Helmikuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja S1N1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Esikoinen on poika, tosin voikohan se näillä viikoilla vielä vaikuttaa? Myöhemmin kyllä varmasti :) me vitsailtiinkin silloin esikoisen raskausaikana miehen kanssa, että onkohan sieltä lätkän pelaaja tulossa kun lihapiirakat maistuu.

Emmy: Asun Berliinissä. Mietin kyllä paljon sitä aiemmin että pitäisikö palata Suomeen lapsen takia mutta tajusin että niin voi tehdä myöhemminkin esim 1-2 vuoden iässä. Koska luultavasti kun ja jos palaan niin sitten pysyn Suomessa. Tietty se äitiyspakkaus jää kyllä saamatta. Olisi niin ihana joskus kokea sekin. Täällä on tosi helppo asua ja elää ja tykkään kansainvälisestä ilmapiiristä. Minun lapsesta tulee muutenkin kaksikielinen isän puhuessa hollantia ja täällä on mahdollisuus siihen että lapsi puhuisi jopa kolmea kieltä sujuvasti: suomea, hollantia ja saksaa. Tunnen monia ruotsalaisia joilla on hollantilainen poikaystävä ja heidän lapset ovat nyt kolmikielisiä.

S1N1 ja Mirar: Te onnelliset! Voi kun minullakin olisi teidän terveelliset mielihalut. ;)

Minä en tosiaan tavallisesti tykkää roskaruoasta. Toki välillä olen herkutellut esim. sipsillä ja suklaalla. Mutta ei niitä tavallisesti tee koko aikaa mieli.. :D

Mirar: Minuakin kiinnostaa jo tosi paljon vauvan sukupuoli.
Meillä esikoinen on poika ja silloinkin himoitsin rasvaista ruokaa. Ehkä siis toinen poika tulossa(?) tai sitten ei.. :D Minulle ei oikeastaan ole merkitystä onko lapsi poika vai tyttö. Toivoisin, että hän olisi terve. Pikkuveli pojalle olisi tietysti ihana, mutta olisi se ihana pikkusisko-prinsessakin saada. ;)

Minun mielihaluni ovat hyvin epäterveellisiä myös! Pelkkää hampurilaista ja pizzaa. Onneksi en kuitenkaan jaksa syödä niitä kuin ihan vähän ja tulee tosi täysi olo. Tiputin tuossa puolen vuoden aikana 10 kg enkä ihan pelkällä hampurilaisella haluaisi niitä kiloja kerätä takaisin.

Mua vaivaa nyt se, että mun tissit ei ole kipeät. Eikö ne kuuluisi olla? Lisäksi vaivaa se, että mulla oli eilen kova kuume, joka nyt onneksi laskenut. Mutta mulla oli ruumiinlämpö jonkun aikaa koholla normaalista ja nyt se onkin ihan normaali taas! Mitä on tapahtunut? Eikö sen pitäisi olla koholla?

Jos yhdeksän kuukautta menee tällä tavalla hermoillessa, en ehkä jaksa valvoa hengittääkö se lapsi nukkuessaan.

S1N1n ja Emmy´n perusteella tein yleistyksen eli jos raskaampi ruoka maistuu niin tulee poika ja kevyellä ruoalla ehkä sitten tyttö. Tätä täytyykin seurata, laitetaan viimeistään synnytyksen (tai ultran jossa sukupuolen näkee) jälkeen tänne kumpi tulee ja pitikö ruoka-analyysi paikkansa :grin

Triina, jossain vaiheessa tissikipu kai vähenee, riippuu miten pitkällä raskaus on. Itselläni se on vähentynyt verrattuna siihen mitä oli plussatessa, mutta edelleen ovat turvonneet ja eri tuntoiset. Jo äidiksi tulleet voisivat kertoa varmaan kokemuksia aikaisemmista raskauksista.

