Himot ja ällötykset

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.
 
Aamulla kuudelta heräsin kun himotti dipata porkkanaa sitruunakermajogurttiin🤤 kaikki hapan ja kirpeä..

Kuulostaa eksoottiselta! 😃 Suola, suola suola ja suola. Illalla teki mieli hapankorppua , mutta päädyin cocktailpiirakoihin suolakurkuilla 😄 vatsa tuntuu täyttyvän pienemmistä määristä mutta pakko syödä useammin kun tulee huono olo.
 
Appelsiinit! Ja myös Fanta, mitä koitan viimeiseen asti välttää. Tuntuu turvotuksen takia siltä että kiloja on tullut jo nyt lisää niin koitan vähän välttää epäterveellisiä juttuja 🙈 Saa nähä kauan menee kunnes on pakko antaa periksi.
 
Ei vielä varsinaisia himoja tai ällötyksiä, mutta tänään ekaa kertaa lämmin ruoka tökki ja olisin halunnu vaan hedelmiä.
 
Ei vielä mitään himoja tai ällötyksiä. Ehkäpä reilun viikon päästä tulee paljon ällötyksiä jos menee samalla kaavalla.
 
Mulla alko eilen kaikki raskas ruoka tökkimään ja piti kehittää jotain kevyttä ja raikasta. Salaatilla ja hedelmillä mennään nyt ainakin hetki 🤷‍♀️
 
Mua ällöttää katsoa ees jääkaappiin. Ihan tuskaa olla yksin nyt taaperon kanssa, sieltä kun on ruokaa otettava. Kaikki hajut ja ruokien ulkonäöt… Harmittaa, ettei oikein mitään kunnon himoa ole, kaikki muuttuu miltei ällöksi suht nopsaan. 😩
 
Eilen illalla ensin fiilistelin kuinka hyvältä borssikeitto maistui ja puolikkaan lautasellisen jälkeen en enää pystynyt syömään sitä ollenkaan. Ei muuten mitään isompia himoja tai ällötyksiä vielä ole tullut, mutta raikas ja kirpeä vähän houkuttaa.
 
Söin pizzaa tiistaina ja hitto että alkoi vääntää mahassa se rasva. 🤢 Kevyemmillä sapuskoilla mennään siis.
 
Meille tulossa tänään esikoisen kummit kylään ja mies halus ehdottomasti tarjota niille jänispaistia itse metsästämistään jäniksistä ja luoja että täällä kämpässä käryttää.
Pakko varmaan yrittää hiukan saada syötyä kohteliaisuudests, kun niin kauheen vaivan nähny ton ruuan eteen.

Toisaalta hirveen kiva, että hän kokkaili noi jänekset muille tarjottavaks, ni mun ei tarvii syödä, kun sen verran mitä pystyn.
 
Himoja odotellessa! Aamupuuro tökki yks päivä, mutta muuten ei oo ollu käytännössä mitään normaalista poikkeavaa.
 
Takaisin
Top