Helmikuun höpinät

Osallistutaan myös seulontoihin. Verikokeet 19.2. ja ultra 5.3. En malta odottaa tota ultraa!

Verikokeiden tulokset tulleet :wideyed:

Kovasti sanottiin että ei saa googletella, mutta tietäähän sen miten siinä käy.

S-Pappa 1174 mU/l ja hCGb 100 ug/l
Otettu 10+3

Taulukot mitä löysin ensimmäisen kolmanneksen viitteiksi, loppuu hcgb:n osalta korkeimmillaan jo 80 kohdalla. Eli normaalimpi luku olisi matalampi.
Ei suuremmin stressaa, kun sanotaan että ei voi yksinään lukuja tuijottaa :rolleyes:

Vielä 5 päivää odottelua ultraan :nailbiting:

Rospuutto just näin, ei kannata tutkia yksinomaan seulatuloksia, kun niihin vaikuttaa niin moni muukin asia. Mutta varmasti pitkät 5 päivää odotella. On tää yritys- ja raskausaika kyllä yhtä piinailua ja odottelua! :)

Rospuutto, ultraan vaan rauhallisin mielin. Niin moni asia vaikuttaa! Mä yritän ultraan asti sen 5päivää olla kattomatta tuloksia, mut katotaan pystynkö. ☺

Mitä te niinkö tajuatte noista verikokeiden tuloksista? :hilarious: tai siis että onko kaikki terveydenhoitoalalla ketkä noita kattelee? Kertokaa nyt ihmeessä mitä noista voi edes selvitä? :grin

Pirkko mää en edes tajunnut nuorimman kohdalla mennä kantaan kattomaan niitä tuloksia ennen ultraa ku oli sanottu, että ultrassa sitten lääkäri samalla ne riskiluvut laskee :hilarious: ja nuorin on kuitenkin vasta 1,5v et ei siitä niin kauaa edes ole :wacky:
Nyt odotan niitä verikokeita, jotta pääsen googlettaan ja tekemään itteni hulluksi, koska niin siinä varmasti käy :nailbiting: mutta en kyllä varmasti pysty olla kattomatta niitä nyt ku tiiän että sinnehän ne tulee tietty heti ku valmistuvat :grin niin ja en tiiä mitä niistä vois ilmetä etukäteen :woot: se että jotain on pielessä jos luvut ei oo hyvät? :nailbiting:

Mä en tainnut viimeksikään katsoa niitä verikoe tuloksia. Enemmän mua jännittää ne sokerirasituksen tulokset, että kuinka ne paukkuu yli.

Mä eilen touhotin menemään koko päivän ja illalla oli maha kipeä. Koko yön oikeastaan ollu vähän juilintaa. Täytyy toivoa että ei mitään pikkusella.
Huomenna kun meinattiin meidän vanhemmille ja mun siskolle kertoa. Perjantaina on sitten nla lääkäri, että sinneasti täytyy kärvistellä...

Luin noita kesälomamietteitä vielä tammikuun turinoista ja pohdin mitä tein esikon aikaan kun LA oli 31.7. Silloin otin kesäloman alkavaksi jo toukokuun lopulla ja jäin juhannuksesta äitiyslomalle. Oli ihanaa siivota pöytä (kotikonttori) ja kirjaimellisesti unohtaa työt kokonaan. Ja olihan siinä viimeisen parin kuukauden aikana taas ihan eri tavalla raskaana, askel muuttuu vielä raskaammaksi ja lepoa tarvitsee myös. Jos nyt olisin tilanteessa että valitsisin, niin aloittaisin kesäloman heinäkuun puolella ja jatkaisin suoraan äitiyslomalle. Onko muilla pohdinnat asiasta vielä meneillään?

Eloinen, edelleen pohdinnassa kuinka tekisin. Taidan kuitenkin pitää kesäkuun lomaa, olla heinäkuun töissä ja elokuussa jäädä sitten äitiyslomille. Miettien jo seuraavaakin kesää, pitänen lomat suoraan vanhempainlomien loputtua ja silloin se lomakuu olisi heinäkuu, ja meillä kun mennään kierrossa kesälomat, niin sattuisi sopivasti

Oisko mulla ollut viikkoja 9+1, kun kävin verikokeissa.
S-Pappa oli 280.59mU/l ja hCGb 62.86ug/l. Että tein itseni ihan vainoharhaiseksi kun yritin hakea ja hakea että mitä hiiskattia nuo meinaa. Sitten luovuin ja vakuutin itselleni, että ultrakäynnillä selviää ja kotitohtorina en tee muuta kuin stressaa itseäni :smiley-ashamed008

Viime torstaina olis ollut lääkäri/ultra sen verenvuodon takia, mutta lääkäri oli kipeä ja olis siirtynyt tälle viikolle. Peruin sen sitten, kun enää viikko nt-ultraan, kai kaikki samalla selviää. Enää en ole vuotanut verta edes vähää (kop kop kop). Sanoivat että pitää soittaa heti jos alkaa uudelleen, niin saan ajan sinne samalle päivää kun tuo edellinen lähete taustalla.

