Helmimasujen esittelykierros

Nuu_

Piirimestaruustason postaaja
Eli ideana olis kerätä esittelyt kaikilta tänne, oppis tuntemaan toiset paremmin ja yhdistämään juttuja nimimerkkeihin[:)]
 
=)
 
Minä taasen 25-vuotias nainen Porvoosta. Mieheni minua 7 vuotta vanhempi. Aiemmin asuttu Vantaalla ja Helsingissä, mutta 1 ½ sitten muutettiin Porvooseen maalaisidylliin, kun löydettiin vastavalmistunut unelmientalo. Naimisissa mennään kolmatta vuotta.
Meillä on kaksi kissaa.
 
Ehkäisy jätettiin pois toukokuussa 2010 ja välittömästi tärppäsi =)
 
Mieheni on yrittäjä ja itse vakuutusalalla. Harrastuksina punttisali ja ulkoilu luonnossa. Rakastetaan kovaa kulkevia autoja ja omasta veneestä haaveillaan kovasti. Itse pidän sisutamisesta kovasti. Ulkomailla ollaan kierrelty reppu selässä, Indosiat, Thaimaat ja Malesiat ympäriinsä. Matkailu avartaa =)
Ulkonäkö on meille kummallekin tärkeä asia ja siksi pidämme itsestänne huolta. Itse olen hyvin tarkka, että syön varmastti puhdasta ja terveellistä ruokaa.
 
Raskaus mennyt oikeastaan ilman mitään ongelmia. Vk 7 oli ongelmaa, kun kohtu painoi peräsuoleeni. Mutta se meni nopeasti ohi.
 
 
 
 
Möllykkä täällä.

Olen 31, ihan kohta 32 v. Avomies 34, tarkoitus olisi tehdä hänestä aviomies ennen vauvan syntymää [:D]
Asumme Mäntsälässä lähes uudessa omakotitalossa. Kotoa löytyy meidän lisäksi koira. Molemmat toimimme esimiestehtävissä.
Kimpassa ollaan oltu 3,5 vuotta. Ehkäisy jäi pois maaliskuussa.

Harrastetaan moottoripyörää(HD), matkailua, turistisukeltamista ja enemmän ja vähemmän aktiivisesti liikuntaa.
Kaikki mennyt hyvin so far.
 
Kiva idea tämä kyllä. [:)]


Eli mimmu on 23-vuotias vantaalainen. Avoliitossa asustelen, ja se on siinä ja siinä, ehtiikö mies täyttää 24 ennen vaavin syntymää. [8D] Asutaan vuokrakolmiossa, alimmassa kerroksessa. Ite oon koulutukseltani sosionomi, työskentelen Helsingin puolella ohjaajana kehitysvammaisten ryhmäkodissa. Mies opiskelee amk:ssa vielä. Perheeseemme kuuluu myös bostoninterrieri-merkkinen koira.

Meidän piti alkaa tosissaan yrittää vauvaa vasta syksyllä. Mun kierrot on kuitenki aina ollu niin pitkät ja vaihtelevat (38-57), että ajattelin raskautumiseen kuluvan ikuisuuden ja alettiin siis toteuttaa tjottailua keväällä. Ja seuraavia menkkoja ei sitte tullukaa. [:)] Vauvan koosta päättelivät, että mulla on ollu täydellinen 28päiväinen kierto kun tärppäs, millasta mulla ei oo varmaan ikinä ennen ollu. Ihmelapselta siis tuntuu, ja tämän on tarkoitettu menevän juuri näin. [:)] Raskaus mennyt hyvin tähän asti.

Olen seitsämän "lapsen" täti; vanhin on kohta 19v. ja nuorin täyttää syksyllä 2, muut siitä väliltä. Kummilapsia minulla on 4.

