Himot ja ällötykset

Mä olen normaalisti kunnon karkkihiiri, mutta nyt olen koko sinä aikana kun raskaus ollut tiedossa syönyt kerran irtokarkkeja ja vaellukselle ostin pienen namipussin, kun se ikään kuin kuuluu siellä asiaan. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ei vaan tee mieli, ei tosin kyllä ällötäkään mitenkään.

Mä haaveilen kanssa suolakurkkuleivistä, sellaista oikeen kunnon kaupan vihannesosaston altaan supersuolaista kurkkua. :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Mulla on vaan ollut vähän periaatteellinen ongelma niiden kanssa, kun äiti kertoi nähneensä kaupassa jonkun mummon tiputtavan sellaisesta kurkun lattialle ja nostavan sen sitten takaisin saaviin. :Face With Tears Of Joy::Smirking Face:
Haha apua 😅🙈 mut siis just sellaset kurkut ja mies lähti niitä ostamaan kun päätettiin et tehdään iltapalaksi kunnon paistetut leivät 🤩 ihania mielitekoja
 
Mä olen normaalisti kunnon karkkihiiri, mutta nyt olen koko sinä aikana kun raskaus ollut tiedossa syönyt kerran irtokarkkeja ja vaellukselle ostin pienen namipussin, kun se ikään kuin kuuluu siellä asiaan. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ei vaan tee mieli, ei tosin kyllä ällötäkään mitenkään.

Mä haaveilen kanssa suolakurkkuleivistä, sellaista oikeen kunnon kaupan vihannesosaston altaan supersuolaista kurkkua. :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Mulla on vaan ollut vähän periaatteellinen ongelma niiden kanssa, kun äiti kertoi nähneensä kaupassa jonkun mummon tiputtavan sellaisesta kurkun lattialle ja nostavan sen sitten takaisin saaviin. :Face With Tears Of Joy::Smirking Face:
Nyt alko itelläkin tekee mieli suolakurkkuja 😂 eikä ees mummot ja 5sek lattia säännöt haittaa 😂😂😂
 
Mä olen normaalisti kunnon karkkihiiri, mutta nyt olen koko sinä aikana kun raskaus ollut tiedossa syönyt kerran irtokarkkeja ja vaellukselle ostin pienen namipussin, kun se ikään kuin kuuluu siellä asiaan. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ei vaan tee mieli, ei tosin kyllä ällötäkään mitenkään.

Mä haaveilen kanssa suolakurkkuleivistä, sellaista oikeen kunnon kaupan vihannesosaston altaan supersuolaista kurkkua. :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Mulla on vaan ollut vähän periaatteellinen ongelma niiden kanssa, kun äiti kertoi nähneensä kaupassa jonkun mummon tiputtavan sellaisesta kurkun lattialle ja nostavan sen sitten takaisin saaviin. :Face With Tears Of Joy::Smirking Face:
Joo suolakurkku, ai että 😋 Myös tuorekurkku on viime päivinä maistunut hyvin.
 
Mun tekee pahaa jo pelkkä ajatus tosta teidän suolakurkkuhimosta 🤢😂
Mulla ei oo mitään erityisiä mielihaluja. Mikään ei maistuis.
 
Nyt alkanu täälläkin ihan kunnon ympäri vuorokauden pahoinvointi.. Uskoin niin vakaasti ettei se tällä kertaa tuliskaan, kun esikoisesta pahoinvointi alko melkeen heti plussan jälkeen ja jatku usean viikon toisenkin kolmanneksen puolelle.. Kaikki ällöttää🤢 Persikoita saanu tänään syötyyn onneksi
 
Aaaaaaa tekee kamalan paljon mieli salmiakkia!!! 😅 Ja varmaan osittain juuri siksi niin paljon, että tiedän etten sitä nyt saa syödä 😂
 
Tekee mieli sipsiä 😁 Enkä yleensä niinkään välitä suolaisista herkuista
 
Tällä hetkellä maistuu mehujätski (päärynä-Lips), jugurtit, kurkku. Välillä myös leipä tai karjalanpiirakat (mutta vain paistopisteeltä tuoreena). Salaatit ovat kanssa aika jees, mutta kaikki lihaisa ja rasvainen ällöttää. En söisi missään nimessä kinkkua, pekonia, leikkeleitä, kaurapuuroa tai kokolihaa. Jauhelihan paistonkin mies saa mielellään hoitaa :D
 
Nyt kolmena päivänä tullut aamulla oksennettua ja sitä myöten yleistä pahoinvointia. Tällä hetkellä moni ruoka alkaa vain ällöttää kun niitä ajattelee. Mutta taas tyhjällä mahalla iskee paha olo. Nyt tekisi mieli vain hampurilaista ja kakkua 🙄
 
Kaikkea oikeaa ruokaa tekee mieli. Makeaa ei tee mieli. Mieluummin suolaisia. Mikä onkin hyvä kun normaalisti olen suklaan suurkuluttaja.
 
Mulla ei vieläkään ole ruokahalua, jogurtti ja rahkat on helppoja syödä vaikkei tee mitään mieli. Yhden aterian yritän syödä päivässä, muuten vaan viili/rahka. Ei tee edes mitään herkkuja mieli, vaikka ne on yleensä aina mielessä.
 
