineihin. Käytän aika paljon luonnonkosmetiikkaa, mutta en 100% sillä olen yrittänyt pääosin ostaa "cruelty free" sertifioituja tuotteita.

Tuota hiusten värjäilyä olen miettinyt. kyseessä on ensimmäinen raskaus, joten olen vielä aika pihalla kaikesta. Värjään hiuksia säännöllisesti, mutta en edes kuukausittain. Yleensä otan kampaajalla tyvivärin poiston 3-4kk välein ja sitten suoraväreillä päälle. Jostain luin, että tummat värit olis niitä mitä pitäisi välttää, joten se ei ole mulle ongelma. Pohdin, että oisko ok, jos sen tyven vaalentaisin vaikka 2-3 krt raskauden aikana?
Kaikki tekee tietty niinkuin itsestä tuntuu hyvältä :grin
Itse ajattelen niin, että vaalennus on yleensä se kaikista kovin kemikaalinen käsittely permanenttien ohella. Etenkin tyvessä, kun on kaikista lähinnä päänahkaa. Siksi en ehkä itse tyveä kauheasti vaalentaisi.

(Mulla on parturi-kampaajan koulutus, vaikka en alalla enää ole. Enkä siis sano ettei saisi värjätä, vaan tämä on minun henk.koht mielipide :hilarious:) Tiedän monia, jotka värjäävät ja vaalentavat raskaana, joten tämä on aikalailla itsestään vain kiinni.

Alkuraskauden ajan kyllä välttäisin kovia kemikaalikäsittelyjä.
 
Meikkaan samalla tavalla kun ennen.
Nyt vähän harmittaa että vitkuttelin kampaajalle menoa niin kauan ja nyt mulla olis vaalennettu blondi tukka tummalla juurikasvulla ja se ei tosiaan oo kaunis. :laughing001
Oli tarkoitus käydä raidottamassa se juuri että voi vähän nätimmin sitä väriä sitten kasvatella raskauden ajan mutta en kerinnytkään. Varmaan pakko laittaa joku tummempi sävyte päälle ja luopua mun blondista. :sad010
 
Takaisin
Top