Helmikuun höpinät

S1N1

Piirimestaruustason postaaja
Lokakuunmammat 2014
Kesämammat 2018
Ajattelin luoda tällaisen ketjun, aihe vapaa :)
 
Onko muilla ongelmana hikoilu? Mä olen öisin aivan märkä hiestä, onneksi ei vielä päivällä vaivaa. Päivisin sitten taas palelen :)
 
Mulla taas ihan päin vastoin, että koko ajan on kylmä, Sisällä välillä 27 astetta lämmistä ja mä oon villasukat jalassa viltin alla. :D
 
Mä hikoilen ja palelen vuoronperään. :D Paikallaan ollessa on kylmä, ja touhutessa hiki virtaa.
 
Yöllä on usein kuuma ja herään yleensä kolme kertaa yössä juomaan vettä ja sitten tuleekin pissahätä. :p Päivisin on ihan normaaliolot.
 
Mun on myös pitänyt herätä jo yöllä vessaan. Ihmeen aikaisin tällaista esiintynyt.

Pahoinvointia on ollut onneksi vain vähän. Hyvinkin lievää esikoisen alkuraskauteen verrattuna. Kuvotusta on tullut ja varsinkin jos joku polttaa lähelläni tupakkaa, niin kakomisrefleksi on taattu. Ai että se tupakan haju on hirveä!

Mielialojen vaihtelua on esiintynyt. Minusta tuntuu, että hermot menee pienistäkin asioista, vaikka tavallisesti olen hyvinkin rauhallinen ihminen.

Mitä muita raskausoireita teillä on ollut? Onko joku vielä niin, ettei ole vielä huomannut mitään oireita?
 
Mulla ei muita oireita, kun kipeet rinnat ja sama siis esikoisen kanssa. Toivon pääseväni helpolla myös tässä raskaudessa :)

Tai oon mä väsyneempi kun normaalisti, mut se ei niin haittaa :)
 
Mulla on välillä vuoronperään kylmä tai kuuma. Rinnat ovat herkät ja aaltoileva pahaolo leijailee mukana. En oksenna, mutta sellainen autopahoinvointi-fiilis. o_O

Miten tuollaisia Lilypi-kuvia saa liitettyä tänne? :) Tosin on varmaan hieman aikaista, mutta silti. :grin
 
Laalaa82 klikkaa jonkun tickeriä, hyppää lilypien sivuille ja tee oma, sitten kopioit koodin tämän sivuston omiin tietoihin kohtaan allekirjoitus. Allekirjoitus osiossa on nappi, josta voi lisätä koodin.

Minusta tuosta on mukava seurata missä mennään, muuten olisin ihan sekaisin mitä viikkoa tässä elellään :)
 
Täällä ihan päinvastainen alkuraskaus kun esikoista odotellessa, kaikki oireet tosi paljon voimakkaampia :/ ja miulla varmaan kaikki mahdolliset oireet :D paha olo, kylmä, tissit arat, vatsa ei toimi, väsymys... Odotan niin kovin sitä kun pääsee oikeasti nauttimaan raskaana olosta :)
 
Mulla on Hessu ihan sama tilanne, aivan erilainen alku raskaudessa kuin esikoisen kohdalla ja odotan todellakin milloin tästä pääsee nauttimaan :) Tsemiä sullekin, kyllä se ihana keskiraskaus tulee sieltä!
 
Täällä ihan samaa... ihan erilainen alku kuin esikoisen kohdalla. Paljon voimakkaampana ja alusta asti. On pahoinvointia,nälkää,vatsan juilimista ynnä muuta. Esikoisen kohdalla ei ollut oikeastaan mitään. Helppo raskaus kaikinpuolin :).
Nyt jo on kaikenlaista.... . Toivottavasti ei pahene :eek:
 
Huhhuh, mikä järjetön pahoinvointi..! Tää on ihan totaalisen erilaista, ku esikoisen kanssa! Sillon mulla oli alkuraskaudessa niin hurjat mahakivut, että mua vietiin ambulanssillakin sairaalaan. Lääkärit oli satavarmoja, että kohdunulkoinen se on. No nyt se on 1,5-vuotias kohdunulkoinen :wink Parasta siinä oli, että mua ultrattiin alkuun kerran viikossa, kunnes alkio näkyi siellä missä pitikin. Levollisin mielin pystyi sitten olemaan (joopajoo :rolleyes:) np-ultraan. Muuten oireita ei ollut kuin niin kipeät rinnat, että öisin heräsin joka kerta kun käänsin kylkeä.

