Hemmotteleeko mies teitä enemmän nyt kun ennen raskautta?

Mari84

Jostain jotain jo tietävä
Otsikossa aika hyvin jo mun kysymys :)

Miten on, saatteko erikoiskohtelua tai hemmottelua? :)

Musta tuntuu, että meillä mies ei edes tajua millaista on olla raskaana ja miten ihanalta tuntuisi joskus saada vaikka vesilasisohvalle niin ettei tarvis itte nousta sitä hakemaan..
 
Ei mitenkään palvele, mutta kyllä auttaa aina kun pyydän ja hieroo melkein joka päivä. Kannattaa puhua asiasta miehelle suoraan, en mäkään tajunnut ennen tätä raskautta miltä raskaana oleminen tuntuu :)
 
No ei todellakaan! o_O Käyttää kyllä koiraa enemmän ulkona, kun se on sen verran iso, (40kg) et en pitkiin lenkkeihin oikein tällä hetkellä pysty. Ja kauhean valituksen kera vaihtaa kissanhiekat.

Olenkin valittanut sille, et sais huomioida minua enemmän, eikä aina viettäis vapaailtojaan kavereiden kanssa.
 
Ei siis muillakaan ole sellaista kun elokuvissa!
Jotenkin olis tosi ihanaa kun sais vähän jotakin extrahuomiota kun illalla työpäivän ja lenkin jälkeen makaa sohvalla liitoskivuissa ja mikään asento ei tunnu hyvältä.
Mä teen kuitenkin joka päivä ruun valmiiksi kun mies tulee töistä (oo kotona ennen miestä) ja pesen pyykit yms.
Hoidan siis kaikki tollaset kotiin liittyvät asiat. Mies kyllä joskus tyhjentää astianpesukoneen :D
 
Meillä mies on ihan samanlainen kuin ennen raskautta. Siivoaa ja tekee mulle ruokaa :) Mies on vähän huono sanoin kertomaan, että rakastaa mutta näyttää sen kyllä sitten teoin. Eli täällä ei valittamista :) Pyynnöstä hieroo selkää ja haluaisi tuoda kauheesti herkkuja "vauvalle". Oon joutunut vähän rajoittamaan tota herkkujen tuontia kun paisun liikaa :/
 
Kyllä se hieroo välissä ja joskus jopa suklaata saattaa ostaa kun kauan pyyän ja vingun mut eipä sen kunmosenpaa :D
 
Ei mitenkään erityisesti hemmottele, mutta huomioi kyllä, että en jaksa raskauden takia ihan kaikkea. Antaa mun levätä rauhassa ja tekee suosiolla kotihommat tms. Tekee kyllä normaalistikin. Hieromaankin suostuu, nyt vähän useammin ehkä. Kantelee raskaimmat tavarat ja sen semmoista.
 
Ei mitenkään erityisesti hemmottele, mutta huomioi kyllä, että en jaksa raskauden takia ihan kaikkea. Antaa mun levätä rauhassa ja tekee suosiolla kotihommat tms. Tekee kyllä normaalistikin. Hieromaankin suostuu, nyt vähän useammin ehkä. Kantelee raskaimmat tavarat ja sen semmoista.


Jotakin tollasta huomioimista mä just kaipaisin!
Nyt viikonloppuna just laitoin kukkamaata ja kysyin, että voisko mies tulla nostamaan mulle ne 50litran kukkamultasäkit.
Vastaus oli, että "Kai mun sit tarvii tulla, mut en nyt kyl ihan heti ehdi.."
Nostin ne sitten itte loppujen lopuksi. Mä en kuitenkaan oo tottunut olemaan jonkun muun armoilla vaan tulemaan toimeen itse.
Mut just tollaset pienet huomionosoitukset olis kivoja. Mun oma isä on tollanen, porukoilla käydessä mä en saa nostaa mitään ja isä kantaa mun puolesta kaikki painavat. :)
 
Hitsit, tarvii vissiin kiittää ja kehua tuota miestä kun on niin ihana ollut koko raskausajan. Se hoitaa kodin raskaimmat kotityöt, kehottaa heti lepäämään jos oon väsynyt tai supistelee, hieroo, kantaa raskaat tavarat ja on ihan upeasti tukena ja turvana.
 
Vaikka mä kaipaisin vähän enemmän hemmottelua, niin kyllä mun mies ihan hienosti suoriutuu arjessa. Ja se hänen koiran ulkoilutus-päävastuu helpottaa paljon.
Me käydään kummatkin vuorotöissä ja esikoinen on vasta 1v3kk niin aikamoista aikatauluttamista tää meidän arki on. Lisäksi hänen äitinsä osallistuu paljon esikoisen hoitoon ja hän itse on hyvä ja osallistuva isä lapselleen.
Sittenhän mä ongelmissa olisinkin, jos miestä ei kiinostaisi lapsenhoito ollenkaan.
 