Mielelläni haluaisin mammakavereita täältä pääkaupunkiseudulta, kun oon ite asunu täällä vasta vajaan vuoden, ja suurin osa kavereista kaukana. [:)]
 
Wastis: Loistoidea! Aina sitä mietiskelee välillä, minkälaista väkeä täällä on ja uteliaana luonteena olen heti messissä! [:)]

Itse olen 31-vuotias helsinkiläinen ja mies 37. Ollaan yhdessä kuljettu 11,5 vuotta ja naimisissa noista viisi vuotta.
Yritän tässä syksyllä taas saada opintoja eteenpäin Aaltoylipiston taideteollisessa korkeakoulussa, sisustusarkkitehdiksi valmistun (aikanaan..) Mies on kirjailija.
Ehkäisy jätettiin 2003 toukokuussa ja hoidoissa onnistuttiin nyt siis viimein.
Meidän kissa on 8-vuotias ja koira 2-v. Tädiksi tulin reilu kuukausi sitten, kun isoveljeni sai esikoisensa.
Vuokralla asutaan, okt:n yläkerrassa on ihana koti ja neliöt (n.55) ei meitä rajoita.
Kummipoikakaksoset täyttivät juuri vuoden.
Tatuointeja minullakin neljä, lisää pitäis saada, ekan otin 18-vuotiaana mutta nyt pääsin vuosi sitten taas vauhtiin...
Tällaista täältä.

***Toivottavasti muutkin kanssakeskustelijat kertoilisivat ahkerasti itsestään!***
 
No niin, tästä lähtee:[:)]

Ens kuussa 27 vuotta ja kotipaikka Jyväskylä. Kotoisin oon kylläki Pohjois-Pohjanmaalta. Jyväskylään muutin toistamiseen 2007. Aijemmin opiskelin täällä ja muutin sit pois 2003. Meijän perheeseen kuuluu yrittäjä avomies, joka on vuoden vanhempi, Enni on meijän esikoinen, joka synty juhannuspäivänä 2009. Laskettuaika oli sillon viis päivää myöhemmin. (Oli ihanaa, kun ei tarttenu odotella yliaikaa!!!) Ja sitte meijän ihan esiesiesikoinen on parsonrussellinterrieri Peppi kohta 3 v. Peppi ja Enni on tullu toimeen huippu hyvin ihan alusta asti! Thank god!

Tällä hetkellä asutaan 56neliö kaksiossa, ja himosaunojilla ei ole omaa saunaa!!! ARGH! Meillä on oma talo rakenteille, mut siihen päästään (keskeneräiseen silloinkin) muuttamaan aikaisintaan vuoden päästä. Meillä on hakusessa vuokrakaksio rakennuspaikan läheltä (saunallinen JEE [:D]), mutta yhdestä talosta ei kovin usein kaksioita vapaudukkaan... Onneks meillä ei mikään hätä silleen ole. Kolmiohan se ois kivempi, mut pakko säästää kun menee rahaa muutenkin.

Täti minä oon viidelle tytölle (vanhin 4,5 v) ja ihan näillä näppäimillä myös yhdelle pojalle (siskolla LA oli sunnuntaina)
Kummilapsia meillä on yhteensä 8, kaks vanhinta täytti just 10vee ja nuorin on 4kk. Eli niitä riittää!! [:)]
Tatuointeja on mullakin, kaksi. Jos joskus otan lisää, niin sitten otan lasteni nimet ja syntymäajat. Muuten tatuoinnit on siinä.

Mitäs muuta.. No mä oon töissä kaupan kassalla, onneks vakipaikka. Koulutukselta mä oon tarjoilija ja merkonomi. Niin ja meillä tärppäs heti ekalla yrittämällä niinku esikoinenki [:D]

Tekstiä tuli sen verran, et vois "luulla", et mä tykkään puhua itestäni...[:D][:D]
 
Kiva idea tämä esittelyketju [:)]
 
Minä olen 30v. naimisissa oleva keski-suomalainen yrittäjä. Miehen (29v.) kanssa asustellaan maalla omassa talossa kera rakkaiden kissojen ja koirien. Minä olen meidän perheen kissaihminen ja mies taas enempi koiraihmisiä [;)] Yksitoista vuotta ollaan miehen kanssa yhdessä majailtu ja kahdeksan niistä naimisissa. Ja kyllä tuo on vaan mun ihannemies edelleen [:)]
 
Meillä on yllätysvauva (esikoinen) tuloillaan. Erittäin toivottu sellainen <3 Haikaraa on odoteltu reilu kahdeksan vuotta. Minulla aikoinaan todettu PCO. Lääkkeellistä (clomifen) hoitoa pidemmälle ei olla menty ja tämäkin oli jo vuosia sitten. Suunnitelmissa oli että jos tänä syksynä olis varailtu aikaa lapsettomuusklinikalle. Mutta ei näköjään tarvinnutkaan [:)] Ja tosiaan, ihan luomuna tämä raskaus alkoi [:)]
 
Mitäs vielä.. Kun muilla oli puhetta tatuoinneista, niin kerrompa että meiltäkin molemmilta niitä löytyy. Mieheltä enemmän kun multa [;)] Lapsirakkaita ollaan molemmat, kummi-ja sukulaislapset käyvät usein yökylässä.
 
