Helmikuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja S1N1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Varhaisultraan vielä muutama päivä aikaa, malttaisi millään odottaa. Menemme yksityiselle, halutaan tietää että myyllä on kaikki hyvin :) tänään poksahti 6+0 ! 7.s viikko alkakoon :) On kumminkin omien laskujen mukaan, että todellinen selviää ultrassa ja ensimmäinen neuvola onkin sitten 28.2 .

Mukavaa odotusaikaa kaikille :)

Eilen illalla tuli vähän jännät paikat, nimittäin vessassa käydessä paperiin tulikin kirkasta verta ja sellainen pieni "riekale". En ole sen enempää vuotanut ainakaan vielä ja ei ole kipeä olokaan, joten odotellaan maanantaihin jolloin soitan neuvolaan. Hieman ahdistaa ja olen kahlannut sivuja läpi keskenmenoista ym... Tällainen viikonloppu siis meillä. :sad001 Onko kellään kokemusta että oletteko päässeet kunnallisen kautta varhaisultraan jos on ollut vuotoja? Jos ei kunnallisen kautta pääse, niin on varmaan varattava aika yksityiselle ensi viikolla. Tänään mennään viikoilla 5+5 joten ensi viikolla ultrassakin saattaisi jotain näkyä. Näistä omista fiiliksistä huolimatta tsemppiä muille odotukseen ja pitäkää lippu korkealla! :smiley-angelic003

Mirar: Tsemppiä ja toivottavasti kaikki on hyvin. ♥ Kannattaa kysyä jos kunnalliselle pääsis mutta kai aika nihkeästi pääsee. Mulla oli yhdessä raskaudessa sellaista rusehtavaa tuhruvuotoa ja neuvolassa vain sanottiin että on todennäköisesti normaalia ja kuuluu asiaan. Eikä siis päässyt ultraan. Itselläni oli vahva tunne että kaikki ei ollut hyvin. Varasin yksityiselle ajan ja siellä paljastui tuulimunaksi.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mulla itselläni on niin oireetonta että väkisinkin pistää miettimään onko kaikki hyvin. Vaikka todellakin tiedän että on erilaisia raskauksia kaikki. Mutta ei auta kuin odotella eteenpäin.

Minulla on rinnat kasvaneet ja ollut selkeitä kohdunkasvukipuja mutta se ettei ole pahaaoloa on tietty toisin kun monella muulla odottajalla ja tietty mietityttää. Mutta minulla on ollut monta kertaa kauhea nälkä ja torstaina oli kyllä vaikea kun olin kaverien luona ja olisin halunnut lähteä kotia syömään jo (siltikin vaikka pientä purtavaa oli ollut tarjolla koko ilta)mutta meidän lautapelin pisteidenlasku kesti ja kesti ja mahaan alkui sattua kun oli niin nälkä. Kun pääsin ovesta ulos niin onneksi oli jotain pähkinöitä laukussa joita aloin työntää vimmalla suuhun. Mutta sain pidettyä salaisuuden vielä tästä raskaudesta kavereilta ja se oli tavoite. Haluaisin vielä odottaa ennen kuin olen varmempi että raskaus etenee normaalisti.Mirar: äitini kertoi että on mahdollista että raskauden aikana tulee myös vuotoja mutta silloin kannattaa aina tutkia kuitenkin asia, hänellä on monia tuttuja jotka oli saaneet terveen lapsen mutta yleensä neuvola on kyllä silloin kiinnostunut erityisesti seuraamaan raskautta ja minusta ultrankin silloin saa nopeammin. Eli kannattaa olla yhteydessä neuvolaan varmasti. Toivottavasti kaikki olisi aarteellasi hyvin.

p.s ja äitini myös sanoi että usein jos tulee keskenmeno raskauden alussa niin se voi olla luonnon keino ilmoittaa että sikiöllä oli joku ongelma esim aivot tai joku asia ei kehity niin kuin pitää. Foolihappoa on tosi tärkeä myös syödä jo kuudennella viikolla tai sitä ennen.

Tuli mmmustikan tekstistä mieleen, itse kun olen uskossa, niin ajattelen että jos keskenmeno tulisi niin se on Jumalan tahto.
Jumalalla on jokin parempi suunnitelma sekä minulle että sille pienelle joka oli liian kaunis tähän maailmaan <3
Toki toivon vaikeasta tilanteesta huolimatta että lapseni pysyisi mukana ja syntyisi terveenä ja yrittäisinolla paras mahdollinen äiti hänelle.
Mukavaa maanantaita lokamasuille!

