Hiusten värjäämiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Korhis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ootteko värjännyt nyt hiuksia? Mä oon sinnitellyt karseella juurikasvulla ja ensi viikon nt-ultran jälkeen ajattelin varata kampaamoaikaa, ekologiselta puolelta. Sitä vaan mietin, että saako tähän lettiin kasvivärejä, kun sitä on vaalennettu aina kaupan kemikaaleilla? Miten teille muille on käynyt hiusten kanssa?

Värjäsin viikko sitten, kun oli veljen lapsen kastajaiset eikä tällä tyvikasvulla olisi kehdannut minnekään lähteä. Ihan samalla kestomustalla värjäsin niin kuin aina ennenkin. :)

Mä oon vielä pärjännyt ilman värjäämistä. Värjäsin viimeks vähän ennen plussaa. Ajattelin tässä kuussa jotain laittaa. Alkuraskauden aikana en värjäisi mutta rv 12 jälkeen pitäisi olla "turvallista". Oon ajatellut että jos yhdellä värjäys- tai raitakerralla pärjäisi raskauden ajan... :)

Työkaveri oli yrittänyt värjätä vaalennusaineella, ei ollut päänahka kestänyt, joten itse mietin samaa, kestääkö iho nyt. Mä meen suosiolla sinne ekokampaamoon ja katsotaan, saataisiinko tästä jotenkin sellainen, että miellyttää mua eikä tartte kuukausittaista hoitoa

Kävin laittamassa raitoja äsken. Sitä ennen värjäsin ennen raskautta, niin alkoi näyttää sen verran hirveältä.

Oon värjännyt kasviväreillä :) Toimii ihan hyvin myös valmiiksi vaalennettuun hiukseen, mulla on latvat vaalennettu monasti. Toki juuri en edelleen hurjan paljon tummempi, mutta ainakin saman sävyinen :D Pystyy edes vähän elää näiden hiusten kanssa. Ja kasvivärithän on että mitä useammin värjäät niin sitä paremmin pysyvät. Eka kierros ei mulla kestänyt kovin kauaa.

Mulla on mustat hiukset ja alkaa tuo juurikasvu olemaan aika järkyttävä, että varmaan ensi viikolla pakko värjätä.. ja ei muuten, mutta tulossa kaikenmaailman kissan ristiäisiä ym. Mulla on ennen raskautta ostettu väripurkki ja mietin uskallanko sillä värjätä vai menenkö suosiolla kampaajalle.. En kyllä näitä hiuksia värjää kun ehkä kerran puolessatoistakuukaudessa, hyvin pysyy väri päässä.

Mä en tässä raskaudessa vielä oo värjänny mut esikoista odottaessa kyllä värjäilin 2kk välein ihan surutta. Sillon oli vaalea tukka ja luonnostaan olen brunette. "Pakko" oli värjätä. Nyt oon palannut takaisin tummaan ja viimeksi toukokuussa värjännyt eikä juurikasvua erota, on niin oman värinen tukka. Väripurkki on kyllä kaapissa, saa nähdä.milloin värjään vai värjäänkö ollenkaan :)

Jännä kuin kampaajat sanoo ihan erilailla... oon muutamilta kyselly ja osa sanoo että ei missään nimessä saa värjätä, ja osa sanoo että ei haittaa jos sillon tällön värjäilee... ota ny selvää!

Mutta mulla on blondit hiukset, juurikasvu on ihan kamala nyt (oma hiuksen väri sellanen ei minkään värinen) joten aattelin laittaa raidat, niin että aine ei koske mun päänahkaan!

Muutenkin täytyy pätkästä ku jotenki hiukset tosi huonossa kunnossa!!

Ihan törkeetä kun joillain tulee raskaana ollessa ihanan paksut hiukset, enoo yhtään kateellinen... :depressed:

Jännä kuin kampaajat sanoo ihan erilailla... oon muutamilta kyselly ja osa sanoo että ei missään nimessä saa värjätä, ja osa sanoo että ei haittaa jos sillon tällön värjäilee... ota ny selvää!

Mutta mulla on blondit hiukset, juurikasvu on ihan kamala nyt (oma hiuksen väri sellanen ei minkään värinen) joten aattelin laittaa raidat, niin että aine ei koske mun päänahkaan!

Muutenkin täytyy pätkästä ku jotenki hiukset tosi huonossa kunnossa!!