Siinäpä ne tärkeimmät [:)]
 
Jospas sitten minäkin [:D]

Olen 26v (vielä hetken, ensi kuussa 27) tyttönen Vantaan Hakunilasta ja saman katon alla on jo 5 vuotta majaillut samanikäinen avomieheni (seurusteltu jo lähemmäs 7v). Kihloihin mentiin noin vuosi sitten ja suunnitelmissa olisi jossain välissä naimisiinkin ehtiä, kunhan budjetti vain senkin joskus sallisi. Mies taitaa olla noita ikuisia opiskelijoita, yliopistossa opiskellut jo jonkin aikaa samalla töissä käyden. Itse olen jo pari vuotta ollut tämänhetkisessä työpaikassa asiakaspalvelu/sihteerihommissa.

Kotina meillä tällä hetkellä toimii rivarikolmio, mutta kovasti haaveillaan että tulevaisuudessa muutettaisiin maalle omakotitaloon. Itse olen aina ollut hirveän eläinrakas ja omistanut ties mitä elukoita,mutta miehen allergian vuoksi olen kaikista karvaisista joutunut luopumaan ja tällä hetkellä lemmikkeinä on muutama gekko ja pari käärmettä (matosista joudun varmaan tilanpuutteen vuoksi luopumaan vaavin tultua).

Itse olen jo vuosia haaveillut lapsesta, mutta mies on ollut kovasti sitä vastaan, kunnes syyskuussa ilmoitti että ehkä nyt voisi olla oikea hetki [:)] Puolisen vuotta ehdittiin yrittämään kunnes tärppäsi, mutta np-ultrassa löytyi vain jo viikolla 6+4 kuollut alkio [:(] Siinä sitten käytiin lääkkeelliset tyhjennykset ja kaavinnat läpi, odotettiin yksi kierto ennen uutta yritystä ja siitä sitten heti tärppäsi uudelleen [:)][:)][:)] Voin kertoa että nyt oli helpotus suuri kun np-ultrassa löytyikin elämää..

Niin, ja tatuointeja ei täältä löydy [:D]
 
[:)] HEIPPA [:)]

Ja hyvä idea tämä WASTIS [:)]

Minä olen siis JO 36-vuotias vanha pieru [:D].Mieheni on 40-vuotias.
Naimisissa olemme ja lapsia löytyy 5 [:)].Iältään he ovat: Esikoinen Joulukuussa 15-vuotta,Kakkonen 5v2kk,Kolmonen 4v1kk,Nelonen 2v4kk ja Viitonen 1v3kk [:)].
Eli vilskettä ja vilinää löytyy jo ihan lastenkin puolesta täältä [:D]

Minä olen ammatiltani erikoissairaanhoitaja ja töiden lomassa luin myöskin psykologiaa,mutta sen opiskelut sitten jäivät.Eli erikoissairaanhoitaja sitten olen/olin.
Nykyisin olen yrittäjä ja myöskin mieheni on yrittäjä.
Asumme maalaistalossa.
Kasvatamme emolehmiä täällä,jotka ovat luomulehmiä.Ja tietysti sitten meidän pellotkin ja kaikki ovat luomua.
Kotieläiminä meiltä sitten löytyy lampaita,ankkoja,hanhia,undulaatteja,papukaija,kissoja ja 2 koiraa ( uros rotikka ja uros Englannin sprinkku ) [:)].

