Himot ja ällötykset

Mulla ei mene alas juuri mikään lämmin ruoka ja liharuokien hajut ällöttävä, miten ihmeessä tulen selviämään vielä puolivuotta?
 
Cami, saattaa ensimmäisen kolmanneksen jälkeen helpottaa. Mä söin tokassa raskaudessa pari kuukautta vain salaattia ja eineksiä, ja toki mies välillä laittoi ruokaa. Ruuanvalmistushajut ällöttivät pahasti. Ruisleivän voitelu esikoiselle oli täyttä tuskaa. Mut sitten se meni onneksi ohi.

Ei toki varmaa ole, mutta toivotaan.

Täällä on suolanhimo vähän hellittänyt (7 +6), mutta esim. grilliruoka tänään maistui taivaalliselta. On se nyt hyvää ennenkin ollut, mutta ei kyllä ihan tuossa mitassa. :hilarious:
 
Mä oon juonut kahvia varmaan 20 vuotta joka aamu ja yleensä kupposen iltapäivälläkin. Mutta nyt lopetin sen kokonaan. Ei vaan tee yhtään mieli kahvia ja oon väkisin vaan juonut sen puolikkaan kupin aamulla välttääkseni päänsäryn ja väsymyksen jne. Mutta nyt päätin, että vatsataudin kamalassa olotilassa tää kahvivierotus menee kätevästi samaan. Ehkä raskauden jälkeen taas maistuu!

Lisäksi en pysty syömään enää riisikakkuja ja leikkeleitä. Ne oli mun helppo välipala, mut nyt ei vaan pysty lainkaan syömään. Muuta leipää oon sitten syönyt juustolla.
 
Täällä kans kahvi jäi kolmisen viikkoa sitten kokonaan pois, edelleen pelkkä ajatus yökkäyttää.
Pahoinvointi jatkuu, mitään ei todellakaan tee mieli mutta kun vain alkaa syömään niin tulee syötyä. Voisin syödä pelkkää lämmintä ruokaa. Mitkään makeat ei uppoa! Viikkoja tänään 9+5❤️
 
Täällä ällöttää myös lihat, mutta myös juustot, leipä, maitotuotteet jne. jne. Oikeastaan kaikki muu paitsi jääpalat, verigreippi ja vesimeloni ällöttää :eek:. Nyt rv 8+2
 
Mun tekis niiiin mieli kaikkia erilaisia lakuja! Ne on mun lemppareita ja nyt täytyis muka pystyä olemaan ilman :meh: Makeaa ei kyllä muuten juuri tee mieli ja paremmin maistuu suolainen syötävä.

No niin tekee munkin mieli! Olen varma että himo johtuu siitä matalasta verenpaineesta. Olisipa lakua. Tiedän jo mitä pakkaan sairaalakassiin mukaan :wink
 
No niin tekee munkin mieli! Olen varma että himo johtuu siitä matalasta verenpaineesta. Olisipa lakua. Tiedän jo mitä pakkaan sairaalakassiin mukaan :wink

Hyvin mahdollista et matala verenpaine vaikuttaa! Hah, taidan tehdä saman tempun :grin
 
Salmiakki ja lakut himoittaisi täälläkin, mutta yritän hillitä.. Toinen ykkössuosikki tällä hetkellä on tuore ananas - mieluiten jääkaappikylmänä.
Ihan raskauden alussa teki hirveästi mieli kaikkea suolaista.
 
Oi ananas on munkin herkkua! Oon syönyt vaan niitä säilykkeitä nyt enimmäkseen, mutta en tiedä kuinka hyväksi niitäkään on paljoa syödä. Tuore olis parempaa!

Mua on alkanut ällöttään oltermanni :bag: eipä kauheasti mitään muutenkaan tee mieli..
 
Nyt on ollut pari päivää aivan älytön himo tomaatteihin :p Lähes kaikki muu sitten ällöttääkin. Huomenna aion tehdä ison kattilallisen tomaattikeittoa, vaikka tuo himo kyllä kohdistuukin tuoreisiin tomaatteihin.
 
Pinaattikeitto maistuu seka perunamuussi, joka on hyvin erikoista minulle. Hedelmät maistuu myös normaalia enemmän. Tavallisesti syön hedelmiä ainoastaan jälkiruuaksi, mutta nyt pitkin päivää. Aamusin juon kahvia, se ei äklötä yhtään vaan päinvastoin, aamu ei ala ilman isoa kupillista :)
 
Nyt on ollut pari päivää aivan älytön himo tomaatteihin :p Lähes kaikki muu sitten ällöttääkin. Huomenna aion tehdä ison kattilallisen tomaattikeittoa, vaikka tuo himo kyllä kohdistuukin tuoreisiin tomaatteihin.
Ihanaa, kun joku muukin himoitsee tomaatteja. Äsken piti taas hakee yks jääkaapista. Onneks niitä on iso pussi siellä. :happy:

Mitään suurempia ällötyksiä ei oo. Leikkeleitä ei tee mieli, joten juustolla mennään.
 