Kyllä mies huomioi tosi hyvin raskauden tuomat rajoitukset ja kolotukset yms. Ei se mitään hössötä, mutta tosi kivasti kuitenkin auttaa sillee "hiljaisella tavalla" tekemättä asiasta numeroa.

Nyt kun maha on kasvanut jo aika isoksi ja
 
Eipä mies suoraan hemmottele, kanna herkkuja nenän eteen tjs. Mutta toki kun näkee että makaan sohvalla torkkumassa päivän jälkeen, niin ottaa enemmän vastuuta kotihommista. Nytkin lähtivät esikoisen kanssa pihapuuhiin niin minä jäin sisälle koomailemaan ihanaan omaan rauhaan. Alkaa vähitellen olo tuntumaan taas ihmismäiseltä kun on saanut levätä pari tuntia. :)
 
Joo ei täälläkään tietoa mistään ekstra-hemmottelusta, tai edes huomioimisesta. Patistaa saa joka asiaan, mitään ei tee ilman pyytämistä. Se risoo!!! Olis niin ihana tulla joskus kotiin jotta mies olis laittanu ruuan ja vaikka imuroinut.
 
Mun mies hemmottelee/ huomioi samanlailla kuin aikaisemmin. Eli joka päivä jotakin. Keittiössä tehdään ruokaa usein vuorotellen. .tai yhdessä. Siivotaan yhdessä. Vie lasta ulos, käy kaupassa että saan levätä..iltaisin hieroo mun levottomia jalkoja :love7 Eli ei valittamista todellakaan, mutta samanlainen ihanuus se on ollut aina.:Heartred
 
Kyllä mies huomioi tosi hyvin raskauden tuomat rajoitukset ja kolotukset yms. Ei se mitään hössötä, mutta tosi kivasti kuitenkin auttaa sillee "hiljaisella tavalla" tekemättä asiasta numeroa.

Nyt kun maha on kasvanut jo aika isoksi ja
Jäi näköjään kesken aikaisemmin..
Eli nyt kun masu on jo iso (ja tunnen itseni isoksi) niin kaipaan paljon hellyyttä ja masun huomioimista. Sanoin sen suoraan miehelle niin alkoi enemmän silittelemään masua ja huomioimaan masuvauvaa. Se auttaa siihen ettei tunne itseään lihavaksi vaan muistaa itsekin että siellä on meidän vauva kasvamassa ja siitä syystä masu on iso.

Lapset ja tyttö varsinkin halaavat ja paijaavat masua päivittäin. Ja jos olemme esim.jossain kylässä niin tyttö oikein valtavasti halaa masua ja huomioi masuvauvaa, kun haluaa ihmisten huomaavan, että hän saa pikkusiskon. On niin ylpeä :P liikuttavaa!
 
Mä en kyllä koe että kotitöihin osallistuminen/ niiden tekeminen olisi hemmottelua. Meitä on kaksi tasavertaista aikuista ja se tekee joka ehtii tehdä.
 
Mä en kyllä koe että kotitöihin osallistuminen/ niiden tekeminen olisi hemmottelua. Meitä on kaksi tasavertaista aikuista ja se tekee joka ehtii tehdä.

Mä elin 15v ihmisen kanssa joka -ei koskaan- siivonnut, eikä oikeastaan tehnyt mitään muutakaan kuin toi palkan kotiin, siinä syy miksi homma oli hänen mielestään pelkästään mun vastuulla. Ja se ajatus jäi sen päähän vaikka menin itsekin töihin lasten ollessa isompia. Nyt mulla on mies jonka kanssa tehdään yhdessä asioita (ilman tappelua!) ja se tuntuu ihan luksukselta, ja siis hemmottelulta :)
 
Kyllä mä lasken sen hemmotteluksi, että en ole joutunut 2vuoteen koskemaan imuriin. :D En edes tiedä missä se meillä tässä uudessa kämpässä on... Mutta meillä on tehtävänjako aika selvä :) eli ei vaikuta raskaus tähän.
Ok, nyt kun on määrätty välttämään kaikkea vähänkään raskasta niin vielä enemmän mies huolehtii kodista. Toisaalta mä olen nyt ryhdistäytynyt ja teen ruoat ja oikeesti panostan noihin. On niin hemmetin tylsää vaan maata, että pakko kokkailla kaikkea vähän spessumpaa että saa ajan kulumaan.
 
Rakkautta on toisen huomioon ottaminen. Vaikka sitten niin että tulee vastaan kun näkee ettei toinen jaksa. Ja että se toimii molempiin suuntiin. Ja se, että ei pidä toista ja hänen tekemistään itsestäänselvyytenä, vaan vastaa siihen arvostuksella ja huomiolla. Tunnustus tehdystä työstä.

Asia jonka tärkeyden olen saanut aikaisemmin oppia rämpimällä huonommin toimivassa suhteessa. Asia, jonka takia arvostan miestäni suunnattomasti.
 
Takaisin
Top