Hiusten värjääminen

Meinasin itse kyllä käyä laittaan väriä hiuksiin. Muutenki menny jo pari kk edellisestä värjäyksestä ja komea 3cm tyvi niin en halua ees tietää miltä tää näyttäs 9kk päästä
 
Edellisessä raskaudessa värjäsin, enkä sen kokenut olevan väärin. Eriasia jos monesti kuukauteen niiden värien kanssa läträilis :)
 
Kummassakin raskaudessa värjäytin kampaajalla ja kerroin kampaajalle raskaudesta. Tässäkin värjään, ehkä muutaman kerran, mun kampaajakäynteihin ja niiden onnistumisiin vaikuttaa ihan rahatilanne. Esikoisen kohdalla mulla oli vielä mustat hiukset ja huomasin, ettei väri tartu, joten marssin kampaajalle ja pyysin ruskeaa.
 
Aion värjätä, luotan et kampaajani tekee sen mahdollisimman turvallisesti. Juuri ennen plussatestiä kävinkin ja seuraava aika on helmikuun puoliväliin varattuna :)
 
Minä oon aiemmissa raskauksissa värjännyt, kuopusta odottaessa otin jopa kiharat. Nyt aion myös värjätä. Kampaajalla käyn, itse en ala tusaamaan. En kovin usein muutenkaan värjäile, ehkä 4 kertaa vuodessa. Tammikuussa pitää väriä laittaa päähän, kun on juhliin meno ja tukka on ihan kamala.
 
Mulla on sen verran iso kontrasti oman värin ja tän värjäyksen välillä ja oon ennenaikojaan harmaantunut, että kyllä meinaan pari kertaa värjätä odotusaikana. Esikoista odottaessa värjäsin myös pari kertaa. Siinä vaiheessa kun olo oli ihan kamala ja epähehkeä, kyllä se oloa piristi.
 
Itelläni on harmahtava ruskea tukka ja oon epäsäännöllisesti värjänny paremman ruskeaksi. Nytki on edellisestä aikaa jo 10kk, joten helposti tässä menee koko raskausaika ilman värjäystä. Kampaajalla pitäs kyllä käydä jo saksimassa.
 
Mä oon myös viimeaikoina värjännyt kasviväreillä kampaajalla ja näin ajattelin tehdä myös raskausaikana mutta max.pari kertaa :rolleyes: luulen että kampaaja osaa kertoa jos joku muu vaihtoehto on parempi. Elumeenillä värjäsin edellisessä raskaudessa (kampaajalla), ne värit sopi mulle myös ihan hyvin. Tavalliset on alkaneet kutittaan päänahkaa.. ja aika harvassa on täälläkin kampaajakäynnit, nykyään n.4kk välein :)
 
Ihanaa huomata et porukka uskaltaa värjätä hiuksia, eikä ainakaan tietoa olis että kenelläkään olis sen takia raskaudelle käynyt mitään. Ite ei oo hinkua värjätä mutta permanentin olen halunnut jo pidemmän aikaa. Tiedän, että hormonit voi vaikuttaa ettei kiharat pysy niinkuin normaalisti, mutta jossain suositeltiin mielummin kuitenki ottamaan raskaana kuin imettäessä. Onks täällä ketään kampaajaa joka tietäis kumpana pysyis paremmin? Vai onko ihan tapauskohtaista?
 
Täälä yksi kampaaja \o
On ihan täysin tapauskohtaista kumpana pysyy paremmin, ei voi ennalta sanoa. Mulla on muutama asiakas jolla ei tumma väri tarttunut raskausaikana, ja muutama joilla väri vain liukui pois imetysaikana. On siis ihan kiinni ihmisestä kuinka raskaushormonit tai imetyshormonit vaikuttaa. Kannattaa kuitenkin kysyä omalta kampaajalta, koska jokaisella on myös oma näkemys ja mielipide näistä asioista. Itse en suostu tekemään vaalennuksia tyveen raskaanaolevalle, enkä myöskään tekisi permanenttia, koska noissa kahdessa on käytössä sen verta vahvat aineet, ettei tiedä kuinka päänahka reagoi raskaus/imetysaikana. Jotkut kun voivat olla paljonkin herkempiä kemikaaleille tuona aikana, niin vahvoja aineita en suostu päänahkaan laittamaan. :)
 
Itse värjään elumen värillä, jonka mainostetaan olevan täysin turvallinen raskausaikana. Ei sisällä hapetteita yms.
Sain joululahjaks lahjakortin joko ripsien tai rakennekynaien tekoon, olenki tässä jo pidemmän aikaa miettiny että haluais käyttää... mutta kumpi mielummin..? Uskaltaisitteko ottaa ? Olen kylläkin itselleni geelilakkauset pariin kertaan tän raskauden aikana laittanu :/
 
Mulla on geelikynnet olleet monta vuotta, enkä ole edes tullut mieleen, että ne ois pitänyt poistaa. Aion myös pitää, jos suinkin rahavarat antaa myöden. En oikeen osaa olla ilmankaan.
 
Mäkin pidän ehdottomasti rakennekynnet raskauden ajan, en oo 7vuoteen ollut ilman enkä ajatellut aloittaa nyt :D ripsienpidennykset oli myös esikoisen odotusaikana eikä niistäkään mitään haittaa pitäisi olla, kunhan liimat on kunnolla tutkittu kuten esim xtremelashesilla. Joillain kiinasta tilatuilla halpaliimoilla en uskaltaisi laitattaa ripsiä, kun niitä ei paljoakaan ole tutkittu.
 
Takaisin
Top