Ihan törkeetä kun joillain tulee raskaana ollessa ihanan paksut hiukset, enoo yhtään kateellinen... :depressed:

No se on niin monen tekijän summa minkä verran haittaa. :) Jonkun verran kemikaalit imeytyvät verenkiertoon eikä kauheasti ole tutkittu mikä määrä mitäkin kemikaalia läpäisee istukan. Ensimmäinen kolmannes on vauvan kannalta herkintä aikaa, silloin välttäisin värjäämistä. Monen kehossa on jo valmiiksi haitta-aineita ja sen takia raskaana ei saisi laihduttaa. Haitta-aineet varastoituvat rasvaan ja laihduttaessa lähtevät liikkeelle. Harvoin yksittäinen värjäyskerta kauheasti haittaa tekee. Ennemminkin kannattaa huolestua niiden jotka joutuvat päivittäin tekemisiin voimakkaiden kemikaalien kanssa. :)

Ite kävin eilen kampaajalla, raidotettii pää niin että väri ei osunut päänahkaan. Pyrittiin saada tyvikasvu häivytettyä, onnistu tosi hyvin. Parin kkn päästä uusiks, sit saa kasvaa rauhassa ja tyvikasvu ei häiritse :)

Monet markkinoilla olevat hiustenvärjäysaineissa olevat kemikaalit ovat tällä hetkellä "jatkoajalla", ns. väliaikaisesti sallittujen listalla EU:ssa. Tutkimukset haitallisuudesta lienevät vielä kesken. Täytyykin tutkailla, onko asiasta jo uutta tietoa. Itse en värjäisi ainakaan ensimmäisen kolmanneksen aikana :-)

Mä varasin nyt ens viikolle aikaa ekokampaamoon, katsotaan, mitä siellä tapahtuu :) Kasviväreillä ei kuulemma saa vaaleeta, ainoastaan lämpimiä punasen ja ruskeen sävyjä, mutta savivärjäyksellä vois saada vaaleetakin, ei niin paljon kuin vaalennusväreillä kuitenkaan.

Mä en oo värjäillyt nyt muutamaan vuoteen, mutta käyn ekokampaamossa leikkauttamassa. Aivan ihania värejä on kyllä vieruskavereille tehty siellä, todella kauniita vivahteita. Lisäksi ne kasvivärit kuulemma hoitaa hiusta, eivätkä rasita kuten kemialliset :-)

En oo vielä värjänny. Ostin kyllä jo kevyt sävytteen joka kestää 6-8 pesua ja aattelin sen nyt ehkä viikonloppuna laittaa. En tiiä sit onko yhtään turvallisempi ja useamminhan sitä joutuis käyttämään kuin kestoväriä kun haalistuu mutta kokeillaan nyt edes :) Onko joku tilannut kasvivärejä netistä? Itselle olisi helpompi sieltä tilata, kun ei asuta kaupungissa, jossa ois luontaistuotekauppaa.

Kävin eilen kampaajalla peittämässä 6 kk:n (!!) juurikasvun ja laitoin vähän raitoja. Ei minulla päänahka oireile, joten en nyt ottanut noista hiusvärien käytöstä stressiä. Nyt taas pärjää monta kuukautta eteenpäin.

Noniin, kampaamossa käyty, päätin tehdä radikaalin muutoksen hiuksille. Leikattiin reilusti mittaa ja värjättiin kasviväreillä. Oon supertyytyväinen (paitsi inhaan maan hajuun, joka leijuu edelleen nenään) uuteen lookkiin. Ei näy juurikasvu ja tää saa nyt kasvaa ja olla just sen värinen kun lystää. Ei enää vaalennusaineita tähän kuontaloon.

Olen käynyt värjäämässä tyvikasvun pois 10 viikon välein jo pitkään ja ajatus leveästä juurikasvusta tuntui aika kamalalta. Olen pitänyt myös hyvin matalaa profiilia raskaudestani enkä mm. halua puhua asiasta vielä töissä, joten en haluaisi myöskään antaa aiheesta mitään johtolankoja hyvillä hoksottimilla varustelluille kollegoilleni. Päätimme sitten kampaajan kanssa raidoittaa tyvikasvun ja tulos oli todella onnistunut! Aion jatkaa tyvikasvun raidoittamista jatkossakin.

Takaisin