Himottaako jokin ruoka? Entä ällöttääkö?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Tekeekö mielesi jotain ruokaa epätavallisen paljon tai omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Mulla on mennyt niin, että esim. hampurilaiset ällöttää ja nuudelit ällöttää. Hampurilaisessa se kuiva sämpylä yhdistettynä rasvaisen pihviin...yyyh...nousee niskakarvat pystyyn ja nuudeleissa jotenkin se koostumus ja mauttomuus on ällöä.

Sit kans kaneli-luumu -rahka ällöttää, vaikka se on aina ollut mun lemppari.

Eilen meinasin oksentaa miehen tekemälle kananuudeliwokille ja jugurtille, jossa oli visibliniä.

Sit oudosti voin syödä suklaata ilman että se ällöttää, vaikka normaalisti muutama pala on tarpeeksi.

Et on tämä outoa 😃 Sit nyt on kans tullut semmoinen, et annoskoot pitää olla pieniä, ei mahdu paljoa.

Olen aina ollut armoton sokerihiiri ja kahvikissa. Nyt ei uppoa mikään makea ja kahvi maistuu kamalalle. Tekee vain mieli kaikkea kirpeää ja hapanta, esim verigreippiä tai maustamatonta jogurttia+puolukkasurvosta.

Mulla on mennyt niin, että esim. hampurilaiset ällöttää ja nuudelit ällöttää. Hampurilaisessa se kuiva sämpylä yhdistettynä rasvaisen pihviin...yyyh...nousee niskakarvat pystyyn ja nuudeleissa jotenkin se koostumus ja mauttomuus on ällöä.

Sit kans kaneli-luumu -rahka ällöttää, vaikka se on aina ollut mun lemppari.

Eilen meinasin oksentaa miehen tekemälle kananuudeliwokille ja jugurtille, jossa oli visibliniä.

Sit oudosti voin syödä suklaata ilman että se ällöttää, vaikka normaalisti muutama pala on tarpeeksi.

Et on tämä outoa 😃 Sit nyt on kans tullut semmoinen, et annoskoot pitää olla pieniä, ei mahdu paljoa.
Mulla taas himottaa hamppareita. Eilen kävin mäkkärissä ja bicmac oikein suli suussa. Mutta eihän sitä nyt voi syödä joka päivä 😬

Toki mun tekis mieli myös mandariinejä, omenoita ja muita raikkaita hedelmiä, mutta heti kun niiden syöminen loppuu, suuhun tulee karvas maku ja sen vuoksi ne jää nyt pitkältä syömättä. Inhoan sitä makua suussa, se lisää etovaa oloa yleisesti.

Tosin äsken mua alkoi himottaan suklaata ja vetelinkin lähes levyllisen fazeria, niin että otin aina lisää kun edellinen pala oli sulamassa suusta pois, koska muuten karvas maku yllättää suun 🤢

Mulle on aina tullut raskauksissa paljon painoa ja tietenkin toivoisin että tässä raskaudessa pystyisin "liika kiloja" välttämään, mutta hankalaa se tän pahoinvoinnin ja näiden mielitekojen kanssa.

Mulla ei hirveesti oo ruokaällötyksiä, mutta himoina mulla on kaikki kirpeet. Varsinki mansikat, just sellaset ulkomaiset ei yhtään makeet vaan oikeen karvaan makuiset.🤣 Sit aika paljon tullu kaikkia kirpeitä karkkeja ja tikkareita syötyä.

Takaisin