Helmikuun höpinät

Nilla

Kommentoinnin ninja
Tammimammat 2017
Huhtimammat 2018
Helmikuun yleisen höpötyksen ketju.

Tässä kuussa mulla alkaa äitiysloma! :eek:
Ajatella, enää maaliskuu välissä, niin sit tulee jo meidän kuukausi :Heartred
 
Mullakin alkaa tässä kuussa loma, parin viikon päästä! Virallisesti äitiysloma alkaa kylläkin maaliskuun alussa mutta jään jo palkalliselle lomalle aiemmin :) Hurjan nopeasti menny aika tähän mennessä!
 
Mullakin alkaisi tässä kuussa äitiysloma, mutten "kerkeä"sitä pitämään opintojen takia. Onneksi on hiihtoloma niin pääsee hiukan siinä hengähtämään kuitenkin.
 
Lomalle joutuu myös allekirjoittanut parin viikon sisään. Hirvittää vähän miten sitä osaa olla tekemättä mitään, yrittäjänä kun toimin ja siten tottunut menoon ja meininkiin, eikä ole vielä ollut mitenkään tukalaa, ihme kyllä, vaikka tekemäni työ onkin melkoisen fyysistä. Oisko muilla vinkkejä rauhoittumiseen ja ajankäyttöön loman koittaessa? :D
 
Mua sitten ottaa päähän.. aloitin työsopparin viime vuoden kesäkuussa, ja lain mukaan lomakausi alkaa vasta huhtikuussa. Eli en pysty käyttämään ansaitsemiani lomapäiviä ollenkaan, saatika saa lomarahoja. Kysyin myöskin että josko saisin lomapäivät rahana kun en niitä pääse käyttämään, niin sekään ei onnistu :rolleyes: tulee vaan niin turhautunut olo kun kaikkensa yrittää että tässä talous pysyisi kunnossa, mutta sitten tälläiset lakipykälät estävät sen. Onko kellään koskaan ollut vastaavaa tilannetta?
 
Eihän ne lomat voi noin vain kadota. Jollet saa pitää ennen äitiyslomaa niin sittenhän ne siirtyvät äitiysloman jälkeen pidettäväksi.
 
Ei ne varmasti (toivottavasti) mihinkään katoakkaa. Tuntuu että mun työpaikalla sovelletaan vaan ihan liikaa omia sääntöjä. Oon kyllä yhteydessä liittoon jos rupee näyttää siltä että ne katoaa vain johonkin.
 
Mulla on nyt äitiyslomaan asti sairaslomaa. Tulin siihen päätökseen että parempi mulle ja vielä parempi vauvalle. Ei tarvii stressata työssä pärjäämistä ja sitä että kuormittaa muita, kun itse ei pysty antamaan 100% työtehoa enään. Jotenkin kivi vierähti hartioilta, vaikka kuinka työstäni tykkäänkin :) ei tässä olisi kun kolme viikkoa enään muutenkaan niin äitiysloma alkaisi. Nyt täytyy vaan keksiä tekemistä kotona ollessa. :p
 
Ei ne lomat sulta katoa vaan voinet pitää ne äitiysloman jatkeena ensi vuoden alussa. Voit olla kesälomalla ja saada siitä korvausta samaan aikaan kun mies vaikkapa pitää isäkuukautta ja saa kelasta rahaa.
 
Ai kauheeta! Tajusin just et mulla on enää 8 työpäivää jäljellä. Vähiin käy ja työt vielä painaa päälle. Ai että, saa nähdä saanko jaiken valmiiksi ennen lomaa. Kiire tulee.
Ens viikon pe 16.pv jään viikon "kesälomalle" ja siitä äippälomalle.
 
Mulla on kolme viikkoa äitiysloman alkuun. Oon jo yrittänyt keventää työkalenteria siten, että saan keskeneräiset asiat hoidettua ja etten aloita enää mitään uutta. Nopsaa tämä aika on kyllä mennyt. On varmasti aika jännä fiilis, kun sitten yhtäkkiä onkin arkenakin kotosalla! :)
 
Joko voisi jäädä äitiyslomalle? Vielä 4 viikkoa, plääh!! Tuntuu, että viikon 2 vapaata menee ihan toipuessa työviikosta.
 
Tänään alkoi äippäloma, jee! Tosin mikään muu ei muutu kun oon lasten kanssa jo valmiiksi kotona, paitsi että tulee enemmän rahaa. Pääsee ostamaan loputkin hankinnat :happy:
 
Tein miehelleni isyyspakkauksen. Mielestäni on kiva antaa hänellekkin jotain, ja hieman hyvitykseksikin siitä että on ollut todella kärsivällinen ja auttavainen koko raskauden ajan. Kiitokseksi kun on kestänyt kaikki hormooni vaihtelut ym :D laatikko sisältää: Vauvalle: 1-koon vaippoja, kosteuspyyhkeitä, sinkkivoidetta, vauvaöljyä ja shampoota, pumpulipuikkoja, bodyn, yöpukuja, tuttipullon, äidinmaitokorviketta. Isälle: collegehousut, lakuja, kun vauva sairastaa-kirja, suihkusaippua. Siinä taisi olla kaikki. :) Oletteko tehneet puolisollenne vastaavan?
 
En ole tehnyt mut hauska idea :) Oon aina silloin tällöin ostanut pikku lahjoja tai muistamisia. Just tänään ostin miehelle kortin ja suklaata josta tykkää, kiitokseksi kans kun on ollut niin huolehtivainen alkuraskaudesta asti :Heartred
 
Mussa herää aina sellainen pieni tasa-arvokiihkoilija kun puhutaan isyyspakkauksista, kun mun mielestä kelan pakkaus on yhtälailla molempia varten.. Onneksi mies on samaa mieltä :D mut onhan se kiva ajatus! Mut mä haluisin äitipakkauksenkin, ei kelan pakkauksessa ole minulle kuitenkaan kuin nännirasva ja liivinsuojat..
 
Mä tein esikoisen odotus aikana :) siellä oli haisuli yökkäri iskälle ja haisuli body vauvalle, korvatulppia, vaippoja, kahvikuppi missä luki isän muki, energiajuoma, salmiakkia, harso missä luki isäniion vaipan vaihdon suomenmestari, tutti missä luki iskän kulta, tuttipullo varustettuna miehen suosikki jääkiekko joukkueen logolla, vauvakehys missä ultrakuva ja masukuva, vauvan yökkäri missä oli iso jajpirnijkirahvi ja siinä luki dad and me, i love dad pipo vauvalle ja i love dad sukat vauvalle, kortti isälle, olikohan vielä jotain muuta..
 
Takaisin
Top