Noin minäkin haluan ajatella, kuten Jadesiru, että jos keskenmeno tulisi, että sitä lasta ei oltu tarkoitettu tähän maailmaan. Enimmäkseen en halua ajatella koko km asiaa.

Asiasta toiseen: Tänään himoitsin salaattia ja hedelmiä. Mites nämä himot nyt minulla vaihtelee näin? :D Toisaalta tämä on juuri oikea suunta: Mitä terveellisempää sen parempi! Ainiin ja jostain syystä tonnikalaa teki myös mieli. Mitä ihmettä? ;)

Mulla ei oo ollu himon kohteita mihinkään tiettyyn... paitsi RUOKAAN. Kauhea pohjaton nälkä ja syömisen himo olisi kokoajan. Vähän väliä tekisi mieli kurkkia jääkaapista jotain popsittavaa. Tätä on ollut nyt pari päivää.

RUUASTA on tullut elämän sisältö:) Sitä vaan ajettelee koko ajan. Kyllä minun poikaystäväkin joskus vitsaili että hän rakastaa ruokaa enemmän kuin minua. No nyt kun miniversio hänestä asuu minun mahassa niin ihmekös kun koko ajan on nälkä :D Alan olla vakuuttunut että poika on tulossa.

Mie kävin eilen töissä (...oon siis pitkällä sairaslomalla...), nii siellä sanoivat, että oon laihtunut. No en ainakaan puntarin mukaa , mutta eivätpä tiedäkään, että tässä on tarkoitus vaan käydä "lihomaan" ja kasvattamaan massua... :wink

Mulla ei vielä mielihaluja ole.
Oikeastaan olisi kiva jos jotain tulisi. Aiemmissa raskauksissa on ollut jotain hetkittäisiä.
Esim. Kerran minun teki hirveästi mieli kiiviä. Oli sitten pakko 30 asteen pakkasessa taivaltaa lähimpään k-kauppaan, ja kun sinne pääsin ja menin kiivi-hyllylle, soi marketin radiosta '..sillä en sun särkyä anna mä en ..' Siinä sitten kiivit käsissä itkeä pillitin kun olin niin onnellinen että sain niitä kiivejä ja oli oikein taustamusiikkia :D
Silmät punaisina niiskuttaen sitten makselemaan kiivirasiaa.
Onko muilla ollut jo tällaisia 'draama kohtauksia' nyt?
Tai edellisissä raskauksissa?
Näitä on hauska muistella.

Mulla on ollut ihan kamala himo appelsiineihin (Jaffat) koko viikon :grin Tulee syötyä niitä monta päivässä. Onneksi ei sen epäterveellisempää himoa ole.

Oon saanut noita draama/ liikutuskohtauksia myös pari kertaa, ihan kauheaa kun meinaa vollottaa vähän väliä, olympialaisten palkintojenjaot ja Selänteen haastattelut viimeisen matsin jälkeen saivat kohtauksen aikaan :smiley-angry017 Niin ja yksi päivä ajaessani autolla tuli Yön biisi särkyvää, ja sitten mä vollasin niin että nolotti ...

Juu tuo liikuttuminen on ollut mullakin aikamoista! Ja nyt on astunut kehiin väsymys... aivan valtava VÄSYMYS! Aiemmin se on alkanut vasta illalla, mutta eilen ja tänään huomasin, että nää työpäivätkin alkavat tehdä tiukkaa. En varsinaisesti haluaisi nukkumaan vaan lähinnä makaamaan sohvalle, jotta huono olokin helpottuisi.