Heips oon ollu näköjään aika hiljasena kun väsymys on ihan hirveetä välillä. Tääl on eka neuvola takana ja verikokeissa käyty eilen. Tänään kuulu kotidoblerilla hienosti pikkuisen sydämen syke rv10 menossa. Nyt jo uskaltaa uskoa et massussa on oikeasti elämää. 25.2 päästään sit kurkistamaan ja kuulemaan onko piipiäisellä kaikki hyvin.

Pirkko mää en edes tajunnut nuorimman kohdalla mennä kantaan kattomaan niitä tuloksia ennen ultraa ku oli sanottu, että ultrassa sitten lääkäri samalla ne riskiluvut laskee :hilarious: ja nuorin on kuitenkin vasta 1,5v et ei siitä niin kauaa edes ole :wacky:
Nyt odotan niitä verikokeita, jotta pääsen googlettaan ja tekemään itteni hulluksi, koska niin siinä varmasti käy :nailbiting: mutta en kyllä varmasti pysty olla kattomatta niitä nyt ku tiiän että sinnehän ne tulee tietty heti ku valmistuvat :grin niin ja en tiiä mitä niistä vois ilmetä etukäteen :woot: se että jotain on pielessä jos luvut ei oo hyvät? :nailbiting:

Mut eikös niihin lukuihin vielä ynnäillä jotakin? Vahingossa nauroin ääneen kun luin sun tekstiä, sä et Rosmis tiiä mitä etit ja silti ressaat. :hilarious: Mä en kyllä kanssa tienny esikoisia ootellessa että se kantaan menee eka, siitäkin vasta vajaa pari vuotta. Enkä mä oo koskaan käyny kattomassa. . Tosin nyt kun aloin miettimään niin uskaltaiskohan käydä vertailee esikoisten aikaset ja edellisen raskauden, jossa sikiö mehehtyi turnerin syndrooman vuoksi. Vai meneekö siitä nuppi ihan sekasin odotellessa uusia tuloksia. :confused:

Pirkko joo just nuinhan se taitaa olla ettei ne luvut yksistään kerro mitään ees :hilarious: ja mitä, vertailla :wideyed: sen taidan tehdä! :coldfeet: vaikka mulla näkyy kannassa varmaan vaan tuon pikku typyn tiedot, mutta ehkä hyvä niin.... Sinulla jos on turner menetys taustalla niin kannattaakohan....tuleeko kauhea ressi? :nailbiting:

Kesälomista: niin ite oon kotona ilmoittanut olevani heinäkuun loppuun, mutta en nyt varmaan mene välissä töihin ennen äippä lomaa...en myöskään tiedä onko mulla yhtään lomapäivää "jemmassa" ja en halua kysellä vielä kun en halua vielä kertoa töissä tästä :bored: kohta varmaan pakko ku alkavat suunnitella syyskautta töissä :sour: haluaisin oottaa sen maagisen np ultran ainakin ennen kertomista :rolleyes:

Täällä ollaan eletty hurjia aikoja..:nailbiting:
Toissa iltana kesken kauppareissun ihan yhtäkkiä ja varoittamatta hulahti pöksyt läpiasti märäksi verestä. Kotiin päästyä tuli pönttöön kunnon satsit verta ja hyytymiä. Ei epäilystäkään, etteikö olisi mennyt kesken. Lähdin runsaan vuodon takia päivystykseen ja siellä 3 tuntia odotettuani passittivat minut kotiin, kun vointi hyvä. Lääkäri ei ehtinyt minua katsoa, kun niin kova ruuhka. Annettiin ohjeeksi käydä 2 vk kuluttua mittauttamassa hcg arvo ja siinä kaikki.

