Himot ja ällötykset

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.
 
Kaurapuurosta meinas tulla oksu tänään 😪 toivottavasti jäi vaan tähän kertaan😕
 
Kuvassa mun uusi himon kohde.😍
 

Liitteet

  • 0A78D21C-EE9F-4547-9053-C21D7E015C93.jpeg
    0A78D21C-EE9F-4547-9053-C21D7E015C93.jpeg
    26.3 KB · Katsottu: 3
Oon ihan lightlimppariaddikti, mut nyt ei limut mee ollenkaan.
Alkuun himoitsin simpukoita, mut nyt jo pelkkä ajatus niistä öklöttää.

Tulisehkot ruoat, miniluumutomaatit, tonnikalasalaatti ja Viilikset tällä hetkellä kovimmat ruokahimot. 😍
 
Oon ihan lightlimppariaddikti, mut nyt ei limut mee ollenkaan.
Alkuun himoitsin simpukoita, mut nyt jo pelkkä ajatus niistä öklöttää.

Tulisehkot ruoat, miniluumutomaatit, tonnikalasalaatti ja Viilikset tällä hetkellä kovimmat ruokahimot. 😍
Hei ihana himo, simpukat ❤️ En ole koskaan ennen kuullut 😊

Itsellä inhokkeja on tällähetkellä kahvi ja kylmän jauhelihan haju. Syödä jauhelihaa toistaiseksi ainakin voin.

Tuoremehu on ehdoton himo ja tuoreet kasvikset helpottaa huonoa oloa.
 
Mua oksettaa tällä hetkellä kaikki ruuat. Näkkäristäkin jää niin ällöttävä jälkimaku että ei pysty enää. Kaurapuuro vadelmilla on ehkä paras vaihtoehto nyt. Kaikki maistuu jotenki ihan erilaiselta kuin yleensä, oon nyt yrittänyt pian tunnin saada alas jäätelöä.
 
Jotenkin aika tarkkaan pitää aina kuulostella, mitä tekee mieli ja mistä ei tulisi huono olo - voi siis vaihdella päivittäin tai päivän mittaan, mikä on yes ja mikä no.

Hedelmät helpottaa huonoa oloa, omena ja viinirypäleet etenkin jees. Viime viikolla teki monta päivää hirveästi mieli kurkkuvoileipiä 😁 Tällä viikolla ei enää 😃
 
En sikäli kärsi vielä pahoinvoinnista, mut jotain häikkää ruokahalussa ja makuaistissa tuntuisi olevan. Himo teenjuojana hämmentää, kun ei meinaa edes kahta kuppia saada juotua, joko se maistuu liian maitoiselta tai jotenkin tylsältä (juon mustan teen maidolla). Kaupassa iski myös himo etikkasipseihin - ostan niitä yleensä aniharvoin, tuntui hassulta... Mut sit syödessä ne kuitenkin tuntui tönkkö suolaisilta (voi olla että valitsin niistä kahdesta vaihtoehdosta väärän).
 
Juuri mietin, että kerätäänkö listaa ruuista, mitkä nyt maistuu? Ehkä saisi itselle jotain ideoita.

Minulle maistuu hyvin:
- kurkku
- ananas
-pätkis
- rahka kohmeisilla puolukoilla

Jotain muutakin pitäisi keksiä 😁
 
Mullakin kauhea himo etikkasipseihin. Ennole nyt ostanut niitä ollenkaan koska himoissani saatan vetää koko pussin yhdeltä istumalta 🙄
 
Tee ei maistu tänäänkään, sen sijaan kaupasta tarttui mukaan ihan perus mikroannos lihakeitto, joka maistuu ihan perus suurtalouskeittiön lihakeitolta - miten tää voi maistua näin hyvältä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: :tears:
 
Maistuu tällä hetkellä:

Viilis
Valion sokeriton mansikkakeitto
Miniluumutomaatit
Suolakurkut
Naturdiet vaniljajuoma
Naturdiet banaani-suklaajuoma
Säilykelihapullat ruskeakastikkeessa 😅
Raejuusto
 
Mulla menee:
Mehut (normaalisti en juo yhtään mehuja)
Mehukeitot
Leipä (etenkin paahtoleipä)
Hesen juustohamppari

Ei mee:
Juurikaan mikään muu 😅

Jääkaapin haju jo ällöttää. Kaikki noi on sellasia mitä normaalisti en syö/juo ollenkaan. Pitääki kokeilla etikkasipsejä. 😅

Niin, ja tortillat on uponnu! Vähän lihaa, paljon kasviksia ja ranskankermaa.👌
 
Mulla ei tee yhtään mitään mieli syödä. Koen jokseenkin haastavaksi keksiä lapsille ruokaa tämän vuoksi. Kaupassakin saa kiertää ilman, että tulisi mitään hetken mielijohteesta keksittyjä ruokalajeja ostettua. Ei tuo alkuketjuun laittamani sitruunalimsakaan herätä enää mitään tunteita.
Kaikki on vain korkeintaan Ok.
 
Ei täälläkään mitään himoja tai ällötyksiä vielä ole (6+3). Ruokahalu on päinvastoin hävinnyt ja pitää pakottaa itseni syömään edes jotakin. Katsotaan miten kehittyy kun pääsee mökiltä ihmisten ilmoille ja voi vapaasti käydä kaupassa just niin usein kun haluaa, mökillä kun tulee käytyä tosi harvoin.
 
Himo Fazerin salmiakkisuklaaseen. Oli esikoisesta, ja on nytkin. Harmi, ettei sitä saa syyä 😁
 
Sitruunavesi ja oliivit sekä suolakurkku niihin on jopa himo. Sit tietty tekee mieli karkkia ja ranskalaisia. 😅
 
Mä olen normaalisti kunnon karkkihiiri, mutta nyt olen koko sinä aikana kun raskaus ollut tiedossa syönyt kerran irtokarkkeja ja vaellukselle ostin pienen namipussin, kun se ikään kuin kuuluu siellä asiaan. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ei vaan tee mieli, ei tosin kyllä ällötäkään mitenkään.

Mä haaveilen kanssa suolakurkkuleivistä, sellaista oikeen kunnon kaupan vihannesosaston altaan supersuolaista kurkkua. :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Mulla on vaan ollut vähän periaatteellinen ongelma niiden kanssa, kun äiti kertoi nähneensä kaupassa jonkun mummon tiputtavan sellaisesta kurkun lattialle ja nostavan sen sitten takaisin saaviin. :Face With Tears Of Joy::Smirking Face:
 
Takaisin
Top