Himottaako jokin ruoka? Entä ällöttääkö?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.
 
Tein eilen lihapullia ja meinasin oksentaa korppujauhojen hajusta. Onneksi kypsät lihapullat kuitenkin maistuivat... XD
 
Mul alko viikko sit pahoinvointi 5+4. Kaikki melkeinpä yököttää ja en voi yhtää suunnitella mitä syön tai juon hetkeä pidemmälle. Ja kokoajan on nälkä, mutta mitään ei tee mieli😕
 
Tein eilen lihapullia ja meinasin oksentaa korppujauhojen hajusta. Onneksi kypsät lihapullat kuitenkin maistuivat... XD
Tätäki "onneks" saattaa esiintyy, että haju saattaa yököttää, mutku laittaa suuhun ni ei ookkaa enää nii pahaa😅
 
Voisin syödä päivittäin oikein juustoista pizzaa tonnikalalla. Muutama niitä onkin uponnut. 🤭
 
Mun tekis mieli ihan älyttömästi karkkia ja samaan aikaan kasviksia. Kasvishimo on helppo sammuttaa mutta karkkeja ei voi koko ajan syödä niin se on vähän harmillinen. 😂
 
tällä hetkellä ällöttää kaikki ruuat 😭 edes suklaa, mun elinehto, ei kelpaa 😅 mutta piltit ja hedelmät ja leipä menee silti vielä
 
@jensten toivottavasti ällötys menee kohta ohi! Mutta onneksi pystyt kuitenkin jotain syömään. 😄

Mulle tuli uusi himo joka on maksamakkara ja mielestäni suositukset antoi maksamakkaralle mahdollisuuden. 😁
 
Kahvin juontihan loppui seinään. Uskomatonta, sillä olen 20 vuotta juonut aamukahvini! Nyt koitan Teetä keittää aamuisin, ei meinaa sekään upota..
 
Myös karkki ei meinaa maistua, kaikki raikas ja terveellinen vaan haha, se varmaan hyvä asia.
 
Myös karkki ei meinaa maistua, kaikki raikas ja terveellinen vaan haha, se varmaan hyvä asia.
Mulla oli tätä samaa. Mieheni naureskellut asialle. Mutta ehkä tämä tästä muuttuu, muuten tällä menolla varmaan laihdun raskausaikana...

Kahvikaan ei oikein maistu ja oon juonut varmaan n. 6 kuppia päivässä. Nyt juon ehkä sen yhden ja sekään ei tahdo maistua. Teetä oon sit juonut.
 
Muokattu viimeksi:
@jensten toivottavasti ällötys menee kohta ohi! Mutta onneksi pystyt kuitenkin jotain syömään. 😄

Mulle tuli uusi himo joka on maksamakkara ja mielestäni suositukset antoi maksamakkaralle mahdollisuuden. 😁
Kohtuudella varmasti on ok, mutta jos alat syömään sitä kilotolkulla per päivä, niin kannattaa vähän himoa sitten rajoittaa. 😅 Itsekin tykkään ruisleivästä maksamakkaralla...
 
Mulla on vähän pudonnu paino siitä hetkestä ku tein positiivisen raskaustestin 🤔 jossain kohtaa tässä olin kilon painavampi ku nyt. Mul ei nyt oo sillee mun mielestä erityisiä himoja, ei ällötyksiä, eikä mikään epänormaali ruokahalukaan. Oon ennen raskautta ollu aika pieniruokanen, luulen että söin vähemmän päivässä ku suositellaan. Nyt kuvittelen lisänneeni sen ~yhen välipalan mun päiväannokseen mitä raskaana suositellaan mutta ei silti oo näkyny painon nousua tosiaan vielä tässä vaiheessa. Pitäsköhän mun jotenkin yrittää vielä enemmän syyä päivässä, tuntuu hankalalta 🤔
 
Mä kyllä syön k o k o ajan!!:D Alkaa heti oksettaa jos maha tyhjä. Keskellä yötäkin jääkaapille haukkaamaan jotain haha. Onneksi olen pieni kokoinen, joten en usko saavani isoja raskauskiloja aikaiseksi vaikka kuinka söisi!
 
Mulla on vähän pudonnu paino siitä hetkestä ku tein positiivisen raskaustestin 🤔 jossain kohtaa tässä olin kilon painavampi ku nyt. Mul ei nyt oo sillee mun mielestä erityisiä himoja, ei ällötyksiä, eikä mikään epänormaali ruokahalukaan. Oon ennen raskautta ollu aika pieniruokanen, luulen että söin vähemmän päivässä ku suositellaan. Nyt kuvittelen lisänneeni sen ~yhen välipalan mun päiväannokseen mitä raskaana suositellaan mutta ei silti oo näkyny painon nousua tosiaan vielä tässä vaiheessa. Pitäsköhän mun jotenkin yrittää vielä enemmän syyä päivässä, tuntuu hankalalta 🤔
monesti käy niin että paino tippuu alkuraskaudessa. sehän on jopa yksi aika yleisistä raskausoireista semmonen pieni painonlasku. nousee se sieltä kyllä takaisin, kehot vain reagoi niin eri tavoin. mullakin paino laskenut kilon kaks verran eikä siitä tarvi huolissaan vielä olla kunhan se painonlasku ei jatku. 🥰
 
Juu joku kilon parin heitto painossa suuntaan tai toiseen ei kerro vielä mistään. Riippuen vähän ihmisestä paino voi vaihdella ihan päivänkin sisällä jopa useamman kilon verran 🙈 jos @Nurppu sulla olis suhtkoht normaalista syömisestä huolimatta paino pudonnut jotain 5kg ja vaatteet vaan roikkuis päällä, niin sitten kannattais vasta alkaa huolestua 😊
 
Mä kyllä syön k o k o ajan!!:D Alkaa heti oksettaa jos maha tyhjä. Keskellä yötäkin jääkaapille haukkaamaan jotain haha. Onneksi olen pieni kokoinen, joten en usko saavani isoja raskauskiloja aikaiseksi vaikka kuinka söisi!
Ihan pakko sanoa, että niinhän sitä luulis. Nimimerkillä pieni kokoinen ja raskaus kilot +17kg, +20kg ja kolmannessa +30kg 😅
 
Mulla oli tätä samaa. Mieheni naureskellut asialle. Mutta ehkä tämä tästä muuttuu, muuten tällä menolla varmaan laihdun raskausaikana...

Kahvilaan ei oikein maistu ja oon juonut varmaan n. 6 kuppia päivässä. Nyt juon ehkä sen yhden ja sekään ei tahdo maistua. Teetä oon sit juonut.
Mulla jäi kahvi heti pois, kun alkoi ällöttää jo pelkkä ajatus.
 
Takaisin
Top