Vähän jäi mieltä kaivamaan, kun ei edes ultrattu, että jäikö kohtuun vielä jotain.. Laittelin neuvolaan sitten kuitenkin viestiä, että eikö tätä mitenkään katsota tarkemmin ja onneksi sain lääkärille ajan samalle päivälle. Oikein mukava lääkäri, mutta harjoitteli vasta ultrasmista, eikä meinannut saada mitään näkyviin. Sitten yhtäkkiä, siellä hän vilahti, sydän sykki ja koko vastasi viikkoja. Kaikesta vuodosta huolimatta, hän oli yhä matkassa mukana. Vuodon syy jäi kyllä selvittämättä ja välillä vuotaa vieläkin. Vähän veitsen terällä täällä elellään, mutta ei auta kuin odottaa ja luottaa.

Osallistutaan veriseulontoihin, mikäli nyt sinne asti päästään.

Toissa iltana kesken kauppareissun ihan yhtäkkiä ja varoittamatta hulahti pöksyt läpiasti märäksi verestä. Kotiin päästyä tuli pönttöön kunnon satsit verta ja hyytymiä. Ei epäilystäkään, etteikö olisi mennyt kesken. Lähdin runsaan vuodon takia päivystykseen ja siellä 3 tuntia odotettuani passittivat minut kotiin, kun vointi hyvä. Lääkäri ei ehtinyt minua katsoa, kun niin kova ruuhka. Annettiin ohjeeksi käydä 2 vk kuluttua mittauttamassa hcg arvo ja siinä kaikki.

Vähän jäi mieltä kaivamaan, kun ei edes ultrattu, että jäikö kohtuun vielä jotain.. Laittelin neuvolaan sitten kuitenkin viestiä, että eikö tätä mitenkään katsota tarkemmin ja onneksi sain lääkärille ajan samalle päivälle. Oikein mukava lääkäri, mutta harjoitteli vasta ultrasmista, eikä meinannut saada mitään näkyviin. Sitten yhtäkkiä, siellä hän vilahti, sydän sykki ja koko vastasi viikkoja. Kaikesta vuodosta huolimatta, hän oli yhä matkassa mukana. Vuodon syy jäi kyllä selvittämättä ja välillä vuotaa vieläkin. Vähän veitsen terällä täällä elellään, mutta ei auta kuin odottaa ja luottaa.

Oho, aikamoista! Ihanaa kun pieni on matkassa hurjasta vuodosta huolimatta <3

Hui. Onneksi pikkunen mukana vielä <3 tääl peukut pystyssä et pysyykin matkassa ja kaikki menee hyvin loppuun asiti ❤

Huhhuh Vivian1, onneksi ei tullut keskenmenoa. Toivottavasti pysyy loppuun asti mukana :)

Tuli mieleen, ootteko muut tarkkaillu sykkeitä? Tai käyttäny yöllä jotain unenseurantalaitetta esim.sykemittaria? Mulla on nyt vajaan viikon ollu käytössä semmonen missä näkee sykkeet läpi yön, ja oon vähän huolestunu kun keskisyke on aina jotain 70-75 ja koko yön matalin n. 60. Ennen raskautta leposyke oli 48-53. Tuntuu hurjalta kattoo yön sykekäyrää kun syke ylimmillään ollu 87. Hirveesti pumppu tekee töitä koko yön, tiiättekö onko tommonen ihan normaalia?

Vivian1 on ollut kyllä kauhea kokemus, harmi ettei vuodon syy selvinnyt. Onneksi pieni oli kuitenkin kyydissä :Heartred.

Ei ole oikein tullut kirjoiteltua mitään, kun pe sain ravintolasta ruokamyrkytyksen ja viisi päivää sai rampata vessassa. Veti kyllä voimat pois ja hemoglobiini laski viime viikon 140-> 112. Nyt näyttää jo ruoka pysyvän sisällä, aamulla ei vielä.

Kävin tänään verikokeissa seulontoja varten ja vielä jossain vaiheessa pitäisi muistaa pissanäyte viedä.

Itsellä ollut aina raskaudessa korkeat sykkeet ja lisäksi tullut rytmihäiriöitä. Nämä kaikki loppunut raskauden jälkeen. Muoks, en tiedä onko normaalia sykkeiden nousu. Ei niitä ainakaan koskaan kommentoitu neuvolassa tai ä.polilla. Rytmihäiriöt kuulemma ovat normaaleja raskauden aikana, siitä joskus kysyin. Niitä sai tulla aika monta johonkin tiettyyn ajanjaksoon. En enää muista tarkemmin.

Sykkeen nousu on ihan normaalia.
Tämän sykkeen nousun vuoksihan on toivottavaa, ettei harrastaisi sellaista rasittavaa liikuntaa, jossa syke voi nousta yli 150, kun jo valmiiksi sydän tekee töitä kovemmin

Takaisin