Himot ja ällötykset

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ja jos sinua mietityttää, onko jokin mieliteon kohde turvallinen raskausaikana, tästä artikkelista pääset tarkistamaan, mikä kaikki olikaan kiellettyä tai vältettävää odotusaikana.
 
Vielä ei kummemmat himot ole iskeny, mutta kahvi öklötti, siitäpä arvasin että pieniin ollaan kun normaalisti en voi elää ilman kahvia. Ensimmäisessä raskaudessa himotti raa'at sitruunat ja lohi, toisessa grillimakkarat varsinkin nuotiolla paistettu:wideyed: ja kolmannessa ihan kaikki grillimättö. Onneks asutaan etäällä grilleistä, ois voinu vaaka näyttää muuten jotain ihan muuta....:grin
 
Siis himoitsen mustaa kahvia. Jota en saa. Ei taida olla oikeastaan mieliteko, vaan nyt koska pannassa, niin tekee niiiiin paljon mieli. Joka aamu, iltapäivä ja ilta.
 
Siis himoitsen mustaa kahvia. Jota en saa. Ei taida olla oikeastaan mieliteko, vaan nyt koska pannassa, niin tekee niiiiin paljon mieli. Joka aamu, iltapäivä ja ilta.

Mulla ihan sama! Johtuu varmaa siitä ku ei voi enää samalla tavalla juoda niin haluaa vaan enemmän :D
 
Siis himoitsen mustaa kahvia. Jota en saa. Ei taida olla oikeastaan mieliteko, vaan nyt koska pannassa, niin tekee niiiiin paljon mieli. Joka aamu, iltapäivä ja ilta.

Miksi et saa kahvia?

Mulla viime raskaudessakin kahvi ällötti ekoilla viikoilla, eli nyt juon todella harvakseltaan
 
Onneksi ei ole mitään ihmeellisiä himoja, eikä ällötyksiäkään. Välillä tulee sellainen yleinen etova olo, mutta se ei yleensä kauaa kestä.

Kahvi ei enää maistu parin kupin jälkeen. Tosin join ennen raskautta pannutolkulla, nyt täytyy muutenkin vähentää. :shy:
 
Miksi et saa kahvia?

Mulla viime raskaudessakin kahvi ällötti ekoilla viikoilla, eli nyt juon todella harvakseltaan

Kahvia ei suositella juotavan raskaana ollessaan kahta kuppia enempää kofeiinin takia. Ja kofeiinihan on myös suklaassa, teessä... Mä join aiemmin kahvia monta kuppia päivässä mutta nyt olen siirtynyt kofeiinittomaan teehen.
 
Kahvi ällöttää tällähetkellä suunnattomasti, ei pysty juoda oikeastaan ollenkaan.
Himoja taas.. voisin syödä vaikka joka päivä jtn roskaruokaa, sipsejä ym.. :shifty::grin
 
Täällä alkanut ällöttää kurkkusalaatin haju, tupakin haju, himoina ollut se suklaa ja nyt omenat
 
Täällä alkanut ällöttää kurkkusalaatin haju, tupakin haju, himoina ollut se suklaa ja nyt omenat
Itsellä kans tuo tupakin savun haju on hirveä ! Itse oon poltellut ennen ja se ny loppui tietysti heti ensimmäisenä mutta kun mies polttelee niin se haju on jotain järkyttävää mitä vaatteisiinkin jää :arghh:
 
Joo mullaki mies, pikkusisko (asuu minun ja mieheni luona) ja heidän kaverit polttaa, itse lopetin plussan jälkeen ja haju on kyllä ihan kauhea.
 
Himoja ei oikeastaan ole ollut (paitsi ehkä omena!), mutta usein semmoinen olo, ettei oikein mitään tekisi mieli syödä... Ja aamukahvi on muutaman kerran jäänyt juomatta, kun maistui niin hirveälle.
 
Ihan alkuun oisin voinu vaikka pannullisen kahvia vetää ja koko ajan teki mieli mut nyt parina päivänä on jääny aamukahvi juomatta ja ehkä yhen kupin just ja just saanu alas. Ihana vaan tää päänsärky ku ei oo kahvia juonu:grin
 
Mun tekee mieli kaikkea jääkylmää ja mahdollisimman raikasta. Oon jäädyttänyt viinirypäleitä ja omenaa ja tekis mieli imeskellä jääpaloja [emoji3] lämmintä ruokaa tai ainakaan mitään kovin raskasta ei tee mieli syödä. Myöskään makeaa ei tee yhtään mieli, vaikka viime raskaudesta lähti karkin syöminen ihan käsistä.
 
Mun oli pakko saada tänään kaupasta (koska en itse sitä tee) vispipuuroa! Tuolla se odottelee iltapala-aikaa. Saa tosin nähdä maistuuko enää illemmalla, painottuu näköjään iltaan tämä ällö olo.
 
Viilit on täällä kovassa nousussa täällä.Mitenkään ällötyksiä ei kovasti ole.
 
Lämmin ruoka ei maistu mutta ei ole vielä tullut himoa mihinkään.
 
Tänään ois tehny mieli kebab pitsaa :grin onneks ei oo mitään ruokapaikkaa lähimaillakaan...
 
Takaisin
Top