Täällä mennää löhinnä kylmillä ruuilla. Töissä syönyt banaania, leipää, smoothieita ja salaattia. Yks pv oli lämmitettyä sosekeittoa niin meni biojätteeseen vaikka edellisenä päivänä söin hyvinmielin. Lämmintä ruokaa sit syönyt kerran päivää iltapäivään/alkuiltaisin kotona, jos oon syöny.. leipää en oo juuri syönyt muutenku esikoisen raskausaikana nii jännä miten sitä taas Puputtaa😂
 
Normaalisti paljon lihaa, kasviksia, rasvoja ja kananmunia syövänä olen saanut kokea totaalisen muutoksen ruokavaliossa. Käytännössä mikään lämmin ruoka ei mene alas. Ajatuskin lihasta tai kananmunista saa pahan olon nousemaan kurkkuun..
Olen sitten syönyt mitä ikinä sattuu tekemään mieli.. Tällä viikolla ruokavalio on koostunut lähinnä hedelmistä, voileipäkekseistä ja kurkusta.
Maitotuotteet hetken aikaa pannassa, mutta voisin kuvitella syöväni esim. jogurttia, rahkoja tms. pehmeää ja kylmää.
Ällötykset tuntuu vaihtuvan päivittäin.. Vielä alkuviikosta himoitsin hernekeittoa. Söin yhden päivän, seuraavana päivänä sekin oksetti. Sitten tein miehelle lihapullia, tuoksuivat hyviltä ja uskaltauduin kylmänä maistamaan, maistui! Seuraavana päivänä jo oksetti.
Tänään sain vihdoin jotain lämmintä alas, minipitsoja muutama kappale. Hyvältä maistuivat, mutta paha olo tuli jälkikäteen.
Hyvin on ristiriitainen olo, kun välillä on oikeasti karmiva nälkä, mutta mitään ei tee mieli ja sitten kun syöt, niin saa maata tuntikaupalla sängyssä pahoinvoinnin kourissa.
Huhhuh, en tiedä kumpi tästä kärsii enemmän, minä pahoinvointini kanssa vai mies, joka saa kuulla jatkuvasti että joku ällöttää tai tulla tyrmätyksi ruokaehdotuksiensa kanssa 😂
 
Mulla ei mitään erikoisia himoja ja ällötyksiä onneksi ole. Satunnaisia mielihaluja. Enemmän haluan syödä oikeeta kunnon ruokaa, lihaa ja kasviksia. Herkkuja ei niinkään. Suolainen siis maistuu. Mutta mikään ei varsinaisesti ällötä.
 
Viili ja päärynä-Lips + kana-tacosalaatti ovat ainoat, jotka jotenkin maistuvat. Muutakin pakotan itseni syömään, ja sitten oksennan.
 
Himot:
-kirpeät hedelmäkarkit
- sitrushedelmät ja sitruuna fanta 😍
- jugurtit ja rahkat
-cheerios murot
-viinirypäleet
-sushi 😭😭
 
Ihan ehdoton ykkönen himoissa on ne ruskeet turkinpippurit keltasessa pussissa🤯🤯 sanoin miehellekkin, että jos kaikki menee hyvin niin pakko synnärille pakata mukaan.
 
En ole syönyt kahdeksaan kuukauteen lihaa, enkä edes kaivannut sitä, mutta nyt tekee mieli porsaan paistia niin että melkein itkettää
 
Himotukset:

Irtokarkit
Hernekeitto ja sinappi
Kaakao/suklaa
Pizza
Sienet
Punajuuri
Kukkakaali
(kahdessa viimeisessä paljon folaattia, huomasin vasta! Selittänee himot niihin)

Niin ja salmiakki ja lakritsi himottais hulluna, mut en ole syönyt.
 
Normaalisti paljon lihaa, kasviksia, rasvoja ja kananmunia syövänä olen saanut kokea totaalisen muutoksen ruokavaliossa. Käytännössä mikään lämmin ruoka ei mene alas. Ajatuskin lihasta tai kananmunista saa pahan olon nousemaan kurkkuun..
Olen sitten syönyt mitä ikinä sattuu tekemään mieli.. Tällä viikolla ruokavalio on koostunut lähinnä hedelmistä, voileipäkekseistä ja kurkusta.
Maitotuotteet hetken aikaa pannassa, mutta voisin kuvitella syöväni esim. jogurttia, rahkoja tms. pehmeää ja kylmää.
Ällötykset tuntuu vaihtuvan päivittäin.. Vielä alkuviikosta himoitsin hernekeittoa. Söin yhden päivän, seuraavana päivänä sekin oksetti. Sitten tein miehelle lihapullia, tuoksuivat hyviltä ja uskaltauduin kylmänä maistamaan, maistui! Seuraavana päivänä jo oksetti.
Tänään sain vihdoin jotain lämmintä alas, minipitsoja muutama kappale. Hyvältä maistuivat, mutta paha olo tuli jälkikäteen.
Hyvin on ristiriitainen olo, kun välillä on oikeasti karmiva nälkä, mutta mitään ei tee mieli ja sitten kun syöt, niin saa maata tuntikaupalla sängyssä pahoinvoinnin kourissa.
Huhhuh, en tiedä kumpi tästä kärsii enemmän, minä pahoinvointini kanssa vai mies, joka saa kuulla jatkuvasti että joku ällöttää tai tulla tyrmätyksi ruokaehdotuksiensa kanssa 😂
Mäkin himoitsin pizzaa, söin kokonaisen pakastepizzan ja ai että oli hyvää, jälkeenpäin huono olo ja turvotus vol 100...
 
Takaisin
Top