Himot ja ällötykset

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ja jos sinua mietityttää, onko jokin mieliteon kohde turvallinen raskausaikana, tästä artikkelista pääset tarkistamaan, mikä kaikki olikaan kiellettyä tai vältettävää odotusaikana.
 
Näin alkuraskaudessa ällötyksiä todella riittää. Tuntuu, että kaikki syötävä etoo ja on vaikea saada mitään alas. :sad010
Ehkäpä myöhemmässä vaiheessa voi puhua viestiketjun varsinaisessa mielessä joistskin himoista ja ällöttyksistä. Toivottavasti.
 
Siis mulla vissiin iskemässä jonkin näköinen himo majoneesiin:grin Maistuu ihan älyttömän hyvältä oikeastaan missä vaan, mutta varsinkin vastaleivottujen sämpylöiden päällä juuston ja suolakurkkujen kanssa:hungry:
 
Miun tekee mieli syödä avokadoja tuoreen vaaleen leivän päällä ja juuston kanssa.. mikä lie mieliteko, aiemmassa raskaudessa ei ollut mitään himoja. Ainoastaan ällötys ja se oli paistettavan kanan käry. Uunissa olevan/olleen siis. Ja mies tekee kanaa kahdesti viikossa ainakin.
Toivottavasti tässä raskaudessa ei tule tuota samaa.
 
Ällötyksiä: en kestä yhtään minkään paistamisen hajua. Eilen meinasin kuolla kun mies kavereineen päätti aamupalaksi tehdä pekonia ja kananmunia.:depressed: ja sitten kun mun mieheni polttaa niin tupakanhaju on jotain niin kamalaa kun olla ja voi. Ja kalja haisee kanssa ihan kamalalle.

Himoina sit löytyy chili ja hesen majoneesi :excited001
 
Ällötyksiä: pelkkä instan ruokapostausten selaaminen tuo kuvotuksen tunteita. Työkaveri käy jatkuvasti tupakalla ja se haju on aika hirveä. Muuten ei ruoan hajut ole ainakaan toistaiseksi häirinneet.

Himoja ei ole vielä tullut. Niitä kyllä jo vähän odottelen :p
 
Ei aikaisemmissakaan raskauksissa näillä viikoilla mitään himoja eikä öklötyksiä. Ruoka ei vaan maistu. Myöhemmässä vaiheessa sitten esikosta himosin raakoja sitruunoita ja kalaa, toisesta nuotiomakkaraa ja kolmannesta kebabbia
 
Ällötyksiä on vaikka millä mitalla, kaikki makea, avokado, katkaravut, bbq-kastike, pihvit... Vaikea keksiä mitä söis kun ei pitsaakaan vois ihan joka aterialla :D
 
Ei vielä oikeastaan mitään mitä tunnistaisi. Aamulla, kun mennyt nyt parina päivänä keittiöön ja avannut jääkaapin niin on tuntunut, että jo sen avaaminen yököttää. Aamupalan syönnin jälkeen yökkinyt olen, mutta se on mennyt ohi aika nopeasti enkä ole oksentanut. Eilen illalla, kun tuli pitkä tauko syömisestä niin yökötti kanssa. Pitää siis yrittää syödä säännöllisesti ja varmaan ottaa jotain pientä lähelle, jonka voi syödä heti herättyä.
 
Nälkä ei ole, mutta tekisi silti mieli napostella jotain suolaista.. :hungry: toisaalta hyvä ettei ole mitään naposteltavaa, jos vaikka paino pysyisi kurissa :rolleyes:
 
En pysty syödä ollenkaan vaaleaa leipää, kun ällöttää. Normaalisti en syö ollenkaan ruisleipää, kun tulee paha olo, mut tällä hetkellä se on ainoo leipä mikä uppoo :D Kinkkua en voi käyttää leivänpäällä ja ajatus smoothieiden juomisesta yököttää. Vaikka etova olo on helpottanut, niin silti huomaan karttelevani tiettyjä ruokia sen etovan olon pelossa.
 
Täällä käyty ostamassa asioita, joita katsoessa ei yökötä ja voisi ajatella niitä syövänsä. Etova olo ollut koko päivän.
 

Liitteet

  • IMG_20190118_140016.jpg
    IMG_20190118_140016.jpg
    862.2 KB · Katsottu: 32
Mulla on sellanen ongelma et nää mieliteot heittelee niin laidasta laitaan et saatan himoita jotain ja ostaa sitä jääkaapin täyteen ja yhtäkkiä se rupeekin ällöttämään ja sitten sitä onkin sit jääkaappi täynnä :D
 
Himoitsen niiiin kovasti maksamakkaraa itsetehtyjen sämpylöiden kanssa! Melkein ikinä ei tuu noin syötyä, mutta toki nyt haluan, kun on kielletty hedelmä :sad001
Toinen mikä kävis olis meetfursti, mutta olikos sekin pahasta?
 
Se fiilis kun tekee illalla mieli jotain makeaa mutta myös raikasta niin päädyt leipomaan yötä myöten suklaakakkua vadelma kastikkeella:p

Herkkua:Heartpink
 
Kaikki tulinen kelpaa. Jalapenot purkista ja chilimakkara. Lisäksi tuntuu myös ettei mikään oo riittävän tulista. Myös vihanneksia tekee mieli. Mikä on itselle kyllä tosi outoa. :grin
 
Makeannälkä on kadonnut tässäkin raskaudessa, kuten kahdessa aiemmassa. Nyt on vaan koko ajan nälkä, ihan tavallinen ruoka uppoaa vähän turhankin hyvin. Janottaa myös koko ajan.

Meetvursti taitaa olla kiellettyjen listalla. Mikä siinä onkin, että kaikkea kiellettyä tekis mieli. Varmaan vaan siks että ne on kiellettyjä :wacky:
 
Mun tekee ihan hirveesti mieli kaikkee makeaa tai tulista. Jokaseen ruokaan pitää olla lisäämässä itsetehtyä tabascoa ja silti tuntuu, ettei ole tarpeeksi potkua. Työkaverilla oli eväänä lihapiirakka ja se tuoksui ihan älyttömän hyvälle. Vähän ihmettelin omaa reaktiota kun oon kuitenkin kasvissyöjä. :rolleyes:
 
Työkaverilla oli eväänä lihapiirakka ja se tuoksui ihan älyttömän hyvälle. Vähän ihmettelin omaa reaktiota kun oon kuitenkin kasvissyöjä. :rolleyes:

Punaisen lihan ja roskaruoan syönti on itselläni ollut todella harvinaista, mutta nyt himoitsen jatkuvasti molempia. Sorruin yksi päivä lihapiirakkaan nakeilla, ajatus oli järjettömän herkullinen ja vastustamaton, mutta sitä syödessä ällötti ja tuli todella huono olo.
 
Takaisin
Top