Samat liikuttumiset täällä kuin Liia:lla (olympialaisten palkintojen jako ja Selänteen viimeinen haastattelu Leijona-paidassa). Lisäksi olen itkenyt muutamalle 'surulliselle' mainokselle. Hohhoijaaa - koska tämä vollottaminen helpottaa? :D

Sitten tänään työkaveri sanoi toiselle: "Sä oot niin raskaana" Nostin katseen hieman punastellen ja onnekseni huomasin, ettei minulle puhuttukaan. Huhhuh: Läheltä liippaa! ;)

Nyt mulla on jo kolme eri tikkeriä allekirjoituksessa. Oli pakko lisätä vielä vauvan kokoa kuvaava ticker kun nyt 7. viikolla baby on kuulemma mustikan kokoinen:) Maanantain ultrassa oli kahdella x:llä merkitty vauva ultrakuvaan ja pituus oli 7,1mm. Tänään koitin sitä kuvaa tihrustaa. Ihan kun sillä olisi jo ollut kädet ja jalat. Kuvan hahmo on niin pieni että sellainen keijukainen se masuasukki vielä on. Tärkeintä on tietää että kaikki on hyvin. Olen alkanut syödä enemmän ruuan lisänä banaaneja kun ne takaa helpommin hyvän olon. Tänään oli myös laukussa mukana omenoita ja toffeekarkkeja jotka tuli kyllä tarpeeseen kun nälkä oli yllättämässä.

Olettekos muuten alkaneet jo syömään jotain tiettyä vitamiinia?

Itse ostin samana päivänä kun plussasin, multuvita raskaus ja imetysajan vitamiini.
Maksoi muistaakseni 21,50€ ja sisältää 100tablettia. Ajattelin syödä koko raskauden ajan.

Mietin tässä, että minulla on aiemmissa kahdessa raskaudessa aina rauta-arvot laskeneet yhtäkkiä tosi mataliksi ja se väsymys on jotain järkkyä, että onkohan haittaa jos alkaa sitä rautaakin etukäteen syömään?
Itse olen käyttänyt retaferia (joku tuon tapainen nimeltään) kun obsidan kapseleista tuli ihan järkky mahakipu.

Tällaisia mietteitä tänään, ihanaa keskiviikkoa naisille! <3

Tulipas tällainen kysymys mieleen: Onko teillä kenelläkään koiraa/koiria? :grommit
Oletteko huomanneet koirassa eroa raskautenne alettua?

Meillä on kolmekin koiraa, mutta nuorin on parivuotias 40kg:nen narttu ja siitä on tullut perskärpänen mulle! laughing7 Rodultaan on kyllä ns. vartiokoira..mutta siis selvästi seuraa minua kuin hai laivaa. Ei ole vihainen tms kenellekään, mutta aivan kuin olisi elämäntehtäväkseen nyt ottanut minusta huolehtimisen läsnäolollaan. o_O

Malttamattona täällä..viikko matelee.. :rolleyes: Soitin jo neuvola-ajankin, mutta on vasta kahden viikon päästä jotta varhaisultra on ehtinyt olla ennen sitä..

Meillä on uroskoira. Se on käyttäytynyt paljon kiltimmin raskauden alettua, esim. hihnassa vetäminen väheni. Toisaalta ollaan keskitytty kouluttamiseen tarkemmin ja tuo on aina ollut aina ollut sellainen perskärpänen :P jos makaan sohvalla saattaa huoletta hypätä suoraan vatsan päälle.

Luin jostain, että urokset saattaa alkaa omia emäntää raskauden aikana ja voi tulla johtajuuskiistoja. Jotkut urokset myös ilmeisesti menee sekaisin hormoneista. Toivottavasti meillä ei tuu tällaisia.

Ihanat koirat, kun huolehtii <3

Sent from my GT-N8000 using Vau Foorumi mobile app

Elisheva ja Laalaa82: Voi miten suloista, että koiranne ovat noin suojelevaisia. <3

Muistan samaa esikoista odottaessa vanhempieni Coton de Tulear (pieni valkoinen villakoira) myös tuli aina viereeni, kun heillä kävin. Omaa koiraa meillä ei ole, eikä muita eläimiä noin muutenkaan. Saapa nähdä alkaako vanhempieni koira taas 'vartioimaan' minua. Mistä ne koirat sen raskauden vaistoaa? Se on tietty joku haju, jonka ne vaan haistaa.
;) Pakko sanoa vielä, että tämä vanhempieni koira on ollut tosi mustasukkainen tästä esikoisestamme. Esikoiseni on myös minun vanhempieni ensimmäinen lapsen lapsi. Koira ei saa enää niin paljoa huomiota, että hän on siitä melko ärtsynä.. :( Olen tietysti aina yrittänyt huomioida koiraakin. On vaan tuon taaperon perässä juostessa välillä aika haastavaa hommaa..

Takaisin