Harrastuksina mulla oli itsepuolustuslajit,jotka jouduin loukkaantumisen takia lopettamaan [&:].
Eli nykyään harrastan "vain" ratsastusta,kuntosalia ja koirien kanssa lenkkeilyä ja perheen kanssa metsässä retkeilyä.
Ehkä tuota kakan talikoimistakin voisi pitää jonkin sortin urheilumuotona [;)]

IHANAA RASKAUSAIKAA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 13+1
 
Heippa! Tämähän on loistava idea :)

Oon 24v kodinkonemyyjä (entinen baarimikko) Helsingistä ja mies on 32v insinööri.
Meillä oli aika myrskyisää ollut tämä eka vuosi yhdessä ja erokin välissä tuli mutta tämän iloisen uutisen jälkeen laitettiin asiat kuntoon ja muutettiin isoon kaksioon :)
Mulla jäi ehkäsy pois joulukuussa kun mikään muoto ei vaan sopinut millään eikä sitä parisuhteessa kondomia käytettyä tule. Menin sitten vatsataudin takia lääkäriin ja sillon sain tietää pikkusta odottavani, iloiseksihan siitä tulin.

Tänään loppu tässä uudessa työssä koeaika ja odotan jo innolla sopivaa tilaisuutta maha-asumista kertomiseen.
Harrastan valokuvausta, lukemista ja jonkin verran sekalaista liikuntaa. Kuuntelen rokkia ja oon ikuinen teinikapinallinen :)

Olen myös toipuva addikti ja käyn säännöllisen epäsäännöllisesti usein vertaistukiryhmissä.

Mielelläni myös tutustuisin muihin odottajiin tällä suunnalla kun eihän minun lapsettomat ystävät jaksa vauvajuttuja kuunnella vaikka rakkaita ovatkin :) mammakaveri tai useampikin olis kiva saada....
 
Ihana on joo tää homma :)

Minä siis olen 22 vuotias ensinmäistä lasta odottava, avomies täytti äskettäin 25... yhdessä ollaan oltu noin 2,5 vuotta ja kihloissa noin 1,5 vuotta... tällähetkellä asutaan kasiossa helsingissä, mutta hakemukset isommasta kämpästä on sisällä, jos ei muuta nii pitää sit vissii ostaa oma :)

Tällä hetkellä työskentelen lastenhoitajana... olen aloittanut socionomin opiskelut mutta ne nyt hetkisesti tössäs... alun perin olen ravintolakokki, baarimikko ja tarjoilia... Mies tällähetkellä työtön rakennusmies.
Meidän pikku perheeseen kuuluu myös 2 vuotias riiviö norjalainen metsäkissa <3
Rokki kulkee lähellä sydäntä, kuten keikat ja sen semmoset... lävistystä löytyy ja tatuointikin, lisää haluaisin mut mies ei oikee tykkää et "pilaan" mun kroppaa musteella...
njuuh tulipas tekstiä :)

Ihanaa odotusta kaikille <3
 
Niin kuin muutkin ovat sanoneet, niin hyvä idea tämä! [:)]

Itsestäni: Olen 22 vuotias, vuonna 1988 syntynyt, mieheni kolme vuotta vanhempi elikkäs 25 vuotias. Yhdessä ollaan oltu n. 6,5 vuotta, joista yhdessä asumista on n. 5vuotta ja kihloissa oltu 4 vuotta. Mies on yrittäjänä rakennusalalla ja itse nyt vielä toistaseks kaupan kassalla. Työt loppuvat nykyisessä elokuun loppuun ja sitten täytyisikin etsiä uusi työpaikka [>:]Opiskelut aloitin lähihoitajaksi aikuispuolella ilta-monimuotona.

Tällä hetkellä asuinpaikkana toimii Järvenpää ja asuntona vuokrakaksio (62,5neliöö). Omasta asunnosta on kovasti haaveiltu ja toiveet olisi tarkoitus nyt mahdollisuuksien mukaan toteuttaa. Perheeseen kuuluu lisäksi kaksi kisua, molemmat ovat n.5 vuotiaita vipeltäjiä, erittäin rakkaita sellaisia! Koirasta olen haaveillut, mutta mies ei toistaiseksi ole innostunut. Ehkä vielä joskus [;)]

Rakastan luontoa ja eläimiä ja pidän kovasti elokuvista ja lukemisesta. Harrastuksia ei oikeastaan ole, kävelyllä käyn silloin tällöin. Haaveena olisi lähteä vapaaehtoiseksi avustajaksi löytyeläintaloon. Toistaiseksi rajoittaa kun itsellä ei autoa ole käytössä. [>:]

Jeps, mutta eiköhän tuota tekstiä tulluki jo tarpeeks [:D]
 
