Helmikuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä olin ainakin viimeks Aasian reissulla lentämisten jälkeen oikeesti monta päivää ihan turvoksissa! Hyvä ku meni sandaalit jalkaan. Ja sillon en tosiaan ollu raskaana.

Mun mielestä talvi on aina ihan liian lyhyt. Rakastan lunta ja pakkasta. Varsinkin tää kevättalvi on lähinnä sydäntä. Harmittaa jo valmiiksi että kesään on enää 3kk ja sit tulee vuodenajoista paskin eli syksy. :(

Haluan lukea matkakokemukset. Rakastan matkustelua ja uuden näkemistä! :D mä oon toisaalta tällä hetkellä ihan onnellinen, ettei matkoja ole suunniteltu (paitsi ruotsin risteilyä keväälle ja tanskaa kesäkuulle). Toivoa on, että ennen näitä reissuja vointi tästä paranisi ja oikeasti voisi lähteäkin! :)

Mul on nyt pari vuotta ollu lennoilla lentosukat jalassa. Ainahan se jatkuva istuminen on tuskaista, mutta ei mitään turvotuksia oo ollu havaittavissa jälkeenpäin. Yritän muutenkin aina saada käytäväpaikan niin siitä pääsee helposti jaloittelemaan ja vessaan ;) onneks on suora lento nyt niin ei tartte vaihtaa konetta! Kunhan ne ei nyt taas keksi jotain lumisadetta ja aseta hätätilaa Nykkiin.. Reissaaminen on kyllä itelle sellainen henkireikä. Nyt vaan pitäisi vähän malttaa isommat reissut ja ruveta sen sijaan säästämään vähän pesämunaa vauvaa varten.

Matkakuume olis kova, kiva kuulla muiden matkakokemuksia. Nyt on tarvinnut haudata omat matkahaaveet ja elää säästeliäästi. Jostain on pakko luopua, kun haluan hoitaa poikaa kotona. Matkustellaan sitten kun lapset on isompia. :)

Onpas tänne tullut paljon juttua muutamassa päivässä :) täytyy yrittää lukea kunhan olot paranee, voin sanoa että vatsatauti + raskauspahoinvointi ei oo hyvä yhdistelmä.. Perjantai päivän jälkeen ei oo mikään pysynyt sisällä, kohta saan kaupasta sipsiä ainoa mieliteko tällä hetkellä..:hungover:

Herranjestas mitkä suojeluvaistot... äsken vähän pupuiltiin ja miehen käsi onnistu painaa mun alavatsaa, vihlas ikävästi ja edelleen kipuilee. Mutta vetäsin ihan jäätävät raivarit miehelle... mitä luulette, onko harmittomia tommoset iskut vai pitäiskö huolestua että onko pienellä kaikki hyvin?

Itsekin oon kyllä sitä mieltä että onneksi on helmikuu - tammikuu meni niiiiiiin hitaasti. en ees ymmärrä miksi, kun tuntui että kävi töissä ja nukkui loppuajan :D

Meillä olisi eka neuvola perjantaina ja sitten ultraan on vielä melkein kuukausi sittenkin aikaa (25.2). Toivottavasti tämä helmikuu menee nopeammin ja ehkäpä tässä pikkuhiljaa alkaa uskaltaa itsekin enemmän iloitsemaan odotuksesta ja uskaltaa kertoa sitten jo läheisillekin asiasta :)

Tuun mukaan vasta näihin helmikuun höpinöihin, kun testailin vasta eilen ja tammikuun ketju näytti olevan NIIN pitkä :D Musta on ihan outoa, että alkaa jo helmikuu, tuntuu, että tammikuu meni tosi nopeasti. Varsinkin loppukuu. Meidän esikoisen muskari ja sitten srk:n avoin perhekerho jossa käydään alkoi vasta tuossa pari viikkoa sitten, niin nyt kun on taas säännöllisesti vähintään kahtena aamupäivänä viikossa ohjelmaa, niin aikakin tuntuu juoksevan :)

aBu: Esikoinen on viikon päästä 1v5kk. Toisen tulokkaan LA on melkein sama päivä kuin oli esikoisen laskettu aika. Hän kyllä sitten syntyi 37+3, mutta melkein tasan kaksi vuotta tulee ikäeroksi jos/kun tässä raskaudessa menee kaikki hyvin :)

