Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kiitti vinkeistä, pitää heti käydä kurkkaan noi ohjeet jotta saa liinan käyttöön! On ollu niiiiiiin vaikeeta viime aikoina kun meillä on tyttö taas kipeenä.. :( Ei oo oikein nukkunu eikä välillä kelpaa mikään muu kuin syli. Ensimmäistä kertaa edellisyönä tyttö heräs huutamaan ja huusi tunnin pari.. Luulen että korvaansa? Kaikkiaan ollaan tosi helpolla päästy kun normaalisti nukkuu yöt hyvin ja on aina niin iloinen, mutta nyt on mennyt päivätkin itkuisena ja kärttyisenä.. Kyllä siinä on äitiltäkin itku päässyt kun ei mikään auta.. Yhtenä aamuyönä kun piti nousta vaippaa vaihtaan, herätin mun miehen että jos hän vois välillä mennä kun ite aivan poikki ja päätä särki, no, kuulin kunniani sen vuoksi joten en pyydä enää apua.... Tosi kurja fiilis jäi..
Kurjaa on sekin että oikeesti tytöllä on jo toinen flunssa, reppana... Onneks se on jo parempi ja viime yö nukuttiin taas hyvin. Tiedä sitten oliko muutenkin jo parempi vai oliko siinä syy että laitoin tytön koko yöksi tyynyn päälle niin että pää oli selvästi ylempänä. Ja äitin kainalossa on taas menny kaikki yöt. Tulee itellee vaan niin älyttömän paha mieli kun välillä hampaita kiristellen yrittää lohduttaa eikä mikään auta... :(
Viikon päästä pitäis antaa tyttö hoitoon ekaa kertaa, tosin vain ehkä kuudeksi tunniksi tai jotain, mutta mulle sekin on jo iso asia. En oo hetkeekään vielä ollut erossa vauvasta :)
Sitten piti kommentoida taas ties mitä.. :)
Musta on tosi outoa jos neuvolassa painostetaan ottaan rokote. Sen pitäis olla nimenomaan puolueeton ja antaa tietoa ja kannustaa vanhempia itse päättään asiasta. Mä luulen että meiän neuvolantäti alkaa pitää meitä jotenkin kummallisina kun eka saatiin silmätipparesepti, ei haettu, sit ei oteta rotarokotetta, sit ei haettu antibioottia koska lääkäri määräs sen ihan vaan varmuudenvuoksi näkemättä onko tulehdusta vai ei, no nyt ei sit oteta sitä pneumokokkirokotettakaan :D Kai se pitää meitä jonain hihhuleina :D no joo.....
Naamasta pitää muistaa ens kerralla siä kysyä, luulen kyllä että tosiaan on ihan vaan jotain hikinäppyä, mutta on paikotellen aika pahan näkönen ja nyt on tullu enemmän ympäri kehoa sellasta ihottuman näköstä kuivaa länttiä.. Toivottavasti olis vaan talven kuivattamaa.... Liberon öljyä laitoin päähän kun se edelleen hilseilee, mutta muutamassa päivässä tuntu tilanne vaan pahenevan ja tuli ihan kuin karstaa. Vaihdoin natusanin öljyyn takasin ja heti taas parempi, vaikka hilseileekin..
Istumisesta.. Mä oon siinä käsityksessä että alle puolivuotiasta ei sais istuttaa paitsi jos on siihen itse valmis eli punkee vaan istumaan, mutta sillonkin pitäs olla joku tukemassa ettei kaadu ja kopsauta päätä. Onko muilla millasia tietoja asiasta?
Nyt sais kyllä jo pakkanen laskea että pääsis ulos!! Mä en nyt ihan kahenkympin pakkasella viitti ulos lähtee, vaikka vauva pysyiskin lämpösenä. Jotenkin vaan arkailen sen hengitysilman kylmyyden kanssa.
Tulipas tekstiä sitten oikein kaikkien päivien edestä :D Nyt, hyvää viikonloppua!!
Taruselle piti sanoa kylpemisestä että kyllä se siitä lähtee sujumaan ihan varmasti! Kun vaan muistaa olla ite rauhallinen ja iloinen ja koko ajan jutella vauvalle niin tuntee olonsa turvalliseks.