Sen verran lisään, että meillä ehkäsy jätetty 2008 loppukesästä, kaksi varhaista keskenmenoa vuoden 2009 alkupuolella ja sitten n. vuosi viimeisestä tärppäsi tämä ihanuus matkaan mukaan. <3
 
...jatkoa seuraa [:)]


Olen jo 39v (vielä vanhempi pieru kuin yönsäde[:D]) ja asustelemme Kiimingissä Oulun kupeessa. Mieheni (40v) kanssa ollaan samaa polkua kuljettu jo 8 vuotta, josta 3 naimisissa. Lasta yritetty useampaan otteeseen.. tuloksena yksi tuulimunaraskaus ja 2 varhaista km:ää. Nyt nykyinen raskaus tämän päivän np-ultran mukaan 12+1 ja uskalsin jo vähän tuuletellakin [:)].
Maalla asustelemme mekin Kiiminkijoki-maisemissa, 3 vuotta sitten valmistuneessa talossamme kera 2 kissan, berninpaimenkoiran sekä kahden teini-ikäisen (13 ja 14v.) lapseni kanssa.
Koulutukseltani olen markkinoinnin ja asiakaspalvelun merkonomi, mutta tällä hetkellä en ole töissä vaan aloittelen tässä syksyllä vyöhyketerapeutin koulutuksen. Uusi ura siis suunnitelmissa [:)]

Harrastuksina Zumba, Jooga, sauvakävely, joiden pariin toivon pääseväni heti kun tämä pahoinvointi loppuu..[:'(]
 
Lisään itseni [:D]

Olen siis 26 vuotias tyttönen Uudeltamaalta. Mieheni on syntynyt samana vuonna -84. Työskentelen toimistotehtävissä ja vakipaikka ollut 5 vuotta. Mieheni aloitti helmikuussa valmistuttuaan työt rak.dipl.insinöörinä ja vakipaikan sai heti. Tammikuussa jätimme yhteistuumin e-pillerit pois ja toukokuussa tärppäsi! Yhdessä olemme olleet 5 vuotta ja niistä asuneet yhdessä 2 vuotta. Esikoista odotetaan.

Tatuointeja minulla ei ole, kulmalävistys oli mutta otin sen pois kk sitten (oli 10 vuotta)

Meillä asustaa 1 v kisu-tyttö ja 6 v pupu-tyttö. Asumme kolmiossa, 68 m4.
 
Pitää kait se munki lisätä sitte [:D] ja hyvä ajatus kyllä tämä!
 
Elikkäs minä oon 22-vuotias 5-vuotiaan pojan äiti Pohjois-Pohjanmaalta, erittäinki pieneltä paikkakunnalta! Halu ois kova päästä täältä jonnekin vähän missä ois etes elämää! Tällä hetkellä opiskelen tradenomiksi ja aina silloin tällöin käyn töissä eräässä ravintolassa tarjoilemassa, mutta se ei ainakaan tuu mun koko päiväistä hommaa olemaan koskaan. Nyt kesällä on ollut vaan vähän pakko tienailla ees jostain rahaa, kun muuten oon vaan lusmuillu pojan kanssa kotona! [:D] Ei vaan perheelliselle sovi oikeen tuo et joka viikonloppu perjantai ja lauantai yöt töissä.
 
Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä aikalailla tasan neljä vuotta ja kihloissa kolmisen vuotta. Eli hän ei ole minun pojan oikea isä, mutta poika on erittäin tärkeä ja rakas miehelleni, ei voisi enää parempaa toivoa. Pitää niinkuin omana poikanaan [:)]  Asustellaan vuokralla rivarikolmiossa, ja meidän lisäksi tässä asustelee vielä kaks riiviökoiraa (leonberg ja coton de tulear), jotka ovat lenkillä kaikille aika hauska parivaljakko, kun toinen painaa vaan noin neljä kiloa ja toinen noin 65 kg, kummatki kunnon karvakasoja [:D]
 
Tatuointeja löytyy muutamia ja lisää vaan tulossa, niihin jää pahasti koukkuun [:D] lävistyksiä on kielessä ja huulessa. Harrastuksena on nyrkkeily, lenkkeily ja erilaiset jumpat..
 