Nyt sen sijaan ainoa fyysinen oire on tää paha olo. Jotenki vaikee uskoa, että kaikki on hyvin kun muuta ei ole, mut sit taas toisaalta ei kyllä paljon ehdi keskittyä muuhun ku kasassa pysymiseen. :confused: Voi miten kaiholla muistelenkaan sitä, kun ekassa raskaudessa sai nukkua kun nukutti, eikä tarvinnut viihdyttää tommosta pikku viikaria samalla :p

Huomenna tytön 1,5-vuotisneuvola ja viikon päästä oma äitiysneuvola samalla terkkarilla. Hassua. :smiley-bounce012
 
Mulla oireina vähän kipeytyneet rinnat ja mahaa välillä juimii. Mut lisäks on vähän vuotoa ja tuntuu, että tänään sitä on ollut vähän enemmän. Mulla on ollut eileisestä asti migreeniä, voikohan se vaikuttaa jotenkin. Mitään lääkkeitä en ole uskaltanut siihen ottaa:sad001. Onneks parin päivän päästä on neuvola ja ens viikolla lääkäri.
 
Olipas hauskaa luoda itsellekin sellainen lillypie allekirjoituskuva:) mukavaa raskaushömppää. Ja tosiaan nimimerkiksi valikoitui mustikka niin kuin muu maa mustikka. Asun nimittäin ulkomailla ja sekin tekee asiasta vielä erityisen jännittävää. Niin ja thebump.com:in tickerit on myös tosi hyviä. Itse asiassa sillä koko sivustolla on ihanan pirteä fiilis.
 
Muokattu viimeksi:
Kiva kuulla minkälaisia vointeja kaikilla on ollut. Tuo pahoinvointi on kyllä pahimmasta päästä. Varsinkin jos siihen liittyy oksentelu. Julkisilla paikoilla oksentelijaa ei nimittäin katsota kovin hyvällä.. :D

Mmmustikka: Missä päin maailmaa asustelet?

Tänään kaupassa alkoi oksettaa/pyörryttää niin paljon että oli pakko mennä istumaan kaupan kahvioon. Ihan kamala olo. Olin sitä paitsi syönyt ennen kauppareissua, ettei ainakaan nälästä voinut johtua. Ja minä kun luulin, että tämä olisi helpompi alkuraskaus kun esikoisen kanssa.. As if.. Esikoisesta pahoinvointia/oksentelua oli muistaakseni rv 6-17! Ei pitäisi maalailla piruja seinille. :wink

Voimia, tsemppiä ja parempia oloja teille kaikille!

-Emmy'
 
Maha on jo turvoksissa, tuntuu että kaikki tapahtuu aina seuraavassa raskaudessa paljon nopeammin kuin edellisissä. Paleltaa, väsyttää, nälättää, vessassa saa ravata koko ajan ja kuvottaa. Mahan toiminta on ihan sekaisin, kauheeta mulinaa ja nyt jo muka tuntuu kohdun kasvupistelyitä. Kun syö tulee huono olo, jos syön vähänkin liikaa, jos verensokeri laskee siitäkin tulee huono olo ja jos nousen nopeesti huimaa ja kuvottaa :puke_l
 
Ewe: Ehkä minäkin olin (sillon eilen kauppareissua ennen) syönyt liikaa, kun tuli niin huono olo.. Niin totta tuo, että "seuraavissa raskauksissa kaikki tapahtuu nopeammin/aikaisemmin".

Tuo nälkä on muuten ihan mahdotonta välillä taltuttaa. Koko ajan nälättää. Vaikka olisin syönyt suht äskettäin, niin silti nälättää vaan.

Huomaan myös himoitsevani roskaruokaa ja kaikkea rasvaista esim. berliininmunkkeja. :D En tavallisesti ole todellakaan mikään roskaruoan ystävä. Miksen voi himoita jotain hedelmiä tai salaattia? :wink

Onko muilla ollut mitään mielitekoja, tmv.?
 
Emmy mulla on taas käynyt ihan päinvastoin kun sulla, mä himoitsen kaikkea tosi raikasta ja kevyttä. Tällä hetkellä ainut ruoka mitä tekee mieli on vesimeloni, kaikki muut ällöttävät ja ajatuksenakin. Salaatit myös menee alas ihan ok. Olen ollut tosi kova suklaa ja sipsi rohmu ennen raskautta, mutta nyt ei tulisi mielenkään syödä niitä :) Esikoisen raskaudessa taas himoitsin kaikkea rasvaista, suurin herkkuni silloin oli lihapiirakat, vaikka en niitä muuten ikinä ollut syönyt.
 
Minulla menee ihan samalla tavalla nuo ruokahimot kuin S1N1:llä. Olen ennen raskautta tykännyt tosi paljon kaikista herkuista ja kahvileivistä ja nyt tuntuu että ei tee mieli syödä lähestulkoon mitään muuta kuin viileää ja raikasta. Kaikki makea ja raskas ruoka ällöttää ja kun erehdyin syömään pinaattilettuja niin heti tuli vatsa kipeäksi.

Sinänsä varmaan ihan hyvä että nyt paino ei nouse paljoa kun vararengasta on ihan omiksi tarpeiksi jo valmiina :oops:

S1N1, onko esikoisesti tyttö vai poika? Mietin että voisiko eri ruoan himot kertoa tulevan lapsen sukupuolesta? (Nimim. en millään malttaisi odottaa... :grin )
 
Takaisin
Top