Himot ja ällötykset

Jauheliha ällöttää :grumpy: vastapaistettu kana menee mut ei sit enään seuraavana päivänä. Tosin lähes kaikki ällöttää seuraavana päivänä et ruokaa mennyt roskiin täs viime aikoina ihan hävettävän paljon ku mies taas niin tiukalla dieetillä et monet ruuat ei täl hetkellä meillä kohtaa :sad001
 
Mulla oli kans pitkään tuota, että pysty vaan kerran syömään samaa ruokaa ja seuraavalla kerralla se sama oksetti. Nyt onneksi helpottanu ni pääsee paljo helpommalla ruuanlaitossaki :D
 
Valkosipulia :hungry: Tekee koko ajan mieli valkosipulia ja voisin syödä sitä kaikissa muodoissaan :hungry:
 
Valkosipulia :hungry: Tekee koko ajan mieli valkosipulia ja voisin syödä sitä kaikissa muodoissaan :hungry:

Mulla sitä ei voi sanoa himoks, mutta jos se puuttuu ruoasta, niin ruoka ei maistu miltään :grin Hyvää siis on, ja sitä käytetään meillä todella paljon. Tosin voi olla että vauvan synnyttyä joudutaan taas siitä luopumaan kun ei vauvalla välttämättä vatsa kestä. Mä oon edellisissäkin imetyksissä joutunu luopumaan sipuleista pitkäks aikaa :sad001 Muuten on ollu niin kovat vatsakivut vauvoilla.
 
Hirveä jäätelöhimo iskenyt, voisin syödä paketillisen yhdeltä istumalta ja paastota muun päivän. Muistan tän saman edelliseltä kerralta, myöhemmin mukaan tuli vielä suklaa. Näillä himoilla painonnousu on taattu.
 
Hirveä jäätelöhimo iskenyt, voisin syödä paketillisen yhdeltä istumalta ja paastota muun päivän. Muistan tän saman edelliseltä kerralta, myöhemmin mukaan tuli vielä suklaa. Näillä himoilla painonnousu on taattu.

Mulla aivan sama juttu. Jäätelöä menee nyt paljon. Äsken söin viimeisin minipuikon pakkasesta. Me tilattiin naapuruston kesken yhdeltä paikalliselta jätskifirmalta jäätelöä, ja se tilaus tulee tänään... Pian on kilo jäätelöä taas nautittavana. Just pistin myös kauppakassitilauksen menemään ja pitihän siihenkin pari pakettia jätskiä laittaa. Tänä vuonna jäätelöautokin pysähtyy suoraan meidän talon eteen. Tulee rankkaa.

Tosin en ole ihan 100% varma johtuuko tää raskaudesta vai tästä kotona kykkimistä. Kaverikin just sanoi, että herkuttelu lisääntynyt näin eristyksissä ollessa.
 
Mulla oli esikoisesta kova jäätelöhimo. Lakritsijäätelö oli ainoo maku mitä söin ja loppuraskaudessa sitä meni paketti päivässä. Ei mikään ihme että painoa tulikii 25kg.
 
Jäätelö ei maistunut mulle yhtään esikoista odottaessa. Kammoksutti, ihan jäistä saatoin vähän maistella, mutta jos suli yhtään... :yuck: En muutenkaan kyllä välitä pehmeästä jäätelöstä (pehmiksistä yms) juuri lainkaan. Tässä raskaudessa on kyllä tuo mun yleisesti lemppari mokkajätski maistunut jonkin verran. Lisäksi mangomelonijätski on namia :hungry: Hetkeen ei ole kyllä pakastimessa ollut jäätelöä. Ens kerralla vois ostaa.

Valkosipulia laitan juu myös normaalisti ruokaan aika paljon, mutta nyt se himo on sillä asteella että voisin vedellä niitä kynsiä... :hilarious: En nyt olekaan ostanut niitä, kun jotenkin ajattelen että natustan menemään sitten koko pussin. Erityisesti himottaa semmoinen uunissa punaviinissä jonkun paistin kanssa lillunut valkosipulinkynsi.... :hungry::hungry::hungry:
 
Mulla on ollut todella vähän mielitekoja tai himoja tässä raskaudessa. Joskus aikaisemmin oli porkkanat ja klementiinit. Ehkä närästys on ohjannut niin paljon syömisiä. Nytkin vaikka syön reseptilääkettä eikä ole enää poltetta, niin saattaa ruoka jäädä seilaamaan tai aiheuttaa todella tukalaa oloa. Ällötyksiäkään ei ole enää kuukausiin ollut, mutta just närästyksen takia joutunut jättämään juttuja pois.

Tämä poikkeustila on toki aiheuttanut sen, että jos kaapista löytyy keksiä niin kyllä maistuu. :D Lakritsaakin tekisi mieli, mutta se taitaa enemmän olla psykologista. :D :D
 
Mulla ei ole juurikaan himoja tai ällötyksiä. Paitsi Fazerin sininen, sitä voisin syödä ja paljon :rolleyes: Muuten ei ruokahalu ole kyllä oikein missään vaiheessa kasvanut. Erityisesti nyt loppupuolella raskautta tulee heti huono olo, jos syö raskaasti tai liikaa.

Niin ja krooninen laku- ja salmiakkihimo vaivaa edelleen, ehkä täytyy ostaa lakritsijäätelöä:angelic:
 
Mullakaan ei oikein ole ollut mitään tiettyä mielitekoa, paitsi salmiakista haaveilen lähes päivittäin. Ostan sitten sairaalakassiin jotain hyvää salmiakkia :hungry:. Ällötyksiäkään ei ole ollut. Ennen raskautta ajattelin, että mulle kertyy varmaan paljon kiloja, kun olen normaalisti kova syömään ja tykkään makeasta. On käynyt kuitenkin niin, että syön kohtuullisesti ja jos on jotain joskus tehnyt mieli, niin se on lähinnä ollut ihan kotiruokaa. Tuntuu, että välillä on ollut jopa vaikea saada kiloja kertymään ja makeasta tulee usein huono olo.
 
Takaisin
Top