Herkistääkö raskaus sinua?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Oletko (sinäkin) raskaana tavallista herkempi?

Itse ainakin niin itkin ja suutuin kuin nauroinkin kummassakin raskaudessa herkemmin.
 
Ekassa taisi olla suht tasainen mieliala, ei mitään merkittävää mitä olisi huomannut.
Tokasta taas olin ihan sekaisin, suutuin milloin mistäkin ja ihan yhtäkkiä ja se sitten itketti. Kolmosesta oli myös ihan hyvä mieliala. Nelosesta lopussa haastoin riitaa ja itkin jonkin verran, myös nauru saattoi muuttua itkuksi.
Lasten synnyttyä on ollut ihanaa kun on saanut oman itsensä takaisin, mulla ei ainakaan imetys ole vaikuttanut mielialaan.
 
Aika normaalin tasaista on ollut, yhden kerran aloin vähän vetistellä sellaiselle "kerron raskaudesta" -kortille, mutta muuten tuntuu kuin olisi henkisesti oma, vanha itsensä :) Ehtiihän tämä mieliala tässä toki vielä vaihtua, mutta ainakin alun perusteella vaikuttaisi siltä, että näillä mennään.
 
Ei, oikeastaan päinvastoin! Olin tasaisempi kummankin odotusajan. Pahoinvoinnitkaan ei onneksi pahasti iskeneet mielialaan. Mutta kun imetys alkoi niin kukkuu, sitten itkettiin ja kiukkuiltiin :wacky:
 
Välillä raskaana tulee herkistyttyä helpommin varsinkin lapsien suhteen, mutta mieliala on huomattavasti tasaisempi kuin ns. normaalitilassa, jolloin kuukautiskierron takia hormoniheittelyt aiheuttavat mielialanvaihteluja.
 
En oo herkistyneempi, ehkä tasaisempi.
Mä oon aina tosi herkkä ja sellanen tunteella elävä, kaikki tunteet iskee aina aika voimakkaasti päälle. Mut nyt tuntuu että oon ollut tasaisempi.
 
Itse olen huomannut olevani helpommin ärtyvä varsinkin väsyneenä, koen tämän vähän helpottaneen äitiysloman alettua. Miehen mielestä kaikki tunnereaktiot ovat voimistuneet raskauden aikana.
 
Mulla on tässä raskaudessa paljon voimakkaampaa itkuherkkyys mitä ekasta oli. :shy:
Tunteet myös herkistyneet tieten muutenkin. V***ttaakin pienemmästä ja turhasta :hilarious:
 
Joo, olen tosi herkkä. Tänään itkin yksin kotona viitisen minuuttia sitä, että mulla on ikävä vauvaa :woot: vaikka tuollahan se vatsassa on, mutta kun ei vielä tunnu liikkeitä ja rakenneultraan on vielä viisi viikkoa :sorry::grin
 
Itkuherkkä olen näimmä alusta asti. Äsken juuri herkisteli K marketin mainokselle myöskin jos ollaan liikenteessä ja tulee nälkä sitä siivittää kiukku samantien siihen asti kunnes saa ruokaa eteen.
 
Kyllä sitä reagoi välillä yllättävän voimakkaasti ja itku on välillä herkässä. En tosin tiedä johtuuko se vain raskauden tuomasta rankasta väsymyksestä. :wacky:
 
Oon todella herkkä ollut kaikissa raskauksissa. Nyt on viikko 7 menossa, ja oon ollut todella piikikäs ja itkuherkkä. Hermot menee ihan heti. Voi puoliso-parkaa :arghh:
 
No voi kyllä. Oon koko ajan väsynyt, pahantuulinen, masentunut, ahdistunut... Töissä menee hermo asiakkaiden kanssa, kotona miehen ja koirien kanssa. Välillä tuntuu, ettei elämässä oo enää mitään hyvää. :facepalm:
 
Yleensä en ole mikään itkeskelijä nii joo, näköjään herkistää! Ultrassa itketti, ekan neuvolan jälkeen itkin kun tuli liikaa informaatiota ja aattelin olevani jo nyt huono äiti (huom. Esikoista oottelen vasta vkolla 8). Sit jos netflixiä katsoo ja ruudussa näkyy jotain vähänkään liikuttavaa niin hanat auki...

Vastapainoksi myös kaikki ärsyttää. Oma mies on ainut joka ei niinkään mutta kaikki muut! Ihmiset, muiden lapset, työt, alkuraskauden oireet, you name it. Sit ärsyttää kun en haluaisi olla vihainen ja ärtyisä ja naama norsunveellä koko ajan :banghead:
 
Kyllä! Luontodokumentteja en voi katsoa ollenkaan, sillä pienet eläinvauvat aiheuttavat herkistelyä. Lisäksi ihan mitättömät asiat saattavat aiheuttaa itkukohtauksia. Viimeksi itkin, koska kummatkin juustohöylät olivat tiskikoneessa, enkä saanut viipaloitua juustoa itselleni. Toinen hölmö esimerkki on, kun leipäpussiin jäi yksi leipäpala. Itkin miehelle, että leipä-parka jää aivan yksin. Jälkeenpäin huvitti :smiling-eyes::tears:
 
Takaisin
Top