• Tykkään
Reaktiot: aBu
Meidänkin reissailut on tän jälkeen hetkeksi reissailtu. Sit tarttee priorisoida ipana ja tulotkin pienenee entisestään. Itse asiassa meillä oli alun perin tarkotus lähteä ensi jouluksi sinne Afrikkaan, mutta kun ei tiennyt miten kauan menee ennen kuin tärppää ja mikä on sit tilanne ensi jouluna, niin päätettiin mennä jo nyt. No nyt kyllä näyttäis, että meillä ois sillon jouluna muutaman kuukauden ikänen kaveri, ja kyllähän sen kanssa jo matkustaiskin. Mut helpompaahan se nyt on, jos vaan vointi on hyvä.

Oon muuten nauranu jo useemman päivän, kun yhdessä eri sivuston vanhassa ketjussa keskusteltiin siitä, miten raskausuutiset on kerrottu tuleville isovanhemmille. Yhdet oli ollu lähdössä reissuun kanssa n. viikolla 10, ja sitä ennen vanhempien kanssa kahvitellessa tuleva isä oli murjassu, että "Nyt on hyvä matkustaa, kun lapset on vielä pieniä!"

Mäkin tykkäisin reissata mutta tilanne on sama ku miukilla. Esikoinen kans on ollu laatuaan sellanen et kaikki matkan teko sen kans on aika painajaista.. sitä ku tulee riittämiin kotimaassakin. Vähän muöhemmin sitte taas. Esikoista ootellessa matkustelin kyllä ankarasti mutta oli siinä mukana tavallisesta poikkeavia hankaluuksia vaikka reissut menikin hyvin.

Niin ja onnea ja tervetuloa mukaan Eleanora ja muutkin uudet!

Joo oishan se matkustelu mukavaa ja moni muuki asia, on vaan yks ongelma - ei oo rahaa. Plaah!

Hemsku ei se siitä vielä mikskään vaurioidu :) Se on kuitsekin niin pieni vielä ja kaiken muun "alla".

Voihan maanantai.. väsyttää niin paljon et itkettää. Tissitkin on ihan huippukipeet. Oksettaa ja huimaa kans. Saa nähdä, mitä tästä työpäivästä tulee. Olispa lomaa.

Helmikuu ja viikko 8. Loppujen lopuksi äkkiä se menee. JOhan se ens kuun perästä on huhtikuu ;)
Väsy kun vaan antais periksi. Päivän ku huonovointisena hippasoo niin unille valmis jo 19 aikaa. Ei vaa iha onnistu . Nyt kun vielä etova olo tuli mukaan alkuyölle niin ei kiva. Mut jos tää tän kuun aikana muuttus valoisampaan suuntaan :)

Heips!
Täällä opn voinu ihan ok. Paha olo yleensä iltasin ja välil se on kamalaa. Huimausta on paljon herkemmin. Ja voihan väsymys! Ei kyl auta asiaan kun on niin väsynyt ja esikko häärää jalois melkee koko aja. Odotan että sais energiat takaisin. Voi kyllä tää aika menee nopeemmi ku uskotekaan! Koht huomataan että on syksy. Jännittää kyllä tuo synnytys vähän. Oli aika nopsa esikosta nii mitä se sit tästä ois. Onneks kuitenki moiseen aikaa ja voi käydä jossai pelkopolil asiasta puhumassa. Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

DaPi93 7+5

Huomenta! Täälläkin haukotellaan kovaa tahtia 9h yöunienkin jälkeen. Pientä etomista pukkaa, mutta eilen oli oksetuksen puolesta helpompi päivä joten toivoisin että tänäänkin olisi niin jaksaisi töihin mennä. Huomenna ar-ultra! Jännittää ihan pirusti. Muutenkin vko 7 alkanut ja viimeksi silloin juuri alkoi vuoto joka sai epäilemään ettei kaikki ole kunnossa, joten sen vuoksi varmaan poikkeuksellisen jännittynyt tällä viikolla. Koko ajan tunnustelen et onhan oireet tallella ja eihän tule vuotoa :) Nyt on ollu kyllä sen verran voimakkaat oireet kun hemoglobiiniki on romahtanu, niin sais joku olla kotona ja mielellään myös kohdussa eikä ulkoisena.

Ihanaa viikkoa kaikille! :shy:

Takaisin