Helsinki mammat, LA joulukuu 2014

Ökkömönkiäinen

Oman äänensä löytänyt
Muita tulevia mammoja Helsingistä paikalla? Itsellä ensimmäinen raskaus, olen 31v työssäkäyvä nainen joka kesällä saa vuoden lisää ikää. Olen nauttinut jokaisesta hetkestä mitä tähän 5+2 on kuulunut. Onnen, onnenitkun ja riemun. Hyvä ja lämmin parisuhde takana ja rakkaudesta saatu pieni ihmisenalku. Olisi mukava tutustua samassa elämäntilanteessa oleviin tuleviin äiteihin, äiteihin ylipäätänsä. Itsellä tämä kaikki on uutta, vaikka siskojen lapsia olen paljon hoitanut sekä työtäkin tehnyt lasten parissa mutta tästä näkökulmasta tätä EI ole koskaan koettu.

Ei muuta kuin kirjoittelemaan :)
 
Tervetuloa jutustelemaan. Itse asun Helsingin munkkiniemessä. Ei mitään hajua mitä täälläpäin on tarjolla lapsille ja lapsiperheille. Pitää kaiketi ottaa selvää. Mitäpäs sinulle kuuluu? Mistäpäin Helsinkiä kirjoittelet?
 
Täällä Munkkiniemi-Munkkivuori-Meilahti-Ruskeasuo-Töölö -säteellä on paljon kivoja puistoja, MLL ja Länsi-Helsingin musiikkiopisto ainakin järjestävät muskareita ja ainakin Munkkiniemessähän on paljon kivoja kahviloita ja lounaspaikkoja.

Kevättä rinnassa, kun on näin ihana :D
 
Moi! Mä asun Matinkylässä, muutettiin tänne vuos sitten. Sitä ennen koko elämäni olin asunu Töölössä niin koen olevani vielläkin helsinkiläinen :) Siksi tänne tungin kirjoittelemaan jos ei haittaa :wink
Täälläkin esikoista odotellaan ja olis kyläl kiva saada vaunulenkkiseuraa ens talveks!
 
Minäkin asun Matinkylässä :smiley-bounce012 Esikoinen tulossa, ja vaikka tuttavapiirissä on muutama tuleva äiti, niin asuvat kyllä arjen kannalta turhan kaukana.
 
Musta olis ihan kiva saada hommattua jonkin asteen ryhmä, jotka vaikka ihan peruskahvitteluja, leikkipuisto tapaamisia, kävelyjä ym muuta haluisivat tehdä sitten kun tää normaali vauva-arki lähtee vuoden lopussa rullaamaan. Muita innokkaita? :)
 
Mulla tuli 2 viivaa raskaustestiin viikko sitten, sunnuntaina 20.4. Laskeskelin sitten, että olisi kai vko 4+2. Nyt alkoi vko6. Laskettu aika laskurin mukaan olisi tapaninpäivä, apua mikä syntymäpäivä lapselle...

Menkat oli pari päivää myöhässä ja kokeilin ihan piruuttani tehä testin ja plussaa tuli. Ihan uskomattomalta tuntui, kun ei oltu yritetty kuin vasta tammikuusta lähtien. Tosi iloinen ja odotettu uutinen kyllä :)

Asun Helsingin Käpylässä ja kaipaan todellakin vertaistukea tähän hommaan. Olen 33v ja suurin osa kavereista on synnyttäny jo aikoja sitten, joten kaveripiirissä ei ole muita vauvoja tällä hetkellä. Olisi ihanaa vaihtaa kokemuksia ja kuulumisia samassa porukassa täällä koko 9 kk ajan ja sen jälkeenkin tietysti!

Toivottavasti saadaan hyvä ryhmä kokoon, jonka jäsenet on aktiivisia kirjottelijota!
 
Oodri - kuulostaa niin tutulta. Itse täytän kesäkuussa 32v ja olisi niiiiiiin upeeta saada keskustella ihmisten kanssa jotka samassa tilanteessa. Voisi tehdä facebookkiin oman ryhmän?, mä käytän sitä enemmän kuin tätä saittia, Itsellä menossa tänään... öööö... hmmm 5+4 ja mä mietin jo että miten mä jaksan odottaa tonne viikolle 10-13 että pääsee ekaan ultraan - kunnalliselle.
 
Ökkömönkiäinen: meilläpä on tosi sama tilanne ja vaan pari vuotta ikäeroa! Minä täytän marraskuussa 34v, joten olen vissiin jo aika iäkäs ensisynnyttäjä.

Facebook- ryhmä sopii minulle, kunhan se on salainen! Siinä paljastuu kylläkin henkilöllisyys, mutta ei kai sillä ole merkitystä, jos ryhmä on suljettu ja ryhmän jäsenten on tarkoitus oikeasti tuntea toisensa ja tavata joskus ihan livenäkin.

Olen ajatellut meneväni yksityiselle ultraan, en todellakaan malta odottaa johonkin kesäkuuhun asti!
 
Niin. Olen jo pariin otteeseen ollut online ajanvarauksessa tekemässä varhaisultra-aikaa ja aina miettinyt että .. pitäskö nyt vaan silti odottaa. Olisihan se hienoa mennä mutta toisaaltaan, en tiedä miksi mä emmin nyt suuntaan ja toiseen :D
 
Mä kävin viime torstaina varhaisultrassa ja kyllä siinä jotenkin raskaus konkretisoitui kun näki sykkeen heiluvan pienen papusen sisällä :Heartred Meillä nyt 7+6 ja nt-ultraan 5 viikkoa, huoh. Yritin jo eilen mehelle puhua että entä jos mentäis viellä kahden vikon päästä ultraan mutta sei oikein lämmenny,sanno vaa että viis viikoa menee nopeaan :)

Joo, sellanen facebook ryhmä lis ihan kiva ja se olis jus kiva että olis vaikka pääkupnkiseudulla asuvia niin mahollise treffit sun muut vois helpommin järkätä, mitä mieltä ootte?
 
Kuka perustaa ryhmän faceen?
Mikä ryhmän nimeksi laitetaan?
Ja mukaan huolitaan vain marras-joulu-tammikuussa synnyttäviä pääkaupunkiseutulaisia, vai mitä?
 
No niin nyt on salainen ryhmä tuloillaan, mikä olis hyvä nimi? Se vois olla joku vaikka lyhenne niin ei heti kiinnitä huomiota jos joku kattoo.
-etelän äidit ( ETÄ)
- tonttuilua

En mä keksi!!! :)
 
Minä olen perustanut monta ryhmää Facebookissa ja osaan tehdä niistä salaisia.
Teenkö minä sen meidän ryhmän, onnistuisi minulta kyllä ihan helposti?

Nyt vaan pitää yhdessä päättää ryhmän nimi, joka miellyttää kaikkia perustajajäseniä :)

Ehdotuksia:

Stadin äidit = STADIÄ
Helsingin äidit = HELIÄ
Laskettu aika, joulukuu, Helsinki = LASJOUHEL
Jouluvauvat = JOUVAT
Laskettu aika 12/2014 = LA12/2014
 
No jos minä sitten tees päätöksen ryhmän nimestä! Kun ryhmä on salainen, siihen pitää kutsua ryhmän jäsenet, joten tarvitsen ryhmään tulevien facebook-nimet, joille voin lähettää kutsun ryhmään.

Laittaisitteko nimenne minulle yksityisviestinä tai suoraan tälle pasltalle, niin saan kutsut lähetettyä!?
 
Nyt on jonkinlainen ryhmä / sivusto Facebookiin tehty!

Sivuston nimi on HELIÄ
 
Takaisin
Top