Tsekkasin kiinalaisesta ennustuksesta http://content.thebump.com/sitelets/chinese-gender-chart/ ja sen mukaan olisi tulossa poika. Mutta minullakin on tosi terveellisest ruokamieltymykset. Tekee kauheasti mieli kaurapuuroa, kalaa ja marjoja. Saa nähdä tuleeko sittenkin tyttö. Ei myöskään ole mitään pahaaoloa vain kohdun kasvukipuja. Tämän vauvelin syntymäpäivä tulee olemaan tosin melkein sama kun isukin. Jos tulisi poika niin ne varmaan näyttäisi ihan samalta:) Jos taas tyttö niin lapsesta tulisi varmaan myös isin tyttö. Enpä tuota asiaa nyt pahemmin ala miettiä kun ei siihen oikein voi vaikuttaa enää. Ja ei edes uskalla ajatella niin pitkälle vielä.

Mie söin esikoisen aikaan kanssa epäterveellistä suklaata ja torilla lihapiirakoita ;) ja poika tuli, nyt en voi kuvitellakkaan syöväni mitään herkkuja ja lämpimiä rasvaisia ruokia :/ kylmät ruuat ovat parhaita ja keitot maistuu :) viinirypäleitäkin tulee syötyä, jotta pahaolo pysyy kurissa töissä.

Tissit alko aristaa esikoista odotellessa jonkin ajan jälkeen plussasta ja huomasin sen suihkussa kun sattu niin kovin kun vesi osu niihin, nyt vaan aristaa jos koskee mutta kasvanu on jo! Mutta epäilen, että nyt niillä on tilaa kasvaa niin ei koske niin paljoa kun ekan jälkeen tissit nyt on mitä on :D

Täälläkin malttamattomana haluaisin tietää kumpi on :D oon katsonut kans kiinalaista syntymäkalenteria ja sen mukaan ois poika tulossa mutta ei se esikoisen kohdallaan pitänyt paikkaansa. Sormustestiä tein joskus ranteeseen ja sen mukaan toinen ois tyttö, pitäis muuten sitten tehä mahan päällä se ;) tyttö ois kiva ni ois molemmat mut sit taas poika ois kiva ni ei tarttis paljoa ostella uusia vaatteita ja leluja :b kunhan on terve <3

ja vaikka syönkin tosi terveellisesti niin naama on alkanut kukkia ja hiukset rasvoittuu herkemmin. Lihapullia tekee myös mieli ja maitotuotteita kuten kefiriä.

Mulla vaan välillä vähän vihlaisee rintoja. Eli eivät ole jatkuvasti arat (eivätkä olleet esikoistakaan odottaessa). Imettäessä olivatkin sitten tooosi arat jos imetysväli syystä tai toisesta pidentyi.

Hiukset rasvottuvat ihan tosi nopeasti minullakin. Ennen raskautta minulla oli kasvojen iho kuin teinillä: täynnä finniä ja näppylää. Nyt ei ole enää finnin finniä missään.. ;) Minun iho tykkää näistä raskaushormoneista.. Ainakin toistaiseksi. :D

Tänään iski yhtäkkiä aivan kauhea nälkä ja tajusin jotain intuitiivista. Tämä näläntunne ja vatsan sattuminen nälän takia on varmaan samanlaista itse vauvalla kun se syntyy. Opimpahan tässä pikkuhiljaa tajuamaan miten tärkeää on vauvan saada syödä hyvin ja säännöllisesti. Minulle on tyypillistä että kun keskityn johonkin hommaan niin unohdan syödä mutta nyt niin ei varmasti tule käymään. Tai sitten käy kuten tänään että ns. kauhealla vimmalla keitän itselleni kaurapuuroa ja kun sekään ei tule tarpeeksi nopeasti niin avaan vain poikaystäväni jemmaaman Inarin siikapurkin kädet täristen ja vedän sen naamaan samantien.

Esikoisesta himoitsin hedelmiä. Iltaisin vedin kaupan pikkupussillisen niitä ja poika tuli. Kiinalainen raskauskalenteri piti esikon kohdalla paikkaansa. Nykyinen on kinkkinen kun synttärit on samassa kuussa kuin hedelmöittyminen. Mut hedelmöitys hetkellä olin 28 mikä tietäis tyttöä. Jos pitäis valita jompi kumpi ni pojan ottaisin.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Mulla ei kummassakaan aiemmassa raskaudessa ollut mitään kovia himoja mihinkään. Ekassa raskaudessa muistan syöneeni paljon satsumoita ja näkkäriä.