Ihanaa, kun joku muukin himoitsee tomaatteja. Äsken piti taas hakee yks jääkaapista. Onneks niitä on iso pussi siellä. :happy:

Mitään suurempia ällötyksiä ei oo. Leikkeleitä ei tee mieli, joten juustolla mennään.

Ah, tomaatit :Heartred Mä otin tänään pussillisen niitä töihin evääksi :joyful: Oon kyllä onnellinen, että himo kohdistuu tälläkin kertaa johonkin terveelliseen! Esikoisen kohdalla söin kilokaupalla tuoreita luumuja.
 
Mieki mielelläni himoitsisin jotain terveellistä. Vaan ei, kun kaikkea rasvasta, kuten hampurilaisia. Ja tänä aamuna ois tehny ihan superisti mieli friteerattuja kanapalloja jotka vois uittaa soijakastikkeessa. :smiley-angelic001
 
Mä oon juonut kahvia varmaan 20 vuotta joka aamu ja yleensä kupposen iltapäivälläkin. Mutta nyt lopetin sen kokonaan. Ei vaan tee yhtään mieli kahvia ja oon väkisin vaan juonut sen puolikkaan kupin aamulla välttääkseni päänsäryn ja väsymyksen jne. Mutta nyt päätin, että vatsataudin kamalassa olotilassa tää kahvivierotus menee kätevästi samaan. Ehkä raskauden jälkeen taas maistuu!

Lisäksi en pysty syömään enää riisikakkuja ja leikkeleitä. Ne oli mun helppo välipala, mut nyt ei vaan pysty lainkaan syömään. Muuta leipää oon sitten syönyt juustolla.

Mulla on mrz ihan sama kahvin kanssa! Ennen plussaa join kahvia todella kiitettävästi (jopa 6-7 kuppia päivässä), mutta nyt pelkkä kahvin haju ällöttää. Pelkäsin jo, että saan pahat vieroitusoireet, mutta onneksi ei ole pahemmin ollut päänsärkyä tms.

Ennen raskautumista rakastin avokadoja yli kaiken, mutta nyt pelkkä ajatus puistattaa :grin Näin alkuraskauden aikana suurin himoni (ja myös aamupahoinvoinnin helpotus) on ollut jääkaappikylmät mandariinit
 
Nyt on ollut pari päivää aivan älytön himo tomaatteihin :p Lähes kaikki muu sitten ällöttääkin. Huomenna aion tehdä ison kattilallisen tomaattikeittoa, vaikka tuo himo kyllä kohdistuukin tuoreisiin tomaatteihin.


Täällä kans meni pari viikkoa lähes pelkillä tomaateilla. Mitään muuta ei tehnyt mieli:hungover:
 
Pizza ja kebab ällöttää erityisesti. Mies toi viikonloppuna kotiin pizzaa, ja mä pakotin sen parvekkeelle syömään sen. Oli niin kamalan hajuinen. :yuck:

Sipsejä tekis ihan hirveesti mieli, mutta en nyt pelkästään niillä viitsisi elää. :rolleyes:
 
Mua himottaa raikkaat syötävät, kuten vesimeloni ja päärynä. Toisaalta grillatut kana-ja lihapihvit maistuvat myös. Karkki on hyvää, mutta isoa määrää en voi syödä, kun alkaa ällöttää.
 
Niin joo, kaikki leivonnaiset ällöttää myös. :wtf: Tähän osui nyt turhan monet synttärijuhlat, äitienpäivät jne ja mun on ollut pakko "nauttia" näitä herkkuja, jotka on sitten hissillä tullut ylös. Nyt ei oikein voi tän kasvavan pallon takia sanoa olevansa laihiksellakaan.
 
Mä olen aiemmissa raskauksissa himoinnut kaikkea suolaista ja rasvaista, mutta nyt tekee mieli vaan makeeta ja raikasta. Leipää en pystynyt syömään pitkään aikaan, mutta eilen se meni alas - kunhan söi ilman levitettä :D meillä on oivariinia ja mua ällöttää kun se on liian rasvaista :D (kaupan) smoothieita oon vetänyt paljon! En oo jaksanut tehdä itse tässä olotilassa, vaikka onneksi nyt on ollut useampi parempivointinen päivä jo.

Tänään tehtiin makaronisalaattia ja voisin elää pelkästään sillä :p
 
Takaisin
Top