Helmikuun höpinät

Lapsille aiotaan nyt tehä "sisaruspakkauks" sinne laitetaan jotku vaatteet jokasellej jotenkin samaa sarjaa tai sit pikkuveli, isoveli, isosisko paidat pari pehmohelistintä millämsisarukset voivvauvan kanssa leikkiä, joku pehmokirja, tutti tuttipullo, harso yms tollasta, mitä isosisarukset voi tehä vauvan kanssa jajauttaajhoidossa, kun odottavat jo missä kaikessa saa auttaa, laitan pakettii myös isosisaruksille jotkut lelut itselleen ja varmaan jotain korviketta ja pillimaitoapehkä jotkut pienet patukat tai muuta vastaavaa :)
 
Minussakin nousee aina tasa-arvokiihko tai karvat pystyyn kun puhutaan isyyspakkauksesta. Äitiyspakkaus on tarkoitettu vauvalle eikä vanhemmille.
Ei ehkä pitäisi ottaa asiaa niin vakavasti, mutta jumankauta minähän ne raskaudet ja synnytykset kärsin. Valvon ja hoidan lasta enemmän, koska imetys ja äitiysloma. Missä hemmottelupakkaus minulle?! :angelic:
 
jayy, toihan on hyvä idea sisaruksille! Täytyy kyllä tehdä, kun selvästi alkaa ainakin esikolla kateutta olla ilmassa, vaikka oon yrittänyt selittää että ei rakkaus häntä kohtaa pienene. Ja oon luvannut antaa omaa aikaani myöa hälle. Mutta tietää jo ennestään että aikaa menee enemmän vauva hoitoon, joten tuo vois helpottaa vähän :)
 
Ite en ajattele sanaa isyyspakkaus ja äitiyspakkaus sanan varsinaisessa merkityksessä. Ja totta kai äitiyspakkaus kuuluu jokaiselle, en sitä niin ainakaan itse ajattele että se on yksinoikeudella minun. Vaan kaikkien yhteinen. Tällä "isyyspakkauksella" vaan on kiva piristää puolisoa, niin kuin hänkin on piristänyt minua, olemalla tukena, hemmotellut ym. :)
 
Mulle toi isyyspakkaus oli vähän semmonen osotus isälle, että vähän jotain yhteistä vauvalle ja iskälle ja että saa isä olla mukana vauvan hoidossa, kun meille silloin sanottiin et kun esikoinen kyseessä niin äiti aika usein tulee omimaan vauvan ja nyt sisarusspakkauksen idea on se että isommat lapset on ihan yhtä tärkeitä kun ennenkin vaikka tuleekin vauva ja että vauva on myös heidän sisarus ja sen hoidossa saa auttaa ja olla mukana jos haluaa ja vauvan kanssa saa leikkiä ja sit vielä sekin kun vauvalle ostettu nyt kaikkea ja varmasti ihmiset taas tuo lahjoja vauvalle, niin saa sitten sisaruksetkin jotain kivaa ja yhteistä vauvan kanssa. Nää oli jo ihan innoissaan kun lupasin että saa valita vauvan unilelun ja että voidaan mennä yhdessä ostamaan tutteja ja tuttipulloja, kyselee lähes päivittäin koska vauva syntyys sattuuko kun vauva potkii yms :D meillä ei toistaseks oo ollu mustasukkasuutta ilmassa, mutta uskon että tulee sit viimestään kun vauva syntyy
 
Joo, ehkä olis syytä löysätä omaa pipoa :grin
Toi sisaruspakkaus kuulostaa ihan huipulta. Täytyykin kehitellä jotain.
 
Sisaruspakkausidea omittiin tännekin! Poika on niin innokas auttamaan aina kaikessa, että esim "oma harso" jolla pyyhkiä on varmastikin pop!
 
Meillä on tällä hetkellä sisarus pakkaus listalla, paidat joko samantapaset kaikille tai sit jotkut isosisko, isoveli, pikkuveli paidat, kylpyankkoja tai jotain muuta kylpylelua, pikkupyyhe, harso missä lukee pikkuveli, tuttipullo, tutti, helistin, pehmokirja, pillimaidot tai pillimehut, kirjat, lelut tai palapelit, ehkä nuken vaippoja, vielä jotain pientä ajattelin keksiä
 
Takaisin
Top