Ekassa raskaudessa oli tissit plussaamisen jälkeen niin kipeät että hipaisukin sattui. Tätä kesti alkuviikot. Toisessa oikeastaan ensimmäisiä oireita mistä päättelin olevani raskaana oli että tuntui aivan kuin maito nousisi. Semmoinen kivistys nousi välillä. Nyt ei oikeastaan ole ollut sitäkään. Pieniä kivistyksiä ja muhkeutta. :D

Esikoisen kohdalla piti kiinalainen kalenteri paikkansa ja poika tuli. Nyt se näytti, että tyttö olisi tulossa, saas nähdä :)

Mulla ei ole kummassakaan raskaudessa ollut rinnat kipeät, esikoisen kohdalla ei ollut koko raskauden aikana. Joten älä huolehdi Triina, ihan normaalia sekin että eivät kipeydy.

Ah, kiitos rohkaisuista tytöt! Tänään rinnat kuitenkin jälleen herkät ja ruokahaluttomuus aiheuttaa huonoa oloa. Mikä tuo kiinalainen kalenteri on?

Löysin tällaisen artikkelin pahoinvoinnista ja ehkä siis odotan poikaa kun minulla ei ole mitään pahaaoloa..tai ei vielä. Artikkelin mukaan pahaoloa on eniten raskausviikoilla 9–12. Minua taasen vaivaa näköjään joka yö noin samoihin aikoihin eli 4 yöllä kohdun kasvukivut. Ne on aika kauheita ja ainut mikä tuntuu auttavan on nostaa jalat ylös seinää vasten ja hengitellä rauhassa.http://www.hs.fi/terveys/Tyttösikiö+saa+äidin+oksentamaan+useammin+kuin+poika/a1392835530937

Hassu toi artikkeli, eikä päde kyllä ainakaan meillä ollenkaan :smiley-angelic006 Mulla on kaksi siskoa ja äidilläni ei ole ollut kenenkään kanssa ollenkaan pahoinvointia. Myös oma esikoiseni on tyttö ja en voinut sekuntiakaan pahoin ollessani hänestä raskaana. Nyt onkin sitten tosi huono olo ja sekä minä, äitini, että siskoni (jolla on myös pahasta olosta tullut poika :p) olemme ihan varmoja että poika tulee. Jännityksellä odotellaan. :dance018

Ja noista mieliteoista: esikoisen kanssa söin järjettömät määrät vesimelonia ja viinirypäleitä ja tyttö tuli. Nyt tekee mieli juurikin hamppareita ja lihiksiä, joten sekin viittaisi pikkukakkosen ehkä olevan poika.:rolleyes:

Kun ei vaan tulisi kiloja hirveästi. :sad001 Edellisestäkin raskaudesta on vielä 5 jäljellä ja se harmittaakin, että joudun lähteä tähän koitokseen 5 kiloa painavampana kuin edelliseen. Ei ollut nimittäin kivaa silloinkaan loppuraskaudesta. Olisinpa vain treenannut itseni kuntoon... Huoh.

Oon kans kuullu että tyttöä odottaessa oksentaa enemmän. Oma äitini on oksentanut minua ja siskoa odotellessa sekä myös kaverit joilla tyttövauvat. Itsellä poika enkä oksentanut kertaakaan. Tässä raskaudessa jo useamman kerran oksentanut ja 2kiloa laihtunut.. äiti epäili heti tyttöä :D

Painon suhteen toivon, että pysyy tässä raskaudessa kohtuullisena, poikaa odottaessa tuli nimittäin 20kg lisää, onneksi pääsin imetyksen avulla lähtöpainoon :) tosin painoon vaikutti syömisen lisäksi järkyttävän kuuma kesä mikä kerrytti kaikki nesteet, turposin kun pallo :D

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Kiinalaisen kalenterin mukaan meille olisi tulossa poika :) Jännää on katsoa lopputulosta (toivottavasti sinne saakka päästään!)

Minua jännittää jo valmiiksi ensi kesä. La on kuitenkin lokakuussa ja vielä elokuussakin saattaa olla helteitä. Olen innokas puutarhaharrastaja ja toivon että jaksaisin koko kesän puuhastella kasvimaalla ja syyskuussa kerätä omenasatoa ja muita marjoja ja hedelmiä ainakin kotipihasta. Mutta en huolehdi vielä, täytyy siirtää nämäkin ajatukset sitten ensimmäisen ultran jälkeiselle ajalle.

Takaisin