Himot ja ällötykset

Haha, hassua kun mainitsit hesburgerin ruoat ja sipsit. Mulla alkoi 24/7 pahoinvointi sunnuntaina 6+0. Siihen asti söin terveellisesti, mutta nyt tekisi pelkästään mieli syödä hesen ruokia, sipsiä ja roskaruokaa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Etenkin lihaa tekee kovasti mieli, vaikka muuten syön pääasiassa kasvisruokapainotteisesti. Nyt kaikki kasvisruoat tekevät tosi pahaa. Jo ajatus tofusta saa melkein yökkäämään. :tears: Myös mulla menee satsumat ja lisäksi smoothiet jne.
 
Mullakin tekee mieli lähinnä epäterveellisiä ruokia. Aamuisin ja iltapäivisin voin pahoin, illalla alkaa tehdä mieli rasvaa, suolaa ja hiilareita... Sunnuntaina pistin miehen hakemaan pizzaa, eilen ranskalaisia ja kalapuikkoja. Mitähän seuraavaksi keksisi. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Ilmeisesti joku yleinen vaihe sen roskaruoan kanssa 😅 tänään nimittäin just mietin että tekis hirveesti mieli käydä hakemassa päivällinen mäkkäristä.
Tässä nyt pari päivää jo vähän taistellut syömisen kanssa kun tuntuu ettei mikään oikein uppoo. Ehkä just sen takia tekee mieli jotain kunnon kaloripommia kun tullut vedettyä aika pienillä kalorimäärillä viime päivät.
 
Mä kun ajattelin, että raskaana haluaisin syödä terveellisesti ja monipuolisesti. Mutta mun ruokavalio on kaikkea muuta kuin sitä, kiitos pahoinvoinnin. 😁 Aluksi maistui hesburgerin ruuat, sitten alkoi nekin tökkiä. Nyt ainoa "ruoka" mikä ei ällötä on sipsit. Välillä satsumat menee, ne onkin varmaan ainut terveellinen juttu ruokavaliossa tällä hetkellä. 🙈
Heeei, ymmärrän hyvin! Mulla vain ajatus jostain ruoasta tökkii tosi voimakkaasti, ja jos tökkii niin sit en pysty syömään. Hesen tuplajuusto on ihan parasta tällä hetkellä! 🙈
 
Heeei, ymmärrän hyvin! Mulla vain ajatus jostain ruoasta tökkii tosi voimakkaasti, ja jos tökkii niin sit en pysty syömään. Hesen tuplajuusto on ihan parasta tällä hetkellä! 🙈
Onko se syötävän maku vai kenties nenään osunut tuoksu? Kannattaa kokeilla juoda, kotitekoiset smoothiet on hyviä. Ne kannattaa tehdä ensin, (liesituuletin täysille) laittaa hetkeksi jääkaappiin. Pullonsuusta juodessa tuoksua nenään pääsee vähiten!
 
Onko se syötävän maku vai kenties nenään osunut tuoksu? Kannattaa kokeilla juoda, kotitekoiset smoothiet on hyviä. Ne kannattaa tehdä ensin, (liesituuletin täysille) laittaa hetkeksi jääkaappiin. Pullonsuusta juodessa tuoksua nenään pääsee vähiten!
Vähän molempia, mut enemmän se ajatus siitä syötävän mausta. Kumma juttu, kun vierastan ruokia mistä oikeasti pidän tosi kovasti. Mut tuo smoothie on hyvä ajatus! Tästä joutuu heti tekemään sellaista. 😅
 
Vähän molempia, mut enemmän se ajatus siitä syötävän mausta. Kumma juttu, kun vierastan ruokia mistä oikeasti pidän tosi kovasti. Mut tuo smoothie on hyvä ajatus! Tästä joutuu heti tekemään sellaista. 😅
Kokkailu on kivaa, kun ideoita jostain saa! Ja tää foorumi on vain niin hyvä!!! ☺
Joku jakoi vinkin pullojuonnin ideasta myös sokerirasitukseen liittyen.
Eikä se sisällön outo tms "haju" sitten nenääni ennättänyt! Säästyi tarjottu muki ja sain sen helposti juoduksi. Suosittelen!
 
Heeei, ymmärrän hyvin! Mulla vain ajatus jostain ruoasta tökkii tosi voimakkaasti, ja jos tökkii niin sit en pysty syömään. Hesen tuplajuusto on ihan parasta tällä hetkellä! 🙈
Tuplajuustoja tullut kans vedeltyä yksi jos toinenkin! 😅

Näköjään joku yleinen roskaruokavaihe täällä 🤭
 
Tuli tästä roskaruokakeskustelusta mieleen, edellisessä lasketun ajan ryhmässä oli äiti, joka pystyi raskausaikana syömään vain pizzaa ja heseä, muut keho laittoi oksentamaan :Weary Cat Face: Toivotaan että meillä täällä säilyy vaan himoina nämä, ei pakkoina.

