Herkistääkö raskaus sinua?

Tavallaan tuntuu, että oisin tasaisempi. En sillee hermostu pienistä ja katon asioita paljon läpi sormien. Mut nyt on tullu joku kauhee menettämisen pelko,joka laittaa itkettää sillee ettei loppua tule. Pelkään et menetän vauvan. Lisäks pelkään, että mies lähtee menee xD tai ei ehkä lähe, mut epäilen että pettää tai löytää paremman/kauniimman/nuoremman.. Oma itsetunto myös ihan nollissa tän turvotuksen ja kaiken takia 😟 Jospa se taas tästä tasottuu..

Joo, todellakin! Olen muutenkin herkkä ihminen niin raskausaikana vieläkin herkempi. Tässä raskaudessa mun itku on muuttunut jostain syystä ihme vollotukseksi. 😂

Todellakin, olen muutenkin herkkä mut vuodatan kyyneliä kaikenmaailman videoille missä vaan on herkkää musiikkia 😅

Minulla on käynyt lähes päinvastoin, muiden olot ja sattumukset eivät kiinnosta. Liekö se sitten pesänrakennusviettiä? keskitän energiakäytön mukamas olennaisiin.

Alkuraskaudessa itkin paljon, nyt en enää herkistele niin usein esim. koiranruokamainoksille tai kissanpentukuville, mutta olen kyllä herkkis edelleen.
Mulle läheinen työkaveri (joka ei ikimaailmassa sanois mulle pahasti!) sanoi tänään ihan nätisti ja ystävällisesti kun pyysin neuvoa tai lähinnä mielipidettä, ettei hän oikein osaa auttaa mua asiassa X koska ei tee näitä hommia. Meinasin alkaa itkemään koska otin niin itseeni siitä kun luin sen itse ihan eri tavoilla kun hän sen tarkoitti. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Mä luin sen näin: "ei kuulu mun hommiin, tee ite"
Kun hän taas tarkoitti sen näin: "Mä en valitettavasti osaa auttaa sua, kun sä oot tässä paljon kokeneempi ja tiedät tän paljon paremmin ku mä"

Todella itkuherkkä, muutenkin herkkä itkemään ja siis ärsytyskäyrä on paljon herkemmin 150 % kuin siellä 50-70 % välillä. Kaikki ärsyttää ja itkettää. Ei ole paljoa raskausaikana vielä naurattanut.

Tää näköjään vaan pahenee nyt loppua kohden. 😂 Nyt viimeisillään tulee itkettyä lähes päivittäin useamman kerran ties mille asialle (joista puoletkaan ei varmasti ole itkun arvoisia). 🙈

Tää näköjään vaan pahenee nyt loppua kohden. 😂 Nyt viimeisillään tulee itkettyä lähes päivittäin useamman kerran ties mille asialle (joista puoletkaan ei varmasti ole itkun arvoisia). 🙈
Voi ei, tää kuulostaa tosi kauhealta kun tietää et se on itsellä vielä edessä, eli tämä pahenee vain! :Face With Tears Of Joy: :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Voi ei, tää kuulostaa tosi kauhealta kun tietää et se on itsellä vielä edessä, eli tämä pahenee vain! :Face With Tears Of Joy: :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Mä en edes tiennyt, että tää olis voinut mennä vielä pahemmaksi. 😂 Nää itkukohtaukset vielä kestää ihan sairaan kauan eli kerran ku se itku alkaa niin sitä on hyvin vaikea lopettaa. 🙈

Mulla on nyt alkanut vasta semmonen itken asioille, jotka ennen vain ehkä vähän surua. Eli kyynelkanavat on herkistynyt ja uskon että ei tää varmaan helpota 🥲

Takaisin