Himottaako jokin ruoka? Entä ällöttääkö?

Mullakin on makeanhimo vähentynyt. Huomasin esimerkiksi jouluna, että joulusuklaat kiinnosti paljon vähemmän kuin yleensä 😄 Mutta muuten en kauheasti ole huomannut muutoksia ruokahalussa tai mieltymyksissä. Ainoana ehkä se, että alkuviikkoina muutaman kerran ihan tavallinen juusto (kermajuusto tms) leivän päällä ällötti, vaikka normaalisti olen suuri juustojen ystävä. Sekin on tosin tainnut mennä jo ohi, kun nyt pystyn syömään juustoa ihan normaalisti.

Juuri kun eilen sanoin, että en ole huomannut ihmeemmin muutoksia, niin nyt tajusin toisin. Onhan mulla sittenkin selkeä raskausmieliteko, nimittäin kaikenlaiset rouskuvat ja rapeat asiat. Esimerkiksi hapankorput himottavat, samoin raaka porkkana ja eilen illalla ostin muroja ensimmäistä kertaa vuosiin. En edes muista, milloin olisin viimeksi ostanut tai syönyt muroja, mutta eilen lähti yhtäkkiä kaupasta kaksi erilaista muropakettia matkaan. 😅

En hoksannut aiemmin ajatella, että kyseessä olisi erityisesti raskausmieliteko, vaikka olenkin ostanut hapankorppuja paljon useammin kuin yleensä. Mutta nuo murot nyt saivat hoksaamaan, että taitaakin olla siitä kyse 😄

Mulla on ollut yleistä ruokahaluttomuutta koko ajan. Syön lähinnä viileitä / kirpeitä / happamia asioita.

Nyt 2. kolmanneksen ilona olen alkanut oksentamaan joistain asioista. Tietyt ruoat saattaa etoa jo syödessä ja nyt opin olemaan sellaisia syömättä, sillä oksennan kaiken pihalle muutamaa tuntia myöhemmin. Närästyslääkkeestäkin aloin oksentamaan…

Takaisin