Himot ja ällötykset

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ja jos sinua mietityttää, onko jokin mieliteon kohde turvallinen raskausaikana, tästä artikkelista pääset tarkistamaan, mikä kaikki olikaan kiellettyä tai vältettävää odotusaikana.
 
Mulla on ollut jo varmaan viikon himo valkosipulipatonkiin ja muumilimuun. En tiedä, voiko varsinaiset raskaushimot alkaa jo seiskaviikolla, mutta näitä on ollut pakko saada.

Kahvi ei onneksi vielä ällötä, muttei oikein enää maistukaan. Samoin karkkia vetelin ennen raskautta, mutta nyt ei tee yhtään mieli.
 
Nytkö tää jo alkaa. Alko tekemään ihan järkyttävästi mieli jotain rasvasta ja hyvää sapuskaa. Keitin sitte munapastaa ja raastoin juustoa päälle, lisukkeeks currya ja ketsuppia. Ku ei muutaka ollu.

Toivottavasti miun raskaushimot ei ainaka säily tällasina.. Keskenmenneessä himoitsin mandariineja ja appelsiinimehua, ne sopis linjoille vähä paremmin :grin
 
Mun piti myös viime viikolla ostaa Hesen juustoateria, vaikka normaalisti vihaan sitä. :hilarious:
 
Mulla ei vielä ole tullut mitään erityisiä himoja, mutta kahvi alkoi tökkimään jo ennen kuin plussasin :hungover: Viimeksi oli sama juttu. Ekassa raskaudessa en voinut sietää salaatinkastiketta :D
 
Meetwurstin haju on tällä hetkellä jotain aivan kammottavaa!
 
Mie meinasin tänään oksentaa kun avasin kinkkupaketin. Yök. :depressed: Ja sieltä oli jo ne suojakaasut päästetty. Onneks se ees sitten maistu hyvälle.
 
Kaikkea epäterveellistä tekee mieli koko ajan :shifty: Mitä rasvasempaa hiilarihöttöä sen parempi.
 
Sipsejä, edelleen. Ja muuta suolaista, mutta erityisesti sipsejä. Sitten taas vastapainona kaikkea tuoretta, tomaatteja olen ahminut, samoin porkkanaa.

Varsinainen ruoka ei sitten oikein uppoa, mikä on mulle niin kummallista, että mies ei usko silmiään. :hilarious: Suklaakin pysyy aika hyvin kaapissa, mitä ei tapahdu ikinä. o_O

Olispa tosiaan pizzaa... :smug:
 
Mahaa turvottaa ihan mahdottomasti aamusta iltaan. Sitten kun jotain syö, on heti ähky. No, nyt ei tunnu maistuvan senkään vertaa. Paistoin pikkulettupannulla lapsille nakkimunakkaita. Huh kun oli vaikea sietää niiden hajuakaan :depressed:
 
Mä oon plussan jälkeen inhonnu leikkele makkaroita. Himoo mihinkään ei viälä ole.
 
Mullakaan ei ole mitään himoja vielä. Mulla ei oo tainnut olla koskaan sellaisia himoja et ne olisi pakko saada. Aina kyllä tekee mieli kaikkea ja mahdollisimman epäterveellistä :yuck:
 
Ei oo vielä mitään himoja eikä kyllä ällötyksiäkään. Ehkä ne joskus myöhemmin iskee sitten.
 
Mua on parin viikon ajan ällöttänyt lähes kaikki makea. Raikkaat hedelmät onneksi maistuu, mutta muuten ajatuskin jostain makeasta ällöttää.
 
Mulle ei oo tullu vielä mitään selkeitä himoja tai ällötyksiä. Mikään ruoka ei vaan maistu enää semmoselta ku pitäis ja maha tuntuu täyttyvän jo paljo aiemmin ku yleensä.
 
Mun tekis niiiin mieli kaikkia erilaisia lakuja! Ne on mun lemppareita ja nyt täytyis muka pystyä olemaan ilman :meh: Makeaa ei kyllä muuten juuri tee mieli ja paremmin maistuu suolainen syötävä.
 
Mäkin huomasin tänään kaupassa kun oli nälkä, että ei tehnyt karkkia mieli. Jotain kylmää ja raikasta tekisi mieli mutta en oo vielä saannu kiinni, että mitä se olisi o_O
 
Mä söin viimeksi pakastemansikoita hirveät määrät :D ja siis kylmänä tottakai!
 
Takaisin
Top