Mulla on ollut molemmat synnytykset tosi ihania kokemuksia. Vaikka esikoisesta repesin, vauvalla solisluu meni poikka ja ponnistusvaihe kesti iäsyyden, niin ihana kätilö sai olon tuntumaan hyvälle. Ja nyt kun tää toinen synnytys kesti vain 12h, supistukset olivat helpompia kuin ensimmäisestä (osas olla aktiivisempi kuin ensimmäisestä), ponnistusvaihe kesti vain 9min ja yllätykseksi mulla oli sama kätilö kuin esikoisesta, voisin oikeesti synnyttää tältä istumalta. Mulla on tosi haikee olo, kun ajatteleekin sitä, että tää oli mulle viimeinen raskaus ja synnytys. Oon jo jonossa oottamassa sterilisaatioon. Tiedän, että se tulee olemaan rankka paikka, mutta meidän lapsiluku on nyt tässä enkä kyllä enää halua lisää lapsia. Raskaana ja synnyttää silti voisin :).
Mä ajattelin alkaa muutaman viikon päästä kokeilemaan myös noita vellejä iltaisin. Tai katsotaan nyt mitä mieltä ne neuvollassa on. Toisaalta, meillä imetysväli on edelleen 3-4h ja syöttö kestää vain 10-20min eli sen puolesta vois täysimettää pidempääkin. Mutta jos noi vellit toisivat yöuniin pituutta niin se olis kyllä kiva.
Meillä päivärytmi on ollut myös pitkään samanlainen. Eikä siihen vaikuta se, nukutaanko yöllä huonosti vai hyvin huonosti. Aamupäivästä Aleksi ottaa ensin puolen tunnin päikkärit, keskipäivällä 2-3h päikkäreitä ja iltapäivästä sitten vielä 30min päikkäreitä.
Mitä tulee noihin perhekahviloihin niin me käydään pari kertaa kuussa niissä, mutta en mäkään kyllä oikein tunne siellä oloani kotoisaksi. Mut mun ystävä käy siellä myös, joten vaihdetaan siellä kuulumisia samalla kun lapset leikkii. Helpompi paikka kahvitella kuin kahvilassa. Esikoisesta en käynyt kuin muskarissa, mutta en siis missään kerhossa hänen kanssaan. Ilmoitin Aleksin tänään ensi elokuussa alkavaan muskariin. Kaikki muut muskarit ovat jo täynnä, joten päästää vasta syksyllä aloittamaan.