Hiusten värjäämiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Korhis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oon nyt viikolla 12 ja aattelin viel hetken ootella ja sit värjään kampaajalla. ja ihan vaan pariin kertaan pyrin jättämään.Nyt jo ihan järetön juurikasvu (musta väri ja juuri aika vaalea)ja töissä oli tänään kuvaus :D

Värjäsin esikoista odottaessani muistaakseni kerran ja seuraavan kerran vasta ristiäisiin. Olen sen verran herkistynyt ainakin noille hapeteväreille, että päänahka ei kestä tyveen/päänahkaan värin viemistä. Siitä saakka olen liukuvärjäyttänyt latvoja aina vähän vaaleamman eri sävyisiksi, kun oma väri on kuitenkin tumma ja ihan kivan sävyinen luonnostaan.

Mä värjäsin vähän plussauksen jälkeen juurikasvun pois, ja ajattelin et värjään sit seuraavan kerran vasta synnytyksen jälkeen. :-o

Mä en oo aikoihin värjännyt, enkä värjäisi raskausaikana. Onhan se käry jo ilman raskauttakin sellainen, että käy henkeen. :O

Mulla on tosi vaaleeks värjätty tukka jota olen viime aikoina kasvattanu, viime vuosina oon ihan ite kotona värjänny juuren noin 4-5 viikon välein. Oma väri on joku maantienvärinen, joka ei todellakaan oo turhan nätti sävy. En kyllä kestä mitään juurikasvuakaan, en voi näyttäytyä julkisesti senttien juurikasvulla. Mietin mitä teen, ehkä kampaamokäynti edessä ja pohdintaa siitä, miten jatkossa.

Mulla oli puna-blondi-puna-blondi -kierre vuosia, yläasteella aloitin. Sitten halusin myrkkyväreistä eroon lopullisesti, ja aloin kasvattaa omaa tukkaa takaisin - mutta se juurikasvu.. Leikkasin sitten pixie-tukan ja värjäsin hennalla punaiseksi :) Ajattelin nyt sen oman vaalean ruskean antaa kasvaa, oli niin lyhyt tukka eikä mitenkään räikeä tuo punainen niin leikkaan vain jossain välissä punalatvat veks.

Eli en värjäisi raskausaikana enkä muutenkaan, korkeintaan hennalla. :)

LaFuturaMama, sähän voit raidoittaa tyveä vaalealla ja laittaa pituuksiin tummaa raitaa joukkoon niin värierot tasoittuu jos et halua hiuspohjaan väriä laittaa. Ja joo suosittelen kampaajalla käyntiä. :)

Mietityttää. Varmaan jossain kohtaa on pakko värjätä tyvi mutta parempihan se ois jos pystyis olemaan värjäämättä. Samahan muuten taitaa koskea muutakin kosmetiikkaa, etenkin hius- ja kynsilakkaa! Apua. Kauheeta tasapainottelua että miten nyt suhtautuis

Minä kokeilin color maskia kun kampaaja suositteli testaamaan. Kyllä se kivasti kirkasti väriä vaikka ei juurikasvua hävittänytkään :) Käytän sitä nyt tän alkuraskauden mutta pari kertaa on kyllä värjättävä raskausaikana.

Väräsin edellisen raskauden aikana suht normaalisti hiuksia, käytettiin Elumen värejä. Aika rennosti meinasin nytkin tuohon asiaan suhtautua!

Onko muuten teidän paikkakunnalla ekokampaajia tai kasviväreillä värjääviä? Onko niissä eroa synteettisillä värjäykseen, suositellaanko niitäkään?

Kasvivärit kiinnittyy hiuksen pintaan. Uskon että olis hellävaraisempia, tuskin samallalailla verenkiertoon imeytyy, kun mitä ns tavalliset värit saattaa. Elumen on myös ns suoraväri. Useimmat suoravärit on turvallisia käyttää. Niillä meinasin raskauden pärjätä. Välillä raitaa jos ei kestä muuten. :grin

Olen joskus puoli vuotta sitten värjännyt tukan sen väriseksi, kuin se luonnostaan on (jäätäviä platinablondi aikoja ennen tätä :D), ja se osu mukavan lähelle omaa väriä, joten ei ole tarvetta värjäillä hiuksia raskausaikana. Aloitimme vauvan yrittämisen, joten tarkoituksella hain luonnollista väriä, ettei tarvitse sitä tyvikasvua värjäillä. Mutta olen ymmärtänyt, että jos nyt ei ihan joka viikko hiuksia värjää, niin se on ihan turvallista. :)
Tää sun vastaus on ihan kuin mun suusta! :D

Olisiko kellään vinkkiä, kun olisi tilaisuus, johon ei oikeasti kehtaisi mennä tällä törkeällä tummalla juurikasvulla, että mitä suht myrkytöntä tälle voisi tehdä, että yhden päivän voisi näyttää siistiltä? Kampaajalle ei edes ehdi mennä, kun tämä on ihan kohta.

Kuivashampoo, joka on vaaleille hiuksille suunnattu. Kicksistä ainakin saa niitä brittishampoita, Batiste nimeltään. Mulla ainakin auttaa tummaan juureen kun sitä suihkuttelee ja kyllä tulee ilmava kampaus :) Myrkyttömyydestä en niin tiedä.

Mä aion käydä kohta toivottavasti värjäyttämässä tukan ennen kuin siitä tulee ihan hamppua. Viime raskauden aikaan tukka ei kasvanut yhtään ja olin ohimoilta ihan kalju. Järkyttävää kattoa vanhoja kuvia kun hiusraja on niin ylhäällä:facepalm:

Kasvatan omaa väriä ja oikeastaan päässytkin siihen (tummasta vaaleaan). Nyt kuitenkin ajattelin käydä värjäämässä raidoilla 1,5v aikana kasvatetun juurikasvun. Miten se ei tähän mennessä häirinnyt ja nyt just pitää mennä, mutta niin se mieli aina heittelee. :)

Aloin viime raskaudessa kasvattamaan omaa väriä ja olenkin tykännyt tästä väristä, mutta viime viikolla ostin hiusväripurkin kaupasta :facepalm: En kuitenkaan aio värjätä hiuksia ainakaan nyt ensimmäisellä kolmanneksella, mahdollisesti vasta sitten synnytyksen jälkeen.

Täällä pärjäilty myös hoitonaamiolla, ei se nyt ihan sama ole kuin kemiallisen värjäyksen jäljiltä mutta ei onneksi huonokaan. Voi olla etten värjää lainkaan raskauden aikana.

Takaisin