Meillä alkaa nyt oleen flunssa selätetty ja sen huomaa, nukkuminen on paljon helpompaa ja tuttikin taas kelpaa :) Tiedä sitten mikä oli kun se ei kelvannu moneen moneen päivään.. Liekö sitä että tuo turvaa kun saa olla tissillä..nyt sitten tyytyy ns vähempäänki :)
Huomautin mun miehelle siitä ettei hän mua auttanut, mutta pysyn päätöksessäni että apua en pyydä. Ja ihan huippua, siis hän ei ees ole ollut nyt töissä eli sillon kun yöllä apua pyysin ei hänkään joutunu ees aamulla herään aikasin!!
Mutta voi miten ihanaa oli kun pääsi tänään vaunutteleen!! Käytiin miehen kanssa yhdessä pitkällä lenkillä kaikessa rauhassa. Onneksi se tykkää lykkiä vaunuja, ja yleensä hän niitä lykkiikin oltiin sitten missä tahansa :) On siinä siis paljon hyvääkin vaikka tuo yöhoitaminen mulle jääkin.. Laitoin muuten kans lämpömittarin roikkuun vaunuihin sisäpuolelle. Ulkona oli -10 ja vaunuissa puolentunnin jälkeen -5 ja tunnin kuluttua -8. Edessä oli sideharso ja hyvin nukkui vauva!
Menkoista, mä oonkin miettiny et koska ne alkaa.. Ei oo näkyny. Tosin kun täysimetyksellä mennään niin eikös ne voi olla kauankin poissa? Kaverillani on nyt vauva jo 10kk eikä menkkoja oo näkyny vaikkei imetäkkään kun illalla kai kerran..
Ai niin, ootteko käyny vauvan kanssa itekseen uimassa tai kylpylässä? Mä haluisin mennä mutten tiedä saako niihin mennä ja uskaltaisinko ees..
Mittari huutaa pariakymppiä pakkasta ja vaunuissa +6 :D Siis kyllä , plussan puolella, saas nähdä pakkasinko neidille liikaa päälle kun luulin sen jäätyvän :) Ihanaa kun aurinko lämmittää jo!
Kiitos Tarunen vauvauinti infosta :) Pitää kyll nyt ottaa oikein asiakseen selvittää oman paikan "säännöt" että päästään kokeileen! Ja sit vielä joku kaveri mukaan, yksin tuskin uskallan mennä..!
Menkoista vielä, en mäkään niitä todellakaan kaipaa! Ihan sama vaikkei tulis enää koskaan :D Multa ei oo neuvolassa kyselty asiasta lainkaan, tai mistään ylipäätään. Ylihuomena olis 3kk neuvola ja rokotus...kääk! Mä oon niiiiiin varma että mä itken sielä :(
Toi on muuten niin totta että on tosi vaikee tietää koska on se oikea hetki laittaa vauva nukkuun. Sit jos laitat vähänkin väärään aikaan niin hirvee huuto eikä siihen auta sitten enää mikään... Eilen meillä nukahdettiin tosi hienosti taas omaan pinnikseen, mutta luulen että mahaa kipristi niin että heräsi itkemään ja muutenkin nukkui tosi levottomasti.. Oiskohan syynä se että mä söin eilen ruisleipää useemmankin palan...??
Ja toi maito, se menee meilläkin nenään öisin. Nyt sen vasta tajusinkin, ei meillä nuhaa ookkaan enää ollu :D Oon ihmetelly miks nuha on vaan öisin mutta se onkin sit maitoa :D
Nimenomaan hankalalta tuntuu uimaan lähteminen.. kun ei koskaan tiedä miten edes kotona päivä sujuu! Mutta kai se kun ekan kerran käy niin sitten on heti helpompi lähteä.
Musta tuntuu tosi hurjalta että näin pienille annetaan jo soseita. En siis mitenkään halua arvostella ketään, vain oman mieleni kertoa :) Eiköhän ne ammatti ihmiset sielä neuvolassa osaa sanoa saako aloittaa, jotenkin omalla kohdalla vaan tuntuu kovin kaukaiselta ajatukselta vielä! Meillä kun laitetaan d-tipat lusikalla niin senkin meinaa työntää kielellä ulos :D