Täällä maistuu vielä oikeakin ruoka, mutta kyllä haaveilen herkuista pitkin päivää. Tänään tosiaan teki jotain raikasta mieli päivälliseksi, eikä meillä ollut salaattia. Maistoin pitaleiville tekemääni kaalisilppua, ja sepä olikin ihanan herkullista, kirpsakkaa ja nam!
 
Mä elin ekan raskauden hesepullalla ja vähän näyttäis siltä, että samoilla linjoilla mennään tämänki raskauden kanssa.
Tosin en oo ennen raskauksiakaan ollu mikään terveysintoilija ja roskaruokaa on tullut syötyä viikottain, koska se on niin helppoa ja omasta mielestä hyvääkin. Kärsin sitten vanhemmuuttani sydän- ja verisuonisairauksista, mut sit se on niin...
 
Mulla tosiaan vieläkin himottaa mäkkäri, koitin toissapäivänä suostutella miestä että haettais sieltä ruokaa. Hirvee pettymys kun se ei suostunut, vaan haluaa syödä terveellisesti koska se on tärkeetä raskaudessa. Ihana että se ajattelee niin mutta miten mä pääsen tästä hampparin himosta nyt eroon 😂
 
Mulla on välillä tehnyt mieli subia ja just eilen mietin, että on se sentään vähän terveellisempi kun hesepulla. Menin syömään sellaisen kun pääsin töistä ja noh, nyt on subileipäkin pilalla, kun oksensin senkin. Mulla jää herkästi sellanen äklötys, että oksennettuja ruokia ei voi enää hetkeen syödä. 🥴
 
Tekispä mieli edes roskaruokaa 😅 melkein kaikki ruoka etoo, mikä on hieman ongelmallista kun on myös jatkuvasti nälkä. Viinirypäleet ja kiivit menee. 🤭
Mullakin vinirypäleet ja kiivit on tähän mennessä toimineet hyvin. Lisäksi edellisessä raskaudessa kiivi piti vatsan toiminnasta huolen tai ainakin näin kuvittelen ja nyt on pakko aloittaa joka aamu kiivillä. Eilen huomasin, että vesimelonikin toimii tosi hyvin ja pakasetut mansikat. Paha olo pysyy poissa ainoastaan, kun tunkee jotain mieluista suuhun. Juotava jourtti on toiminut melko hyvin, mutta tänään se ei maistu yhtään.
 
Mua ällöttää nykyään melkein kaikki. Kahviin todella outo suhde, sen haju oksettaa mutta jotenkin sen juominen silti parantaa oloa.
 
Mulla on välillä tehnyt mieli subia ja just eilen mietin, että on se sentään vähän terveellisempi kun hesepulla. Menin syömään sellaisen kun pääsin töistä ja noh, nyt on subileipäkin pilalla, kun oksensin senkin. Mulla jää herkästi sellanen äklötys, että oksennettuja ruokia ei voi enää hetkeen syödä. 🥴
Onneksi sulla ne vain hietken pilalla. 👏
Mä en voi vieläkään syödä mämmiä kermalla, oksensin ne alakoulussa... 😰
Jaksamista juuri sulle sopivan ruokavalion "kehittelyyn". 🍀🍀🍀
 
Mua ällöttää nykyään melkein kaikki. Kahviin todella outo suhde, sen haju oksettaa mutta jotenkin sen juominen silti parantaa oloa.
Mulla on ihan sama, että kahvi vähän ällöttää, mutta juon yhden kupin ja mielestäni tulee hetkeksi parempi olo. Lisäksi pelkään, että päänsäryt pahenevat, jos taas jätän kokonaan pois. Viimeksi oli pakko jättää pois ällötyksen vuoksi ja muistaakseni vaikutti negatiivisesti päänsärkyihin.
 
Joka päivä tekee mieli uutta roskaruokaa. Eilen pakotin puolison hakemaan kaupasta nakkeja ja ranskiksia, mut yhtään nakkia en pystynytkään syömään. Mies ei ollut yllättynyt ja harmistuneena söi munkin nakit. :No Evil Monkey: Ranskikset onneksi sain syötyä.

Tänään on taas uusi himo ja se on lehtipihvi. Nyt tuntuu, että on ihan pakko saada lehtipihviä. :tears:
 
Mun taas oli pakko saada yhtä tiettyä kiinalaista ruokaa. 🙈 Kalliiksi tulee tämä raskaus, kun Woltin kuljetusmaksut päälle... Mutta ei voinut mitään, teki sitä niin mieli ja kaikki muu ruoka taas ällöttää. Ja nälkä on kova.
 
Takaisin
Top