 
 
Tervehdys!
Täällä yksi helmimassu lisää[:)].
Minulla ikää 33v. ja mies samanikäinen. Keski-Suomessa asutaan. Yhdessä ollaan oltu kohta kymmenen vuotta ja meillä on ihana pieni tytär, joka siis nyt saamassa sisaruksen. Raskaus taisi tärpätä ensi yrittämällä, joka tuntuu oudolta, koska ensimmäistä sai tekemällä tehdä ja pitkäääään!
Hoitovapaalla olen tällähetkellä ja ilmeiseti en sitten töihin ennätä palaamaankaan ennen uuden vauvelin syntymistä. Tarkoitus oli vuoden alusta mennä takas, mut 19.1. alkais jo äippäloma, joten tuskin meen.
Aivan toisenlainen ollut tämä raskaus kun ensimmäinen. Ekasta ei ollut niin minkäänlaista pahaa oloa, eikä väsymystä. Nyt on sitten kaikkea ollut (oksantanut en kyllä ole, vaikka lähellä ollut) ja toivonkin että pikkuhiljaa alaksi helpottamaan. Kun ei tahdo ruoka maistua ja oon tosi väsynyt kokoajan.
Mutta kyllä tämä tästä! Ei muuta kun masuja kasvattamaan[:D]!
 
Täällä alkaa näitä ketjuja olla jo aika lailla mutta laitetaan nyt vähän faktaa tännekin. [:)]

Olen siis 34-v. nainen Uudeltamaalta, mies pari vuotta nuorempi. Yhdessä oltu liki 8 vuotta, naimisiin mentiin 6,5 vuotta sitten. Miehellä edellisestä suhteesta nyt 10-v. muksu joka asuu meillä. Yhteistä on yritetty liki 6 vuotta kunnes nyt sitten alkukesästä vihdoin onnistuttiin IVF-hoidoilla kolmen epäonnistuneen inseminaation jälkeen.

Asutaan itse rakentamassamme omakotitalossa (145 m2) kissalauman kanssa. [:)]
 
Täällä olis sitten yksi erilainen Helsinkiläinen mamma eli 33v. ikää ja miehen kanssa tapailtu vajaan vuoden, eikä vieläkään oikein tiedetä miten asumisjärjestelyt aiotaan hoidella - tähän asti kun ollaan mieluusti vierailtu puolin ja toisin. Välimatkaa tässä kahden talouden suhteessa ei onneksi ole kuin muutama kilometri. Vauva oli siis kieltämättä ylläri - iloinen sellainen. Isukki on lisäks reippaasti mua vanhempi.[:)] Tunnen siis hiukan poikkeavaksi itseni tässä vakiparien joukossa...
 
Muuten puuhastelen vakitöissä viestinnän parissa ja kotona vauvelia odottelee innokkaasti myös kaksi kisuneitiä.
 
 
 
Heippa hei kaikki!
 
Jenska on 25 vee ja tänä vuonna vielä 26 vuotta täyttävä rouva Kouvolasta. Tänne muutettiin viime syksynä, alun perin ollaan miehen kanssa lähtösin pohjoisemmasta, mies Oulusta ja minä Kemistä.
Ensimmäinen lapsi on tulossa ja toivottavasti pysyy. Yhdessä ollaan oltu about 4,5v, joista 4v kihloissa ja 1v naimisissa. Ei ehditty oikeastaan yrittääkään lasta, kun pienokainen ilmoitti tulostansa. Täältä paikkakunnalta ei tunneta vielä paljon ihmisiä, eli jos vain täällä suunnalla asuu, niin ois kiva vaihtaa kuulumisia toisen odottajan kanssa. [:)]
Olemme mieheni kanssa kummatkin tradenomeja, mies on töissä kaupan alalla ja minä olen kesätöissä ja jatkan syksyllä toisen tradenomi-tutkinnon suorittamista. Yrittänyt kovasti hakea oman alan töitä, mutta eipä ole. Ajateltiin, että nyt ois hyvä hetki lapsella(lapsille) kun työtilanteet on niin huonot.
Harrastuksena lukeminen, laulaminen ja sauvakävely.
 
Mitäs muuta.. Minä en valitettavasti ole täti, koska kaikki sisarukseni ovat nuorempia. Ehkäpä sitten jossain vaiheessa. Ikävä on pohjois-Suomeen sukulaisten ja kavereiden luokse, mutta olemme päättäneet pärjätä täällä Etelässä kahdestaan, ainakin jonkin aikaa.
 
 
 
 
 
Takaisin
Top