Himot ja ällötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon sillon tällön ottanut yhden lakun tai muutaman salmiakki karkin, mutta noin muuten koittanut välttää. Oma uskomus on että muutama salmiakki silloin tällöin tuskin haittaa.

Nykyään on kokonaan kielletty, mutta yksi kaksi karkkia sillointällöin varmaan eivät kuolemaksi ole kenellekään.. omalla harkinnalla sanoisin.

Mää oon raskauden aikana ostanut kaks kertaa irtokarkkeja. Muutama musta on "lipsahtanut" pussiin mukaan. Mies on ollut vihainen että mistä nuo on tullu.. :D mää oon siis syöny muutaman mustan karkin. Kaikki toistaiseksi hyvin. :)

Mun jostain syystä tekee kaiheesti mieli salmiakkia, enkä siis ilman ole kokonaan ollut. Mut oon samaa mieltä, että parit namit silloin tällöin ei oo haitaksi.

Mää en kaks kestä miten järkyttävä himo mulla on salmiakkia ja lakritsia kohtaan.. pitää sairaalakassiin taas pakata syksyllä :D

Mulla oli radi ja sairaalakassiin oli pakattu ensimmäisenä 3 levyä suklaata :grin

RASKAANA oleville ei enää suositella ja lakritsi- ja salmiakkimakeisten syöntiä, todetaan perjantaina julkaistavissa uusissa kansallisissa lapsiperheiden ravitsemussuosituksissa.

Aiemmissa vuodelta 2004 peräisin olevissa suosituksissa käyttö on rajattu yhteensä enintään 50 grammaan päivässä.

Suositukset on laatinut Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) nimeämä asiantuntijaryhmä, ja ne on hyväksynyt Valtion ravitsemusneuvottelukunta.

SUOSITUKSEN PERUSTEISSA todetaan, että lakritsin sisältämän glykyrritsiinin turvallisesta käyttömäärästä ei ole tietoa: ”Korkea glykyrritsiinipitoisuus nostaa verenpainetta, lisää turvotusta, voi aiheuttaa keskenmenovaaran ja on mahdollisesti yhteydessä lapsen kehityshäiriöihin.”

Pieniä satunnaisia annoksia ei kuitenkaan pidetä edelleenkään haitallisena.

”Lakritsin käyttöä ei kielletä vaan suositellaan kohtuukäyttöä”, huomauttaa Makeis- ja keksiteollisuusyhdistyksen asiamies Mari Lukkariniemi. Hän on myös Elintarviketeollisuusliiton elintarvikeasiantuntija.

Mä uhmasin suosituksia ja uskalsin syödä 1 lakritsin :shy:

Pastaa tekis useasti mieli. Jollain hyvällä kastikkeella, nam.. Tänään syötykin makaroonia lounaaks :hilarious:

On kyllä ihme himo ollut salmiakkiin pari päivää. Mies osti salmiakkia, sieltä pari välillä käyny napsimassa:dead: sitä ennen en oo kyl syöny oikeestaan. Mulla ihme himo ollu päärynälimsaan ja päärynäviiliin. paahtoleipä ja hapankorppu ollut kans kova. Välillä tullu myös "pakko saada hampurilainen tai ranuja" :dead:

Mulla on himo toffeeseen. Kaikki toffee menee. Töistä piti ottaa kotiin vietäväksi omar munkkeja [emoji39]

Mä voisin syödä joka päivä keitettyjä perunoita ja jotain ruskeeta kastiketta (jauhelihakastiketta, nakkikastiketta, lihapullakastiketta) nam!! Sen sijaan kaikki tomaattikastikkeet ketsupista pasta napolitaniin oksettaa ihan suunnattomasti, yök.

Maitorahkaan on tullut ihan täysällötys, ennen söin päivittäin. Ei mee alas ja yökkö tulee ajatuksestakin...

On kyllä ihme himo ollut salmiakkiin pari päivää. Mies osti salmiakkia, sieltä pari välillä käyny napsimassa:dead: sitä ennen en oo kyl syöny oikeestaan. Mulla ihme himo ollu päärynälimsaan ja päärynäviiliin. paahtoleipä ja hapankorppu ollut kans kova. Välillä tullu myös "pakko saada hampurilainen tai ranuja" :dead:
Päärynäviili!! Mun on pakko käydä kaupassa tänään ostaas noita.. Heti iski himo kun luin sun viestin :woot:

Rahka ei maistu täälläkään. Kerran ottanu purkin jo kaapista ja sitten laittanu takas..:mask:

Mä en kestä kookosta, siis en missään muodossa. Vessasta loppui saippua ja ainoa mitä kaapeista löytyi oli lahjaksi saatu kookossaippua, nyt tuntuu kuin koko ajan joka paikassa lemuaisi kookos. Yhhh!

Muksut teki popcornia. Ennen niistä tykänneenä, nyt haisee nenään todella pahalle :wtf: Ihan kamalaa, yyyhhh! (rv 13+6)

Yritin eilen syödä vähän miehen pizzaa ja hyyyi kun oli kamalaa! Ihan hyvä ehkä ettei tommoset maistu. Tosin poppareita menis varmaan monta pussia :D

Mua himottaa kaikki kirpeät karkit. Etsin oikein sellaisia super kirpeitä, että naama menee vähän irvistykseen niitä syödessä. Mitä kirpeämpi sitä parempi :)

Nyt on löytynyt tykätty roskaruoka: lihapiirakka :hilarious: Siis ennen raskautta ei todellakaan oo tehny mieli noita syödä, mutta aika usein Lidlissä käydessä pakko ostaa yks naposteltavaks :p

Takaisin